El secretari general del PP català i exdiputat al Parlament Santi Rodríguez serà el número 2 en la candidatura per Barcelona que encapçalarà Nacho Martín Blanco a les eleccions gespanyoles, i que tancarà el candidat a l’alcaldia de Barcelona, Daniel Sirera. Així ho ha explicat el partit que presideix Alberto Núñez Feijóo en un comunicat en el qual han publicat les llistes al Congrés i al Senat de cara als comicis del 23 de juliol.

Llanos de Luna, número 4
A Barcelona, la número 3 serà la portaveu del PP a l’Ajuntament de Badalona, Cristina Agüera, una advocada pròxima políticament al guanyador de les eleccions municipals en aquesta ciutat, Xavier Garcia Albiol. En quart lloc, el partit ha situat a Llanos de Luna, exdelegada del Govern a Catalunya que ja va ser diputada en el Congrés després de les últimes eleccions espanyoles.
El cinquè ho ocuparà el sotssecretari d’Organització del PP a Barcelona, Agustín Parra, persona de confiança del president del PP de Barcelona, Manuel Reyes; la sisena, la candidata del PP a Sant Adrià de Besòs, Irene Pardo, i la setena, la portaveu del partit a l’Hospitalet de Llobregat, Sònia Esplugas.
Llistes a Girona, Lleida i Tarragona
A Girona, el candidat del PP a les generals és Concepció Veray; el de Lleida, Dante Pérez, i el de Tarragona, Pere Lluís Huguet. Al Senat, el secretari general del PP de Barcelona i alcalde de Pontons, Josep Tutusaus, serà el cap de llista, mentre que Alfonso Sánchez liderarà la llista per Girona; Miguel Ángel Balao, la de Lleida i l’exdiputat del Parlament Rafael Luna la de Tarragona.
Els populars arriben com a favorits a les enquestes arreu de l’Estat espanyol. A Catalunya, busca repetir i, fins i tot, millorar els resultats de les passades eleccions municipals, en les quals els populars van duplicar els resultats a la ciutat de Barcelona, passant de 2 a 4 regidors; han aconseguit les alcaldies de Badalona i Castelldefels; i ha millorat resultats Tarragona, Girona i, fins i tot, a Lleida ha quedat segona força.