Missing 'path' query parameter

La consellera d’Economia, Natàlia Mas, ha reiterat la importància de “tenir uns pressupostos” i ha demanat “superar debats de curta volada”. La consellera ha acusat Junts de mantenir-se “al bloqueig” i ha recordat les paraules del conseller Giró qui assegurava “que era una obligació incloure el PSC a les negociacions del pressupost”. En aquesta línia de crítica a Junts, Mas ha recordat que el partit de Turull governa amb el PSC a la diputació.

Davant la proposta de Junts de deflactar l’IRPF, la consellera d’Economia ha reiterat en seu parlamentària que no tindria cap repercussió a les butxaques dels usuaris, mentre que el cost de la Generalitat és “107 milions d’euros”. “La deflactació és una mesura regressiva. Qui guanyaria més són les persones amb més poder adquisitiu”, ha assegurat la consellera d’Economia. Mas ha tret pit de l’increment de l’IRSC per combatre la inflació. Mas, a més, ha reivindicat que les 5 comarques amb més recursos per habitat són les 5 menys poblades.

El president Pere Aragonès i la consellera d'Economia Natàlia Mas / ACN
El president Pere Aragonès i la consellera d’Economia Natàlia Mas / ACN

Junts presentarà esmenes a l’articulat

En la seva rèplica, Junts ha insistit que “no són uns bons pressupostos”. Amb això, la portaveu del grup parlamentari, Mònica Sales, ha recordat que van tenir una “voluntat d’escolta i d’arribar a enteses”. “Cap mesura de fiscalitat. Decideixen collar més i no hi ha cap mesura per la inflació”, ha dit Sales, qui ha reivindicat les seves mesures. De fet, Sales també s’ha queixat que no hi ha ajudes a les petites i mitjanes empreses.

De fet, Sales s’ha queixat que amb l’acord del Govern amb el PSC és un “retorn al passat”. “Guanya l’autonomisme i per l’independentisme”, ha dit Sales, qui també ha anunciat que presentaran esmenes a l’articulat. També ha tornat acusar els republicans d’abandonar la majoria del 52% i ha reiterat que han fet més esforços amb el PSC per als pressupostos que amb Junts perquè segueixin al Govern.

La consellera ha recordat a la CUP que es van “negar a reunir-se”

Pel que fa a la CUP, la consellera d’Economia ha recordat que no han tingut reunions amb els anticapitalistes. “Hi ha hagut 0 reunions. Fer política vol dir negociar i acordar”, ha assegurat la consellera, qui ha demanat als cupaires que surtin de la zona de confort. En aquesta línia, considera que hi ha mesures “que compartim” i ha recordat com feia 13 anys que la mesura de l’increment de l’IRSC estava congelat.

La consellera ha reiterat, novament, que l’acord amb el PSC “és puntual” i que permetran apuntalar recursos per a la transició energètica. “Són per aixecar la mirada i per millorar el futur del país i de la Catalunya sencera”, ha dit.

Més notícies
Notícia: La taula de negociació dels metges amb Salut s’inaugurarà el 21 de febrer
Comparteix
El pròxim dimarts a les deu alguns membres de la conselleria i els representants sindicals dels metges començaran la ronda de reunions
Notícia: La CUP obre una crisi a l’Audiència Nacional per la investigació secreta a l’independentisme
Comparteix
El diputat Xavier Pellicer obliga a obrir a les defenses les diligències 104/2017
Notícia: La CUP acusa el Govern de “lligar el futur del país al PSC”
Comparteix
Els anticapitalistes consideren que els pressupostos consoliden una legislatura "allunyada de l'autodeterminació"
Notícia: La Fiscalia es veu obligada a retirar una prova del judici a Borràs
Comparteix
La defensa de la presidenta de Junts alerta al TSJC que van "venuts" pels canvis de relat del ministeri públic

Comentaris

  1. Icona del comentari de: IL CAPONE JUNQUE4AS Y HERMANO SA a febrer 14, 2023 | 16:44
    IL CAPONE JUNQUE4AS Y HERMANO SA febrer 14, 2023 | 16:44
    Junqueras ens roba el Patrimoni, les Herencies i donacions per forrar al seu germà. ERC la banda particularde DON FERROVIAL JUNQUERAS, un lladre vulgar i mafios
  2. Icona del comentari de: Interessos reals a febrer 14, 2023 | 18:07
    Interessos reals febrer 14, 2023 | 18:07
    Junts és el PP català. Mentre fan un discurs independentista, que és purament retòric, defensen realment una política de dreta completament contrària al país i a la seva gent.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter