El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Una família imposa el 25% de castellà a una classe de P5 de Canet
  • CA

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha obligat que una escola pública d’educació infantil i primària de Canet de Mar faci el 25% de les hores en una classe de P5 en castellà. Segons informa l’Agència Catalana de Notícies, una família del centre educatiu va demanar que la meitat de les hores a l’escola es fessin en castellà; i ara el tribunal ha decretat unes mesures cautelars que passen perquè, a partir del 9 de desembre, el 25% de les classes es facin en castellà. Concretament es faran en tres de les cinc tardes de la setmana i dues hores més. Un grup de famílies ja ha criticat la situació i ha convocat protestes contra la decisió de la família i el TSJC.

Ja fa més d’una setmana que el Tribunal Suprem va confirmar una sentència del TSJC en la qual obligava les escoles catalanes a oferir el 25% de les classes en castellà. Davant d’aquesta sentència que trepitja els drets lingüístics dels catalanoparlants, el conseller d’Educació, Josep González Cambray, va enviar una carta als diversos centres educatius del país dient-los que no havien de fer cas als tribunals espanyols i no cedir davant del castellà.

Un dels motius que es posen sobre la taula per no fer cas d’aquesta sentència, és que la sentència fa referència a la Llei Wert; una llei que va quedar derogada quan va entrar en funcionament la Llei Celaá, una norma del govern de Pedro Sánchez que sí que va de la mà de la immersió lingüística.

Fins i tot la Unió Sindical de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament de Catalunya (USTEC) va demanar desobeir la sentència. La portaveu del sindicat, Iolanda Segura, va indicat en declaracions a l’ACN que és el Departament d’Educació qui ha de triar com s’educa al nostre país. Així mateix, la portaveu d’USTEC va assegurar que la immersió lingüística fa tot el contrari que segregar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 03, 2021 | 12:59
    Gonzalo desembre 03, 2021 | 12:59
    No estáis contentos con tener el 75% de clases en el idioma regional catalan? Que fascistas sois. Todo lo que os pase, es poco.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a desembre 03, 2021 | 14:58
      uno que vive en Tabarnia desembre 03, 2021 | 14:58
      mira mitja merde tan sols els rucs com tu diuen el que diuen, vosaltres feu servi els nens politicament, cap problema el nen que s,utilitci per aquestes maniobres quedara excluit i marginat, es el que feu vosaltres quant hi han nens fills de catalans fora de Catalunya, no? dons nois apliqueu el mateix varem
      • Icona del comentari de: Ray a desembre 03, 2021 | 20:46
        Ray desembre 03, 2021 | 20:46
        Marginat al teu cap. Els meus van a una escola britànica i tot just ara als 8 anys fan 3 hores de català a la setmana. No tenen cap problema de marginació.
        • Icona del comentari de: Tens raó a desembre 03, 2021 | 23:10
          Tens raó desembre 03, 2021 | 23:10
          Que facin les classes com als teus fills en anglès, està bé, però en castellà, no cal ni es necessari, ni útil.
        • Icona del comentari de: Colonialisme lingüístic a desembre 04, 2021 | 08:26
          Colonialisme lingüístic desembre 04, 2021 | 08:26
          Perquè esteu del costat dels que marginen, és a dir, dels colons.
        • Icona del comentari de: Olga a desembre 04, 2021 | 09:18
          Olga desembre 04, 2021 | 09:18
          Estem parlant de castellanoparlants, que els pares, forasters, condemnen a ser uns pàries de per vida, i a no integrar-se a la comunitat a on viuen... només per la notícia i el fet en si, aquests nens ja queden marginats i es gràcies als merdes de pares que tenen...ho entens o et fem un croquis..
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a desembre 04, 2021 | 10:08
          uno que vive en Tabarnia desembre 04, 2021 | 10:08
          tu has triat aquesta opcio, sapiguen que el idioma es l,angles, perfecta, t,has imaginat que tries aquest colegi i llavors demanes que obliguin a ensenyar assignaturas amb catala? vaja, crec que el catala es assignatura, no? penso que confons els termes, aqui tot ho volen condicionar a una rebecanaria d,uns pallassos que por sus c..........nes ensenyin amb una cuota el castella, en quan tots els nens que acaben el cicle escolar parlan castella sense cap tipus de problema
    • Icona del comentari de: alcahueta a desembre 03, 2021 | 17:33
      alcahueta desembre 03, 2021 | 17:33
      los fascistas son los seguidores de Mussolini , los franquistas los seguidores de Franco y lo nazis (padres espirituales de los dos anteriores ) los seguidores de Hitler. el porque de seguir vivo el fascismo en España es muy sencillo, Franco ganó la guerra e impuso su ley y su sucesión. de nada Gonzalo. a cual lo suyo. no hagas como el New York Times.
    • Icona del comentari de: Oscar a desembre 04, 2021 | 11:30
      Oscar desembre 04, 2021 | 11:30
      aquest immigrants espanyols que no volen intregrase i es dedican a molestar tot el que tenen li deuen a Catalunya per què Espanya no els hi ha donat res
    • Icona del comentari de: Arxi a desembre 04, 2021 | 21:19
      Arxi desembre 04, 2021 | 21:19
      Son así estos Catanazis, aún no se han enterado que el catalán será una lengua residual en el reino de Cataluña en los próximos 10 años.
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 05, 2021 | 12:06
      Anònim desembre 05, 2021 | 12:06
      EL Fascisme es que en un país democràtic hi han presos polítics, que no es pot fer ni opinar res que no agradi al estat per què pots acabar a presos, això és Fascisme, que Vox i una associació com la de Franco sigui legal, que el rei i la seva família siguin un corruptes i no passi res, que es inflin a impostos i sou contes , que la banca no torni els diners prestats aixos es Fascisme, que la ge.nt visqjui al carrer
  2. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 13:01
    Ricard desembre 03, 2021 | 13:01
    És lògic. Canet de Mar és conegut per la immensa majoria de nens que saben parlar català, però el castellà per a ells és com el farsi. Amb jutges castellanistes tot és molt més equitatiu.
  3. Icona del comentari de: d'on no n'hi ha no en raja a desembre 03, 2021 | 13:02
    d'on no n'hi ha no en raja desembre 03, 2021 | 13:02
    quan deu haver cobrat la família, dels unionistes anticatalans de vox, pp, fasc'stas de ciudadanos o de la delegación del psoe a Catalunya. Que curios escala Gasol, com el pablo, recentment condecorat amb la Creu de Sant Jordi
  4. Icona del comentari de: Ningú respecta qui no es fa respectar a desembre 03, 2021 | 13:12
    Ningú respecta qui no es fa respectar desembre 03, 2021 | 13:12
    Una opció possible és que els nens catalans marxin de classe o facin per ser expulsats quan es faci classe en la llengua dels castellans. En qualsevol cas, el més important és l'actitud general dels catalans: no canviar de llengua davant els inadaptats, evitar els establiments (online inclosos) que no atenen en la llengua del país i tota mena de continguts audiovisuals en llengua colonial
    • Icona del comentari de: lagrimitas a desembre 03, 2021 | 13:44
      lagrimitas desembre 03, 2021 | 13:44
      ademas de no salir de la cueva y casarse con sus primas.
      • Icona del comentari de: Edipito el fatxa a desembre 04, 2021 | 08:28
        Edipito el fatxa desembre 04, 2021 | 08:28
        No com tu, que t'ho deus fer amb ta mare.
  5. Icona del comentari de: GAVANENC a desembre 03, 2021 | 13:22
    GAVANENC desembre 03, 2021 | 13:22
    Una sola familia imposa a la resta....que s'en vagin a la merda. Si volen castellà que fotin al camp
    • Icona del comentari de: Realitat a desembre 03, 2021 | 19:49
      Realitat desembre 03, 2021 | 19:49
      A Catalunya manen els de fora i imposen la seva voluntat. A l'ESO és habitual que les classes s'hagin convertit en can pixa. Tot s'ha dissenyat per afavorir els ganduls i els burros. Així doncs les "classes" s'acabaran fent totes en castellà.
  6. Icona del comentari de: Psiquiatra de 'Ricard' a desembre 03, 2021 | 13:30
    Psiquiatra de "Ricard" desembre 03, 2021 | 13:30
    No le hagáis mucho caso a "ricard". Seguidle la corriente. A veces escribe con el nombre de Ricard, otras veces con el de luisnomeacuerdo, otras veces se hace llamar claravalls, alguna que otra vez usa el nick de narcis, y a veces el de gonzalo. El que más usa es el de doctor strangelove...o algo así. "Ricard" sufre un trastorno de múltiple personalidad. No seáis crueles, por favor. Esta actualmente bajo tratamiento, pero le permitimos que se desahogue de vez en cuando. Gracias por vuestra colaboración.
  7. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 03, 2021 | 13:36
    Jordi (Català i Suís) desembre 03, 2021 | 13:36
    Ha ha haaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! Les miserables i covardes elits catalanes fa 50 anys que fan propaganda que som Un Sol Poble, Nous Catalans, Altres Catalans, És Català el qui viu i treballa a CAT i milers de collonades per amagar l'Ocupació i Colonització pels Espanyols de la nostra Pàtria. Només cal veure a la web (com fa anys al PuntAvui) la infecció espanyola amb comentaris en llur llengua de merda. Som enguany molt a prop del Conflicte Generalitzat per defensar la nostra única llengua nacional: el Català. Però no seran els polítics d'ERC/JXCAT/CUP qui faran la Crida al Boicot als Espanyols: a llur llengua, mitjans i productes. Caldrà que comenci entre els Catalans. Som en guerra i només els Espanyols ho saben. La majoria de Catalans vol evitar el conflicte. Primer els Espanyols colpejaren Dones i Vells l'Octubre 2017 sense cap mena de reacció de la població. Quina mena de Nació és la Catalana que perment que Estrangers Invasors colpegen els nostres Vells ? I ara els Colons Espanyols ja no tenen pas atura: van a totes. Què fareu ? Perquè les elits a la Generalitat i al Parlament només els interessa llur partit i llurs salaris.
    • Icona del comentari de: Ray a desembre 03, 2021 | 20:47
      Ray desembre 03, 2021 | 20:47
      Ja veig que ets un gran patriota. De lluny...
  8. Icona del comentari de: Jathodire a desembre 03, 2021 | 13:38
    Jathodire desembre 03, 2021 | 13:38
    Famílies que venen a Catalunya a imposar el Caspanyol, quina gent més tarada, de fet, ser espanyol avui en dia és ser un puto miserable en tots els àmbits.
  9. Icona del comentari de: Malvinguts a desembre 03, 2021 | 13:46
    Malvinguts desembre 03, 2021 | 13:46
    Aquests jutges sempre "corregint" les desigualtats lingüístiques a Catalunya amb aquesta gent que, pobreta, molta ni sap ni vol saber parlar la llengua d'aquí... I és que la llengua pròpia del país no és obligatòria, i ja ens agradaria comptar amb un 25% a tants i tants llocs... Ep, que parlem del català, la llengua de Catalunya. Però, en fa alguna cosa el Gobierno? I els jutges?... Doncs clar que no ¡I què voleu? Si vivim en una colònia! Això sí, després vindran els arreplegadets a dir-te que ets un feixista i un lazi si dius això... Perquè es veu que vindre de fora imposant la teva llengua a tot arreu i no adaptar-t'hi perquè no et surt dels collons tot dient "a mí me hablas en cristiano" és l'antifeixisme personificat.
  10. Icona del comentari de: CLARÍSSIM! a desembre 03, 2021 | 14:03
    CLARÍSSIM! desembre 03, 2021 | 14:03
    I si ens ho deixem fer tot, ens ho faran tot. O què penseu que ens feien i com ens tractaven a l'època del Franco? Com creieu que es va defensar el català a les aules a aquella época? Casi fa riure que acceptem que per 1 individuu es destrueixin els drets de la resta. D'aixó se'n diu tirania. Els polítics, NO HO RESOLDRAN, NO VOLEN. Mireu el que passa ara amb el català-ERC-Rufián-España.
  11. Icona del comentari de: Politics venedors de fum a desembre 03, 2021 | 14:31
    Politics venedors de fum desembre 03, 2021 | 14:31
    Quan la principal preocupació a Catalunya es l'idioma, la resta dels problemes quedan amagats. Hi han problemes bastant més importants
  12. Icona del comentari de: X2 a desembre 03, 2021 | 15:40
    X2 desembre 03, 2021 | 15:40
    Que marxin al seu país i que no emprenyin
  13. Icona del comentari de: la mare del talp a desembre 03, 2021 | 15:59
    la mare del talp desembre 03, 2021 | 15:59
    Maleïts estrangers amb complexe d'inferioritat! No vingueu a Catalunya si no us agrada. Quedeu-vos a Castella, on presumir d'ignorància i d'indiferència no provoca llàstima sinó orgull. Ja cal ser-ne de "paleto" per ni adonar-se'n!
  14. Icona del comentari de: Miquelon a desembre 03, 2021 | 16:19
    Miquelon desembre 03, 2021 | 16:19
    Escoria lazi. Ni el 25% admeten. Feixistes
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 17:45
      Ricard desembre 03, 2021 | 17:45
      Imagina't com de feixistes són els teus compatriotes castellans, que ells no admeten res que no sigui immersió 100% en castellà a l'escola, a la televisió o a la ràdio, igual que els portuguesos. Inadmissible, oi "nazi".
    • Icona del comentari de: Fart de pallassos a desembre 03, 2021 | 18:46
      Fart de pallassos desembre 03, 2021 | 18:46
      Au, passa a jeure! Tu i tota aquesta purria de xarnegos analfabets i acomplexats.
    • Icona del comentari de: Solysombra a desembre 03, 2021 | 19:38
      Solysombra desembre 03, 2021 | 19:38
      Va, passa cap al bar, carajillero.
    • Icona del comentari de: Resposta a desembre 03, 2021 | 20:33
      Resposta desembre 03, 2021 | 20:33
      I el govern espanyol ni el 6% a Netflix, el 0% al Congrès, i el 0% a Europa. Com els anomenes a aquests?
    • Icona del comentari de: Marc a desembre 03, 2021 | 23:40
      Marc desembre 03, 2021 | 23:40
      Miquelon,ja no ens fotreu mes, Els catalans ja no estem per osties. Potser no ens fem sentir tant i sembla que no hi som pero ha arribat el moment d’anar a per totes i potser ser “lazis” de veritat
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 04, 2021 | 23:53
        Gonzalo desembre 04, 2021 | 23:53
        Cómo deseas comportarte como un laZinaZi de verdad, eh? Te hierve la sangre..eso es bueno....mejor para nosotros. Cuántas más burradas hagáis, más credibilidad perdéis. Estáis colonizados. Sois unos perdedores. Y os come por dentro. Joderos. Banda de miserables.
  15. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 16:20
    Ricard desembre 03, 2021 | 16:20
    És imminent que els mateixos jutges ordenin, mitjançant aquelles interlocutòries que tan solen emprar, que el govern de la Moncloa, la feria de abril de Sevilla, el congrés de Vox, tve, Telecinco, cuatro, antena 3, la Sexta, RNE, cope, serAmazon prime, Disney, HBO o Netflix, etc que facin un 25% de programació en català a Zamora.
  16. Icona del comentari de: Fran BCN a desembre 03, 2021 | 16:52
    Fran BCN desembre 03, 2021 | 16:52
    Doncs la resta de pares estan d'allo més emprenyats. A mig curs.UNA família et canvia el model. Deu ser el garrulo fatxa de torn.Em consta que les reunions de L AMPA seran divers..
  17. Icona del comentari de: Albert Almor a desembre 03, 2021 | 16:53
    Albert Almor desembre 03, 2021 | 16:53
    Quina familia que se sent atacada pel nostre idioma. Jo demanaria que aquest noi fos acullit per la Generalitat I que li treiesin la potestat als pares. Tot s'ha de fer pels nois, tinguin els pares que tinguin. Segur que aquest noi ho agraeix...
    • Icona del comentari de: El fatxa català a desembre 03, 2021 | 21:26
      El fatxa català desembre 03, 2021 | 21:26
      Aquesta familia no es atacada per el català. Només vol els seus drets como a ensenyament bilingüe. Crec que la teva xenofobia et delata.
      • Icona del comentari de: Lisa a desembre 04, 2021 | 09:25
        Lisa desembre 04, 2021 | 09:25
        Llavors segons tu, si jo vaig a viure a Salamanca, tinc dret a demanar que a la clase de la meva filla s'imparteixi un 25% de català, no? perquè clar..segons la constitució tots som iguals, tot tenim els mateixos drets i bla bla bla...llavors si per una família s'ha de canviar la normativa, tant és que sigui a Catalunya, com a les Alpujarras, és així, tros de soca botifler?
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 04, 2021 | 12:41
          Gonzalo desembre 04, 2021 | 12:41
          Que parte de idioma común no entiendes? En las Alpujarras solo hay un idioma oficial. Aquí en Cataluña, tenemos 3. Y deberían de enseñarse los 3 en idéntica proporción. Cada día sois más cazurros. Y fijaros lo que está pasando. Tanta obsesión con el catalán, está produciendo que los chavales pasen de ella. Los críos suelen adoptar posturas rebeldes. Y si les obligais a algo, puede que lo hagan delante vuestro. Pero cuando no os vean.....harán lo contrario. Tenéis menos luces que un barco pirata.
  18. Icona del comentari de: Sup Marcos a desembre 03, 2021 | 18:01
    Sup Marcos desembre 03, 2021 | 18:01
    Pobre criatura, tener unos padres que ponen a su hijo en evidencia, y que vergüenza para la criatura tener unos padres garrulos, dando la nota.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 04, 2021 | 23:55
      Gonzalo desembre 04, 2021 | 23:55
      Menos mal que eres estéril y no puedes tener hijos.
  19. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 18:14
    Ricard desembre 03, 2021 | 18:14
    Adoctrinament castellanista als 5 anys d'edat.
  20. Icona del comentari de: Joan a desembre 03, 2021 | 18:19
    Joan desembre 03, 2021 | 18:19
    A Catalunya la llengua és el català. Això hauria estar fora de qualsevol dubte; és defacto. Has estat la llengua desde fa centnars d´anys. A partir d´aqui, si vols viure aqui, la llengua és una de les coses que forma part de Catalunya. T´agradi o no. No entenc que perque es posa sobre la taula el tenir inclús un 1% en castellà. Estudian l´assignatura de llengua castellana ja és suficient per que qualsevol nen de Catalunya parli castellà igual o millor que un de Cadiz, Murcia o Salamanca.
  21. Icona del comentari de: Fart de pallassos a desembre 03, 2021 | 18:24
    Fart de pallassos desembre 03, 2021 | 18:24
    Espero que els protectors del menor, o com se diguin, auditin aquesta família que utilitza el seu fill políticament, molts bons pares no deuen ser. I 3 tardes a la setmana + alguna hora més + les hores de pati, no són el 25% Que s'adaptin ó s'exiliin, per ells farà
  22. Icona del comentari de: Estudiant a desembre 03, 2021 | 18:37
    Estudiant desembre 03, 2021 | 18:37
    Pobre nen, o nena, de tenir uns pares franquistes, jo no li dirigiria la paraula ni al pati ni el convido a cap festa.
  23. Icona del comentari de: Colonitzadors a desembre 03, 2021 | 19:40
    Colonitzadors desembre 03, 2021 | 19:40
    Unes famílies, una escola, un poble, una comarca, un país en contra de l'España centralista que sols té interès per extreure diners de Catalunya I creu que li serà més fàcil tenint una Catalunya castellanitzada I obedient. Castellans de Catalunya, burros, com us fan servir per fer-nos mal viure a tots els catalans. El castellá, els nens catalans l'aprenen als dibujos animados. Els castellans no aprenen el català ni amb 15 anys d'escola catalana. Fan de colonitzadors.
  24. Icona del comentari de: Capità a desembre 03, 2021 | 20:04
    Capità desembre 03, 2021 | 20:04
    El 25% en castellà no es res mes que fer plastica i gimnasia en castellà per exemple o sigui res. Ni que fos 50 - 50, o 100% en català, els nens catalans no parlen ni parlarien català fora les aules, el problema es un altre es diu DEMOGRAFIA
    • Icona del comentari de: Sant tornem-hi amb la demografia a desembre 04, 2021 | 08:34
      Sant tornem-hi amb la demografia desembre 04, 2021 | 08:34
      El problema se'n diu colonització i és un tema de poder. No s'arregla follant més. No importa quants catalans neixin si neixen en cautivitat.
  25. Icona del comentari de: Es igualitari que: a desembre 03, 2021 | 23:03
    Es igualitari que: desembre 03, 2021 | 23:03
    Els catalans que son espanya, es a dir, fora de Catalunya, i que pagan els mateixos impostos que els que exigeixen el 25% de les classes en castellà, i com tot son idiomes oficials, també ells tenen dret, per exemple a Extremadura que facin el 25% de les clases, dels seus fills en català.
  26. Icona del comentari de: Guillem Ben-Aviat a desembre 04, 2021 | 00:23
    Guillem Ben-Aviat desembre 04, 2021 | 00:23
    El que no té cap sentit és fer el ploricó cada cop que el poder colonial agredeix la nostra llengua i després, en el dia a dia, continuar amb el comportament lingüísticament suïcida de canviar de llengua davant els inadaptats, fer cap cot als establiments atesos per xitxarel·los sense cap respecte pel client i consumir productes audiovisuals en llengua colonial
  27. Icona del comentari de: Sue Realisme a desembre 04, 2021 | 00:41
    Sue Realisme desembre 04, 2021 | 00:41
    S'entesten en ser forasters en un país que sempre ha tingut els braços oberts als nou vinguts. Potser pretenen que ens preguntem si hem fet bé? Potser la gota ja l'ha fet vessar?
  28. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 04, 2021 | 02:18
    Gonzalo desembre 04, 2021 | 02:18
    Esto me recuerda cuando aquella negra se sentó en el autobús para blancos. Que dijeron los blancos? Será posible? Por una negra nos tenemos que fastidiar todos! Queremos autobuses 100% para los blancos! Sois iguales que aquellos blancos, laZisnaZis de mierda.
    • Icona del comentari de: Al fatxa Gonzalo a desembre 04, 2021 | 09:28
      Al fatxa Gonzalo desembre 04, 2021 | 09:28
      A mi quan tu parles, em recorda els ases quan bramen...vés que hi farem, et van cagar així...
  29. Icona del comentari de: Ray a desembre 04, 2021 | 06:10
    Ray desembre 04, 2021 | 06:10
    Tots els hiperventilats que pululen per aquests foros ja pateixen la indiferencia de la gent que parla castellà. Quan vaig arribar fa anys a Catalunya, el català era un idioma de respecte i cultura, ara el parlen barretinaires integristes.
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 04, 2021 | 10:53
      Ricard desembre 04, 2021 | 10:53
      O sigui que vostè és un barretinaire integrista. Comprenc.
  30. Icona del comentari de: Sobre la xenofobia a desembre 04, 2021 | 06:18
    Sobre la xenofobia desembre 04, 2021 | 06:18
    Para aquellos que hablan de fascismo y xenofobia: VOX: “No es Justo que Un “MENA” cobre más dinero que un Español que se le ha acabado el paro” INDEPENDENTISMO: “ Queremos irnos de España para tener los recursos solo para nosotros” VOX: “ queremos parar la Islamización de las calles de Catalunya” INDEPENDENTISMO: “ Queremos echar a todos los Colonos Ñ de nuestra “Terra”” TRUMP: “ no es americano aquel solamente por el hecho de nacer en América” NACISMO ALEMAN: “ No son realmente alemanes, son Judios que han nacido en Alemania”. INDEPENDENTISMO: “ el que ha nacido en Catalunya y habla castellano es un Colono, un Ñ”
  31. Icona del comentari de: fideli a desembre 04, 2021 | 07:03
    fideli desembre 04, 2021 | 07:03
    les dictadures i els seus afectes són això... ens hi va l'existència
  32. Icona del comentari de: Veterà antifranquista. a desembre 04, 2021 | 08:16
    Veterà antifranquista. desembre 04, 2021 | 08:16
    En aprovar la constitució espanyola del 78 i l'estatut d'autonomia del 79. es posaren el català i el castellà en igualtat. Els que ho acceptaren (jo no!) què hi tenen a dir ara?.
  33. Icona del comentari de: Arxi a desembre 04, 2021 | 09:14
    Arxi desembre 04, 2021 | 09:14
    I no és més fàcil, pagar un bitllet sense retorn a Zimbabwe a aquesta merda de família?
  34. Icona del comentari de: Tano a desembre 04, 2021 | 10:16
    Tano desembre 04, 2021 | 10:16
    ES INTOLERABLE. Les directrius feixistes poden anar a la merda.
  35. Icona del comentari de: Sandra a desembre 05, 2021 | 10:21
    Sandra desembre 05, 2021 | 10:21
    Estem a la CCAA de Catalunya. Tenim una llengua pròpia, una cultura.... L escola és en català, menys les altres assignatures de llengua. Tothom parlem el català i el castellà sense problemes, som bilingües i amb molt d'orgull. Aquestes families que denuncien que es facin més assignatures en castellà són gent que no estima el català, ni la terra, per tant potser fóra bo que replategessin on plantar les seves arrels. Tampoc em queda clar que un jutge doni la raó a una familia entorna tota una escola... Tot plegat molt sospitós. Està clar q volen que el. Català es perdi... I amb més raó el protegirem.
    • Icona del comentari de: nandu a desembre 08, 2021 | 21:43
      nandu desembre 08, 2021 | 21:43
      jajaja. protegim el català, clar que sí. Quin problema hi ha que parlin a classe el català, castellà, angles, frances o el que sigui? quines ganes de limitar l'aprenentatge collons per demostrar que són més catalans o més espanyols que ningú. aprofitem que estem en una zona on ens podem nutrir de cultura i tenir idioma propi, però no deixem de banda els idiomes per tal de representar una bandera o altre que no aporta res.

Respon a Edipito el fatxa Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa