“Assassina, assassina!”. Aquest ha estat el crit de rebuda a la consellera de Justícia, Gemma Ubasart, del centenar llarg de funcionaris de presons que s’han concentrat aquest matí a les portes del Parlament. Els manifestants, amb rètols i cartells que reclamen la dimissió tant de la consellera com del secretari de Mesures Penals, Arman Calderó, han aprofitat la compareixença de la consellera davant la Diputació Permanent de la cambra catalana per donar explicacions sobre la greu crisi que viuen les presons. Una crisi pel motí dels funcionaris i treballadors dels centres penitenciaris arran de l’assassinat de la cuinera de Mas Enric a mans d’un pres condemnat, precisament, per un homicidi amb arma blanca.
Entre els assistents a la diputació permanent, en un parlament que sembla blindat pels Mossos d’Esquadra i diverses unitats de la Brigada Mòbil (BRIMO), membres dels sindicats, membres de la plataforma Samarretes Negres -plataforma de treballadors penitenciaris- el nombrós equip de la consellera i el nebot de la cuinera assassinada Pablo Martínez. La consellera, tot i que la compareixença és prevista a partir de les nou del matí, ha arribat al Parlament a les vuit del matí on s’ha tancat a la sala 2 amb el seu equip per acabar de tancar els serrells de la seva intervenció. En la que s’hi farà un minut de silenci en senyal de condol per la tragèdia de Mas Enric que ha despertat la ira de les presons catalanes.
Calma relativa
Ubasart podrà exposar les primeres informacions que la Conselleria ha demanat amb la seva investigació interna sobre l’assassinat de dimecres de la setmana passada. Més enllà de la investigació judicial del cas, a la vista que el pres es va suïcidar. De moment, Ubasart només ha d’afrontar la protesta davant del parlament perquè a hores d’ara aquest dijous no s’han registrat ni protestes ni bloquejos a cap de les presons catalanes.