La consellera de Territori, Ester Capella, ha urgit l’Estat espanyol que inverteixi en el manteniment de l’R4 de Rodalies i per poder evitar esllavissades com la que va haver-hi el passat diumenge a Vacarisses, al Vallès Occidental. Capella ha aprofitat la seva visita al municipi després que fa dos dies es produís el descarrilament d’un tren per culpa d’un despreniment de roques. La consellera ha denunciat que existeix una “falta d’inversions històriques” i ha acusat l’executiu espanyol de tenir opacitat respecte a les actuacions fetes al territori català. “No sabem què inverteixen ni de quina manera ho fan”, ha sentenciat capella. Cal recordar que el tram de l’R4 a l’altura de Vacarisses està fora de l’acord per al traspàs integral de Rodalies, un fet que Capella ha denunciat demanant que s’inclogui aquest tram i poder assumir la seva gestió i manteniment.

Les inversions, el gran capítol per tancar
Segons explica la consellera, “fa quasi un any” que l’Estat espanyol no ofereix, de forma detallada, quina quantitat de diners destina a les infraestructures catalanes, i per això reclama a Adif i Renfe “que facin les inversions que toquen sense esperar que passin coses”. De fet, Capella ha assegurat que les esllavissades a l’R4 tenen una explicació, que és la “manca d’inversió històrica” que assenyala que està estesa al conjunt de la xarxa ferroviària del territori català, un fet que com explica Capella afecta “al manteniment de les vies, de les estacions, les tanques o els canyissars que dificulten l’entrada dels bombers quan hi ha un incendi”.
Demanen el traspàs integral de Rodalies
Ester Capella i el secretari d’Infraestructures, Marc Sanglas han assegurat que la Generalitat demanaran a l’Estat espanyol que s’inclogui l’R4 al traspàs integral de Rodalies, un fet que segons ells permetria “estudiar cada tram de via” per poder fer les actuacions que fossin necessàries. Fins que les negociacions amb el govern espanyol es materialitzin en el traspàs, Capella ha demanat que sigui l’Estat espanyol qui assumeixi les responsabilitats de la infraestructura, ja que “de moment tenen l’obligació de garantir que els trens funcionin i circulin en condicions òptimes”.