Un document intern d’ERC, als seus candidats: “Evidentment que ho tornarem a fer”

El manual és l'argumentari que farà servir el partit per explicar durant la campanya com buscaran la “unilateralitat”

La nostra paciència no és infinita”.  Aquest és un dels missatges que la direcció estratègica de campanya d’ERC ha posat en negreta en un manual intern per als seus candidats per al 14-F. De fet, és una frase que serveix per resumir quina és la tàctica que vol explicar el partit per argüir una proposta “d’unilateralitat”. El document, de 15 pàgines i titulat Relat 14-F, explica fil per randa el concepte de la “via àmplia” i, a més, insisteix en el discurs del “partit útil” amb traces clares per distingir-se del seu competidor independentista, JxCAT. És un llibret per tal que els seus candidats tinguin clar el relat del partit de cara les eleccions.

En concret, els estrategs del partit detallen als candidats com respondre davant les acusacions dels seus adversaris d’aparcar la unilateralitat. Així, exposen que “l’Estat ha de saber que la seva negativa a negociar un referèndum, si perdura en el temps, desembocarà en una nova actuació unilateral de l’independentisme, conseqüent amb la voluntat democràtica del poble de Catalunya”. “Evidentment, que ho tornarem a fer. La nostra paciència no és infinita”, subratllen, amb una referència a la frase que va fer famosa el president d’Òmnium, Jordi Cuixart, en el seu al·legat final davant el Tribunal Suprem.

Però això sí, avisen als membres de les llistes que no es deixin portar per allò conegut com la hiperventilació. “Ara bé, aquesta acció exigirà un suport molt majoritari, i la seva operativitat i eficàcia dependrà sempre de l’acumulació de suports, electorals en primer lloc, però també institucionals, socials, econòmics i mediàtics”, detallen. “A més força democràtica, a més suport popular, més capacitat unilateral”, indiquen els spin-doctors dels republicans.

Cinc punts

En aquest sentit, la direcció de campanya resumeix els “cinc punts” del seu pla. En primer terme, “ superar el 50% en les properes eleccions i repetir-ho successivament”. És a dir, anar guanyant eleccions per més del 50% dels vots sense posar un termini o quantitat de comicis. En segon terme, “teixir grans aliances per aconseguir representar els grans consensos del país, com són la fi de la repressió, el dret a l’autodeterminació, la República o el model d’immersió lingüístic de Catalunya”.

 En tercer lloc, “forçar l’Estat espanyol a acceptar l’autodeterminació i l’amnistia com a úniques vies per resoldre el conflicte amb Catalunya. Ens cal la mobilització per maximitzar la nostra força a la mesa”. Aquest punt és, per als estrategs, un win-win, perquè “és un escenari guanyador per a l’independentisme, si surt bé perquè n’obtindrem el referèndum d’independència. I, si es torna a constatar l’immobilisme de l’Estat, sumarem molta més gent al projecte i tindrem molta més força per al nou embat democràtic”.

El quart punt és “millorar la vida de totes les catalanes i catalans en el mentrestant, situant el país a l’avantguarda i construint els fonaments de la futura República catalana”. Una manera de posar negre sobre blanc, “la gestió del mentrestant” que ha defensat el vicepresident Pere Aragonès en les seves intervencions públiques. I tanca el llistat el cinquè punt: “Teixir aliances internacionals per explicar la causa catalana al món, que s’entengui i anar forjant complicitats que ens permetin fer el referèndum inevitable”.

Cleca a Puigdemont i JxCAT

A més, el document fa una velada crítica al president Carles Puigdemont. Els caps de campanya emfatitzen als seus quadres electorals  que “podem tornar a tenir un president republicà i independentista després de 90 anys”. Una expressió que es pot entendre com si volguessin dir que Carles Puigdemont no fos ni republicà ni independentista. Les crítiques a JxCAT no es queden aquí. Els republicans es vantaran en campanya de “no renunciar, com han fet altres, a ser un instrument útil per a la ciutadania del país, per millorar el dia a dia de la gent”. D’aquesta tesi en posen un exemple: “I d’això anava el darrer pacte e pressupostos de l’Estat, d’ajudar la gent del nostre país en un moment d’extrema dificultat“. “Quan l’independentisme es mostra útil, creix”, incorporen com a eslògan. “Mentre altres s’enroquen en actituds obstruccionistes”, retreuen,”Esquerra Republicana aprofita les oportunitats per posar les bases de la futura Catalunya republicana mitjançant les ajudes europees”. I d’aquí en treuen un altre argument: “Gràcies a Esquerra Republicana, les ajudes es decidiran en part des de Catalunya.”

Així mateix, el comitè de campanya afegeix una altra diferència sense posar noms, tot i que la referència al PSC i els Comuns, així com a JxCAT, és notòria. “No responem ni a les elits ni als grups d’interès, no som un partit sucursalista, no devem res a ningú, tenim les mans lliures i netes i aquesta és probablement l’única manera de poder treballar de veritat per la ciutadania d’aquest país”. Així mateix, recorden les “retallades” de l’espai convergent durant la crisi del 2010. 

Part del document on s’exposa la poca paciència que ha de mostrar ERC/Quico Sallés
Part del document intern per crear relat als candidats d’ERC on s’interpreta que Puigdemont no és ni republicà ni independentista/Quico Sallés
Portada del document intern d’ERC pels seus candidats del 14F/Quico Sallés

Més informació

Comentaris

    Groc 26/01/2021 8:48 pm
    El que hem de fer JxCat es no caure en el parany ... hem d’explicar i defensar bé el nostre programa i no entrar en disputes amb ERC. la Laura Borràs ho sap fer molt bé Anem a explicar-nos i a buscar suports !! L’enemic a batre és el PSC
    jg 26/01/2021 8:23 pm
    seguro que lo volveremos a hacer pero.....cuando?
    Endavant 26/01/2021 7:34 pm
    Ni caps ni peus. ERC diu una cosa, fa una altra, i ara, per enganyar al personal, filtra una nova. Al final tindran el desastre que esperen, i el mereixen. És una llàstima, podien haver guanyat, i al final tercers i ja veurem. Per falsos.
    Miquel 26/01/2021 6:24 pm
    Segurament ja han pactat entre partits de quin resultat posar... Perquè baja merdetes de polítics que hi ha. No van pactar aplaçar? I per un jutge les han de fer el 14f? No saben defensar la ciutadania dits representants polítics? Vaja merda de polítics que hi ha...
    Miquel 26/01/2021 6:22 pm
    Jo passo d'anar 14f per lo del covid19, i també igualment no serveix de res votar, faran el que vulguin es voti o no. I el referèndum 1 octubre es va votar i per què va servir? Per res...
    joandomenec 26/01/2021 5:49 pm
    Per aquesta gentola l'1 d'Octubre del 2017 no significa res. Van actuar com la guineu dins del galliner, des de dins ho bloquejaven tot. I efectivament, ho tornaran a fer si poden, impedir la independència de Catalunya. Els cinc punts són pura xerrameca, des de quan s'han d'aconseguir successivament uns resultats per posar en pràctica allò que s'ha aprovat en unes eleccions? això és la negació de la democràcia. Tot pura manipulació i mentida per continuar ocupant poltrones de l'autonomia. Els vots independentistes no poden anar a aquesta colla de mentiders. L'opció real és Junts.
    Santi 26/01/2021 5:44 pm
    Evidentment que ho tornarem a fer? Fer el mateix? El tripartit amb Illa i els comuneros?
    Pels nostres analfa.fabetes d'ercapellans, tripartidistes amb calces del porciolitic i franquista Maragall, del a por ellos Montilla i del feixista SancheSS.155 26/01/2021 5:16 pm
    Capellanot d'erc.155, apart de repetirl a missa , percoronetes i ferrovials, per 1uenovas a donar semen en un folladero d'esquerra? Mira que ets dement i pesat, ves a resar el rosari amb el junqueras, bon noiet
    39
    28
    Respon
    Pels nostrats corruptgents que fenen fum, fum, fum! 26/01/2021 3:41 pm
    El Poc honorable Pujol va governar duran 23 anys, quan li parlavan de la independència de Catalunya sempre responia "ara no toca". El Poc honorable Miss Catalunya sempre ens deia "feu-me confiança" i ens va organitzar una costellada de 3 respostes per fer content al Cerillo, després trencà la paraula donada d'eleccions inmediates després de "la Consulta" per aconseguir la "unitat" amb xantatge, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. El succeí un batxiller que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot empantanegat. Fuigpelmón també va triar hereu (costum corruptgent que demostra en quina democràcia creuen), al pallasso Torra que només començar ja donava pistes del seu tarannà, el primer acte oficial va ser inaugurar els Jocs del Mediterrani amb el Preparao VI, al migdia va trencar per tv amb la corona i per la nit seia cufoi al costat del Borbó, va seguir fent el ridícul amb les pancartes per acabar obeint, el soci forçat amb xantatges va aconseguir una taula per parlar de TOT amb Madrit i el pallasso va tenir un atac de banyes per no ser ell el que ho va aconseguir, des del primer moment va fer tot el possible per rebentar-la cosa que a Madrit ja els anava bé, seguia presionan als socis perquè desobeissin quan ell mai arribava al final i com els socis ja estavan escaldats del personatge va decidir finiquitar la legislatura, Fuigpelmón veia que les enquestes no els eren favorables i el va renyar, el pallasso obedient mai va convocar-les, preferia el 'martiri', que Madrit el cessés i tornar a deixar-ho tot encara més empantanegat amb la pandèmia. Encara hi ha algú amb cervell propi, no adoctrinat, que cregui que els corruptes que van pujar al carro indepe quan van queda amb el cul a l'aire per molts cassos de corrupció vulgui la independència de Catalunya?
    48
    36
    Respon
      .... 26/01/2021 10:31 pm
      Salieri odiava a Mozart com Junqueres odia a Puigdemont. Tots els esbirros de Erc segueixen les prediques del capo
      Oleguer Ramoneda 26/01/2021 8:25 pm
      Una explicació molt realista del que ha passat a Catalunya els últims 40 anys, com el tio Paco. Deuen ser parents...
      Aragones , Estructura d'Estat de les mamelles de les Funcionaries, que tal? 26/01/2021 6:42 pm
      Bobo Aragones, quin rotllo, que pesat, ets una mica desgraciat. Ves a mesurar mamelles, que t'ho vas passar de collons, a Economia. En comptes de fer les Estructures , vas fer l'estat de les mamelles,; estas fet un Juan Carlos, tita llarga
      24
      36
      Respon
      Junqueras el corrupte més gran d'España, torna la pasta, Bribon 26/01/2021 4:12 pm
      Montilla i junqueras sin el mateix, tripartit del NAZIONAL.SOCIALISTES ESPANYOLS. VOTAR ERC, ES VOTAR ILLA. Cap novetat en el Frente Popular deEspaña.Una. Esquerres, miseria, atur, okupes, drogates, menas y Ferrovial. Junqueras j has tornat els 17 milions?
      81
      93
      Respon
        Ni dels capellans ens podem fiar 26/01/2021 4:51 pm
        Els capellans roben, oi parraco Junqueras de Ferrovial
        51
        65
        Respon
      Si noi, 26/01/2021 3:50 pm
      et falta recordar que Laura Hagrid Borras ha promès que si guanya i la independència supera el 50% tornarà a fer la dui. Se sobrenten que als pocs segons la suspendrà i fugirà a Waterloo...
      49
      28
      Respon
        Al noi Boho Aragones d España.Erc 26/01/2021 4:13 pm
        Aragones, a cagar a l'orinal NOI BOBO
        51
        63
        Respon
    Abril Pasqual 26/01/2021 3:11 pm
    Tornaran a trair els independentistes, està dient? No cal que ho pregoni ja ho sabem!
    42
    54
    Respon
      Si noia, 26/01/2021 3:31 pm
      jo soc indepe des del franquisme i ho he seguit estant fins avui, no com aquests corruptes processistes que deian "ara no toca" i si van apuntar quan van sortir a la llum les corrupteles que feian quan deian "l'ara no toca". Portant manant cap enlloc fa 10 anya: un va organitzar una costellada de 3 respostes, l'altre va suspendre la dui en segons i va fugir, l'últim un pallasso crispador que ho trenca tot (fins i tot corruptgència), i la que's postula comença mentint. TINC CLAR QUI ENS HA TRAÏT I HO SEGUIRA FENT SI GUANYA.
    fat boy 26/01/2021 2:34 pm
    El tripartit vol dir.
    26
    30
    Respon
    :) 26/01/2021 11:56 am
    Manipulació. Document intern que es fa extern just abans de començar la campanya electoral. Fan pena no enganyen a ningú :) :) :)
    166
    178
    Respon
      ;) 26/01/2021 1:10 pm
      Un document que, sigui filtrat o no, no diu pas res que s'hagi d'amagar. Més construcció i menys deconstrucció i destrucció.
      32
      24
      Respon
        :( 26/01/2021 2:59 pm
        És un escrit intern preparat per ser filtrat, i guanyar vots d'independentistes. Però la trajectòria de ERC el desmenteix
        68
        76
        Respon
        Ups! 26/01/2021 2:18 pm
        Talment filtren el que els convé per obtenir redit polític. Babau qui cregui que filtraran documents que els pugui perjudicar
        86
        73
        Respon
          Ho sento noi, vas errat o ferrat 26/01/2021 3:33 pm
          No parlan dels corruptgents
          41
          22
          Respon
    GROC 26/01/2021 11:44 am
    Totes les critiques per ERC , amb sembla molt bé Tots ,els opinadors amb la matixa direccio . Sembla tot molt dirigit i poc creibla Els mes il-luminats amb el tripartit .(ja feu pena). El millor per golejade RAMÓN
    19
    29
    Respon
    Ramon 26/01/2021 11:29 am
    Si estem d'acord amb l'anàlisi que fa ara ERC, o sigui que la independència és impossible (perquè segons ells caldria doblar en vot l'unionisme) i que ara el que cal és governar el mentrestant i anar "eixamplant la base", si estem d'acord amb aquest relat d'ERC, dic, llavors el que s'ha de votar és el PdCat. Però jo no estic d'acord amb el relat d'ERC. Ni amb el d'ara (que la independència és impossible), ni amb l'anterior (que la independència era senzilla).
    116
    127
    Respon
    Bot 26/01/2021 11:24 am
    És de primer de maçoneria, si l’engany ha funcionat, continua enganyant.
    39
    45
    Respon
      Comentari franquista... 26/01/2021 12:34 pm
      Se’t veu el llautó!
    Un 26/01/2021 10:56 am
    Ah, deu ser per això que vam treure un 90% de sí i un 7% de no a la independència, oi?
    19
    19
    Respon
    JxCat declarará la independencia durante nueve semanas y media 26/01/2021 10:32 am
    Intentad superar eso, colla d'inútils.
    85
    78
    Respon
      Otra bocazas! 26/01/2021 12:34 pm
      Que asco de gente y de país!
    FRAN BCN 26/01/2021 10:15 am
    Amb la composició sociodemografica de CAT ,és impossible cap independència, ja que els partits espanyolistes ho han fet millor i amb la quantitat de garrulos que hi han, parlar-ne és una utopia. Per això, penso que els polítics ens prenen el pèl ja què ho saben però ja els va bé tenir la penya entretinguda. Sisplau vagin per.feina i gestionin bé guanyi qui guanyi...la resta és fer volar coloms. El fanatisme infantil indepe no porta enlloc....Només a perdre el temps i fer que la.economia vagi pitjor i més empreses fotin el camp..
    NO ho tornareu a fer 26/01/2021 10:01 am
    Toooo Late!!!!!
    61
    66
    Respon
    Sergi 26/01/2021 9:55 am
    La meva paciència tampoc és infinita. Per això ja no us voto després de molts anys de militància.
    194
    207
    Respon
      Ignasi 26/01/2021 12:46 pm
      La meva paciència tampoc és infinita. Per això vull que el meu país surti d'Espanya i esdevingui un estat independent, la qual cosa no és fàcil, però, no impossible, ens cal pencar més i fer menys el mec.
      independència 26/01/2021 12:44 pm
      Pressa. Fa molts anys que ets dins d'Espanya i be que fas servir encara els seus serveis. I si tots plegats ens calméssim i relaxéssim una moca ?
      83
      92
      Respon
    rd 26/01/2021 8:27 am
    botiflers i mentiders !!!!!!!, ni els he votat mai ni els votaré
    Mira que son rucs, aq7usta canalla del parroco Ferrovial 26/01/2021 8:24 am
    Te tota la raó, Tornará a fer el TRIPARTIT dels NAZIONALS ESPANUYOLS, d'esquerres 155. Ni vergonya, ni dignitat la sectadel Sergi el Sol d'España
    113
    128
    Respon
      Sanchis.Gordillo el NODO DE FERROVIAL JUNQUERAS, porno antidemocratic, manipulació de vergonya 26/01/2021 8:29 am
      Sergi Sol .Heredia publicitat gratuita delSanchis a TV3. No hi h algu que controla el NODO.TV3.CAT.RADIO en mans D'ERC? Sanch8s tens comissió d'erc? Quina indignitat, quina manera mes franquista
      121
      93
      Respon
    vendetta 26/01/2021 8:23 am
    jaajaa ke bo paraula de botifler, jaaj ke tornareu a fer baixavors els pantalos botiflers aixi el poble catala prengui conciencia y kedeu extraparlamentaris vosaltes el covard de waterlo y els pijos de la cup
    104
    74
    Respon
    Secundí 26/01/2021 8:22 am
    No sé què és més impossible, si la reforma de la constitució (cosa impossible de facto) o arribar a la independència amb l'estratègia d'ERC (també impossible de facto).
    77
    52
    Respon
    almogaver 26/01/2021 7:56 am
    Putus falsos i mentiders, l'única cosa que voleu, es la poltrona
    173
    65
    Respon
    Ramon 26/01/2021 5:52 am
    L'estat espanyol ens ha demostrat sobradament que mai pactarà un referèndum. No cal tornar-ho a fer. Ja ho vam fer. Implementem el mandat de l'1O.
    43
    12
    Respon
      Anna 26/01/2021 12:52 pm
      Si votem candidatures independentistes i obtenim més vots i escons, tindrem més força, és evident.
      Anna 26/01/2021 12:49 pm
      Per la qual cosa ens cal votar el dia de les eleccions, candidatures independentistes i treure el màxim d'escons i de vots.
    VIA AMPLIA AL TRIPARTIT, Junquerisme ibex35. Ferrovial Matavelles 26/01/2021 5:21 am
    VIA AMPLIA DE FERRO.VIAL DEL TRIPARTIT 3. Realment aquest Ferrovial Junqueras es carregarà ERC,( España, Rey , Constitución). Visca ERC, FORA EL FERROVIAL Junqueras i la seva colleta Psoe,Rufianesca.SOL d'españa. Per votar aixo val mes votar directament al illa o la Colau de Maragall de la Comuna
    139
    137
    Respon
      Joan 26/01/2021 6:31 am
      Es nota que venen eleccions, un cop ens hagin robat el vot ja tornaran al botiflerisme habitual de no fer res, o encara pitjor, d'actuar contra els catalans i independentistes. Recordar que consellers d'aquest partit han volgut rebaixar la immersió lingüística a les escoles, han regalat centenars de milions a immigrants que no han cotitzat mai mentres feien ajudes ridícules als autònoms escanyats per la Covid. Per no parlar de la seva estratègia de rebaixar la catalanitat a tot arreu. Metges que no entenen el català i que si vols ser atès has de canviar d'idioma. TV3 cada dia més castellana per suposadament representar el país quan el que fan és desatendre la seva funció de foment de la llengua catalana. Repugnant, ni el PSC catalanista d'en Maragall era tan rendiciónista.
      227
      204
      Respon
    Luisnomeacuerdo 26/01/2021 12:25 am
    Vamos milhaus hay que ma tener la moral alta e el rebaño de borreguetes grocñordos . Sois más tiernos que winii de pooh.
    29
    129
    Respon
      Ponte a trabajar, parasito! 26/01/2021 9:50 am
      Que te estamos manteniendo para nada!
    Ramon 26/01/2021 12:13 am
    Si donem l'intent d'independència per derrotat, que jo crec que ara com ara no hem de fer-ho, llavors, en tal supòsit, sens dubte, PdCat: nació -no com ERC-, llengua -no com ERC-, alguna solvència de govern -no com ERC-, model de societat dins la normalitat democràtica -no com ERC-, tristament també palanganeria sociata però sense arribar als extrems d'ERC.
    126
    153
    Respon
      Ramoneta i puta 26/01/2021 3:56 pm
      Fill meu, fins ara no he pogut llegir els teus vomits. Estava atenent un client i aviat tindràs un germanet, li direm Josep Antoni en honor al teu papà.
    Josep 26/01/2021 12:03 am
    Li teniu tanta por a JxCAT perquè veieu que es més república i d'esquerres que vosaltres.
    96
    113
    Respon
      Delfí Artós 26/01/2021 1:08 pm
      Apa ! A veure qui la diu més grossa ! Mira xaval jo votaré una candidatura independentista i considero tothom qui voti candidatures independentistes i democràtiques, companys de viatge. Me la sueu aquests il·luminats, molts nouvinguts, que teniu tanta "pressa".... per a rebentar-ho tot o que sou directament quintacolumnistes espanyolistes amb ànim d'emmerdar.
    Podeu tornar a fer el ridícul quan vulgueu 25/01/2021 11:52 pm
    Perquè una altra cosa ...
    62
    58
    Respon
      Si noi, 26/01/2021 3:58 pm
      costarà superar al que fa suspendre la DUI en segons i va fugir.
    Elena Raurich 25/01/2021 11:23 pm
    Ho tornaran a fer. Votem-los. Aquests no van de farol. Ho diuen en clau interna perquè molta gent els voti pensant que potser fan un tripartit i llavors quan ningú ho esperi o tornaran a fer. Cop d’estratègia brutal.
    109
    67
    Respon
      Jo 26/01/2021 9:27 am
      CVlaro que si wapi. Des que van fer presiden el montilla que no els penso votar ni de conya, ja els vaig veure el llautó
      68
      54
      Respon
    Layetana 25/01/2021 10:35 pm
    Esquerra ha entrado en una deriva en la que su apuesta por la independencia es como el valor de los jóvenes cuando hacían la mili: "se le supone" (pero cada vez menos) . La excusa de la repetición del 50% y más en el tiempo es lo que debe dar el nombre a su "vía ancha" y laaarga, añadiría yo.
    55
    74
    Respon
    Gerard de sarria 25/01/2021 10:27 pm
    Molt fluixet l article. Ho tornaran a fer quan mani el PP. Com sempre. Uns impresentables.
    105
    73
    Respon
    ... 25/01/2021 10:21 pm
    Globus sonda.
    ; 25/01/2021 10:18 pm
    Ens prenen per imbecils? SI
    126
    94
    Respon
      Eloi Ferrer 26/01/2021 3:21 pm
      Apropiar-se de la frase sòlida de Jordi Cuixart per fer el seu discurset botifler és tant de pena. Ni una sola idea original de pes son capaços de tenir?
    el verdugo del Cid 25/01/2021 10:04 pm
    Quin mal que fa, oi, que la competència (JxCat) prometi la unilateralitat mentre vosaltres proposeu botiflades! Doncs us ho heu ben buscat: no em crec res del que vomiteu amb les vostres llengües bífides d'escurçons traïdors. Au, ara trobeu cretins que us votin!
    100
    1
    Respon
    Junquerisme Pel TRIPARTIT, 25/01/2021 10:02 pm
    Regalen el gobietno de Edpaña a canvi de res i ara que piulen ? VIA AMPLIA AL TRIPARTIT, JUNQUERISME.FERROVIAL.IBEX35, esquerres espanyoles
    126
    114
    Respon
    Pajaritu 25/01/2021 9:54 pm
    Ho tornarem a fer... ¡¡¡¡ Nosotros también !!!! Jajajajaja... jajajajaja...jajajajaja
    12
    51
    Respon
      No tendreis los cojones españoles que hay que tener! 26/01/2021 9:53 am
      Bocachancla! Veras como os lo pensais antes...
    Anna C.G. 25/01/2021 9:47 pm
    ERC només fa xerrameca inútil. Volem la "Republica Catalan" ja!.
    112
    93
    Respon
    Ramon 25/01/2021 9:45 pm
    Jo d'ERC exigiria menys presència mediàtica de l'heroi del 155. Cada aparició seva és propaganda per a Junts per Catalunya o el PdCat.
    56
    43
    Respon
      Apa noi 26/01/2021 9:53 am
      Els del Pedocat són una colla de cagats que només defensen les seves poltrones. El nostre President no té res a veure amb ells.
      113
      90
      Respon
      Apa noi 26/01/2021 9:51 am
      El Pedocat no té res a veure amb el nostre President. Són una colla de cagats que només defensen les seves poltrones.
      18
      26
      Respon
        Ramon 26/01/2021 12:21 pm
        PdCat és allò que hauria de votar l'independentista, el sobiranista, el nacionalista català, el catalanista, que estigui d'acord amb l'actual relat d'ERC que no en som prou i que ara cal governant el mentrestant alhora que eixamplem la base. Qui estigui d'acord amb aquesta diagnosi d'ERC, ha de votar PdCat. Però jo amb aquesta diagnosi no hi estic d'acord. I menys encara, admeto que ERC tingui la santa barra de fer-lo just quan ha forçat a llençar el país sencer pel penya-segat en base a una diagnosi diametralment contrària... i sense ni demanar perdó, ni tan sols donar explicacions del perquè del gir copernicà!
        51
        77
        Respon
      On vas a parar 26/01/2021 9:49 am
      El Pedocat no té res a veure amb el nostre President. Són una colla de cagats que només defensen les seves poltrones.
      23
      23
      Respon
    Ramon 25/01/2021 9:35 pm
    Això és que molts ens temem. Que voleu tornar-ho a fer. El tripartit, ja s'entén.
    302
    138
    Respon
      Ferran 26/01/2021 1:21 pm
      Avaricia, envidia, insolidaridad, latrocinio, enchufes, corruptelas, falta de preparación, procrastinacion, dejadez,autoritarismo, vaguedad, mentiras al engros, son algunas de las características de EspaÑistan. Todo ello en grandes dosis y repartido a mansalva a derecha e izquierda del espectro político o de la jujujudicatura etc... Hacen que EspaÑistan no haya cambiado en absoluto en los últimos 70 años. La mayoría de leyes " a favor" de las personas (no me gusta lo de clases)más necesitadas, o son un cuento, o únicamente existen en el papel, o llegar a ellas HOY,ACTUALMENTE a través de la inexistente atención telefónica de cualquier organismo y la devolución de formularios "mal rellenados" es prácticamente imposible. Hemos perdido el sentido primitivo de la tribu, donde las puertas están abiertas y la gente se ayuda. No nos merecemos llamarnos seres humanos. La mayoría de animales son mejores que nosotros. Necesitamos un gobierno fuerte que nos aleje del pifostio del Central, y permita DE VERDAD un cambio en la sociedad.
      Nomar 26/01/2021 12:58 pm
      Si més no hi ha llistes electorals que no els "enganxen" ni son tan proclius a escriure poca-soltades en xarxes socials. Ho sento però, twittaires bocamolls com Josep Sort o Canadell no aporten res de bo i ens perjudiquen a tots, votem el partit que votem. Els responsables de les llistes electorals haurien de consultar els currículums del candidats de vell antuvi.
      167
      178
      Respon

Nou comentari