El Govern preveu tenir els peatges desmuntats a finals d’octubre

Els treballs previs ja van començar el primer dia d'aquest mes de setembre

El Govern preveu haver acabat el desmuntatge de les cabines de peatge dels carrils de les autopistes C-32 i C-33 a finals d’octubre. L’estratègia que se seguirà ara és que els vehicles es desviïn pels carrils laterals per tal que la maquinària pesada pugui ocupar-se de la retirada dels carrils centrals. Els treballs previs ja van començar el primer dia d’aquest mes de setembre. Aquestes tasques de desmuntatge de les cabines ja estan incloses en el contracte de manteniment d’aquestes autopistes.

Es calcula que, per part de l’Estat, es produeixi un desmantellament de peatges en els propers tres mesos en el nostre país. El desmuntatge es produirà mentre els cotxes circulin, de manera que es limitarà el pas de cotxe si altres vehicles perquè els operaris puguin treballar simultàniament. Això va explicar el delegat del govern espanyol a Girona, Albert Bramon, que va destacar que el govern espanyol complirà “allò que va prometre”.

Sí que va dir que ara caldrà fer un canvi en els accessos d’aquestes zones de peatges, però va demanar paciència. “Hem de fer les coses bé”, ha assegurat. Es calcula, doncs, que les cabines i les tanques hagi desaparegut quan comenci el nou any, perquè l’Estat espanyol calcula que podrà fer aquestes tasques en els propers 120 dies. No se sap encara per on es començaran a fer aquests treballs, argumentava també Bramon, però sí que es farien de manera “gradual”.

Una dada important és que dins d’aquests plans no es calcula que s’alliberi tota la panxa de la zona de peatges, un moment de l’autopista en què els laterals s’eixamplaven molt perquè els cotxes s’introduïssin a diverses cabines. “Això suposaria un perill per a la circulació“, assenyalava Bramon. És a dir, que només els passos de peatge que corresponguin al nombre de carrils que tingui l’autopista.

Comentaris

    JordiP 09/09/2021 5:17 pm
    Una operació complicada i cara que no calia fer. Com sempre, la intel·ligència apareix com un bñe molt escàs i mal repartit. Amb tants anys que sabien que s'acabava el peatje, no els costava res mostrar una mica de seny: preguntar l'import del manteniment anual, suposar que amb l'alliberament circularia el doble de vehicles que fins ara, dividir el cost del manteniment pel nombre de vehicles, augmentat en un10%, i preparar els tickets i el software per a una reducció de preu del peatge a aquest nivell. Si aviat s'haurà de pagar un peatge que financiï el manteniment, per què crear un forat temporal de desorientació i costs afegits? Absurd. Però cert. Amb aquesta gent no s'hi pot anar enlloc.

Nou comentari