Oriol Amorós, expert en immigració i igualtat, es perfila com a número dos d’Interior

Actualment és secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies

L’actual secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Oriol Amorós, és un dels noms que pren força per ocupar la secretaria general d’Interior, amb Joan Ignasi Elena de conseller. Amorós, que té una llarga experiència en el partit, parlamentària i en l’administració, respon al perfil que el president Pere Aragonès vol donar a una de les conselleries més delicades de qualsevol Govern.

Amorós és enginyer tècnic agrícola de formació, i a més de diputat del Parlament de Catalunya (2003-2006 i 2010-2016), va ser secretari per a la Immigració de la Generalitat (2006-2010), durant el segon tripartit i, amb el Govern de Quim Torra, secretari d’Igualtat, Migracions i Ciutadania (2016-2020). Amoròs va perdre les primàries per ser alcaldable de Barcelona davant d’Alfred Bosch, a les primeres municipals que va participar l’exconseller d’Exteriors. Fonts d’ERC apunten a El Món que és un perfil “ideal” per canviar “amb temps i paciència les inèrcies i els costums de l’administració”. De fet, va ser el bomber triat per poder amortir la crisi que vivia la conselleria de Chackir El Homrari amb la Covid.

Comentaris

    Veterà antifranquista. 24/05/2021 8:20 am
    Maria, i doncs, què us pensàveu.
    ciutadà 24/05/2021 7:50 am
    L'única diferència entre una democràcia i una dictadura, és que en una democràcia pots escollir els que et robaràn i enganyaran i en una dictadura no.
    Vendetta 23/05/2021 9:32 pm
    Un altre traficant de menas, amic del open arms aixo será bagdad al temps
    82
    10
    Respon
    A mi no m'importa pagar impostos per als MENA 23/05/2021 6:24 pm
    Però no vull que els meus diners vagi ni a TV3% ni als nombrosíssims càrrecs de confiança del Govern, ni als seus endollats, ni a Joan Ignasi Elena.
    adolf 23/05/2021 5:29 pm
    Els contractistes se'ls gira feina amb el munt d'edificis que s'encarregaran per allotjar MENAS, pagats per els que paguem impostos.
    Erc.amoros.minobis, mafia de la caritat a preu fet 23/05/2021 4:29 pm
    Amoros importador de menas a destajo i mafia de contractes municipals a on xupa erc, amb el traficant Minobes, son senzillament quinquis catolics. Aparteu les criatures, miserables vividors. Treballeu en alguna cosa honrada, caritatius mafiosos
      Mafia erc, fins quan? 23/05/2021 5:01 pm
      Junqueras, ets tu, qui fa negocis bruts amb aquests dos miserables. Llista d'ajuntaments d'erc que paguen i la fiscalia no fa res de res. PROU ROBAR, JUNQUERAS. Com es paga la seu? Ai, ai, ai, filesos2
    lluna plena 23/05/2021 3:19 pm
    Maria, no haver_los votat. que ja saben quin peu calça cadesqú.
    Del pitjor que hi ha a ERC. I mira que n'hi ha per triar! 23/05/2021 2:17 pm
    Expert? Aquest és l'artífex que els nens immigrants no aprenguin català i rebin l'ensenyament en la llegua i religió d'origen. És l'artífex de la no integració i un catalanòfob de cal Déu.
    Ramon 23/05/2021 10:51 am
    Polònia ja no farà burles i atacs sagnants a Interior! No passava d'ençà el segon tripartit!
    Narcís 23/05/2021 10:30 am
    Si és enginyer tècnic agrícola .. millor seria es preocupés/ n' ocupés del munt de E - o insecticides, fongicides, herbicides, pesticides i tota mena de toxines químiques i d' animals que ens empassem per menjar una mateixa fruita ! millor seria controlés/ inspeccionés com es conreen nostres camps , tot plegat, quina bestiesa d' elements àdhuc cancerosos ens fumen als aliments que són per a nutrir-nos que no pas per a enverinar- nos ! PD : i se' n diu d' esquerres . . . . . .
    Narcís 23/05/2021 9:45 am
    De pu .. mare . . . . . a recollir tothom que arribi i fúmer autòctons sense ingresos ni horitzó ! PD : què humanitari sóc ..què bon samarità sóc .. què solidari sóc .. què altruista sóc .. què benefactor sóc .. què . . . . . . . . però això sí, amb els impostos directes, indirectes i semidirectes dels desgraciats .. que no pas amb ma nòmina pública ( i a saber si de privada camperola ..) ! Nota : estem ben guarnits .. els serveis d' ocupació plens d'aturats i sense ingresos i donant treball a forans i .. d' aquella manera ! Anotació al marge : fins quan els catalans ser dessota de tanta falsedat, de tanta manca de mínima justícia fins la misèria total ?
    Maria 23/05/2021 9:17 am
    Ja comença el repartiment... per això volien els nostres vots.
      Ramon 24/05/2021 12:39 am
      La democràcia va exactament d'això. De repartir els càrrecs per raó dels vots. El problema és que no podem mai votar en condicions democràtiques.