El cos de Bombers de la Generalitat treballa per controlar i extingir un aparatós incendi que s’ha originat aquest dilluns al migdia a l’exterior d’una nau de Montcada i Reixac. Les flames s’han detectat a les 13.38 hores, moment en el qual les autoritats han rebut l’avís de l’incendi. Tot i que en aquests moments el foc no s’ha expandit gaire, la columna de fum que es pot veure des dels afores de la nau és molt negre i densa, ja que les flames han incendiat diversos pneumàtics. Els Bombers hi han enviat fins a dotze dotacions, de les quals una aèria, per fer front al foc.
Segons les últimes informacions de Protecció Civil, el foc també afecta la vegetació forestal. Les autoritats també indiquen que no consten persones afectades arran de l’incendi. Així i tot, i per evitar possibles víctimes per intoxicació arran de l’aparatosa columna de fum, des de l’executiu català recomanen tancar portes i finestres a la població pròxima a la nau i, en cas de notar problemes respiratoris a causa del fum, alertar al telèfon d’emergències. Ara, doncs, les tasques d’extinció estan en mans dels Bombers i de com afectin les condicions climàtiques, és a dir, si el vent es convertirà una vegada més en un aliat de les flames, cosa que faciliti la seva expansió, o si no suposarà una complicació per a l’extinció del foc.
Incendi mortal a Múrcia
Fa poc més d’una setmana, un incendi en un complex d’oci i discoteques de Múrcia va deixar almenys 13 persones mortes i quatre de ferides, segons l’últim balanç del 112 de la Regió de Múrcia. El foc es va produir durant la matinada del diumenge de la setmana passada als locals Fonda Milagros, Teatre i Golden, a la zona d’oci d’Atalayas, i va deixar atrapats i sense escapatòria diversos clients. Va ser en aquelles condicions que es va originar la tragèdia per la qual la regió va decretar tres dies de dol oficial.