Vilagrà recomana tornar a “l’ANC de Carme Forcadell”

La consellera assegura que "no se li passa pel cap" que Junts no respecti l'acord

Retorn als orígens de l’ANC per mobilitzar l’independentisme. De fet, ha demanat “reivindicar l’ANC de Carme Forcadell”. Un clar retret a l’estratègia que segueix l’actual presidència d’Elisenda Paluzié de l’entitat independentista. Aquesta és la proposta que ha posat sobre la taula la consellera de Presidència, Laura Vilagrà, en una conferència pronunciada aquesta tarda dins les jornades del think tank d’ERC, la Fundació Irla, en el marc de la 53ena edició de la Universitat Catalana d’Estiu que aquesta setmana se celebra a Prada (El Conflent).

Vilagrà ha desgranat en una xerrada de mitja hora el programa de Govern i els seus apunts estratègics com ara convertir la legislatura del “català”, de la renovació de l’administració i sobretot del “reforç” de l’independentisme. De fet, ha criticat sense citar l’estratègia de Junts de carregar contínuament contra la taula de diàleg que la formació de Jordi Sànchez va signar dins l’acord de Govern amb ERC.

El “reforç” per Vilagrà passa per la defensa del referèndum que ha descrit com a “possible i inclusiu”. La taula de negociació, per a la consellera, és l’exemple que permet demostrar que “no hi ha un conflicte entre catalans sinó entre Catalunya i Espanya” . En aquesta línia ha rebutjat plantejar l’estratègia entre embat o diàleg, així Vilagrà ha assenyalat que “tant si ens trobem en un moment de negociació com en un moment embat democràtic és important reforçar-nos, ser més forts electoralment i ser més forts en la mobilització”.

Precisament, pel que fa a la mobilització ha remarcat que si bé la pandèmia no ha permès continuar la protesta al carrer, “no només la COVID” ha estat la causa de la rebaixa de la intensitat de les mobilitzacions. “Voldria reivindicar l’ANC de la Carme Forcadell, aquella Assemblea que ens mobilitzava a tots, a moltíssimes persones amb un consens estratègic molt clar”. En la mateixa línia ha reclamat “ser més forts socialment, en el món econòmic, en els sindicats, els col·legis professionals i entitats a més sindicat i entitats així com més fortalesa institucional al Govern, Parlament i món local”. Per fer-ho, Vilagrà aposta per l’àgora del Pacte Nacional per l’Amnistia i l’Autodeterminació que “aviat es posarà en marxa” i seguirà “la línia del Pacte Nacional del Referèndum”.

La consellera també ha carregat contra el “fals dilema de confrontar negociació i embat democràtic” per les que ha recomanat que cal “preparar en paral·lel”. Vilagrà ha exigit deixar de banda el “dogmatisme, l’apriorisme i la divisió” perquè “són mals acompanyants en aquest viatge”. Per això ha reclamat a Junts “treballar intensament en una negociació on ens hi podem sumar fins el 80% de la ciutadania que reforça la part catalana”. D’aquí que hagi emès un avís: “en cap cas se’m passa pel cap pensar que algú després de tres mesos d’haver signat un acord no els subscriu seria donar pals de cec si anem canviant d’estratègia cada dia”.

Comentaris

    Rsalva 19/08/2021 6:27 pm
    Fem ho doncs: President, faci efectiu el mandat del Primer d Octubre
      Juan Ripolles 19/08/2021 7:27 pm
      Quin mandat ??
        Montserrat 20/08/2021 9:25 am
        Resultat del referendum de autodeterminacio. Independencia.
      La charlotada del 1-O fue delirante. 19/08/2021 7:31 pm
      Tan válida como una moneda de 17, 14 Euros; la respuesta internacional también fue delirante.
      Fer efectiu el mandat de l'1-O? 20/08/2021 8:45 am
      Per què no lo vas demanar al poc honorable batxiller que va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat? O al pallasso Torra que jugava amb pancartetes i obeïa als jutges? Aragonès ha entès que només s'acceptarà la independència si és acordada. En un mes ha alliberat els presos polítics i reactivat la taula per parlar de TOT que va rebentar Torra, titella de Fuigpelmón. Els corruptgents, junt amb PP+VOX+Cs son els unics que estan en contra de seure i parlar, però no ofereixen cap alternativa millor. Son tant prUcessistes que ja es van carregar la taula el primer cop quan Sánchez va arribar a la Moncloa, ara demanan a ERC que fagi en un any el que ells no van tenir pebrots de fer en 10 anys governant cap enlloc. Se'n diu... HIPOCRESIA?
    Res és com abans 19/08/2021 6:44 pm
    La ANC va neixer i creixer en un situació política i social molt diferent de la que hi ha ara, no es pot ni comparar ni continuar fent les mateixes coses. Ni la Forcadell d'ara és la mateixa Forcadell d'aleshores. Les estratègies de la ANC han de respondre al moment actual, que no és fàcil, no és entusiasmant i no és l'adequat per fer manifestacions massives i performances festives. És més de treball soterrani, quasi clandestí.
      Ricard 20/08/2021 8:46 am
      Quina classe de treball? Les catacombes?
    David86 19/08/2021 6:47 pm
    La raó per la qual volen l'ANC del 2017 és perquè estava presidida per una persona que ells sabien era del seu partit, i ara ho està per algú que, com molts, som crítics amb ERC perquè la seva actitud ha canviat radicalment del 2017. Bé, després hem sabut que tampoc ha canviat tant. Llavors tampoc volien anar tan lluny, només era una estratègia per deixar els altres com a traidors. Per cumplir el desig de la Sra Vilagrà i l'ANC torni a ser la del 2017 haurà de clamar " President (Aragonès) posi les urnes". No cal avançar la resposta, tots la sabeu.
      Si 19/08/2021 11:22 pm
      La claves, company.
      L·L'ANC va arribar a la gloria amb la Carme Forcadell... 20/08/2021 8:50 am
      Després van haveri eleccions i va guanyar Liz Castro, però no era de la corda corruptgent i els corruptes prucessistes cap enlloc van posar (a dit com es costum a can corruptgència) al peix bullitJordi Sànchez i després a l'inepta cridanera Paluzie que l'ha acabat d'enfonsar. Els corruptgents, cosa que tocan, cosa que trencan.
      Es clar que si! 20/08/2021 8:53 am
      Només cal veure quants catalans seguiem l'ANC trionfant de Carme Forcadell i quant la segueixen amb els prucessistes corruptgents que l'han governat després...
    Sr. Floïd 19/08/2021 7:17 pm
    L'ANC de la Forcadell, la que es va cagar a les calçes devant el jutge? Si que està fotuda la cosa.
      666 20/08/2021 12:36 am
      I tant que sí ! Aquesta fulana de Santpedor al Bages la coneixen bé : no serveix per a res , que no sigui per a ella mateixa .
    Marti DurN 19/08/2021 7:24 pm
    Vendre fum i fabricar ferrovials per forrar al germà, amics i familiars. Junqueras fa dos anys que no diu la paraula independencia, com tota la seva secta d'adoracio al Sanchez.155, que es pur espanyolisme d'esquerres franquistes. TOTHOM HO SAP MENYS ELL, el Salvador d'España i el Tap a la independència dels catalans
      Fins als nassos de juntsxlapasta 19/08/2021 9:07 pm
      Ferrovial? Vols dir els socis dels ara juntaires del palau. Juntaires, lladres, torneu els calers del palau
        ERChorizos Junqueras sa 19/08/2021 10:39 pm
        Junqueras y hermano el GURTEL DE LA FAMIGLIA JUNQUERAS, CHORIZOS DE ESPAPA SA
      Junqueras el FERROVIAL, del psoe.erc 19/08/2021 10:41 pm
      Junqueras en qualsevol pais estaria apreso per llad4ei assqssi covid.homrani, els matavelles a destajo
    Quins pebrots! 19/08/2021 8:53 pm
    Vol dir la Forcadell que tenen en nòmina? Aquests d'ERC són uns veritables malparits.
    Uyuyui 19/08/2021 9:05 pm
    Que no hay conflicto entre catalanes ? Sencillamente no nos hablamos .
      Hablo epaño, soy subvencionado 20/08/2021 6:17 am
      Tu ets espanyol de raça i caguera. Español idioma de genocides i emigrantsmiserables
    Doctor Strangelove 19/08/2021 9:24 pm
    Forcadell era una mestra de primària que va trobar un endoll i es va dedicar a cobrar sense fer les classes! Aquesta és la realitat de l'independentisme,no els hi agrada treballar gaire, i com aquest ésser n'hi ha a palades en aquest submón! Doc.
    Josep 19/08/2021 10:21 pm
    Erc botiflers
    Aragones una chacha vulgar 19/08/2021 10:43 pm
    Aragones LA CHACHA neteja cul del Sanchez.GAL.155
    No, gràcies 19/08/2021 11:20 pm
    Tormar a l'ANC que intentava infiltrar ERC? No gràcies. Si l'ANC encara te credibilitat és per que els partidaris/sectaris no an aconseguit castrar-la, com ho han fet amb el govern "independentista".
      Molt millor amb corruptgents manan l'ANC, oi? 20/08/2021 2:08 pm
      Només cal veure el poder de convocatòria de Paluzie... Els corruptgents, cosa que tocan cosa que trencan...
    ERChorizos Junqueras y hermanos sa 20/08/2021 8:13 am
    A mi me gustan más los Chorizos Revilla que los chorizos Junqueras y hermanos sa
    La verdad 20/08/2021 8:25 am
    Porque Don Oriol Junqueras Vies esconde en su biografia los 3 años que padó en el seminario?
      Jo et responc! 20/08/2021 2:13 pm
      Igual que tu amagues que quan vas neixer, et van deixar a l'exclusa. Oi Expósito?
    Edgar 20/08/2021 8:47 am
    ERC tracta de destruir tot vestigi de pensament independent. TV3 i Catalunya ràdio ja està sota el seu control i cada vegada apareixen més polítics espanyols i tertulians imposant la seva doctrina. L' ANC manté el seu pensament lliure (... lliure de junquerisme) i això els molesta. ERC: dir-los traïdors és molt suau.
      Ja han destruït el procés d'independència de Catalunya! 20/08/2021 2:16 pm
      Un poc honorable batxiller va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Com a postres ens va deixar al pallasso Torra que va finiquitar la legislatura però no va convocar eleccions.
    Pobre ERC en mans del xorissaire Conde.Duque Junqueras de España.Una 20/08/2021 9:28 am
    Vol tornar a abans de l1-O, penitencia catolica, rendició, espanyolisme, Taxa junqueras i ferrovials sa
    ERufianesCorrupció ex erc 20/08/2021 9:52 am
    La Rufianitzacio d'erc i tv3 es la gran obra espanyolitzador del GUR JUNQUWRAS