Missing 'path' query parameter

Cs ha lamentat que la Diada s’ha anat consolidat com una jornada “cada cop més sectària” i que “menysprea” els catalans no nacionalistes. En un discurs gravat al Parlament, el president del grup parlamentari de Cs, Carlos Carrizosa, ha lamentat que Catalunya “porta anys sotmesa a una tensió insostenible per culpa del nacionalisme excloent”, a qui li ha atribuït una visió “tancada i hispanòfoba” de la catalanitat.

Per tot plegat, ha afirmat que la Diada està “deslegitimada” com a festa de tots els catalans i ha tornat a reivindicar que aquesta es traslladi a Sant Jordi. D’altra banda, ha reclamat que el país necessita un “pla de xoc” contra la crisi i ha assegurat que aquest no arribarà “de la mà dels que han arruïnat Catalunya.

Catalunya instal·lada en la “paràlisi” del nacionalisme

Carrizosa ha afirmat que Catalunya no pot seguir instal·lada en la “paràlisi” del nacionalisme, que segons ells només ha portat a la confrontació i la pèrdua d’oportunitats. “No ens podem permetre ni un dia més de decadència econòmica i cultural, menys amb l’escenari econòmic que ve”, ha manifestat.

En aquest sentit, ha reivindicat que fa falta un govern que vetlli pel creixement econòmic i no pel “decreixement” que ha assegurat que proposen la CUP i els comuns i que “assumeixen cegament” ERC i Junts.

El líder de Cs, Carlos Carrizosa, al Parlament JORDI BORRÀS

“Decadència democràtica”

D’altra banda, ha assegurat que la decadència també és democràtica i ha posat com a exemple de drets i llibertats vulnerats la situació del castellà a les aules. En aquest sentit, ha criticat la “inestimable i vergonyant” col·laboració dels socialistes per “trepitjar el dret a la llengua materna de la majoria dels catalans”.

Per últim, ha explicat que Cs reivindicarà aquest Onze de Setembre una Catalunya oberta i cosmopolita, “en convivència espanyola i europea”.

Més notícies
Notícia: Més del 60% dels ciutadans creu que les ‘fake news’ han augmentat 
Comparteix
Les agències de notícies com Servimedia són les que les "res o poc" desinformen a la societat
Notícia: Ciutadans, contrari al cordó sanitari a Vox: “És antidemocràtic”
Comparteix
El portaveu, Nacho Martín Blanco, assegura que no té especial recança per arribar a acords amb Vox
Notícia: Ciutadans, en vies d’extinció al Senat
Comparteix
En aquests últims mesos, Cs ha vist com marxaven Javier Alegre, Lorena Roldán, Fran Hervías, Ruth Goñi i Emilio Argüeso
Notícia: Citizen Lab desmunta les acusacions de Ciutadans sobre el Catalangate
Comparteix
El director del centre defensa la credibilitat de les seves investigacions sobre l'ús de Pegasus

Comentaris

  1. Icona del comentari de: RAMON A a setembre 10, 2022 | 17:09
    RAMON A setembre 10, 2022 | 17:09
    Catalunya ja es oberta i cosmopolita.El que no vol es tenir de mantenir la vostra pachanga borbonica vividora barata i cridanera.Aixo si amb ansies de gradeses inventades.
  2. Icona del comentari de: En fi a setembre 10, 2022 | 17:53
    En fi setembre 10, 2022 | 17:53
    No hi ha ningú més sectarista, que el que neix per destruir Catalunya, el català i la democràcia. Que no participis als actes de la Diada Nacional de Catalunya, és coherent, els franquistes no t'ho perdonarien
  3. Icona del comentari de: · a setembre 10, 2022 | 19:47
    · setembre 10, 2022 | 19:47
    On és la notícia ?
  4. Icona del comentari de: la iaia maria a setembre 10, 2022 | 20:09
    la iaia maria setembre 10, 2022 | 20:09
    Ni falta que feu, no us trobara a faltar ningu!
  5. Icona del comentari de: fat boy a setembre 10, 2022 | 21:16
    fat boy setembre 10, 2022 | 21:16
    Des de quan els traidors i els invasors han estat convidats a la Diada?. Com si els francesos convidessin el 14 de juillet al Partit Nacional Socialista Obrer Alemany.
  6. Icona del comentari de: Pere Gallerí a setembre 10, 2022 | 23:11
    Pere Gallerí setembre 10, 2022 | 23:11
    No hi vagi, Carrizosa. Millor que vagi a convencer els seus coneguts que segueixin defensant un estat que els puteja per la falta d'inversions i perquè viuen a Catalunya. O a Cs ningú agafa un tren? Això és la taca més gran que té Cs, enganyar a gent que no en sap més.
  7. Icona del comentari de: Independentista a setembre 11, 2022 | 08:23
    Independentista setembre 11, 2022 | 08:23
    Ni falta que hi foteu tu i els teus quatre gats espanyolistes.
  8. Icona del comentari de: Independentista a setembre 11, 2022 | 08:23
    Independentista setembre 11, 2022 | 08:23
    Ni falta que hi foteu tu i els teus quatre gats espanyolistes.
  9. Icona del comentari de: Doncs a setembre 11, 2022 | 10:01
    Doncs setembre 11, 2022 | 10:01
    Igual que Erc
  10. Icona del comentari de: Roc a setembre 11, 2022 | 10:04
    Roc setembre 11, 2022 | 10:04
    Però si n’hi han posat mai la senyera al balcó..
  11. Icona del comentari de: Boletaire a setembre 11, 2022 | 12:22
    Boletaire setembre 11, 2022 | 12:22
    Aquest home no sé com ho fa per ser tan curt.
  12. Icona del comentari de: Serafí Bandarra i Grataconys a setembre 11, 2022 | 13:37
    Serafí Bandarra i Grataconys setembre 11, 2022 | 13:37
    Ni falta qui foteu
  13. Icona del comentari de: Ricard a setembre 11, 2022 | 14:32
    Ricard setembre 11, 2022 | 14:32
    Efectivament, la diada és totalment "sectària". És només per a catalans, i no per estrangers colons.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter