Missing 'path' query parameter

El govern espanyol s’ha posat a la defensiva després de l’allau de crítiques que ha rebut pel caos que ha viscut l’R2 Sud de Rodalies en els últims dies per una avaria en unes instal·lacions d’Adif. La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha insistit que la caiguda d’una catenària sobre un quadre de senyals que deixarà la línia funcionant a mig gas durant un mes “no és per manca d’inversió” i ha carregat contra el Govern. “La Generalitat no compleix amb Rodalies”, ha dit. En una entrevista a RTVE, Sánchez ha retret al Departament de Territori que encara no hagi signat el contracte programa de Rodalies amb Renfe.

La ministra de Transports ha criticat l’afany de la Generalitat per obtenir el traspàs integral de Rodalies quan sap que “no és possible” perquè hi ha una part de la xarxa ferroviària que transcendeix les fronteres catalanes. “No entenem per què es capfica en el traspàs integral i no signa el contracte que diu quines són les condicions per les dues parts”, ha etzibat. La dirigent socialista i exalcaldessa de Gavà ha assegurat que “no està demostrat” que si el servei estigués en mans de la Generalitat es podrien evitar aquesta mena d’incidències. Sánchez ha negat categòricament que cap persona del seu ministeri hagi dit res sobre un llamp com a causa de l’avaria.

Passatgers de l’R2 Sud atrapats a Granollers / ACN

La hipòtesi del llamp com a causa de l’avaria de l’R2 perd força

Sánchez no s’ha volgut mullar sobre la causa de l’avaria que ha col·lapsat l’R2 Sud i ha intentat treure ferro a la hipòtesi del llamp que Adif encara defensa malgrat que el Meteocat hagi desmentit que dilluns al vespre hi hagués llamps a la zona de la incidència. “Una de les causes podia ser una tempesta, però són hipòtesis, posar el focus aquí no entenc el sentit”, ha criticat. La ministra ha acusat la Generalitat donar ales a una “polèmica generada artificiosament” i s’ha compromès a fer públic el resultat de la investigació sobre el cas quan estigui tancada. “No tenim cap problema amb això, actuem fent un exercici de transparència”, ha assegurat.

La ministra ha aprofitat la seva intervenció per llançar un dard a Territori i FGC. “La xarxa és molt complexa i no té res a veure amb la gestió de Ferrocarrils de Generalitat, que en definitiva funciona com una línia de metro”. Sánchez ha reiterat que no entén que tot el debat sobre l’avaria giri al voltant de l’origen de la incidència i ha defensat que la hipòtesi principal continua sent una tempesta. Adif i Renfe esperen que el servei de l’R2 es pugui normalitzar abans d’un mes. “Estem fent tots els esforços possibles per intentar minimitzar aquests temps, confio que sigui abans, però a hores d’ara ens situen en aquest escenari”, ha afirmat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: El cit campejador a maig 04, 2023 | 12:10
    El cit campejador maig 04, 2023 | 12:10
    A la defensiva? Decir la cosas por su nombre es "a la defensiva"? Sí si eres un periodista no objetivo e independentista... vamos, si eres un opinador. Si eres periodista de verdad lo titulas de otra manera, señor becario limpiapupitres
  2. Icona del comentari de: en fi a maig 04, 2023 | 12:22
    en fi maig 04, 2023 | 12:22
    aquesta raquel és més inútil que una sola de sabata, socialista, española i irresponsable
    • Icona del comentari de: Fer de maniquí no serveix per aplicar els impostos catalans a Catalunya a maig 04, 2023 | 16:00
      Fer de maniquí no serveix per aplicar els impostos catalans a Catalunya maig 04, 2023 | 16:00
      Sra. Sànchez, vostè és de Gavà i coneix la desatenció econòmica del sistema Ferrovial a Catalunya. Fa molts anys que no es fan ni les inversions que es programen. Sabeu que no hi voleu gastar diners en un país que tard o d'hora vol marxar d'Espanya. Els diners catalans es fan servir a Atocha, fins i tot els que arriben d'Europa per al corredor Mediterrani. Menys presumir de maniquí i més defensar el país que t'ha permès prosperar
  3. Icona del comentari de: Germans Marx a Rodalies a maig 04, 2023 | 12:36
    Germans Marx a Rodalies maig 04, 2023 | 12:36
    No saber ni quina ha sigut la causa de l'avaria, ja és un bon indicador del nivell de RENFE. No tenir prevista una incidència d'aquest tipus i tenir un mes catastròfic, és una altra mostra de la manca de professionalitat.
  4. Icona del comentari de: Ñordistan a maig 04, 2023 | 12:50
    Ñordistan maig 04, 2023 | 12:50
    A aquesta gentussa se li pot dir que son uns fills de p?
  5. Icona del comentari de: josep a maig 04, 2023 | 13:06
    josep maig 04, 2023 | 13:06
    el problema es españa
  6. Icona del comentari de: Dolore a maig 04, 2023 | 13:55
    Dolore maig 04, 2023 | 13:55
    Yo, quando era una pulga, ise el viaje con mis padres en el "borreguero". En Barcelona, nos recibió un Fernandez (de los Fernandes Dias de hoy), que se dedicaba a distrubuir la chusma y la pulga por el nuevo pais. Eran tiempos de sangre suodor y lágrimas y a los tres años ya supe que fuemos al extranjero. Vaya, que nos expulsaron ! Pos ora, sé que los expulsadores y lacayos, siguen igual, pero en plan "moderno" qon granes palabras, tratando a la chusma enloquesia y tos con telefono.
  7. Icona del comentari de: Jomateix a maig 04, 2023 | 14:03
    Jomateix maig 04, 2023 | 14:03
    Si els autors intelectuals d actes de terrorisme com el segrest de Segundo Marey ho neguen significa que es veritat. Credibilitat 0 als que amb secrets d estat oculten els seus actes de terror.
  8. Icona del comentari de: Sofert usuari. a maig 04, 2023 | 15:14
    Sofert usuari. maig 04, 2023 | 15:14
    La Generalitat no compleix i el govern espanyol tampoc. Dos que es barallen i un tercer- l'usuari- és qui rep. Com sempre.
  9. Icona del comentari de: Miren a maig 04, 2023 | 17:30
    Miren maig 04, 2023 | 17:30
    No, no, a la defensiva estem nosaltres, el govern espanyol ataca i a damunt diu que som uns mentiders. Investigacions, comissions, transparència... no cal, ja ho tenim prou clar. No s'inverteix el que toca, no es compleix amb el finançament, allò de cornuts i pagar el beure, també ho tenen clar, saben que no farem res.
  10. Icona del comentari de: Digues-me de quina cosa et vantes i et diré qui ets a maig 04, 2023 | 17:43
    Digues-me de quina cosa et vantes i et diré qui ets maig 04, 2023 | 17:43
    A RENFE i ADIF, la Unió Europea obligà a dividir l'any 2005 RENFE en dues empreses, hi ha una gran manca de manteniment i manca d'inversió en les línies de tren de rodalia i de mitja distància en territori dels Països Catalans, entre altres causes perquè ho varen despendre, i despenen tot el pressupost, en manteniment de i infraestructures de trens de gran velocitat que uneixen les capitals de "província" amb Madrid, capital de la província autònoma del mateix nom. Ara bé, quan hi ha una incidència rere una altra, salten tot d'una a dir que la incidència de torn no és un "problema de manca d'inversió"...
  11. Icona del comentari de: Miren a maig 04, 2023 | 20:37
    Miren maig 04, 2023 | 20:37
    No, no, a la defensiva estem nosaltres, el govern espanyol ataca i a damunt diu que som uns mentiders. Investigacions comissions, transparència... no cal, ja ho tenim prou clar. No s'inverteix el que toca, no es compleix amb el finançament, allò de cornuts i pagar el beure, també ho tenen clar, saben que no farem res.

Respon a Sofert usuari. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter