Les tasques de desmantellament dels peatges a les autopistes AP-7 i AP-2 a les demarcacions de Tarragona i Lleida han començat, segons informa l’agència ACN. Els desmantellaments comencen dos mesos després que s’alliberessin els peatges. A Tarragona, el primer troncal on han començat els treballs és el que està situat a l’AP-7 a Vila-seca. Per la setmana que ve queda pendent l’inici del desmantellament del peatge que hi ha a El Vendrell a la mateixa via.
A aquestes tasques s’hi destinaran set milions d’euros, segons ha informat el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté. La feina de desmuntatge de les barreres finalitzarà el primer semestre del 2022. A banda, s’ha adjudicat per un import d’uns 7,5 milions el contracte de manteniment de les dues autopistes als trams de la demarcació.
Pel que fa a Lleida, els treballs per retirar les instal·lacions del peatge a l’accés de Lleida s’allargaran entre 10 i 15 dies i, després, es farà el mateix amb els de Soses, les Borges Blanques i l’Albi. En el primer mes des de l’aixecament de barreres, el trànsit a l’N-240 que discorre pràcticament en paral·lel a l’AP-2, va patir un descens de vehicles del 47% respecte al setembre del 2019.
Aquest cap de setmana s’ha formalitzat el contracte amb l’empresa adjudicatària del manteniment i conservació del tram de 61 quilòmetres de l’AP-2 que discorre per les comarques de Lleida, l’UTE integrada per Arnó, Rubau i Acuaterra. La primera actuació que porta a terme és el desmantellament dels peatges. En total, aquests treballs, està previst que s’allarguin uns dos mesos.
D’altra banda, el govern espanyol preveu acabar el desmantellament de l’antic peatge de l’AP-7 a la Jonquera (Alt Empordà) abans de l’estiu. Les obres, que han començat aquesta setmana, no destruiran completament totes les cabines que hi havia fins ara a l’últim peatge abans de creuar la frontera entre l’estat espanyol i el francès.