El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Laura Vilagrà: “Els partits independentistes tenim l’obligació de governar junts”
  • CA

El 21-D es va plantejar com un plebiscit de ratificació de l’1-O. Què ha de ser el 14-F segons ERC?

ERC espera que els independentistes superem el 50% dels vots, i això ha de ser de forma reiterada en el temps justament per mostrar fortalesa. Si volem llegir bé el moment polític i històric que vivim, i de fet, com funciona la comunitat internacional, hem de tenir molt clar que hem de demostrar de forma clara que som hegemònics. La primera condició sine qua non del 14 de febrer és que siguem més del 50%.

En aquest 50% vostè hi compta el vot netament independentista, o també hi sumaria el vot sobiranista dels Comuns?

Comptem en aquest 50% els partits que es presenten amb la independència en el seu programa electoral, ERC, que som els històrics, JxCAT i la seva confluència, la CUP i els que es presentin, si s’acaben presentant, més petits, que ara intenten aconseguir les signatures. Seran unes eleccions molt monitoritzades on es valorarà si l’independentisme ha perdut pistonada o si es manté el pols. Estem convençuts que aconseguirem el 50%, i ara hem de fer l’últim impuls de creixement per arribar a l’hegemonia clara que fins ara no hem tingut.

Els Comuns quin paper tenen en aquesta hegemonia?

Nosaltres volem fer un front ampli per consolidar una república, i aquí sí que sumem els Comuns. Volem que tinguin a la seva agenda política l’autodeterminació i l’amnistia, i per tant, els comptem en aquestes lluites compartides, però no en el 50% de suport a la independència.

El 14F no serà per a ERC un nou plebiscit independentista sinó una primera prova en una cursa de fons per aconseguir l’hegemonia, doncs?

Sí, hem de ser molt més forts i estar molt més preparats per consolidar-nos com a Estat. No ens ho posaran fàcil per entrar a la Champions dels estats de la UE, perquè ens veuen com una amenaça. Per tant, el camí és demostrar la nostra hegemonia amb vots de forma sistemàtica, no només en aquestes eleccions. L’independentisme ha d’aspirar a ser majoritari sempre i estar a totes les institucions, i totes vol dir també la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona. L’èpica està en el treball i l’acumulació de forces i no en castells de foc i propostes poc sòlides. Però també hem de ser forts en àmbits socials i econòmics, perquè si en algun moment hem estat forts i hem pogut proclamar la república és perquè justament hi va haver un correlació de forces hegemònica políticament, social i econòmicament del republicanisme.

A dia d’avui aquesta correlació de forces es manté. Hi ha majoria al Parlament, a la Generalitat, a la Cambra de Comerç, a les entitats de la societat civil… L’independentisme no ha perdut suport al carrer.

De l’aprenentatge dels darrers anys veiem que si volem fer un embat amb l’Estat, i fins i tot anar a una via unilateral, a la qual ERC no hi ha renunciat mai, hem de ser més forts allà on no hem pogut demostrar la nostra hegemonia. Políticament, és a les eleccions, superant el 50%.

JxCAT proposa que el 14F sigui un plebiscit intern de l’independentisme, de manera que si guanya ERC, Junts abandona l’estratègia de la confrontació, però si guanya JxCAT, vostès renuncien a la via possibilista i assumeixen la confrontació amb l’Estat com el camí a seguir. Accepten el tracte?

Estem segurs que ERC guanyarà les eleccions i liderarà la nova legislatura, després de 40 anys d’alternança entre socialistes i convergents o post-convergents. En aquest sentit, en Pere Aragonès serà el president de la Generalitat. Creiem que la nostra estratègia és la més pensada i treballada, i té com a base també l’experiència que hem tingut a nivell internacional a través de la conselleria d’Exteriors, que ens ha permès conèixer exactament quina és la realitat internacional en què se sustenta la nostra estratègia. Si un territori demostra sistemàticament la seva persistència i la seva hegemonia en assolir un objectiu polític, és evident que al final aquesta opció tindrà cabuda.

Però accepten el tracte o no?

És que encara no ens han explicat com. Primer parlem d’estratègies i concretem, perquè si no hi ha concreció és una mica difícil fer aquests plantejaments. Convidem JxCAT a utilitzar els seus espais mediàtics per explicar com assoliran l’objectiu de la independència. Nosaltres ja ho hem fet, però demanem a JxCAT que concreti la seva estratègia.

Deia que Pere Aragonès serà el president de la Generalitat. Ho serà amb els vots de qui sigui o només amb vots independentistes? Aritmèticament, és molt probable que ERC pugui decantar majories.

ERC és la ròtula que aglutina tot l’àmbit sobiranista, des del PDeCAT i JxCAT fins a la CUP, però també els Comuns, i entre ells s’autoexclouen. Però amb ERC hi vol ser tothom, és significatiu. Tots els partits que vulguin posar a l’agenda política l’autodeterminació i la construcció d’una república seran benvinguts a formar part d’un govern d’ERC.

Hipotèticament, Aragonès podria ser investit en format coalició amb els Comuns i el suport extern del PSC?

La proposta que ha fet Pere Aragonès no compta amb el PSC, perquè en aquests moments el PSC està molt allunyat dels nostres postulats. Amb nosaltres no pot comptar per formar govern, ho hem dit per activa i per passiva.

No necessàriament hauria de ser un tripartit al Palau de la Generalitat, podria ser-ho només al Parlament i ser un govern en minoria ERC-Comuns?

No plantegem aquesta possibilitat. Si a tu et donen suport des de fora, naturalment t’intentaran condicionar, i en aquests moments el nostre plantejament polític està molt allunyat dels del PSC.

ERC demana a JxCAT que clarifiqui abans del 14F la seva política de pactes JORDI BORRÀS

Per tant, ERC dona per fet que si la suma aritmètica permet reeditar un govern independentista, no hi ha marge per a maniobres per part de ningú?

Sí. Els partits independentistes tenim l’obligació de governar junts si sumem. Els dos grans objectius polítics d’aquesta propera legislatura seran la reconstrucció del país social i econòmicament, però també confluir en una estratègia que ens faci avançar en el procés d’independència. Tenim l’obligació d’entendre’ns.

Aquesta legislatura l’independentisme ha governat, però s’ha visualitzat que la falta d’una estratègia conjunta i les pugnes partidistes han frenat aquest camí. Què ha de canviar perquè l’endemà del 14F el nou govern, si és independentista, no torni a ser el mateix?

Jo mateixa, que arribo fresca a la política nacional, tinc molt clar, per la meva trajectòria anterior, que els partits independentistes es poden entendre i poden fer molt bona feina junts. No és impossible, depèn de les persones, i en aquest sentit jo posaré tot el meu esforç i experiència perquè això sigui així. A mi no em sentireu retreure res als meus companys de viatge i intentarem sumar, asseure’ns i arribar a acords estratègics.

Tornant a la política de pactes i a “l’obligació” de l’independentisme de governar plegats. Vostès governen amb el PSC en alguns ajuntaments, i JxCAT a la Diputació. Es poden fer excepcions?

Quan hem pactat en alguns ajuntaments amb el PSC ha estat perquè nosaltres teníem l’alcaldia, és diferent que pactis per donar la presidència al PSC… I a nivell de l’Estat, o era PSOE-Comuns o un ‘trifachito’, que segur que hauria estat un govern contra els catalans i els treballadors, la llengua, l’emergència climàtica, etc. En tot cas, confluïm amb l’esquerra abertzale i la gallega en aquesta estratègia d’intentar condicionar el govern de Madrid i la seva agenda política.

A Sant Cugat, JxCAT va guanyar les eleccions i un pacte ERC-PSC-CUP els va treure l’alcaldia.

Sí, però a Sant Cugat hi ha una alcaldessa republicana.

Vilagrà alerta que el PSC pot guanyar les elecions i que cal fer vot útil JORDI BORRAS

Creu que els partits independentistes haurien de signar un compromís previ al 14F pel qual deixessin clar que hi hauria govern independentista si suma?

Tant de bo que tots els partits fessin el que ha fet ERC i diguin que si guanyem les forces independentistes governarem junts. ERC sempre ha donat suport al candidat independentista més votat.

El 14F, a més de saber si l’independentisme passa del 50%, quin pes tindrà l’eix social esquerra-dreta?

ERC representa la justícia social i l’independentisme. Cap altre partit suma l’eix esquerra i l’independentisme d’una forma tan clara. I, sí, la pandèmia ha fet que en aquestes eleccions l’eix esquerra-dreta sigui important. Com sortim de la crisi, amb retallades com ho va fer el govern CiU? O ho fem revertint les retallades com ho vam fer ERC just després de superar la primera crisi sistèmica?

Quan hi hagi el resultat de les eleccions, acabarà essent un plebiscit intern, perquè o guanya ERC o guanya JxCAT.

No n’estem tant segurs, pensem que la victòria potser anirà entre ERC i el PSC, perquè les últimes eleccions –les espanyoles- vam guanyar. El PSC ha fet una aposta per un ministre que en els darrers temps ha estat molt mediàtic, i segurament pot aspirar a guanyar. El votant independentista haurà de fer vot útil el 14F per frenar el PSC, i per tant, posar tots el vots en el partit que té més opcions de guanyar, que en aquest cas és ERC.

Però o guanyarà una estratègia o l’altra. O confrontació o possibilisme.

Crec que es demostrarà que a ERC som l’independentisme útil i l’independentisme de veritat, perquè al final les coses no són com ens agradaria que fossin sinó com són. Per això la nostra via és la possibilista, perquè no volem tornar a generar un procés de frustració.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 10, 2021 | 21:07
    Luisnomeacuerdo gener 10, 2021 | 21:07
    Que bien le viene la vilagra para levantar el ánimo a los pardillos amarillos, que los veo un poco desanimaillos con la indapandansia. Teneis al lovox soplando soplando la casita de papel de los cerditos lazinazis.
    69
    Icona de dislike al comentari de: Luisnomeacuerdo a gener 10, 2021 | 21:07 274
    Respon
    • Icona del comentari de: Luisquenoseacuerdadequeestaadoctrinadoyapesebrado a gener 11, 2021 | 07:39
      Luisquenoseacuerdadequeestaadoctrinadoyapesebrado gener 11, 2021 | 07:39
      Que poco original eres, y ademas con frases repetitivas. Normal... o subnormal mejor dicho. Es lo que hay cuando se es tan limitado y justito. Supongo que es por la lovoxtomia que os hicieron a los ecspanyordos.
  2. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 21:37
    Ramon gener 10, 2021 | 21:37
    FOOL ME ONCE, SHAME ON YOU. FOOL ME TWICE, SHAME ON ME.
    • Icona del comentari de: Moi a gener 11, 2021 | 08:03
      Moi gener 11, 2021 | 08:03
      Yo soy tu padre. O pot ser no que quan hem vaig follar ta mara hi havia una cua de collons esperant.
      • Icona del comentari de: Es clar que si a gener 11, 2021 | 08:22
        Es clar que si gener 11, 2021 | 08:22
        La Ramoneta, mare del nostrat Ramon el fatxa, també és corruptgent, la va fitxar el capo di famiglia poc honorable Pujol. La seva professió li comporta coneixer molts homes i costa averiguar-ne el pare...
        26
        Icona de dislike al comentari de: Es clar que si a gener 11, 2021 | 08:22 11
        Respon
        • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:23
          Ramon gener 11, 2021 | 20:23
          D'això se'n diu posar la bena abans de la ferida!
    • Icona del comentari de: Nomar a gener 11, 2021 | 19:29
      Nomar gener 11, 2021 | 19:29
      Ramon, no tu no ens enganyaràs pas ni una ni dues vegades amb el teu discurs quintacolumnista espanyol, et un pesat paranoic i una mala persona.
  3. Icona del comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 21:42
    LlunyDeCat gener 10, 2021 | 21:42
    Ara tenim cantarella del vot "útil". Útil per a Ells personalment i com a partit. Només per a Ells. Els Catalans haurien de votar massivament a l'Espot i al FNC per tal de fer fora tots aquests vividors de la Menjadora Espanyola Autonòmica.
    19
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a gener 10, 2021 | 21:42 299
    Respon
  4. Icona del comentari de: Roser, roscaster29@gmail.com a gener 10, 2021 | 21:52
    Roser, [email protected] gener 10, 2021 | 21:52
    No en teniu, no en tenim prou de pactes amb partits que només han servit per dividir-nos i encallar el funcionament de les administracions, que les úniques que funcionen son les municipals de segons quin govern? que no veieu que estem ensorrats? que la societat necessita camins nous per construir.se diferent? PROU JA DE TONTERIES
  5. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 21:52
    Ramon gener 10, 2021 | 21:52
    Ja ho veureu, com a aquesta el marit del marit del Collboni no li treu res.
    47
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 21:52 123
    Respon
  6. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:10
    Ramon gener 10, 2021 | 22:10
    Espanya i l'empresariat botifler faran de tot per fer-nos votar ERC (o qualsevol opció decent però que resti vots a Junts per Catalunya). I si no se'n surten, suspendran les eleccions "per la pandèmia"... o faran tupinada amb el vot per correu. Coneixent Espanya, dubto que consentin que el tripartit acordat a Can Roures en surti pitjor de com hi entra. Advertim-ho, fem-ho córrer, alertem-ne, denunciem-ho ja ara, per veure si així no hi gosen.
    90
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:10 215
    Respon
  7. Icona del comentari de: David a gener 10, 2021 | 22:50
    David gener 10, 2021 | 22:50
    Primer 3 puntualitzacions: 1a. El psc no existeix. Existeix el PSOE. 2a. Amb el anomenats comuns passa el mateix. Només existeix PODEMOS. 3a. ERC no és un partit independentista. És com si jo dic que sóc ecologista però que potser em posaré a reciclar d'aquí 20 anys, que ara no toca. En segon lloc, en comptes d'enganyar a la gent amb el processisme, estaria bé que fèssiu quelcom tangible com: a) Fer complir les lleis i que el català sigui la llengua vehicular durant l'ensenyament Secundari. b) Fer que els governs espanyols compleixin els pressupostos que diuen que aplicaran a Catalunya. c) No facilitar la governabilitat d'Espanya a qui és xenòfob amb nosaltres.
    83
    Icona de dislike al comentari de: David a gener 10, 2021 | 22:50 152
    Respon
    • Icona del comentari de: Martí a gener 11, 2021 | 11:21
      Martí gener 11, 2021 | 11:21
      Convergència, menys 7 anys, ha governat sempre a Catalunya, Va sent hora de canviar, aire fresc.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 13:49
        Ramon gener 11, 2021 | 13:49
        Estic amb tu. Ara toca Junts per Catalunya!!!
        16
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 13:49 14
        Respon
        • Icona del comentari de: Independència a gener 11, 2021 | 19:26
          Independència gener 11, 2021 | 19:26
          Potser sí, però Ramon tu no hi toques. Voteu candidatures democràtiques i independentistes.
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:22
            Ramon gener 11, 2021 | 20:22
            Ha, ha, ha, ha, m'encanta el "Potser sí!".
  8. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:51
    Ramon gener 10, 2021 | 22:51
    "No som independentistes" (Ernest Maragall a FAQs). El Yoyas que tenen al Congrés espanyol també va dir-ho, que ell no és independentista, però en aquest cas l'aclariment era del tot sobrer.
    138
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:51 196
    Respon
  9. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:53
    Ramon gener 10, 2021 | 22:53
    Sobretot, sobretot, sobretot, que cap independentista es deixi enganyar pel relat que farà ERC quan s'adreça a nosaltres!
    131
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 22:53 183
    Respon
  10. Icona del comentari de: !!!!! a gener 10, 2021 | 22:56
    !!!!! gener 10, 2021 | 22:56
    Les consignes que aneu repetint ja no enganyen a ningú. perquè sou ERC, sou Tardà, sou Espanya. Tardà ja va dir que preferiu pactar amb les esquerres espanyoles perquè peguen lo normal als catalans, no com les dretes que peguen el dobla. Quina vergonya de partit!!!!
    150
    Icona de dislike al comentari de: !!!!! a gener 10, 2021 | 22:56 119
    Respon
    • Icona del comentari de: Martí a gener 11, 2021 | 11:18
      Martí gener 11, 2021 | 11:18
      Esteu una mica desvariejant
  11. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 23:47
    Ramon gener 10, 2021 | 23:47
    Sou l'article del Voltas. Sou el Tardà. Sou el Yoyas. Sou el Sol, aquella cosa. Sou els dos miserables de l'Autònoma, que troben "una broma de mal gust" el que es diu a aquesta entrevista. De fet sou el PSC. La credibilitat d'ERC és zero.
    170
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 23:47 150
    Respon
  12. Icona del comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 23:54
    Ramon gener 10, 2021 | 23:54
    Considerar que no hi ha condicions per la independència és un parer acceptable. Però considerar-ho just després de tot el que ha fet i dit ERC des del tombant de segle ençà no sé si té perdó de Déu, però almenys de mi segur que no en té.
    87
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 10, 2021 | 23:54 106
    Respon
  13. Icona del comentari de: Embranzit a gener 11, 2021 | 04:09
    Embranzit gener 11, 2021 | 04:09
    Si voteu JxCat el president Puigdemont tornarà de l'exili en un unicorni alat, alliberaran els presos i el govern legítim serà rebut a Nacions Unides, on ens reconeixeran com a estat independent, ens demanaran perdó per haver tardat tant i n'expulsaran Espanya. Aquesta és l'estratègia guanyadora infal·lible, heu de votar JxCat i ja està
    61
    Icona de dislike al comentari de: Embranzit a gener 11, 2021 | 04:09 37
    Respon
  14. Icona del comentari de: Teix a gener 11, 2021 | 07:51
    Teix gener 11, 2021 | 07:51
    Sí, ara, Laura! Ara correm-hi tots. No vàreu pair sortir al darrere dels vostres socis i no heu parat de bloquejar el govern, quan en so socis. Botiflers! A bona hora surt el sol, emboirat. Feu plorar
    87
    Icona de dislike al comentari de: Teix a gener 11, 2021 | 07:51 91
    Respon
    • Icona del comentari de: pel director d'aquest pamflet corruptgent, Cot (Master en ètica periodística per la Universitat d'Ankara) a gener 11, 2021 | 08:14
      pel director d'aquest pamflet corruptgent, Cot (Master en ètica periodística per la Universitat d'Ankara) gener 11, 2021 | 08:14
      Les sucoses subvencions públiques que reb de Presidència estàn condicionades a no publicar comentaris que ensenyin les vergonyes dels corruptes processistes? Tot i ser veritat?
      40
      Icona de dislike al comentari de: pel director d'aquest pamflet corruptgent, Cot (Master en ètica periodística per la Universitat d'Ankara) a gener 11, 2021 | 08:14 44
      Respon
  15. Icona del comentari de: ClaudiS a gener 11, 2021 | 09:18
    ClaudiS gener 11, 2021 | 09:18
    En resum: He seguit l'entrevista perquè la fa cristina Aguilera, i el que queda clar és que ERC, si pot, farà govern amb Comuns i PSC i exclouran JxC. L'exemple més clar és precisament Sant Cugat, ciutat a què es refereix Laura Vilagrà. És una llàstima que el cinisme forma part, avui, de la vicepresidenta d'ERC.
    55
    Icona de dislike al comentari de: ClaudiS a gener 11, 2021 | 09:18 52
    Respon
    • Icona del comentari de: Martí a gener 11, 2021 | 11:14
      Martí gener 11, 2021 | 11:14
      No saps llegir?
    • Icona del comentari de: Kxx16 a gener 11, 2021 | 11:58
      Kxx16 gener 11, 2021 | 11:58
      Sincerament fum, fum, fum.... Els que dieu que ERC donarà suport al PSC es que no coneixeu les voluntats de ERC per aquestes eleccions: . Independència, créixer per ser més . Amnistia per a tothom (presos i exiliats) . Justícia Social. Sense Independència només hi ha decadència- Som-hi!!!!!
      42
      Icona de dislike al comentari de: Kxx16 a gener 11, 2021 | 11:58 20
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 15:10
        Ramon gener 11, 2021 | 15:10
        No, no, els netament independentistes no diem que ERC donarà suport al PSC. Diem just l'invers. Diem que la sucursal del PSOE donarà suport a ERC. O més ben dit, donarà suport (extern) a ERColau. A canvi del suport que el Yoyas dona a sociates i pudents a Madrid.
        29
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 15:10 104
        Respon
    • Icona del comentari de: Cinisme? a gener 11, 2021 | 13:03
      Cinisme? gener 11, 2021 | 13:03
      Ho dius per Laura Borras i demés corruptes processistes que des que va començar el Prucés han manat i jo han fet res?
  16. Icona del comentari de: Ricard a gener 11, 2021 | 10:16
    Ricard gener 11, 2021 | 10:16
    Quins partits independentistes? Més que res, perquè jo no en veig cap ni mig al Parlament. Jo només veig partits processistes, ben autonomistes espanyols. Colla de farsants.
    8
    Icona de dislike al comentari de: Ricard a gener 11, 2021 | 10:16 127
    Respon
    • Icona del comentari de: Si joi, tu deus ser corruptgent, oi? a gener 11, 2021 | 11:51
      Si joi, tu deus ser corruptgent, oi? gener 11, 2021 | 11:51
      Ho dic per com comentes: Patrimonialitzar les victòries i socialitzar les derrotes, així ho demostran els corruptes processistes que s'han soldat al timó.
  17. Icona del comentari de: Eloi Ferrer a gener 11, 2021 | 12:16
    Eloi Ferrer gener 11, 2021 | 12:16
    Cada dos per tres teniu el comptador de vots avariat. Més o menys com deuran comptar els vots per Correos els tupinaires!!!!
    105
    Icona de dislike al comentari de: Eloi Ferrer a gener 11, 2021 | 12:16 63
    Respon
    • Icona del comentari de: Pol a gener 11, 2021 | 19:08
      Pol gener 11, 2021 | 19:08
      Malauradament el mal parit de Trump fa forat entre ments massa verdes a causa de poca formació i ignorància supina.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 19:28
        Ramon gener 11, 2021 | 19:28
        La majoria dels americans creu que hi va haver tupinada en el vot per correu (un de cada tres votants de Biden també ho creu). En realitat creure que no n'hi va haver és desinformació o fanatisme cec perquè les evidències són clamoroses. Una altra cosa és que el frau hagi set determinant en el resultat final, que això fa de mal dir-ho, jo en tinc dubtes.
        • Icona del comentari de: Quin fàstic a gener 11, 2021 | 19:53
          Quin fàstic gener 11, 2021 | 19:53
          Ramon fas d'altaveu i lloro de repetició d'en Trump? Tots els xenòfobs i ultres us acabeu trobant sempre, porca misèria.
          • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:07
            Ramon gener 11, 2021 | 20:07
            La veritat és la veritat ho digui Agammenon o llur porquet. Hi ha hagut frau. Ho creu així la majoria del poble americà. Un terç dels votants de Biden inclosos. Bàsicament perquè és quelcom que només es pot negar des de la desinformació o des del fanatisme cec. I torno a dir que a mi particularment em cau igual de bé el Partit Demòcrata, com el Republicà. Em cauen força bé tots dos. Amèrica, en general, em cau bé. Amèrica, quin gran país! Confio que sàpiguen prendre mesures perquè quelcom tan greu com el que ha passat en aquestes eleccions, molt més greu que el Watergate o la taca al vestit de Na Lewinski, no pugui tornar a succeir.
            Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:07 94
  18. Icona del comentari de: Veritas a gener 11, 2021 | 12:52
    Veritas gener 11, 2021 | 12:52
    ERÑ = TRAÏCIÓ AL 1-Oct + TRIPARTIT + SINDROME D'ESTOCOLM
    130
    Icona de dislike al comentari de: Veritas a gener 11, 2021 | 12:52 136
    Respon
    • Icona del comentari de: encara més Veritas a gener 11, 2021 | 12:59
      encara més Veritas gener 11, 2021 | 12:59
      Traïció a l'1-O és suspendre la DUI i fugir...
      22
      Icona de dislike al comentari de: encara més Veritas a gener 11, 2021 | 12:59 102
      Respon
      • Icona del comentari de: Manel a gener 12, 2021 | 03:33
        Manel gener 12, 2021 | 03:33
        Una duda..... quien a internacionalizado y socializado más el caso de Catalunya en el exterior -y en consecuencia nos ha acercado más a la independencia- el MHP Puigdemont o Jonqueras dsd la cárcel???? o quizás a sido el vivales de Rufián, el nuevo Durán iLleida de Santa Coloma ???
  19. Icona del comentari de: Lluís a gener 11, 2021 | 13:46
    Lluís gener 11, 2021 | 13:46
    derrotisme!
    12
    Icona de dislike al comentari de: Lluís a gener 11, 2021 | 13:46 11
    Respon
  20. Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 19:21
    Ramon gener 11, 2021 | 19:21
    Els anticonvergents ja tenen coll avall el gaudi que ens proporcionaran la nit electoral als netament independentistes amb les imatges de llurs cares llargues, desencaixades, desfetes (Anyone for coffee?). I entenc que deu ser per això que estan tan fora de sí. Ara maleeixen el moment que se'ls va acudir de voler avançar les eleccions.
    31
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 19:21 22
    Respon
  21. Icona del comentari de: Sentit comú a gener 11, 2021 | 19:47
    Sentit comú gener 11, 2021 | 19:47
    Ets un fanàtic malalt com en Trump, quina ridiculesa que vulguis imitar en Trump i parlis de "tupinada" als Estats Units d'Amèrica, en quin dels 50 estats, podries precisar una mica, carallot ? Ets molt ridícul, per fortuna la majoria de lectors son gent informada i amb criteri, per la qual cosa un quintacolumnista com tu no té res a fer ni a pelar per ací, solament crispar als malaurats que llegeixen i suporten els teus comentaris. L'únic positiu del teu capteniment és que fas palès que som un país com els altres, amb gent de tota mena incloses persones freaks, sonats i pesats com tu. L'única esperança és aconseguir la independència del nostre país i que els xenòfobs i ultres com tu i els teus il·luminats líders, no governin mai més ni el nostre ni cap estat del món.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Sentit comú a gener 11, 2021 | 19:47 23
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:03
      Ramon gener 11, 2021 | 20:03
      Ui, sí, sobretot ben informada, sí. Concretament pel Xescu!
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:35
      Ramon gener 11, 2021 | 20:35
      De debò que no coneixeu les dades aportades per Giuliani -un dels polítics amb més credibilitat d'Amèrica-? O potser és que feu com els cardenals que es negaren a mirar pel telescopi de Galileo, no fos cas que el que veiessin contradigués llurs apriorismes? És una vergonya nacional, la informació que se'ns dóna d'Amèrica. Un de cada tres votants de Biden ja creu que hi ha hagut frau en el vot per correu. Un terç dels votants de Biden són "fanàtics trumpistes"?
      41
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:35 32
      Respon
    • Icona del comentari de: FRAN BCN a gener 11, 2021 | 20:39
      FRAN BCN gener 11, 2021 | 20:39
      Els partits independentistes estan inhabilitats moralment per tornar a governar. Ho han fet malament Ara cal foc nou..
  22. Icona del comentari de: A en Ramoñ a gener 11, 2021 | 19:50
    A en Ramoñ gener 11, 2021 | 19:50
    Ramoñ, ets un poca-solta i un pesat. Se't veu el llautó d'una hora lluny, quintacolumnista !
    15
    Icona de dislike al comentari de: A en Ramoñ a gener 11, 2021 | 19:50 21
    Respon
  23. Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:18
    Ramon gener 11, 2021 | 20:18
    FOOL ME ONCE, SHAME ON YOU. FOOL ME TWICE, SHAME ON ME". En el cas d'ERC, la dita queda molt curta perquè ja hem perdut el compte de les vegades que ens ha volgut enganyar. No crec que aquesta vegada ja gaire gent piqui l'ham. Tothom sap que el seu pla és govern d'ERColau amb els sociates a l'ombra.
    18
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 20:18 34
    Respon
  24. Icona del comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 21:27
    Ramon gener 11, 2021 | 21:27
    No fa pas gaire, que aquell parell d'idiotòlegs republicans, ai, volia dir ideòlegs, aquells dos de l'Autònoma que solen ser l'avantguarda de cada traïció i renegamenta d'ERC, van dir que l'afirmació que encapçala aquesta entrevista, és a dir, que ERC té l'obligació de formar govern amb Junts per Catalunya, era "una broma de molt mal gust". Literal. O sigui que no només no ho veien com una obligació sinó que hi estaven en desacord. Sobretot, sobretot, sobretot, que aquesta vegada ningú no es deixi entabanar per ERC. Ja ho han fet prou vegades en el passat. Però que no recordeu l'article del Voltas d'abans d'ahir en aquest mateix digital?
    18
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a gener 11, 2021 | 21:27 18
    Respon

Respon a Ramon Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa