El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Comença el desmantellament dels peatges de les autopistes AP-7 i AP-2
  • CA

Les tasques de desmantellament dels peatges a les autopistes AP-7 i AP-2 a les demarcacions de Tarragona i Lleida han començat, segons informa l’agència ACN. Els desmantellaments comencen dos mesos després que s’alliberessin els peatges. A Tarragona, el primer troncal on han començat els treballs és el que està situat a l’AP-7 a Vila-seca. Per la setmana que ve queda pendent l’inici del desmantellament del peatge que hi ha a El Vendrell a la mateixa via.

A aquestes tasques s’hi destinaran set milions d’euros, segons ha informat el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté. La feina de desmuntatge de les barreres finalitzarà el primer semestre del 2022. A banda, s’ha adjudicat per un import d’uns 7,5 milions el contracte de manteniment de les dues autopistes als trams de la demarcació.

Pel que fa a Lleida, els treballs per retirar les instal·lacions del peatge a l’accés de Lleida s’allargaran entre 10 i 15 dies i, després, es farà el mateix amb els de Soses, les Borges Blanques i l’Albi. En el primer mes des de l’aixecament de barreres, el trànsit a l’N-240 que discorre pràcticament en paral·lel a l’AP-2, va patir un descens de vehicles del 47% respecte al setembre del 2019.

Aquest cap de setmana s’ha formalitzat el contracte amb l’empresa adjudicatària del manteniment i conservació del tram de 61 quilòmetres de l’AP-2 que discorre per les comarques de Lleida, l’UTE integrada per Arnó, Rubau i Acuaterra. La primera actuació que porta a terme és el desmantellament dels peatges. En total, aquests treballs, està previst que s’allarguin uns dos mesos.

D’altra banda, el govern espanyol preveu acabar el desmantellament de l’antic peatge de l’AP-7 a la Jonquera (Alt Empordà) abans de l’estiu. Les obres, que han començat aquesta setmana, no destruiran completament totes les cabines que hi havia fins ara a l’últim peatge abans de creuar la frontera entre l’estat espanyol i el francès.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Tano a novembre 03, 2021 | 16:30
    Tano novembre 03, 2021 | 16:30
    Necesiten més temps que una partera, per fotre fora aquestes andròmines de les autopistes. Si treballessin de nit i dia, en quatre dies estarien fora de circulació, però es tenen de tirar mig any per la neteja. "España" no te remei.
    • Icona del comentari de: JordiP a novembre 04, 2021 | 11:39
      JordiP novembre 04, 2021 | 11:39
      Empregunto si s'havien de desmuntar els burots o era preferible pensar fa un any quin import cobraran en el peatge d'aqui a dos anys, quan comenci el finançament del manteniment de les totes les vies ràpides mitjançant un peatge més o menys "tou". Si les llumaneres que ens governen fossin una mica més intel·ligents, no haurien suprimit el peatge al 100% sinó que s'haurien limitat a establir un nou preu: el necessari per a finançar el manteniment d'aqui endavant. I no s'haurien enterrocat els burots: només hauria calgut modificar el software del cobrament. Però, és clar, per fer aixó cal saber pensar, i pensar una mica. Però no: aquí anem amb la piqueta a la mà i preferim enderrocar el que hi ha a conservar el que funciona. Som rics.
  2. Icona del comentari de: JordiP a novembre 03, 2021 | 16:36
    JordiP novembre 03, 2021 | 16:36
    Diu que han trigat tant a començar, malgrat tenir tota la gent i les màquines parades a peu d'obra, perquè "esperaven l'ordre de Madrit" per engegar. Pobra gent. Ja podran anar al lavabo sense rebre "el permís de Madrit"? Estem governats per una colla (nomrosa) d'incompetents i colonialistes.
  3. Icona del comentari de: ciutadà a novembre 04, 2021 | 09:01
    ciutadà novembre 04, 2021 | 09:01
    Així podran posar-ne de més modernes.

Respon a ciutadà Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa