Missing 'path' query parameter

La publicitat, els anuncis que interrompen els programes, solen ser considerats per l’espectador una molèstia, tot i saber que són una font imprescindible d’ingressos per finançar les cadenes televisives. Però a vegades els mateixos espectadors queden fascinats amb la creativitat que demostren alguns anuncis. De fet, hi ha festivals de publicitat audiovisual que posen el segell a les millors produccions cada any. El més important és el de Canes, el juny del 2025 celebrarà la 72a edició. Allà s’hi veu el talent que hi ha en aquest àmbit de la producció audiovisual. Algunes de les peces publicitàries més elogiades pels professionals del sector acaben arribant a l’espectador comú, bé perquè els veu a la televisió o bé perquè li arriben a través de les xarxes socials, on hi ha nombrosos comptes que comenten algunes de les joies de la publicitat més creativa.

Un d’aquests casos que corre aquests dies per Instagram és el d’un anunci del qual es podria dir que fa que vendre fum es converteixi en un art. Tot i que és del 2007, de tant en tant reapareix a les xarxes i deixa fascinats aquells que encara no el coneixien. Perquè aconsegueix vendre fum, o una cosa molt similar al fum. Aquí teniu l’anunci, comentat a Instagram per Iván Jiménez Pereda. De moment, no us diem què anuncien, per si voleu gaudir de l’experiència de veure el vídeo sense saber-ho i descobrir-ho al final. No continueu llegint sota el post sense haver vist el vídeo.

Aquí comença l’espòiler: de què va aquest anunci i com aconsegueixen l’efecte que busquen els creatius

Si ja heu vist l’anunci fins al final ja ho sabeu: el que es ven en aquest espot és vent… o, per ser exactes, energia eòlica. O, per ser encara més exactes, un missatge favorable a l’energia eòlica, que provoca tantes protestes en molts territoris on es volen instal·lar molins per produir-ne. O, encara diria més, el prestigi d’una companyia que es dedica a l’energia eòlica, Epuron.

El cas és que per llançar el missatge a favor de l’energia eòlica creen un personatge amb el qual l’espectador empatitzarà durant el seu relat de solitud, quan explica que ningú se l’estimava en el passat, fins que va trobar la seva actual feina, que és produir una energia neta i renovable.

Un personatge amb el qual l’espectador empatitza sense saber qui és

El personatge és el vent, i els creatius el representen com una figura que recorda la imatge cinematogràfica del monstre Frankenstein, que tampoc entenia per què li costava tant establir relacions socials. En aquest cas, el vent sap que és molest i massa fort per a la vida diària dels humans, cosa que relata amb tristor, fins que es converteix en un generador d’una energia que no contamina. El més curiós del cas és que, des del primer moment, el personatge narra el seu passat mentre té al darrere un petit molí de vent i una fotografia amb un molí de vent, però la majoria d’espectadors només s’hi fixen quan ja saben de què va l’anunci. En conclusió, “l’anunci més creatiu del segle”, segons l’expert en publicitat Iván Jiménez Pereda.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter