Lluís Puig reclama a Sánchez que anul·li el judici de l’1-O “amb el mecanisme que sigui”

L'exconseller creu que la justícia espanyola situa l'Estat "fora de l'estàndard democràtic europeu"

L’exconseller de Cultura Lluís Puig ha instat el president espanyol, Pedro Sánchez, a “declarar nul” el judici del Tribunal Suprem sobre el referèndum de l’1 d’octubre de 2017 “amb el mecanisme que sigui”. “Jo he deixat de pensar en indults, amnisties i taules de negociació. Em sembla que directament hem de demanar la nul·litat judicial”, ha assegurat en una conversa per Instagram amb la també extitular de Cultura Laura Borràs, cap de llista de JxCat a les eleccions previstes per al 14 de febrer.El Tribunal d’Apel·lació de Brussel·les va rebutjar dijous l’euroordre contra Puig i, per tant, la seva extradició, i l’exconseller ha valorat que aquesta decisió “aporta un gruix importantíssim” a la causa que es vol dur a Estrasburg, al Tribunal Europeu de Drets Humans. A més, ha afirmat que el sistema judicial espanyol situa l’Estat “fora de l’estàndard democràtic europeu”. “No ens expulsen a nosaltres de Catalunya, expulsen Espanya de la Unió Europea i de l’estàndard democràtic judicial”, ha afegit.

Comentaris

    Gonzalo 10/01/2021 3:36 pm
    Ningún gobierno puede anular ningún juicio. Eso sólo sería posible en la republikita dictatorial de los 8 segundos. Pero en España, democracia consolidada, NO ES POSIBLE.
    5
    2
    Respon moderated
      Andaluz 10/01/2021 7:24 pm
      Si bién es cierto que el Supremo celebro el juicio a los políticos catalanes, también es cierto que quién determinará si fué justo o no serán los tribunales internacionales TEDH i TE
      Respon moderated
      Andaluz 10/01/2021 7:15 pm
      Una democracia consolidada respeta las minorías nacionales, cosa que no ocurre en España. Los belgas han sido tajantes, no hay garantias de un juicio justo al señot Puig, así como la irregularidad de llevar la causa al Supremo. El descrédito de la justicia española en el caso catalán llega al borde del ridículo
      Respon moderated
      Pitu 10/01/2021 7:02 pm
      La España consolidada frabquista dices?
      Respon moderated
      Jordi Valle 10/01/2021 5:51 pm
      S'ha de ser il-lus o còmplice (nazionalista esjpaÑol) per qualificar a esjpañistan de país democràtic. Pot ser també creu que el sistema judicial es exemplar i que hi ha separació de poders. Esjpañistan està més aprop de la edat mitjana que del segle XXI. Encara funciona la inquisició.
      Respon moderated
    Ferran 10/01/2021 9:47 am
    no entiendo el nuevo fu
    Respon moderated
    L'OBSERVADOR ASTORAT 10/01/2021 9:28 am
    Javier Pérez Royo (Catedràtic de Dret Constitucional) a ElDiario.es del 10/01/2021, dixit: "España no cabe duda de que es un Estado de Derecho, pero la forma en que se ha perseguido judicialmente a los nacionalistas catalanes, contradice lo que tiene que ser el ejercicio de la función jurisdiccional en un Estado de Derecho digno de tal nombre".
    Respon moderated
    Ningú respecta qui no es fa respectar 10/01/2021 12:11 am
    El Conseller Puig m'ha decebut absolutament fent un vídeo en la llengua de l'ocupant. Confio que hagi estat una decisió personal seva i que el Consell de la República no hi tingui res a veure
    20
    6
    Respon moderated
      Dr Sallop 10/01/2021 1:10 pm
      ....i vossaltres respecteu ??
      Respon moderated
      Ferran 10/01/2021 9:22 am
      Porqué
      25
      Respon moderated
      Ganxò 10/01/2021 7:56 am
      Ha estat per evitar marge d'error/ interpretació dels traductors. Com diem nosaltres: Clar i c...."
      Respon moderated
    Ramon 09/01/2021 10:08 pm
    En realitat, les concessions només podrien venir d'un govern espanyol de dretes. D'un d'esquerres, impossible.
    Respon moderated
    Angelblau 09/01/2021 10:02 pm
    I al Telenotícies de la TÑ3 segeixen bavejant amb Madrid. En fi .. votar a ER es submissió i vassallatge
    79
    Respon moderated
      Ramon 09/01/2021 11:05 pm
      Tal com evoluciona la demografia, pitjor que submissió i vassallatge: MORT. Mort de la nació catalana.
      Respon moderated
    Octubrista 09/01/2021 8:53 pm
    En Xanxes segur que no té cap interès personal en alliberar els presos polítics, però encara que en tingués hauria de demanar permís a qui manen realment que és la oligarquia hereva del franquisme i els "hidalgos" terratinents de tota la vida. Els hauria de convèncer de que és important que a Catalunya governi un nou tripartit i que per aconseguir-ho convindria alliberar els presos polítics poc abans de les eleccions. Els oligarques probablement pensaran que, com que tenen el garrot, controlaran igualment la Generalitat guanyi qui guanyi les eleccions.
    44
    Respon moderated
    Traca 09/01/2021 8:50 pm
    Si lo dice un juez belga habrá que obedecer
    21
    1
    Respon moderated
    Por que el TEDH acusó a Bélgica por parar la extradición de Jauregui? 09/01/2021 8:22 pm
    La asesina de Romeo, la Etarra Jauregui estaba defendida por los mismos abogados que defienden curiosamente a Puigdemont&Friends. Sabían lo que hacían, por eso se fueron allí. Sobre Jauregui ha estado muchos años en Bélgica por que pararon la extradición. El TEDH condenó a Bélgica por no aceptar la extradición y Jauregui “corrió a sus anchas siendo culpable”. BAJO NINGÚN CONCEPTO SE debe de anular juicio, amnistía u otro tipo de solución.
    65
    165
    Respon moderated
    Dr Sallop 09/01/2021 7:56 pm
    Jo crec que el Sr Puig , desvaria !! no toca de peus a terra !!
    2
    106
    Respon moderated
    Dr Sallop 09/01/2021 7:48 pm
    Els democrates de veritat creiem que el referendum il-legal del 1-O situa a Cataluña "fora de l'estàndard democràtic europeu .
    13
    178
    Respon moderated
      Carallot! 09/01/2021 9:55 pm
      El referèndum del 1-O no va ser i legal, idiota, no hi ha ningú acusat ni condemnat, imbècil! Tot sovint parleu només perquè teniu boca...
      71
      1
      Respon moderated
        Dr Sallop 09/01/2021 10:01 pm
        El dit referendom del 1-O ba ser il-legal , per una raho una CCAA NO POT FER !! Ho sabeu pero sou aixis de patetics, 1-O il-legal !!
        164
        Respon moderated
          Llegeix una mica, suposat Doctor... 09/01/2021 10:08 pm
          O posa el corrector, inútil, quedaràs mes bé! No va ser il·legal, va ser real! Patetics els qui buscàveu les urnes...
          107
          Respon moderated
            Dr Sallop 09/01/2021 10:17 pm
            Il-legal i srnse urnes Un teatre que no serveix per res 1-O ilegal , ho sabeu , ningu li dona cap valudesa, aixo si, mentiu i creieu que teniu la veritat, 1-O TOTALMENT ILEGAL !!
            110
    Dr Sallop 09/01/2021 7:46 pm
    Si : i que ens toqui la BonoLoto semanal !! au calla !! calla i ves a dormir que ja es tard !!
    1
    104
    Respon moderated
    La realitat del Doctor StrangeBurlero 09/01/2021 10:04 pm
    Em faig dir Doctor, però només soc auxiliar. Adoro un Dèú que no existeix, i per això soc idiota. Soc aficionat a un ritual que es dedica a torturar i assassinar animals. Simpatitzo amb una colla de subnormals que tenen la meitat del títols d’Europa comprats o regalats. Y per acabar d’adobar, m’han fet creure que una colla de fatxes anomenats La Division de Color Asul eren herois, quan en realitat eren assassins a sou. Jo soc així! Doc.
    72
    Respon moderated