Julià de Jódar i Josep Manel Busqueta són els diputats de la CUP que pleguen del Parlament. El diputat Benet Salellas ho ha fet públic aquest migdia durant una roda de premsa, per donar explicacions d’un Consell Polític en què la CUP ha ratificat l’acord amb Junts pel Sí per 44 vots a favor, 9 en contra i 7 abstencions. La dimissió de dos diputats o diputades era una de les condicions que es va posar ahir per segellar l’acord entre Junts pel Sí i els cupaires que implicava el pas al costat d’Artur Mas. D’aquesta manera, la formació ha escollit un diputat independent, partidari de l’acord, i un dels més bel·ligerants en contra de l’acord amb CDC. De Jódar és independent, i Busqueta representa la línia dura del partit, al costat d’Anna Gabriel.
Per la seva banda, Antonio Baños també plega. O com a mínim això entén la CUP, que ha dit que el fins ara cap de llista del partit no els ha comunicat res més que la seva voluntat que volia plegar. De manera que, comptant Ramon Usall, són 4 els diputats de la CUP que pleguen. Els nou diputats que entraran al grup parlamentari de la CUP són: Mireia Boya, per Lleida; Joan Garriga per Barcelona; i Mireia Vehí també per Barcelona. Faltarà decidir un tercer per Barcelona, que queda pendent de Baños. Sigui com sigui, la CUP dóna per fet que Baños plega, perquè ha dit que “el partit es renova en un 40%, amb els dos diputats que dimiteixen ara i els dos que ja ho havien comunicat”, ha dit el diputat Benet Salellas.
Per altra banda, una de les altres condicions era que també dos diputats del grup parlamentari de la CUP passessin a coordinar-se amb Junts pel Sí, però encara no han decidit quins diputats seran. Ahir, en un comunicat, la CUP va explicar que “com que el president en funcions Artur Mas ha fet un pas al costat i ha acceptat la seva part de responsabilitat en les dificultats dels darrers mesos, nosaltres també ho fem en els mateixos termes”.