Vox vota en contra de “reconèixer el castellà com a llengua pròpia” dels catalans

Votació surrealista al Parlament

El filibusterisme parlamentari té males passades. Ensurts. Com el cas de Vox, que aquesta tarda ha votat contra el “reconeixement que el castellà és la llengua pròpia de molts ciutadans de Catalunya”. Una votació a la cambra catalana que ha compartit amb ERC, JxCAT, CUP i els Comuns. Ha estat en la votació d’una moció de Ciutadans titulada “sobre la necessitat d’elaborar un pla nacional de llengües”, un text en la línia oficial dels taronges que miren de debilitar la immersió i la normalització del català.

La moció era prou extensa amb sis punts i un pròleg dens de tres paràgrafs. Segurament, els diputats de Vox tenien la instrucció de votar en contra la totalitat de la moció. Però ha aparegut l’efecte sorpresa. La portaveu del grup parlamentari socialista Alícia Romero ha demanat la paraula i ha demanat la votació separada punt de punt de la moció. Els diputats ultraespanyolistes no han tingut temps a reaccionar i han votat “no” a tot, donant com a resultat una votació surrealista i absolutament incoherent amb el seu suposat ideari polític.

El primer punt de la moció deia: “Reconèixer que el castellà és la llengua pròpia de molts ciutadans de Catalunya”. Ha estat rebutjat per 93 vots que sumaven els diputats de JxCAT, ERC, CUP i En Comú Podem, a més de Vox. A favor han votat PSC-Units, Cs i PPC, que han sumat 41 vots. També Vox ha votat contra el punt que defensava el 25% de castellà a les classes. La moció no s’hi posava per poc, perquè, fins i tot comparava la “crisi lingüística pròpia del temps del franquisme” perquè el “règim nega la realitat plurilingüística de la nostra societat”. Fins i tot, el redactor de Ciutadans assegura que el català s’ha transformat en una llengua d’imposició. La votació de Vox contra el reconeixement del català com a llengua pròpia dels molts ciutadans de Catalunya.

Per la seva banda, Vox assegura que no ha estat cap errada i que havien acordat votar ‘no’ “fos com fos la votació”. Per tant, el canvi de votació conjunta a votació punt per punt no ha canviat els plans del partit.

Comentaris

    Català 07/10/2021 6:33 pm
    Redéu!. Aquesta si que és bona.
    Gonzalo 07/10/2021 6:36 pm
    Para surrealista esto: Los grupos parlamentarios independentistas votaron en contra de una propuesta de resolución de Vox presentada en el debate de política general que instaba al Govern a "realizar un plan específico integral de asistencia a enfermos de Esclerosis Lateral Amiotrófica (ELA) donde el objetivo principal sea cubrir sus necesidades médicas, sociales y materiales". El PSC y los Comunes también se opusieron.
      ton c. 07/10/2021 8:03 pm
      de quin partit diu que és vosté?
        Gonzalo 08/10/2021 12:04 am
        Del partido que apoye a los enfermos de ELA.
          ton c. 08/10/2021 7:34 am
          i aquest quin és?.
          Jo 08/10/2021 8:15 am
          del partit ffna (franquistes, fascistas, nazis associats)
      Baldric 08/10/2021 1:34 am
      No, Vox estaba en contra de realizar un plan específico integral de asistencia a enfermos de Esclerosis Lateral Amiotrófica (ELA) donde el objetivo principal era cubrir sus necesidades médicas, A VOX le importan un carajo los enfermos. Solo les importa Puigdemont
        Gonzalo 08/10/2021 8:14 am
        No mientas. Vox hizo esa propuesta de resolución. Fueron los demás partidos que, por motivos ideológicos, y del mal llamado cordón democrático, rechazaron dicha propuesta. Luego se sorprenden cuando vox sigue ganando votantes.
          El que sorprèn es que encara estiguis viu. 08/10/2021 10:11 am
          Que no hagis mort emmetzinat amb el teu verí, serp ecspanyorda!
        Arxi 08/10/2021 8:25 am
        no cal que li donis explicacions al Gonzalo, que i les entendrà, ni té capacitat per raonar...
      Al fatxa Gonzalo 08/10/2021 8:13 am
      la teva opinió ens importa un p merda!
        Gonzalo 08/10/2021 9:24 am
        Por eso es el comentario que más respuestas tiene. Aunque el 99% de esas respuestas sean sandeces propias de indigentes mentales. Tranquilo. Tu no estas en el 1% restante.
      Sou mes inutils que un cendre en una moto! 08/10/2021 10:09 am
      Tu també Gunçal! I si no mira’t bé la teva aportació… que patetic i ecspanyordo ets!
        Gonzalo 08/10/2021 12:39 pm
        Patético fue veros con un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreabais andapandanchia. Patético y lamentable.
    Pepe 07/10/2021 6:37 pm
    Es que el castellà no es la llengua pròpia de Catalunya si no de castella, òbviament!
    A l'aguait 07/10/2021 6:42 pm
    Personatge esperpèntic: negre en un partit racista, no vol que el idioma que parla sigui reconegut (parla en castellà), sense cap aliança en un debat (que es celebra en un parlament democràtic),etc.: QUO VADIS Garriga ? et trobes bé? estàs bé del cap ? com es diu ara : CUIDA'T
      Para El Mon 07/10/2021 9:53 pm
      No sé como el Món puede permitir tales insultos racistas que desprestigian el color de una persona. ¿ Queréis una denúncia o que´? El comentario de esa persona es un insulto.
        Carles 07/10/2021 11:41 pm
        Diria que dir-li a una persona negra que és negra, no és cap insult, de fet hi veu un insult el qui pensa amb odi. I sí, és esperpèntic el que fa aquest senyor, l'insult és ell mateix militant i defensant les idees d'un partit feixista, és el tonto útil, el bufo que fa, en aquest cas, plorar.
        jo 08/10/2021 8:19 am
        de fet jo tampoc entenc com el món, dóna veu a sicaris feixistes... però ja veus cada dia hem de aguantar la opinió de tres o quatre indigents mentals... alguns fins i tot es fan dir doctor...
    Fart 07/10/2021 6:43 pm
    No tenen comprensió lectora ni en català, ni en castellà. Ignorants prenent decisions que afecten el futur de milions de persones. I cobrant un dineral. Després el problema és que la gent viu "massa" i no hi ha diners per pensions. A C's i Vox no els preocupa res més. Que l'emerit torna com si res i ni se l'investiga? Fantàstic! Que s'ha protegit les elèctriques perquè hi ha un munt de polítics que s'estan cobrant favors, per exemple posant impediments a l'energia solar per assegurar-se les comissions del petroli? I què, ells també esperen la seva porta giratòria! Muntar una màfia per espoliar la població, escollint bocs expiatoris, en aquest cas, els catalans, és propi dels feixismes més sagnants. Els nazis i els feixistes italians van fer el mateix. Cridaven que eren "del poble" però els seus aliats eren els grans industrials. Aquí s'ha adobat el terreny per promoure la catalanofòbia durant dècades. Desperten les pors i baixes passions dels ignorants i els acomplexats. I si no espavilem, caurem en mans de potencials psicòpates. No els importa fer mal ni a la gent que els vota.
    Claravalls 07/10/2021 7:00 pm
    Descerebrat de merda a Catalunya el català i mil idiomes més.El ñordo ens la sua i ens la bufa...no serveix per a res només per matar, colonitzadors de merda. Fora de Catalunya tots els immigrants i fills d'immigrants espanyols inadaptats. Catalunya no és ni serà mal España.//*// Som República.//*//
      Gonzalo 08/10/2021 11:12 am
      Clara, la pastilla. Que se te olvida de tomartela.
    Hihihi 07/10/2021 7:11 pm
    Aquests quan la caguen l'encerten. Hahaha
    Paco 07/10/2021 7:51 pm
    Entre tots no sumen ni una neurona bona...tela....
    Doctor Strangelove 07/10/2021 8:04 pm
    Vox no és ni un partit xenòfob ni homòfob. Només és un partit d'ordre. I finalment, potser l'han cagat, sí, però penseu que l'independentisme és directament una cagarada! Doc.
      al Strangelove 08/10/2021 8:23 am
      Home.. el doctor s'ha destapat... ja es veia amb les seves opinions del peu que calça.. en comptes de escriure a un diari apropiat, es dedica a insultar i vomitar merda cada dia, perquè per ell, com. on fatxa, som l'enemic...
      JordiP 08/10/2021 9:58 am
      Cert. No és un partit xenòfob ni homòfob. Només és un abjecte subproducte de la filosofia "Mein Kampf". Tota la resta va inclosa en el "pack". I crec que no val titllar de "cagarada" cap opció política, per molt contrària a la nostra que pugui ser. No és una expresió democràtica. Em temo, estimat doctor (en què?), que la darrera frase del seu comentari no fa més que confirmar el seu tarannà autoritari i antidemocràtic.
      Per cagarades les que us fotem cada dos x tres a la boca! 08/10/2021 10:15 am
      I sembla que us agrada, doncs i torneu…
      ton c. 08/10/2021 10:47 am
      be, ara ja sabem de quin peu calça.
    Pepet 07/10/2021 8:15 pm
    Els van parir de canto
    LlunyDeCat 07/10/2021 8:21 pm
    Quina vergonya ! El tripartit independentista confirmant l'Ocupació i Colonització dels Espanyols ! La llengua dels Espanyols no serà pas mai la llengua dels Catalans. Només feu la prova següent: quan us trobeu algú que us sent parlar català per exemple a Londres us dirà de forma natural: Sou Català ! L'únic signe d'identitat dels Catalans és la llengua catalana i això inclou tots els països de llengua catalana, tots els Països Catalans. És la fi de tot. Que un tripartit independentista faci això demostra la pèrdua total del Nord. Però en aquesta web hi tenim una pila de Catalans que llegeixen i contesten els Espanyols que pengen comentaris en Espanyol. No heu pas entès la situació i la catàstrofe que esdevindrà. No teniu pas ni dignitat ni coratge i cagant-vos en la Nostra Única Llengua Nacional l'Enemic Espanyol no tindrà pas pietat de vosaltres.
    LlunyDeCat 07/10/2021 8:29 pm
    El TC de Polònia ha sentenciat que la llei polonesa és per damunt de la llei europea i només ha reaccionat el carallot Sassoli però res més. Polònia eixirà de l'UE com també Espanya que va pel mateix camí. El desmantellament de l'UE ja ha començat. Quan dins de l'UE la policia pot estomacar Catalans que van a votar i ningú no diu ni ase ni bèstia (2017) i després amb els presos i exiliats Catalans tampoc han badat boca. Amb Polònia i Hungria veurem que no fan pas res. I Espanya potser fins i tot ajudarà aquests dos Estats només per continuar fent el bàrbar amb els Catalans. Recordeu el que us dic: l'UE ja ha encetat el seu procés de desintegració. Ja són tres Estats brètols: Polònia, Hungria i Espanya. I no cediran pas. L'UE tornarà a ésser un Mercat Únic i No Pas Tan Únic com podem imaginar.
    Tomppa 07/10/2021 9:18 pm
    El castellà es una llengua d'un munt dels espanyols que estant residint a Catalunya, una cosa que existeix en gran part per la gent de la gent que pensa com els de VOX ... els catalans són patètics quan preocupent sobre la llengua d'una gran i lliure, uns esclaus patètics i ridículs ... sempre esteu obsessinat a mostrar com enamorats sou amb l'una gran i lliure i com bons esclaus ... vomitius sou ...
      Sabadellenca 08/10/2021 8:32 am
      doncs mira.. es fácil, primer aquests espanyols que no volen adaptar-se, cap a casa seva, sense feina no els hi quedarà altra sortida, i segón, jo a partir d'ara mateix no contestaré a ningú que em parli en castellà, que et sembla? recomano als catalans fer el mateix!
      Duna 08/10/2021 8:34 am
      una grande merderada, deus voler dir...
      JordiP 08/10/2021 9:49 am
      MMmmmm ... Francament, no sé molt bé si dius una cosa o la contrària. O potser es tracta d'un problema amb el traductor automàtic? Traduttore, tradittore, diuen els italians, que són mestres en embolicament. Per què no repeteixes el teu missatge recordant la base de l'oració? Subjecte, verb i predicat. Recordes?
    fat boy 07/10/2021 9:18 pm
    Perque no voten si es vol que Catalunya continui a l'Estat espanyol?. Son capaços de votar que no tambe.
    Robert 07/10/2021 11:33 pm
    Un exemple clar que els partits, principalment alguns, no tenen ideologia. Només interessos.
    Anònim 08/10/2021 8:11 am
    ¿que tramais cagalanes??

Nou comentari