Missing 'path' query parameter

Malestar i preocupació al Consell Professional d’Informatius de TV3 pel fitxatge de Tomàs Molina per ERC. El presentador i cap de Meteorologia de la cadena pública anirà de número dos a la llista dels republicans per a les eleccions al Parlament Europeu del pròxim 9 de juny. “Reconeixent el dret de qualsevol ciutadà a fer carrera política, la decisió ha generat malestar a la redacció per com pot afectar a la nostra credibilitat”, explica el consell en un comunicat fet públic aquest dimecres. “Decisions com aquesta contribueixen a associar-nos a determinats postulats polítics i de partit quan els principis de la CCMA estableixen clarament que ‘la producció i difusió de continguts dels nostres mitjans és independent del poder polític i econòmic i està guiada per criteris professionals i de servei públic’”.

Després de fer-se públic que anirà a les llistes d’ERC, Tomàs Molina ha explicat que deixarà de presentar El Temps a TV3 i que, en cas de sortir escollit, demanarà una comissió de servei per poder dedicar-se a la seva nova tasca. El meteoròleg, que té 60 anys, va explicar en una entrevista a Catalunya Ràdio que, si finalment acaba d’eurodiputat a Brussel·les, segurament serà la seva última feina, ja que el mandat és de cinc anys i, per tant, en acabar-se la legislatura ja tindria edat de jubilar-se.

Ricard Ustrell entrevista Tomàs Molina - TV3
Ricard Ustrell entrevista Tomàs Molina – TV3

Els professionals de TV3 temen que es qüestioni la seva feina

Amb tot, el Consell Professional de TV3 considera que la significació política del cap de Meteorologia posa en qüestió la feina de tota la redacció d’informatius. “Quan una cara visible de TV3 es posa al servei d’un partit, eclipsa la bona feina que els professionals d’Informatius intenten fer cada dia precisament per preservar aquesta distància”, adverteixen.

També reclamen que la cobertura que es faci de Molina durant la campanya electoral “sigui la mateixa que es faria a qualsevol altre candidat” i volen que la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans de Catalunya (CCMA) “clarifiqui amb quines condicions han de tornar els professionals que hagin passat per l’àmbit polític perquè la seva reincorporació no malmeti els valors d’independència periodística de la casa”.

Més notícies
Notícia: El català torna a un prestigiós espai musical de la ràdio pública dels EUA
Comparteix
El duet Tarta Relena porta la seva barreja estilística al conegut 'Tiny Desk' cinc anys després de l'actuació de la reusenca Lau Noah
Notícia: L’embolic processal que suposaria la detenció de Puigdemont si torna de l’exili
Comparteix
L'equip jurídic de Junts planteja tots els escenaris si el president a l'exili és elegit diputat i torna a Catalunya si té garanties polítiques de ser investit
Notícia: Sánchez donarà suport a l’ingrés complet de Palestina a l’ONU
Comparteix
El president del govern espanyol defensa la solució dels dos estats i reclama "revitalitzar" l'Autoritat Nacional per garantir el govern de la regió
Notícia: Un informe del PP sosté que l’amnistia “és un cop mortal a l’Estat”
Comparteix
El document es presentarà al Senat, on s'aprovarà perquè els populars tenen majoria, però no impedirà la tramitació de la Llei d'Amnistia, que serà ratificada de forma definitiva pel Congrés dels Diputats

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter