Otegi acompanya els presos a Lledoners

Imatge icònica de solidaritat entre un ex-pres polític i els presos independentistes catalans que compleixen condemna al Bages

Un ex-pres polític acompanya altres presos. De fet, un pres polític basc i d’altres de catalans. Independentistes que, a més, han tingut el suport de les institucions europees en les seves demandes de vulneració de drets, tot i que un va estar vuit anys a la presó i els altres ja en porten més de tres. Aquest vespre hi hagut una imatge icònica a les portes de Lledoners, on romanen engarjolats els presos polítics homes arran de la sentència del Procés. Arnaldo Otegi, l’històric dirigent de l’esquerra abertzale ha acompanyat a Oriol Junqueras, Raül Romeva, Jordi Cuixart, Josep Rull i Quim Fonr a dormir a la presó per complir amb el seu règim de tercer grau. Una imatge, a més carregada de simbolisme, doncs s’ha produït a sis dies de les eleccions al Parlament de Catalunya.

Jordi Sànchez, un que ha arribat just des de Lleida -l’hora d’entrada és a les 21:00, i Jordi Turull, que tenia una videoconferència, no han pogut entrar amb Otegi. El líder basc ha assenyalat el moment de “paradoxal”, per l’intercanvi de papers en la repressió espanyola. Otegi ha estat enraonant amb tots els presos. Fins i tot, l’exdiputat Joan Tardà, que també ha acompanyat la comitiva, feia conya afegint que podien fer “comparacions” entre ells just en el moment que comparaven les presons on havien estat empresonats, Estremera, Lledoners, Soto del Real o Zuera amb les que havia estat Otegi.

La imatge ha estat emblemàtica i han volgut entrar junts entre rialles, alguna abraçada escapada i molts cops de colze així com mirades de complicitat. Una de les converses ha estat sobre la que sospiten serà la poca durada del règim obert així com del tràfec que suposa la campanya. Junqueras fins i tot, ha fet una classe d’astronomia aprofitant el cel del Bages.

Comentaris

    Ramon 09/02/2021 1:55 pm
    L'any 2017 els sociates per fer-nos votar ERC va posar Junqueras a la presó. I ara els sociates per fer-nos votar ERC han tret Junqueras de la presó.
    Ramon 09/02/2021 1:54 pm
    Sumar amb Junts per Catalunya, sumar amb una candidatura on hi ha la Marina Geli, la Magda Oranich, el Bozzo, Demòcrates, el Jordi Pesarrodona, Independentistes d'Esquerres, no, no. Això, no. Perquè ara la prioritat és captar vot del PSC al Baix Llobregat. Molt millor, doncs, anar del bracet d'ETA. Perquè això si que farà que votants del PSC es facin independentistes. És un d'aquells plans que no poden fallar.
    A quien no le gusta la foto, ¡¡¡QUE SE JODA!!! 09/02/2021 8:02 am
    Es lo que hay...
      Pajaritu 09/02/2021 10:08 am
      Creo que exceso de flash... tal vez un poco quemada... seguro que se podría mejorar.
    El cit campejador 09/02/2021 7:20 am
    El món.cat, si us plau, prou de censura als comentari crítics a la línia editorial del diari. Llibertat d'expressió!!
    Doctor Strangelove 09/02/2021 6:48 am
    I t'hi pots quedar! Doc.
    Ramon 08/02/2021 11:24 pm
    Sumar amb Convergència o ara amb Junts per Catalunya, noooo! Ara bé, sumar amb ETC, això sí! Primera perquè ETA no va tenir finançament irregular: extortir empresaris sota amenaça de mort (i matar-ne de tant en tant algun perquè els altres sabessin el pa que s'hi donava) s'ajustava del tot a la legislació vigent. I a més, anar del bracet d'ETA també té la virtut que dona al procés una imatge molt positiva de cara al món.
      Ramon 08/02/2021 11:25 pm
      Ah, que m'ho deixava: sumar amb ETA també seguríssim que farà eixamplar la base independentista a Tavèrnia.
    Luisnomeacuerdo 08/02/2021 11:18 pm
    Esto es lo que retrata a los fascistas independentistas, ademas son tan tontos que encima sienten admiración y orgullo de compartir actos con tan nauseabundo personaje. Por suerte el lovox os pondrá e vuestro sitio.
    90
    209
    Respon
      Luisa 09/02/2021 8:23 am
      Al final resultará que la esa era mala por que mataba a fascistas.
    El cit campejador 08/02/2021 11:12 pm
    Per cert, el periodista no diu la veritat no a la seva mare: el titular posa un ex pres polític... Recordeu, va estar pres per pertànyer a ETA, a la banda terrorista. Sembla que el periodista te empatia amb la banda terrorista que va matar 800 persones, moltes d'elles nens. Òbviament, els d'aquí tampoc són presos politics. Però bé, que podem discutir amb qui enalteix a un etarra ...
    22
    73
    Respon
      Judici farsa anulat 09/02/2021 11:41 am
      El judici farsa va ser anulat per la Haia, tros de sòmines!!! Potser que llegeixis una mica per ilustrar te! pebràs!!!
      xavier 09/02/2021 10:13 am
      La condemna no va esser per pertanyer a ETA gilipolles
    Eloi Ferrer 08/02/2021 10:13 pm
    Otegui constipa. Ens va saber greu el seu empresonament i la persecució Ñ, però, francament ni és un heroi, ni especialment admirable. Un saltabardisses com qualsevol altre i no cal que doni lliçons de res a ningú. Que entre els catalans hi ha gent que li dona deu mil voltes.
    25
    19
    Respon
    Ramon 08/02/2021 9:54 pm
    ERC és una màquina de fer-li mal a Catalunya.
    Pajaritu 08/02/2021 9:40 pm
    Otegi acompanya els presos a Lledoners... lástima no se haya quedado dentro también.