Felip VI i Pedro Sánchez visiten Catalunya enmig de les tensions per la monarquia

Està previst que vagin a la planta de SEAT, a Martorell, divendres | L'acte s'havia de fer-se el desembre passat, però es va anul·lar per la quarantena del president espanyol

Felip VI i el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, visitaran aquest divendres la planta de Seat a Martorell, segons ha avançat ‘El Periódico’ i ha confirmat la Moncloa a l’ACN. La visita s’havia de fer el desembre però es va ajornar per la quarantena de Sánchez després d’haver-se reunit amb Emmanuel Macron, que va donar positiu per covid-19. L’acte protocol·lari dels dos mandataris es produeix en un moment de fricció els socis del govern espanyol, PSOE i Unides Podem, vinculat en part als escàndols financers de Joan Carles de Borbó, pare de l’actual monarca espanyol. Precisament, Sánchez es va veure obligat la setmana passada a dir que sentia incomoditat per les “actituds incíviques” de l’exmonarca, de les quals va desvincular Felip VI.

La visita també tindrà lloc després de diverses jornades d’aldarulls i protestes per l’empresonament del cantant de rap lleidatà Pablo Hasel que, entre d’altres, denuncia a les lletres de les seves cançons les presumptes actituds delictives de la família reial. I l’anunci coincideix també amb el que podria ser la recta final de les negociacions per formar govern a Catalunya.

Les visites de Felip VI a Catalunya sempre obliguen la policia a muntar un enorme dispositiu policial per neutralitzar les protestes. En aquest cas, s’haurà de veure quina zona de la rodalia de la SEAT haurà de quedar aïllada per mantenir lluny els manifestants. SEAT és, a més a més, una de les empreses que diverses fonts van assegurar que havien estat temptejades per Felip VI perquè marxés de Catalunya l’ant 2017 arran del referèndum de l’1-O.

Comentaris

    JordiP 02/03/2021 11:58 am
    Què bé, el senyor rei i el primer ministre ens venen a visitar!! Entraran a la gàbia dels lleons catalans!!! Ens ensenyaran el model de metralleta que gasten ara?
    Daniel 02/03/2021 11:29 am
    L'indifférence est le plus grand des mépris.
    D 02/03/2021 11:09 am
    Y no sabia nada del chorizo de su padre?, que durante años ha vivido con un tren de vida imposible que saliera de su sueldo. Ya puede estar tranquilo el Felipe VI con un PSOE monárquico que esta traicionando a miles de sus votantes republicanos, un PP y VOX serviles y unos medios españoles que no le cuestionan nada.
    RAMON A 02/03/2021 10:50 am
    Ala recerca de una comisio per al putero. Ha no que aquests son alemanys
    Ramon 02/03/2021 8:42 am
    Dos enemics de Catalunya. Dos compatriotes dels colons que voten PSC i Vox.
    jj 02/03/2021 8:25 am
    Com diuen els castellans "No hay mayor desprecio que no hacer aprecio".
      . 02/03/2021 11:29 am
      Paradoxalment, saber la llengua de l'ocupant posa en condicions d'inferioritat la pròpia.
    Ramon 02/03/2021 12:56 am
    Aquest parell són compatriotes dels colons que voten PSC i Vox.
    Bienvenidos 02/03/2021 12:19 am
    No hagáis caso a estos enfermos mentales que ponen mensajes de odio contra todo lo que no sea del rol independentista,a Catalunya todo el mundo es bienvenido.
    2
    100
    Respon
      Foteu el camp 02/03/2021 11:23 am
      Ni els borbons ni el president espanyol amb bodyguards armats i mostrant semifusells, Son pas benvinguts.
      El Doctor Pollas es a l’u d’octubre el mateix que la Miss Arrimades al Proces... 02/03/2021 10:02 am
      Total un pesat!
    En fi 01/03/2021 11:07 pm
    I quin certificat d'auto responsabilitat farà servir el vi, perquè el de treball NO
    Monarca i monaguillo 01/03/2021 10:14 pm
    Van a la SEAT, a la SEAT que van. Empeño tienen que no pueden esperar. ¿Que será lo que vienen a buscar?
    Bot 01/03/2021 9:42 pm
    clons o dobles
    Octubrista 01/03/2021 8:56 pm
    Venen a buscar brega. Aquests castellans en porten alguna de cap.
      Dr Sallop 01/03/2021 9:11 pm
      La matexa que purtabau busaltrad am el 1 uctubre que ba ser mes ylegal que un duru savillanu.
      2
      113
      Respon
        El Doctor Pollas es a l’u d’octubre el mateix que la Miss Arrimades al Proces... 02/03/2021 9:56 am
        Total un pesat!
    Doctor Strangelove 01/03/2021 8:21 pm
    Home, físicament estan una mica millor que els d'aquí. No sé, si els comparem amb el batxiller de Waterloo i el seu titella Torra, o amb en Gandhi Gras i en baturrito, doncs home, no hi ha color! Nois són més guapos i més ben plantats, això és empíric, què hi farem! Doc.
    2
    180
    Respon
      Posi una foto seva, Doctor StrangeCirurgiaPlastic... 02/03/2021 9:58 am
      Segur que es mes lleig que un avortament de Drag de Komodo...
    Anònim 01/03/2021 8:16 pm
    FORA EL BORBÓ!! FEIXISTA, GENOCIDA, FOTEU EL CAMP!!
      Ramon 01/03/2021 8:21 pm
      Fora ambdós!
    J.Fontanelles 01/03/2021 8:14 pm
    No. És exactament el que busquen. Cada cop que vingui el Borbó , silenci total. Banderes de resistència per tot arreu. Res d'arriscar. Ja em posat massa el coll. Arriscar només quant toqui de veritat. Visca la república catalana!!!!!!
      Vas de llest, Doc, i ets mes tonto que un sabatot 02/03/2021 12:27 pm
      Se’t veu venir d’un tros lluny. En fi, no es pot esperar mes d’essers menors...
    Gaf 01/03/2021 7:45 pm
    Fora el borbo
      Ramon 01/03/2021 7:52 pm
      Fora ambdós!
    Dr Sallop 01/03/2021 7:07 pm
    Seran benvinguts, aniran a fer la recepcio, el Sr Aragones, la Sra Sabater i la Vilalta de ERC .
    22
    68
    Respon
    Ramon 01/03/2021 6:57 pm
    Dos enemics de la nació catalana. Dos compatriotes dels colons que voten PSC i Vox.
    100
    20
    Respon
    Ricard 01/03/2021 6:51 pm
    Deuen voler convèncer a SEAT que marxi del Principat. Fora racistes agressors de Catalunya.
    130
    15
    Respon
    Jm 01/03/2021 6:42 pm
    Qui son aquesta gentussa???
    117
    17
    Respon
    Prou CATANYOL 01/03/2021 6:39 pm
    Cal cuidar la llengua catalana "L' acte havia de tenir lloc..." En català correcte és "L' acte s'havia de fer..." "L' acte estava previst fer-se..."
    53
    13
    Respon
    pere de manlleu 01/03/2021 6:25 pm
    Atenció. Llocs de treball en perill
    70
    26
    Respon
      Vas de llest, Doc, i ets mes tonto que un sabatot 02/03/2021 12:28 pm
      Se’t veu venir d’un tros lluny. En fi, no es pot esperar mes d’essers menors...
    GAVANENC 01/03/2021 6:25 pm
    A que venen...??? A veure si se l'emporten...??? I van sense representació de la Generalitat..? quin joc es aquest
    78
    23
    Respon
      El Doctor Pollas es a l’u d’octubre el mateix que la Miss Arrimades al Proces... 02/03/2021 10:01 am
      Total un pesat!
      JordiP 01/03/2021 7:42 pm
      El de sempre. Espanhya és la seva finca. A ver de què han d'avisar als masovers? Fa 350 anys que ho sabem.