Catalunya Ràdio modificarà la graella de cara a la temporada vinent. L’últim EGM ha constatat que les coses s’estan fent bé, ja que han sumat oients i han aconseguit ser líders en informatius. No obstant això, encara queden molt per sota de RAC1 en la franja matinal i això els força a innovar i anar incorporant canvis. L’emissora pública ha comunicat avui mateix quines novetats presentarà cada franja a partir de setembre.
La temporada 2024-2025 arrancarà el dilluns 2 de setembre, quan els oients començaran a adonar-se de les primeres modificacions. La més destacada afecta directament El búnquer, que ara s’emetrà de dilluns a divendres de 13 a 14 hores. El Peyu, el Jair Domínguez i la Neus Rossell continuen triomfant amb aquest petit espai d’humor, que passarà a ocupar la franja central del dia, quan fins ara era de les 21 hores a les 22.
Aquella era l’hora que ocupava el programa del cor que presenten la Marta Montaner, el Roger Carandell i la Juliana Canet. La pròxima temporada, ells passaran a emetre el Que no surti d’aquí tot just abans, dins de l’última hora d’El matí de Catalunya Ràdio. Serà Ricard Ustrell qui continuï al capdavant del magazín matinal, això sí, cada dia, de dilluns a divendres, a partir de les sis del matí.

Si continuem parlant dels programes que es mantenen, cal destacar que Òscar Fernàndez repetirà al Catalunya migdia i que Elisenda Carod també es manté fixa a La tarda de Catalunya Ràdio fins a les 19 hores, quan doni pas a la informació esportiva del Tot costa.
Un altre canvi? El que viurà Montse Virgili amb Les dones i els dies, el programa feminista de l’emissora. Han decidit que s’avanci la seva emissió dues hores respecte a la temporada passada, així que començarà a les 21 hores.
Manel Alías guanya una hora d’emissió a les nits de Catalunya Ràdio
Un dels grans beneficiats d’aquestes novetats és el Manel Alías, que engega el segon any a Catalunya nit amb una hora extra. A partir de setembre, el programa de l’excorresponsal durarà una hora més per tal de poder aprofundir més en els temes d’actualitat amb la veu d’experts. El format, d’autor i sense tertúlies, ha estat un dels grans èxits i, per això, volen premiar-lo amb més antena.

De dilluns a dijous, Xavier Solà es mantindrà amb La nit dels ignorants 3.0 que començarà a les dotze de la nit i s’allargarà fins a les dues de la matinada. Divendres a la nit, Toni de la Torre s’estrena com a presentador de La finestra indiscreta perquè Àlex Gorina es jubila després de 37 anys.
El cap de setmana tot seguirà igual, amb el Roger Escapa al capdavant d’El Suplement des de les sis del matí fins a la una del migdia. Els dissabtes, donarà pas a Kids XS i, diumenges, a Un restaurant caníbal a Berlín. Després, en tots dos casos, s’emetrà el Catalunya migdia cap de setmana amb Neus Bonet.
A més a més, confirmen que continuaran en antena alguns dels productes més estimats com Sense Fronteres, El Divan, el Tast Vertical, Revolució 4.0, L’ofici de viure o Ciutat Maragda.