L’Assemblea Nacional Catalana ja té complet el seu nou Comitè Permanent després de tres dissabtes celebrant plenaris del Secretariat Nacional. En una altra sessió maratoniana, que ha començat a les 9 del matí i s’ha acabat gairebé dotze hores després, han tornat a manifestar-se les tensions entre els dos sectors: el majoritari, encapçalat per Lluís Llach, nou president de l’entitat, i el de la resta de secretaris nacionals, que aplega partidaris del que va ser el projecte de la llista cívica i figures com la de Josep Costa, que malgrat que no defensava aquesta opció sí que ha quedat enquadrat en el que ja és el corrent crític del nou mandat.
Costa ha estat un dels protagonistes de la jornada en presentar-se per sorpresa com a candidat a coordinador de la Comissió d’Estratègia i Discurs, decisió que l’ha enfrontat en la votació amb Josep Pinyol, mà dreta de Llach pel que fa a l’elaboració de discurs. La votació ha quedat amb 31 suports per a Pinyol i 26 per a Costa, 54% a 46%. Tot i que assegura que no vol ocupar cap càrrec, Costa s’ha postulat per a aquesta comissió com a primer gest per deixar clar el seu objectiu d’aprofitar que va ser el segon secretari nacional més votat en les eleccions entre els socis de l’ANC –amb 3.105 suports, mentre que Llach en va obtenir 3.268– per incidir “en el debat d’idees” quan es discuteixi el nou full de ruta.
A banda de Pinyol, també s’han escollit els altres coordinadors de comissions, entre els quals Jaume Bardolet, d’Incidència Internacional, que ha sigut l’únic que també ha tingut candidat rival, Joan Freixanet, i ha vençut per 36 a 17. Altres noms destacats dels càrrecs elegits avui són l’advocat Josep Cruanyes, que havia sigut vicepresident de l’entitat i ara torna com a coordinador de Gestió Jurídica, i Jordi Pesarrodona, un dels dimissionaris de l’etapa de Dolors Feliu, que s’ocuparà d’Accions al Territori.
D’aquesta manera, els coordinadors escollits avui són:
• Comissió d’Estratègia i Discurs (CED): Josep Pinyol Balasch
• Comissió d’Incidència Internacional (CII): Jaume Bardolet Condom
• Comissió de Gestió Jurídica i Seguretat (CGJS): Josep Cruanyes Tor
• Comissió d’Accions al Territori (CAT): Jordi Pesarrodona Capsada
• Comissió de Gestió Econòmica i Administrativa (CGEA): Elnur Bayramzade
• Comissió de Comunicació (CC): Rosa Maria Caballero Vallès
• Comissió de Projectes i Accions Sectorials (CPAS): Carles Sastres Benlliure
• Comissió de Mobilització (CM): Elisenda Romeu Oller
• Comissió d’Incidència Política (CIP): Josep Vila Boix

Conflicte per la samarreta de la Diada
Una altra qüestió que ha provocat tensions aquest dissabte ha sigut la samarreta de la Diada. Els nous directius han aturat l’encàrrec de la fabricació de les peces que s’han de vendre de cara a la manifestació, que s’havia cursat abans de les eleccions. El sector crític ha preguntat qui havia pres aquesta decisió i els nous dirigents han evitat aclarir-ho i han apuntat que no constava enlloc la decisió sobre el lema triat, que era Fem el camí més curt. Independència. Tot i que aquesta qüestió ha quedat sense aclarir del tot en el plenari d’avui, es presenta com un nou conflicte al si de l’entitat durant les pròximes setmanes.



