La presidenta del PP de Catalunya, Alícia Sánchez-Camacho, ha sostingut aquest dissabte que el PP pot erigir-se com “la frontissa de la governabilitat” després de les eleccions catalanes després que el baròmetre del CIS deixés CiU a nou escons de la majoria absoluta, empatada amb la suma de les tres forces del tripartit.
Durant la seva intervenció a un míting a Vila-Seca al costat del president del partit, Mariano Rajoy, i davant d’aproximadament mil persones, Camacho ha defensat que les últimes enquestes demostren que el tripartit no podrà reeditar-se, pel que ha assegurat que el PP pot “decantar Catalunya cap a la llibertat, i no cap a la independència i la gestió dolenta”.
La candidata del PP a la Presidència de la Generalitat ha destacat que el baròmetre assenyala també que la majoria dels catalans no se sent nacionalista i defensa una Catalunya de la llibertat, davant del qual ha augurat que els populars aconseguiran uns bons resultats el 28 de novembre.
EL MÍTING “MÉS IMPORTANT” A TARRAGONA
Camacho, ha bromejat amb el president del PP, Mariano Rajoy, insinuant que, de tants dies que està passant a la campanya de les eleccions al Parlament, “la seva família l’anomena el català”. Rajoy ha assegurat que veu cada dia millor la seva candidata, i que actes com el de Vila-seca, que ha considerat com “el més important” al qual ha assistit mai a la província de Tarragona, el fan ésser confiat en les possibilitats d’obtenir un bon resultat el 28 de novembre.
Malgrat la voluntat de ser decisius, el PP ha tornat a marcar distàncies amb CiU, tot i que tant Camacho com Rajoy han celebrat que, segons la seva opinió, la federació emuli les seves propostes en matèria econòmica, tots dos han advertit que el seu nacionalisme és perjudicial per a Catalunya.
Rajoy ha assegurat que “el nacionalisme costa molts diners”, pel que ha advertit del risc que es perjudiqui la política econòmica catalana per la voluntat d’imposar qüestions identitàries que, segons ell, no interessen.
Per la seva banda, Camacho ha carregat contra el tripartit per “obligar els directors de les escoles a vigilar si els professors parlen català o no”, i ha retret el president de la Generalitat, José Montilla, que exhibeixi el seu número tres, Celestino Corbacho, el qual parla de la unitat d’Espanya, i alhora impulsa aquesta política lingüística a les escoles.