Els propietaris dels animals de companyia tractats a l’hospital Clínic Veterinari que sàpiguen que les mascotes estan en una situació irreversible podran donar el cos a la ciència, de manera altruista i gratuïta. És un programa pioner que ha posat en marxa la Facultat de Veterinària de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per tal de poder donar resposta a les pràctiques docents que fan els futurs professionals. S’ha tingut en compte la regulació de donació de caràcters i la normativa de benestar animal i bioètica de la UAB, ja que el projecte és pioner a l’Estat però ja funciona en centres universitaris europeus i nord-americans.

El primer Programa de Donació de Cossos d’Animals (PDCA) d’Espanya gestionarà els cadàvers donats i els assignarà a les pràctiques de les diferents assignatures, prioritzant la disponibilitat de cadàvers per al Grau i en matèries com Morfologia, Pràctiques Integrades en Sanitat Animal o Cirurgia d’animals de companyia. El projecte no preveu que els cossos es puguin utilitzar amb altres finalitats. S’acceptaran animals durant tot l’any i es podrà fer donació de teixits i òrgans tant pel banc de còrnies com d’altres que puguin crear-se en un futur.

Per fer la donació, el propietari signarà el consentiment en el moment de l’eutanàsia, que seguirà els protocols ètics de la UAB. Després, les dades de l’animal es registren al fitxer del programa. Es poden donar gats i gossos, i en un futur s’hi incorporaran espècies d’aus, rosegadors, etc, que puguin adaptar-se a les necessitats de les diferents assignatures. Els animals de més de 30kg o amb malalties zoonòtiques, infeccions que poden transmetre als humans, en seran exclosos. Un cop acabades les pràctiques, els cossos seran incinerats.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa