Puigneró: “La taula de diàleg no té massa sentit sense JxCat”

El vicepresident del Govern demana "desmitificar els governs de coalició"

El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ha dit aquest dimecres que “no té massa sentit” una taula de diàleg sense Junts per Catalunya si es pretén que aquesta acabi tenint èxit. Ha assegurat que la intenció del seu partit és poder assistir en aquesta taula de diàleg, però no ha donat cap indici que la formació pugui acabar participant finalment a una trobada que s’ha de celebrar aquest mateix dimecres a la tarda. En aquest sentit, ha reiterat que Junts per Catalunya “no s’ha mogut ni un mil·límetre” de l’acord d’investidura entre Junts i ERC per fer president Aragonès

En una entrevista a Rac1, ha manifestat que el que es va viure aquest dimarts al Palau de la Generalitat no és una “crisi“, sinó una “tensió“, i que són coses normals que passen en els Executius, ja siguin d’un color o més. “Cal desmitificar els governs de coalició”, ha demanat, a més d’assegurar que el Govern d’ERC i Junts no està en “perill”. De totes maneres, ha carregat durament contra les files de Pere Aragonès, assenyalant que va ser “molt lleig” que el president apartés JxCat de la taula de diàleg.

Puigneró ha llançat un dard enverinat contra Aragonès afirmant que “el president Torra va ser capaç de fer seure el president Sánchez“. Es refereix a la incògnita que plana sobre si els dos presidents estaran presents durant tota la taula de diàleg o si ministres i consellers hauran de tirar endavant els punts negociats en la reunió privada que mantindran abans Aragonès i Sánchez. La Generalitat va enviar aquest dimarts al vespre un comunicat en el qual s’assegurava que “les delegacions de tots dos governs es reuniran a continuació en una sessió de treball encapçalada pels dos presidents”, cosa que no confirma si tots dos estaran asseguts durant tota la trobada o no.

Puigneró s’ha mantingut en la mateixa línia del que es va manifestar ahir des de Junts per Catalunya: que el partit ha respectat l’acord de legislatura i que en els darrers dies hi ha hagut converses sobre la voluntat d’ERC de tenir només membres del Govern en aquesta mesa de negociació però sense arribar mai a l’acord, encara que només fos verbalment.

Comentaris

    Un català 15/09/2021 11:04 am
    Aquest Puigneró amb qui ha empatat? quins són els seus mérits polítics? no cal respondre, és pur sarcasme, tothom sap que és una altra de les titelles de Puigdemont. Aquests no obren la boca si no els dóna l'ordre el Cantinflas
      Un altre català 15/09/2021 11:18 am
      Que ha fet Aragonès? Bé, si no fos per la pressió independentista el que si faria seria un altre tripartit esquerrasocialcomuneros. Sí, aquells que van deixar les arques de la Generalitat eixutes fins al cul.
        per l'altre català corruptgent 15/09/2021 8:40 pm
        Jo no sé que farà Aragonès, de moment en pocs mesos a alliberat els presos polítics, reactivat la taula de diàleg i fet la primera reunió sense foc. Si et puc explicar el que han fet els corruptgents els darrers 10 anys: Miss Catalunya va fer una costellada de 3 respostes sense cap trascendència; Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat; El pallasso Torra va jugar amb pancartetes i sempre acabava obeint als jutges. CAPITO???
      Jo si sic un Català 15/09/2021 11:24 am
      Potser aquest cantinflas siguisvtu oi 'un carala" ? Sencillanent dubto hi siguis.
      Ja 15/09/2021 11:24 am
      Menys dolent que rebre ordres del estado corcat i acatar-les, no?
      Sectaris 15/09/2021 11:26 am
      Mèrits polítics? Això gairebé és un oxímoron al estado espanol.
      . 15/09/2021 4:09 pm
      i el nan pecident?, es l,acolit i portador de la sotana del capallanet i cristia denostat Jonqueres
    Angelblau 15/09/2021 11:04 am
    Esquerra Renegada de Catalunya
    Còmplices? 15/09/2021 11:23 am
    La taula dels collons és una farsa. Participar de la farsa, vos en fa còmplices.
      Jordi LE 15/09/2021 1:05 pm
      I la butifarrada de l'1 d'octubre que va ser? allò si que era una farsa, podies votar tots els cops que volguéssis, on et donés la gana i quan t'anés bé. Jajajajaja els indepes sou la pera, us apunyaleu entre vosaltres i ens voleu fer creure que sou de fiar. Vinga, aneu a rendir pleitesia al gran fugit Puigdemont.
        uno que vive en Tabarnia 15/09/2021 4:05 pm
        vas probaro per dir-ho, oi que no, dons calla, els que estabem per defensar les urnes tenim mes dignitat que tu, no pots ni parlar d,el qu,era perque denotes que no tens ni puta idea per que no hi erets
    RAMON A 15/09/2021 11:43 am
    No tenim remei som aixi
    Odil.le 15/09/2021 11:53 am
    Ja se sap que la paraula d'esquerra és tan bona com la dels espanyols amb Catalunya. Qué és pot esperar d'un president de la Generalitat que no deixa de ser un IZ, mai ha treballat en res que no sigui el seu partit.
      per paraula de fiar... 15/09/2021 10:02 pm
      ...costarà superar el batxiller suspent la dui, o prometent tornar...
    ciutadà 15/09/2021 12:09 pm
    I amb JxCat tampoc. No serveix de res.
    Bernat. C. 15/09/2021 12:27 pm
    S'estan desacreditant uns als altres. Potser saben lo que estan fent? Això ho pagarà el país sencer.
    Tano 15/09/2021 12:29 pm
    Millor no assistir-hi a aquesta farsa, sincerament.
    Iago Blanc 15/09/2021 12:38 pm
    Sobre la taula castrada de dialeg castrat de potes molt desnivellades ¿ Qui ha posat la condició de que els membres tendrien que ser membres del Govern ? ¿ Perque ?
    Doctor Strangelove 15/09/2021 12:48 pm
    Home, home pelut, sense Junts X Cash i pot haver alguna mena de diàleg, amb hiperventilats com el batxiller Waterloo i els seus sequaços l'únic que hi pot haver és boicot! Doc.
    MHP 15/09/2021 12:50 pm
    Puigneró, com el satèl·lit Anxaneta? Quants llocs de treball i ingressos ja ha generat? Torna vendre fum, com sempre?
    AFM 15/09/2021 2:25 pm
    "Si no aproveu l'aereoport i el nostre 3%...no seiem a la taula..." corruptes que fa poc campaven per sant cugat...mllets..etc..etc.. no teniu vergonya!
    Albert Berrio 15/09/2021 2:42 pm
    Junts no hi és perquè no vol. Junts ha trobat la manera de no ser a la taula de diàleg sense haver de marxar del Govern. L'actitud digna i honesta hauria estat dir clarament que no volen ser a ka taula de diàleg amb Espanya i abandonar el govern, però els partits mai no actuen per dignitat i amb honestedat, sempre actuen per aconseguir o mantenir el poder.
      . 15/09/2021 4:07 pm
      traballes per no cobrar?
        Per . 15/09/2021 8:44 pm
        Tu també treballes però cobrant missals andorrans?
        per . 15/09/2021 9:14 pm
        no et puc respondre, però et puc confirmar que tu estàs abduit per can corruptgència. pagan bé?
    Roser 15/09/2021 2:47 pm
    Ja n'hi ha prou que Junts vagi posant pedres a tot i cada dia. Ningú us ha tret de la taula sou vosaltres que busqueu 5 cames al gat -dita catalana- per trinxar-ho tot i no construir res.
    Aquesta és la realitat 15/09/2021 5:08 pm
    La taula, en les condicions actuals, té més sentit sense JxCAT. Han estat boicotenjan-la i fent un trist paper. Hi ha persones de les proposades que no tenen el més mínim nivell per seguir una negociació molt complexa. El fanatisme, la prepotència, i l'estupidesa estan jugant una mala passada a l'independentisme.
      Totalment d'acord! 15/09/2021 8:49 pm
      És el tarannà corruptgent, posar a dit (mai l'hem votat, va ser hereu a dit de Miss Catalunya) a un batxiller foll que suspèn la DUI en segons i fuig deixant-ho tot enmerdat. Seguint la tradició de La Famiglia, el batxiller va nomer hereu al pallasso Torra, que jugava amb pancartetes i sempre acabava obeint als jutges...
    Guillem Ben-Aviat 15/09/2021 7:09 pm
    I amb la presència de JUNTS sí ? Aleshores ja tindria sentit una taula de diàleg que només serveix per blanquejar el poder colonial davant Europa ? No me'n refio gens de la gent de JUNTS que volen participar en la comèdia aquesta de la taula
    El que no té sentit és corruptgëncia 15/09/2021 8:34 pm
    No voleu anar a la taula de diàleg, la boicotejeu sense oferir una alternativa millor o pitjor. Com Fuigpelmón va boicotejar la independència quan va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Encara algú creu que els corruptgents nouvinguts a l'independentisme des que van sortir a la llum els afairs de La Famiglia, vol la independència de Catalunya?
    Clar que "La taula de diàleg no té massa sentit sense JxCat" 15/09/2021 8:53 pm
    Però,per desgràcia de l'independentisme son els companys de viatge forçats pel xantatge de Miss Catalunya, els hi agrada prUcessar cap enlloc i anar cobrant, portan 10 anys fent-ho i encara hi ha babaus que'ls votan...