Missing 'path' query parameter

Els Bombers han alertat que tres persones empadronades a l’edifici que s’ha esfondrat aquest matí a Badalona no s’han pogut localitzar durant les primeres tasques dels serveis d’emergència. Segons han informat els bombers, les tres persones vivien en tres habitatges diferents i un d’ells estava fent una videotrucada en el moment de l’esfondrament segons han explicat els familiars a l’Agència Catalana de Notícies. En declaracions als mitjans recollides per l’ACN, Josep Manel Escudero, cap de guàrdia de Bombers de la Regió d’Emergències Metropolitana Nord preveu 24 hores, ininterrompudes, de treballs de desenrunament i estimen que a la zona hi ha entre 60 i 90 metres cúbics de runa.

Els Bombers inspeccionen l’edifici sinistrat a Badalona des d’una grua | Jordi Pujolar (ACN)

Les persones desaparegudes són un home i una dona d’entre 30 i 40 anys i una dona de més de 50 anys, els quals no han pogut ser localitzats, tot i la primera intervenció de la unitat canina del cos de Bombers, que veurà facilitada la seva feina quan es retiri la runa i sigui més fàcil captar olors humanes.

Gran desplegament dels serveis d’emergència

A la zona hi ha 18 dotacions de Bombers desplegades que desenrunaran manualment l’edifici. La part que ha col·lapsat ja s’ha sanejat, evitant així un esfondrament secundari i s’ha comprovat que no hi hagués ningú a la part de l’edifici que no ha col·lapsat. El dispositiu compta amb la presència de membres de la Policia Local de Badalona i quatre patrulles dels Mossos d’Esquadra, a més d’una unitat de comandament del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) i dos equips de psicòlegs per atendre les víctimes i els familiars.

Reallotjament dels afectats

Els habitants dels edificis adjacents han pogut tornar a casa a mitja tarda, mentre que la majoria dels habitants evacuats de l’edifici esfondrat s’allotjaran a casa d’algun familiar. En cas que això no sigui possible des de l’Ajuntament de Badalona se’ls oferirà un hotel o una pensió on allotjar-se. L’alcalde de la ciutat, Xavier García Albiol ha explicat que “hi ha famílies destrossades i que m’han demanat estar al seu costat avui, fins que es tregui l’última pedra i el temps que faci falta”.

Les persones evacuades s’han derivat al casal d’avis del Raval, on estan sent ateses amb atenció mèdica i psicològica. Unes 70 persones han hagut de ser ateses pels serveis mèdics.

Un edifici que havia passat la inspecció tècnica recentment

L’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol ha assenyalat que l’edifici havia passat amb èxit la inspecció tècnica d’edificis fa un mes, i que presentava unes condicions d’habitabilitat “molt acceptables”. A més, al consistori badaloní no li constava cap expedient urbanístic obert per obres il·legals. Albiol ha dit que els edificis adjacents hauran de ser inspeccionats tot i que la primera impressió apunta que no estan afectats tot i que són el mateix tipus de construcció.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter