Quins esports consumeixen més calories? Aquesta és l’eterna pregunta de moltes persones que volen perdre pes de forma ràpida. L’Organització Mundial de la Salut ha elaborat un rànquing dels esports més eficaços per aprimar-se, però s’ha de tenir en compte una sèrie de matisos que podrien fer variar les posicions. 

Les calories que es consumeixen fent exercici depenen de factors personals, és a dir, el sexe, el pes, l’edat i l’altura de la persona en qüestió. Els experts recomanen començar per una activitat suau però efectiva, com ara caminar durant una hora al dia. Un altre barem que es pot fer servir és el nombre de passes al dia. Com a mínim, apunten els estudis, n’hauríem de fer 10.000. 

Es pot calcular quin és l’esport que més crema a partir d’un càlcul matemàtic, però cal tenir en compte que l’activitat contínua ha de tenir una durada de 20 minuts com a mínim, ja sigui caminant, fent cinta o a bicicleta l’el·líptica. Així ho asseguren multitud d’estudis, que demostren que només traspassant aquest llindar dels vint minuts el cos comença a consumir greix per fabricar energia –fins llavors s’abasteix només de carbohidrats.

Així, quins són els esports que consumeixen més energia?

  • Al capdavant del rànquing es situa el rem, amb 378 calories cada mitja hora
  • El segueix de prop el judo, amb 363 kcal cada mitja hora
  • Córrer consumeix prop de les 325 kcal cada mitja hora
  • Patinar sobre gel o sobre rodes consumeix 315 kcal cada mitja hora

Altres disciplines populars com el senderisme, la natació o el ciclisme consumeixen menys energia malgrat que la seva fama diu el contrari. Així, consumeixen 270, 250 i 150 kcal cada mitja hora respectivament.

Una dona nedant / ACN
Una dona nedant / ACN

Segons l’OMS els adults han de practicar com a mínim 150 minuts d’activitat setmanal suau o 75 minuts d’activitats que requereixin més esforç. L’activitat suau pot incloure caminar ràpid, fer tasques domèstiques, passejar o ballar, mentre que la que requereix més esforç inclou la bicicleta, el crossfit, l’atletisme o qualsevol tipus d’esport en equip.

Per aprimar-se l’esport és important, però ho és encara més la dieta. Menjar de forma saludable és el 75% del camí cap a una pèrdua significativa i conscient de pes, mentre que l’esport és el 25% restant per aconseguir l’objectiu. Per poder seguir una bona dieta en els dies feiners el batch cooking és una bona opció a tenir en compte. 

El mite de la suor

És cert que quan més suem més energia consumim? Segons l’OMS és totalment fals, ja que el que es perd amb la suor és aigua i sals minerals, però mai greix. Per tant, suar no és sinònim d’aprimar-se. És cert que suant es baixa de pes, però és una qüestió momentània, perquè en rehidratar-te es recuperen els valors inicials.

Per aquest motiu, hem de desterrar la sauna com a activitat física, perquè no ajuda a eliminar greix sinó líquid. Passa el mateix amb les faixes o la roba gruixuda amb què algunes persones fan esport i que pot arribar a ser una pràctica perillosa per la deshidratació.

Una sauna de gimnàs / EP
Una sauna de gimnàs / EP

Nou comentari