Poca feina ha fet aquest matí la Comissió de Venècia amb la seva reunió amb el Tribunal Constitucional en el marc de la seva visita per comprovar in situ la tramitació de la llei d’amnistia i si respecte a la separació de poders. Segons ha informat el mateix Tribunal, però, de poc ha servit la trobada. “Durant la trobada no s‟ha plantejat cap qüestió relativa al contingut o la tramitació de la Proposició de Llei Orgànica sobre l’amnistia”, ha afirmat el TC en un comunicat per explicar la trobada.

L’encarregat de rebre els integrants de la Comissió ha estat el mateix president de l’alta magistratura constitucional, Cándido Conde-Pumpido Tourón. La reunió s’ha celebrat a petició de la Comissió i el tribunal destaca la trobada “celebrada per raons de cortesia institucional i atesa l’excel·lent relació que manté el Tribunal Constitucional amb aquest òrgan consultiu del Consell d’Europa des de fa dècades“.

El president del TC, Cándido Conde Pumpido, i el secretari general de la institució, Andrés Gutiérrez, en la reunió amb la Comissió de Venècia/TC
El president del TC, Cándido Conde Pumpido, i el secretari general de la institució, Andrés Gutiérrez, en la reunió amb la Comissió de Venècia/TC

El TC revisa lleis a posteriori i a petició

El president del Tribunal, també acompanyat del secretari general, Andrés Gutiérrez, ha detallat a la delegació les competències del Tribunal Constitucional i, en concret, el funcionament del control constitucional que exerceix a posteriori de les lleis aprovades pel Congrés dels Diputats o el Parlament. Així mateix, ha detallat els dos processos que hi ha per qüestionar la constitucionalitat d’una llei. D’una banda, el recurs d’inconstitucionalitat, la legitimació del qual correspon, entre altres, al president del govern, el Defensor del Poble, cinquanta diputats i cinquanta senadors.

Per altra banda, els ha exposat la qüestió d’inconstitucionalitat. Un procediment que només pot ser promogut per jutges i tribunals quan considerin que una norma amb rang de llei aplicable al procés de què coneixen i de la validesa de la qual depengui la decisió que hagin d’adoptar pugui ser contrària a la Constitució.

En aquest marc i, respecte a la llei d’amnistia, Conde Pumpido ha deixat ben clar que “no pot, en el moment actual, fer cap pronunciament sobre qüestions referides a aquest assumpte mentre que la llei encara no ha estat aprovada pel parlament i no hi ha cap recurs contra aquesta davant el Tribunal”.

Més notícies
Notícia: Almenys 21 morts en un accident d’autobús a prop de Venècia
Comparteix
Les autoritats italianes afirmen que les víctimes eren treballadors que tornaven a casa
Notícia: La Comissió de Venècia assenyala Espanya pel “potencial repressiu” de la llei mordassa
Comparteix
L'organització demana revisar les altes penes i el poder de la policia
Notícia: El Govern desvincula altres reformes legals de l’aprovació de l’amnistia
Comparteix
L'executiu considera que una reforma de la Llei d'Enjudiciament Criminal (Lecrim) trigaria massa i demana desvincular les dues carpetes
Notícia: El Govern desvincula altres reformes legals de l’aprovació de l’amnistia
Comparteix
L'executiu considera que una reforma de la Llei d'Enjudiciament Criminal (Lecrim) trigaria massa i demana desvincular les dues carpetes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter