Pacte independentista a l’Ajuntament de Girona, que després de diversos dies de converses a contrarellotge estarà en mans del candidat de Guanyem, Lluc Salellas. Segons ha avançat el Nació Digital i ha confirmat El Món, Guanyem, Junts i ERC han arribat a un acord per formar un govern tripartit. Les tres formacions, que sumen 17 dels 27 regidors, podran formar un govern fort i estable que desbanca la socialista Sílvia Paneque, guanyadora de les eleccions. Gemma Geis, cap de llista de Junts, serà la vicealcaldessa.

L’acord es farà oficial aquest migdia en una roda de premsa conjunta, segons han explicat a aquest diari fonts de les negociacions. Guanyem, Junts i ERC es van reunir per primera vegada aquest dijous per tancar un acord de govern. Fins llavors, no estava molt clar el paper que jugarien els republicans, que amb només tres regidors van quedar molt lluny de Guanyem (8) i Junts (6). Tot i la pressió del PSC perquè deixessin governar Sílvia Paneque, els tres partits han aconseguit segellar un pacte que permetrà a l’independentisme mantenir un dels seus grans feus.

Els equips negociadors de la CUP, Junts i ERC de Girona en una reunió / ACN/Cedida

Una gran victòria de la CUP

L’arribada de Salellas a l’alcaldia serà un gran impuls per al projecte polític de la CUP, que a Girona es presenta a les eleccions amb un moviment més ampli, que recull més sensibilitats polítiques i socials. La bona feina dels últims quatre anys, juntament amb l’abstenció creixent de part de l’independentisme, els ha permès millorar amb escreix els seus resultats fins i tot perdent vots. 

El 2019, Junts va guanyar les eleccions amb claredat amb nou regidors i 13.435 vots (30,96%), mentre que Guanyem i el PSC van empatar amb sis regidors i uns 8.000 vots cadascun. ERC va quedar despenjada amb quatre i poc més de 6.000 vots. Enguany, gràcies a la baixa participació, el PSC ha aconseguit vuit regidors amb només 8.644 vots, els mateixos que Guanyem, que es va quedar amb 7.988 vots. Junts ha perdut la meitat dels seus votants i s’ha quedat amb només sis regidors, mentre que els republicans s’han hagut de conformar amb tres regidors. 

Un respir per a l’independentisme

El pacte tripartit a Girona suposa un respir per a l’independentisme, que en els últims dies ha tornat a donar mostres de la seva divisió perenne. ERC i Junts s’han acusat mútuament de preferir pactar amb el PSC arreu del territori abans d’entendre’s amb una altra formació independentista. La CUP també ha entrat en el joc i ha acordat alcaldies amb els socialistes en algunes localitats catalanes. 

La pròxima prova de foc serà a Barcelona, on Xavier Trias i Ernest Maragall ultimen un pacte per governar plegats a la capital catalana. Amb tot, la situació de l’independentisme barceloní és més precària que a Girona, ja que no tenen majoria per investir Trias. El PSC pressionar els comuns i el PP perquè li regalin els vots necessaris per a la investidura i així evitar que a Barfelona governi “el partit de Puigdemont”. Aquest dissabte, el desenllaç.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anònim a juny 16, 2023 | 11:27
    Anònim juny 16, 2023 | 11:27
    ¡ Bien ! La decadencia será más rápida de lo esperado.
  2. Icona del comentari de: Ja no sabeu ni què us dieu a juny 16, 2023 | 11:28
    Ja no sabeu ni què us dieu juny 16, 2023 | 11:28
    Independentista? Potser que us ho feu mirar.
    • Icona del comentari de: Avi a juny 16, 2023 | 22:09
      Avi juny 16, 2023 | 22:09
      La Cup amb Convergencia? El que quedaba per veure... Quina política vers els okupes faran? Quina política de comerç i economía faran? Quina política d'infeaestructures i turisme faran? Que faran la independencia ells solets? S'embolcallen amb la bandera i a cobrar que ja hem ensarronat al ramat.
      • Icona del comentari de: Octogenari. a juny 17, 2023 | 09:50
        Octogenari. juny 17, 2023 | 09:50
        Avi, si us plau, què esperàveu dels polítics?. Apa, que ja sou grandet. com jo mateix, però.
  3. Icona del comentari de: Anònim a juny 16, 2023 | 11:46
    Anònim juny 16, 2023 | 11:46
    Todo por la pasta. No tienen ética ni respeto por quienes les votan, y ni por el pueblo, que lo tienen engañado. Que tonta es la gente.
  4. Icona del comentari de: El cit campejador a juny 16, 2023 | 11:53
    El cit campejador juny 16, 2023 | 11:53
    Qué bien, otro tripartito y esta vez gobernado por la CUP. Va a ser un imán para los okupas y las ratas de Barcelona ahora que se va la Colau
  5. Icona del comentari de: Anònim a juny 16, 2023 | 12:00
    Anònim juny 16, 2023 | 12:00
    La cup manant desastre assegurat
  6. Icona del comentari de: Manel a juny 16, 2023 | 12:07
    Manel juny 16, 2023 | 12:07
    Millor això que Lleida,Tarragona i Barcelona. fora sociates del GAL i el 155 de les nostres institucions
    • Icona del comentari de: Anònim a juny 16, 2023 | 14:56
      Anònim juny 16, 2023 | 14:56
      Que risa. ¿ Y de dónde piensas que sale el dinero que tú recibes? El nene llama a perro cada vez que quiere más. ¿ O no lo sabías ? Nada como vivir en un mundo paralelo.
  7. Icona del comentari de: Oriol Junki a juny 16, 2023 | 12:18
    Oriol Junki juny 16, 2023 | 12:18
    Tu, Xavi Fdez de Castro, vols dir que saps què escrius? Nosaltres i la CUP independentistes?
  8. Icona del comentari de: A l'aguait a juny 16, 2023 | 13:03
    A l'aguait juny 16, 2023 | 13:03
    Afortunadament encara hi han catalans que no han perdut el senderi enmig de les collonades polítiques
  9. Icona del comentari de: ginés a juny 16, 2023 | 13:13
    ginés juny 16, 2023 | 13:13
    Perros llenos de pulgas, rastafaris con pelos grasientos, peste a porro continuada, asambleas para decidirlo todo.... Así son la gente que mandarán en Gerona. Todo un espectáculo (patético, eso sí)
    • Icona del comentari de: Panchito a juny 16, 2023 | 14:25
      Panchito juny 16, 2023 | 14:25
      Hablas de los borregos de VOX? Porque creo que no ganaron
      • Icona del comentari de: Jomateix a juny 16, 2023 | 16:46
        Jomateix juny 16, 2023 | 16:46
        la manada espanyola es mes de beure alcohol i pegar dones que de fumar cannabis…Suposo que si es netegen mes que els rastafaris es perque els obliguen als prostibuls no per una altre cuestió. Els okupes de hogar social neonazi no son precisament exemple de neteja i absencia en consum de drogues…tampoc els grupuscles de ultradreta con els casuals que porten el tráfic del que consumeixen despres els marxistes perroflautes… En definitiva chacharada espanyola sense valor.
  10. Icona del comentari de: Vivet Colell a juny 16, 2023 | 13:37
    Vivet Colell juny 16, 2023 | 13:37
    Tripartit independentista a Girona: Guanyem, Junts i ERC tanquen un acord de govern, per tant deixareu de pagar els Impostos a Espanya ??
  11. Icona del comentari de: CAT a juny 16, 2023 | 14:25
    CAT juny 16, 2023 | 14:25
    Independentisme a tot arreu es el primer per poder aixecar comodament la DUI.
  12. Icona del comentari de: Jomateix a juny 16, 2023 | 15:01
    Jomateix juny 16, 2023 | 15:01
    Potser guanyem es independentista…erc i junts clara i evidentment no ho son. Últimament els mitjans adscrits al regim actual cataloga de feixistes o racistes a qui no ho son i d independentistes a qui no ho son…tot sigui per la patria? O potser per les subvencions?
    • Icona del comentari de: Observador a juny 17, 2023 | 09:54
      Observador juny 17, 2023 | 09:54
      Per les subvencions, home!. Perquè si no?.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter