Missing 'path' query parameter

Gemma Nierga torna a TVE aquest dijous 19 de setembre amb la versió renovada de 59 segundos. La presentadora catalana s’ha convertit en un dels talismans de la cadena pública, que cada vegada li dona més protagonisme. Ara, confien en ella per posar-la al capdavant d’un programa icònic d’actualitat i debat polític que va estrenar-se fa 20 anys i que no s’emet des de fa més de 12

Com ja es feia en l’època de Mamen Mendizabal, Ana Pastor o María Casado; amb ella els analistes també disposaran de 59 segons per argumentar les seves opinions. De fet, tindran un compte enrere davant per saber quant els queda. Això sí, el públic ara tindrà un paper més important i podran votar, opinar i explicar la seva història en petits fragments del mateix temps. Una de les novetats és que el programa es realitzarà des dels estudis de RTVE a Sant Cugat. 

Aquest ha estat l’escenari, precisament, de la presentació que ha tingut lloc aquest migdia. Gemma Nierga s’ha mostrat entusiasmada per formar part d’aquesta segona vida del format, que en el seu moment va arribar a ser un dels més comentats i influents. “Em sento feliç i més il·lusionada que nerviosa. Sento el pes de la responsabilitat, sí, però tinc moltes ganes que arribi l’estrena. No vaig trigar ni mig segon en acceptar la proposta. Em sento comodíssima en aquest format d’actualitat, en directe i amb un punt d’humor”, ha dit visiblement emocionada.

Com serà la nova aposta de TVE? - Mireia Comas
Com serà la nova aposta de TVE? | Mireia Comas

Gemma Nierga serà estricta amb el temps, però òbviament permetrà que afegeixin algun matís si no han tingut temps d’explicar-se del tot bé en aquell temps. No obstant això, insisteixen que creuen que no està renyida la profunditat amb la brevetat. Per línia general, hi haurà una ronda de preguntes perquè cada analista respongui en el temps acordat. Quan hagin acabat els 59 segons, el micròfon baixarà automàticament.

Quins seran els primers convidats a l’estrena del programa de Gemma Nierga?

També llançaran preguntes a l’audiència, que podran dir la seva a través d’un codi QR que apareixerà imprès a la pantalla i que els permetrà votar a l’enquesta del dia. El primer convidat serà el ministre de Transports, Óscar Puente, un nom potent que pot arribar a donar joc. 

Per una altra banda, han convençut que Pedro J. Ramírez segui a la cadira i s’enfronti a les declaracions que va fer sobre el matrimoni homosexual en el seu moment fa ara 20 anys. Ha acceptat el repte i podria ser que no sigui l’únic que es posi davant del mirall. Andreu Buenafuente i Berto Romero saludaran l’audiència en aquesta estrena, a més a més.

Així és el plató de 59 segons - Mireia Comas
Així és el plató de 59 segons | Mireia Comas

Des de la cadena pública deixen clar que volen recuperar l’èxit de fa 20 anys. En aquest programa “fomentaran el debat plural, assosegat i amb la participació de les 185 persones del públic” amb la idea que ho pots dir tot en menys d’un minut. La idea és posar sobre la taula i d’actualitat en aquella setmana; els debats que tenim tots als carrers i a casa nostra. El micròfon que hi haurà a la grada permetrà que tothom qui vulgui pugui interpel·lar la presentadora i els convidats. 

Els col·laboradors aniran canviant. N’hi haurà 12 per programa, que aniran alternant en funció de la temàtica que s’estigui parlant. El format serà dinàmic perquè els teleespectadors vegin diferents cares i opinions. Hi haurà periodistes especialitzats, expolítics… Es plantegen convidar el president Pedro Sánchez i el cap de l’oposició, Alberto Núñez Feijóo: “Ja estan convidats, de fet”.

Gemma Nierga, contenta amb el nou projecte - Mireia Comas
Gemma Nierga, contenta amb el nou projecte | Mireia Comas

Quan s’emetrà aquesta nova vida de 59 segundos?

Coincidint amb el seu 20è aniversari, TVE tornarà a emetre aquest espai les nits del dijous. Això indica que confien molt en la repercussió que pot tenir, ja que l’han col·locat com a competència de la gala de Gran Hermano a Telecinco que sempre fa molt bona audiència.

La bona notícia per a Gemma Nierga és que ells començaran tot just després del programa de David Broncano, La Revuelta, que està aconseguint unes xifres d’audiència de rècord que poden ajudar-la a engegar l’emissió amb un bon grapat de teleespectadors.

Així ha estat la presentació del nou programa de la presentadora catalana - Mireia Comas
Així ha estat la presentació del nou programa de la presentadora catalana | Mireia Comas

Gemma Nierga lidera l’aposta de RTVE Catalunya des del seu plató de Cafè d’Idees, convertit en una de les insígnies des de la seva estrena el 2020. Els directius de la cadena que han estat presents a la taula han coincidit en aplaudir la tornada “merescuda” de la presentadora al prime time de TVE.

Més notícies
Notícia: Gemma Nierga revela la romàntica història sobre com va conèixer el marit
Comparteix
La presentadora ha sorprès en explicar com va ser la primera cita amb el pare dels seus dos fills
Notícia: Gemma Nierga reapareix a La SER: “El meu acomiadament va ser una baixada als inferns”
Comparteix
Notícia: Gemma Nierga s’incorpora a 8tv per la campanya electoral
Comparteix
La periodista entrevistarà els set candidats a la presidència de la Generalitat dins l'informatiu '8aldia'
Notícia: Andreu Buenafuente i Gemma Nierga, fitxatges de la nova temporada de Catalunya Ràdio
Comparteix
Albert Segura presentarà i dirigirà la desena temporada de 'Solidaris'

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter