El PP de Catalunya ha lamentat que el vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, gastés 22.000 euros en un recent viatge institucional a Argentina i Uruguai. La portaveu dels populars al Parlament, Dolors Montserrat, ha criticat que el president de la Generalitat, José Montilla, permeti aquesta despesa “irresponsable” en un moment de crisi.
Carod i la viceconsellera d’Exteriors, Rosa Clavell, van viatjar en aquests dos països entre el 2 i el 6 de setembre amb l’objectiu d’enfortir els vincles institucionals i econòmics de Catalunya amb Argentina i Uruguai. Els dos dirigents van anar acompanyats per quatre persones que exercien funcions de protocol, assessorament tècnic, premsa i seguretat.
El vicepresident es va reunir amb el ministre d’Exteriors d’Uruguai, Pedro Humberto Vaz Ramela, i amb l’alcalde de Montevideo, Ricardo Ehrilch. Així mateix, la delegació catalana va participar en la XI trobada cultural de les Comunitats Catalanes del Cono Sud.
