Missing 'path' query parameter

El Govern de la Generalitat ha demanat al Parlament de Catalunya que ajorni el ple monogràfic sobre educació que s’havia de celebrar aquesta setmana després del cessament del fins ara conseller d’Educació, Josep Gonzàlez-Cambray. Tal com ha pogut saber El Món, es tracta d’una petició que ha fet l’executiu d’Aragonès als diferents grups parlamentaris i Junts, impulsor del ple, veu bé la proposta, però demana que se celebri “com més aviat millor”.

Fotografia de grup del nou Govern de la Generalitat al Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat, amb els nous consellers Anna Simó, Ester Capella i David Mascort  Data de publicació: dilluns 12 de juny del 2023, 16:36  Localització: Barcelona  Autor: Mariona Puig
Fotografia de grup del nou Govern de la Generalitat al Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat, amb els nous consellers Anna Simó, Ester Capella i David Mascort Data de publicació: dilluns 12 de juny del 2023, 16:36 Localització: Barcelona Autor: Mariona Puig

Compareixença d’Aragonès

El ple estava previst que comencés demà mateix, però serà la Junta de Portaveus d’aquest dimarts qui tindrà l’última paraula després dels tres canvis de Govern. A més, el president de la Generalitat també ha demanat comparèixer al Parlament per donar explicacions sobre els canvis a l’executiu. La compareixença d’Aragonès es farà probablement dimecres després de la sessió de control.

La històrica dirigent republicana Anna Simó serà qui encapçalarà la cartera d’Educació en substitució de Cambray. En canvi, David Mascort serà el substitut de la fins ara consellera d’Acció Climàtica, Teresa Jordà, qui va com a número dos de les llistes d’ERC al Congrés dels Diputats espanyol. A més, Ester Capella serà qui dirigirà la conselleria de Territori, en substitució de Juli Fernàndez, qui s’ha vist desgastat durant els 8 mesos al capdavant de la cartera a causa de la negociació dels pressupostos i la cessió d’ERC per la B-40.

Presa de possessió

Els nous consellers han pres possessió aquest dilluns a la tarda i Aragonès, ha assegurat que, amb aquests canvis, l’executiu encara la segona meitat de la legislatura “amb energia renovada” i ha animat els nous consellers a “seguir fent avançar el país”. A la cerimònia, al Pati Gòtic, Aragonès ha agraït la seva tasca als consellers sortints, Juli Fernàndez, Josep Gonzàlez Cambray i Teresa Jordà: “Ho heu donat tot, amb inequívoca voluntat transformadora”.

A més, a la foto del Govern constituït el 26 de maig de 2021 hi sortien el president, Pere Aragonès, i 14 consellers. D’aquell executiu, però, només 5 noms sobreviuen al costat del president: les conselleres Laura Vilagrà (Presidència), Natàlia Garriga (Cultura) i Tània Verge (Igualtat i Feminismes); i els consellers Joan Ignasi Elena (Interior) i Roger Torrent (Empresa). La resta de departaments tenen cares noves. La majoria van marxar el 10 d’octubre de 2022, quan Junts va decidir sortir del Govern. I la resta han plegat avui, després de la nova remodelació d’Aragonès. El nou executiu tornarà a tenir ara majoria de dones, amb 8 conselleres i 6 consellers, tal com ja va passar el maig de 2021 amb el Govern d’ERC i Junts.

Més notícies
Notícia: L’alcalde de Tarragona d’ERC anuncia que deixarà la política pels mals resultats
Comparteix
Degoteig de dimissions a les files republicanes després dels mals resultats del 28-M
Notícia: Junts retreu Aragonès de fer una remodelació de Govern “en clau de partit”
Comparteix
La candidata de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, assegura que si el seu partit és "clau" el 23-J, "tot canviarà"
Notícia: El PSC considera que els canvis del Govern Aragonès constaten una “crisi permanent”
Comparteix
Els socialistes esperen poder tancar la B-40 i el Hard Rock amb la nova consellera de Territori, Ester Capella
Notícia: Junts es desmarca de Borràs i se suma al pacte contra l’extrema dreta a Ripoll
Comparteix
L'executiva del partit dona llum verda per afegir-se al pacte d'ERC, el PSC i la CUP per evitar que la xenòfoba Sílvia Orriols sigui alcaldessa de la ciutat

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Mals gestors. a juny 12, 2023 | 19:31
    Mals gestors. juny 12, 2023 | 19:31
    Covards, sempre procastrinant, sempre endarrerint.
  2. Icona del comentari de: Sou uns MERDES a juny 13, 2023 | 01:33
    Sou uns MERDES juny 13, 2023 | 01:33
    Ho!, un ple posposat per urgències borbòniques de butxaca dels venuts. Un plè ha de tractar sobre l'educació en la Catalunya ocupada per castilla. I feu això després d'un 25% de castellà imposat i aplaudit i avalat per la generalitat155, i caigut sobre una immerssió mai inspeccionada per por de no poder aixamplar la base dels vostres partits prostituïts. Au va, aneu tots cap a madrit i no torbeu, imbècils.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter