El nou full de ruta de l’ANC proposa actuar com si Catalunya fos un “país ocupat” per legitimar la DUI

L'entitat proposa la creació d'un "cens dels crims contra el poble català" i un Govern de concentració nacional

“Necessitem interioritzar que som un país ocupat, que Espanya intenta assimilar-nos i acabar amb la nostra identitat nacional de totes les maneres possibles, que mai s’avindrà a cap solució d’acord que permeti la nostra lliure determinació, i que d’això se’n deriva la legitimitat de la unilateralitat com a única fórmula possible per alliberar-nos“. Aquest és un dels punts de partida del nou full de ruta de l’Assemblea Nacional Catalana, al qual ha tingut accés El Món. S’ha fet arribar a les assemblees territorials per al seu debat i esmena a la propera assemblea general. Un conclave que se celebrarà del 20 al 26 de maig i que ara territorials i sectorials podran esmenar. Un document que busca retornar a l’ANC el paper de catalitzadora, allunyada de les lluites partidistes amb l’objectiu de ser una organització que articuli la societat civil independentista.

El text, força contundent amb la manca d’unitat estratègica dels partits independentistes, planteja un canvi de paradigma en la lluita per “l’alliberament nacional” . Així, aposta per deixar de banda com a argument principal “denunciar la deriva antidemocràtica de l’Estat i la limitació de drets civils i socials” per actuar amb la mentalitat de conflicte que suposa ser un país “ocupat”. “Centrar exclusivament la nostra causa en una lluita per la democràcia és contraproduent, perquè internament no té cap recorregut possible i, internacionalment desconcerta, perquè d’aquest dèficit no se’n deriva la necessitat de la nostra independència, sinó una democratització de l’Estat espanyol”, indica el document.

El full de ruta també retreu fixar els arguments en “reivindicacions de caràcter econòmic, històric o de drets socials” perquè es poden modificar amb un canvi legislatiu. Per això, l’ANC proposa “obrir tants fronts a l’ocupant com sigui possible (també en l’àmbit internacional) mentre acumulem força per debilitar l’Estat, i cal exercir amb determinació actes institucionals i de mobilització social”. Així denuncia que tant Espanya com França consideren els catalans com una “anomalia” i un “problema que cal extingir”. “Som una minoria sotmesa a la tirania de majories alienes que, com que s’expressen a través del sufragi (que no es nega al poble català, tot i que la nostra voluntat resulta irrellevant a l’hora de determinar-ne els resultats), aparenten legitimitat democràtica”, conclou el document.

El text sentencia que assolir la independència és “un deure lligat a la seva dignitat humana”. “El camí a seguir pel moviment independentista ha de ser desafiar constantment l’Estat per debilitar el control que manté de la societat catalana, alhora que ens organitzem tot combatent la dispersió i l’atomització que l’ocupant cerca sempre de promoure en el poble ocupat“, destaca el document. “La confrontació i la desobediència simultània i persistent en tots els fronts és el que canviarà la correlació de forces contra l’ocupant per provocar un nou embat que ens permeti alliberar-nos com a nació, en la nostra lluita de causa justa”, afegeix. 

Sobre l’actual majoria del 52%, l’ANC retreu que “és especialment preocupant el nivell de confrontació i desqualificació entre les candidatures, que lluny d’afavorir el debat genera cansament, desmobilització i decepció, i va molt en detriment del moviment i de les seves bases”. Tot i això posa en valor la victòria del 14F, tot i la pandèmia així com la desfeta del bloc unionista. Un resultat que hauria de servir, segons l’Assemblea, per “afrontar un nou embat” amb una “estratègia conjunta clara i uns objectius definits” i fer un “govern d’unitat nacional”. Tanmateix, reclama “la clara voluntat i determinació de les nostres institucions d’avançar cap a l’efectivitat de la declaració d’independència, basada en els resultats del referèndum vinculant del Primer d’Octubre del 2017 i en el caràcter plebiscitari de les eleccions del febrer del 2021″. 

Per dur a terme els objectius estratègics, el full de ruta inclou instruments com ara una “agència catalana dedicada a la captació de recursos” tant per fer finançar campanyes com per fer de caixa de resistència. També hi suma campanyes de sobirania fiscal, de “consum republicà” i “mantenir i incrementar els esforços” per tenir independentistes en els “llocs de responsabilitat a la societat civil” com s’ha produït a la Cambra de Comerç. Així com no reconèixer l’autoritat dels tribunals espanyols en ser els “ocupants” i la creació d’un “cens dels crims contra el poble català”.  

Caràtula del nou full de ruta/QS

Comentaris

    El nou fill de puta de l’ANC ..... 19/04/2021 1:43 pm
    .... ara em poso les ulleres i llegeixo una altra cosa, encara que molt relacionada amb la meva primera (falsa) lectura.
    Para el guerrero media ostia del Vendetta 18/04/2021 10:22 pm
    Ostras! El Vendetta este está hecho una moto!! Que valiente y que rápido escribe con su smartphone!! Dale dale, que estas excitando al rebaño por la Andapandansiaaa!! Juajuajuajua Juajuajuajua Juajuajuajua! Calmate campeón! Mañana te levantarás, mirarás al cielo, y te dirás a tu mismo...que bien que vivo en España...y luego verás el autocar de " Lo que necesitas es amor" de la ANC, y te dirás vaya panda de subnormales estos grocnyordos de M... Venga, ya puedes ver tu NETFLIX, y por favor, déjà las pelis de Bravehearth que te emocionas y te ponés a 100, trozo de ser vivo inútil y estéril...
    163
    240
    Respon
    Estrijol 18/04/2021 7:00 pm
    JA ERA HORA!!! Doncs clar que ho és Catalunya, un país ocupat. Ho és des de que Felip V va deixar escrit que l'avia "reducido a las leyes de CASTILLA" per "justo derecho de CONQUISTA". Ho voleu més clar???
    236
    69
    Respon
      Ricard 18/04/2021 9:24 pm
      Perdó, em deixava una cosa. L'ocupant castellà té una ideologia totalitària, que prima el seu grup nacional sobre el de l'ocupat. Per tant és de base racista. Allà on ocupen intenten eliminar tots els trets que els diferencien de l'ocupat. Sudamèrica va quedar arrassada. La repugnància que provoquen els castellans la comparteixen tots els països ocupats per ells, TOTS. Gràcies al seu fanatisme Catalunya no és una excepcio, malgrat els llaços de família que hi ha. Tenen mèrit aquests salvatges.
      Catalunya, un país ocupat per qui? 18/04/2021 8:28 pm
      Si et mous per Catalunya i llegeixes la premsa et dóna la sensació que Catalunya està ocupada i gestionada pels catalans. Si no tots els alcaldes i els membre de Parlament i de la Generalitat i de les universitats, etc, serien no catalans.
      41
      62
      Respon
        Ricard 18/04/2021 8:54 pm
        És Molt facil saber que es un país ocupat. Segons la posició política que defensis pots acabar a la presó. Segons quina sigui pots ser un heroi per als castellans.. La dictadura dels castellans té aquestes coses. Però tranquil, l'exèrcit, farcit de catalans, ens defensarà, però aquest no és un país ocupat. Per cert, Gibraltar es espanyol, però Perpinyà, Fraga o Crevillent no són catalanes oi? Igual que Albacete no es castellans no? Doncs això, som un país "desocupat", si, pels mil-lers i mil-lers d'aturats gràcies a l'expoli fiscal del no ocupant.
          Delirant @Ricard 19/04/2021 9:50 am
          O sigui que La Corunya, Sevilla, Saragossa o Bilbao per a tu són ciutats castellanes. Doncs bé, si t'ho creus ...
            Ricard 19/04/2021 10:13 am
            Sí noi. Només cal mirar les seves balances fiscals i la llengua que parlen.
          "mil-lers i mil-lers d'aturats" .... 18/04/2021 11:32 pm
          ..... ho són pels empresaris catalans i l'administració catalana. Ningú més és responsable.
          Ray 18/04/2021 10:17 pm
          Els desocupats com tu, sembla que teniu força temps per fer noves teories. Ningú els fa el mínim cas, però és una bona forma de pasar l'estona
          Home @Ricard 18/04/2021 9:57 pm
          Que Gibraltar no es espanyol es evident, però ho va ser i es va perdre en una guerra. Igual que és evident que Perpinyà, Fraga o Crevillent no són ciutats catalans i no ho han estat mai.
            Ricard 19/04/2021 8:42 am
            Mira Utrecht i Albacete i m'ho dius. Salut.
          Mira @Ricard 18/04/2021 9:52 pm
          Les teves tesi són tan confuses i, per què no dir-ho, anacròniques, que quan parles de "els castellans" no sé a qui et refereixes. Que Espanya no és només Castella és tan evident que no se t'entén, xaval.
          30
          41
          Respon
            Ricard 19/04/2021 8:47 am
            Espanya no existeix com a projecte polític. Són els castellans i els bascos que defensen un status Quo polític que els va bé. Però no creuen en Espanya sinó en una gran Castella explotadora de tot el que es mou, que bàsicament només es la Confederació dels catalans. Als castellans se'ls omple la boca de espanya.i la constitució, però se'ls en refot tot el que no sigui detectar el poder despòtic.
    Ostias!!!!!!!!, el autobús de Hazte Oir otra vez 18/04/2021 5:35 pm
    A no, calla que no habla de violencia doméstica. Pero va en la misma onda con cosas que no existen y tal. "Hazte Oir", "assemblea".... mismas mierdas con distintos collares.
    42
    48
    Respon
    Vendetta 18/04/2021 4:20 pm
    Deixat de llenguas el ke cal fer es hostiarlos fins fotrels fore de la nostra patria desde la extrema eskerra fins a la extrema dreta catalana si existeix tots junts tots catalans jo no mirare al costat de la trinchera sino a ldevant on es trova el enemic cacanyol
    125
    23
    Respon
      La mare superiora 18/04/2021 5:35 pm
      ???? Que simpatic,!!!! Ets un catxondo,!!! Estaràs tu al capdavant, suposo.
      91
      83
      Respon
        Vendetta 18/04/2021 6:34 pm
        Si cap problema y tu?.
          La mare superiora 18/04/2021 10:59 pm
          Cap problema, amb tu no tinc ni per començar ? ? Vindràs sol o amb el teu marit?
          44
          67
          Respon
          Ricard 18/04/2021 8:57 pm
          Una altra prova de que som un país ocupants és que als ocupants no els agrada que els diguin ocupants (es fan dir espanyols, però d'on castellans, és a dir nacionalistes), i fan molts més comentaris del que és habitual aquí. A ningú li agrada veure els seus pecats al mirall.
          67
          37
          Respon
            La mare superiora 18/04/2021 11:01 pm
            Un altre prova de que sou gil i polles.
            10
            10
      Que inspirador eres.. 18/04/2021 4:58 pm
      Que maravilla de personaje !! Todo eso vas a hacer ?? Eres súper malote !!! Eres de lo más grande de Catalunya !! Ole tu !!!
      25
      76
      Respon
        Vendetta 18/04/2021 5:31 pm
        Lo important es no ser cacanyol aixo si ke fa fastic y pena, sou un insult per la humanitat a part de covars a tot arreu us an fotut fora a patades y aki no sera diferent nomes ja ke veura com corriau com a gallinas cacanyolas per tot el sahara
        189
        33
        Respon
          JordiT 18/04/2021 7:12 pm
          Predica amb l'exemple, segur que tens veïns allà on vius que no són indepes, vingui anima't, després el publiques, per a donar exemple. Pallasso
          114
          103
          Respon
            Vendetta 18/04/2021 8:59 pm
            Jorge torna a la sabana encara estas a temps ven el pisito del gueto encara et donaran algo y fot el camp
            18
            27
            Vendetta 18/04/2021 8:54 pm
            Jjjjaa pobre desgraciat y aki faci falta
            18
            17
    Sembla que aneu a convèncer a tothom, ANC. Arguments irrefutables no us falten 18/04/2021 4:09 pm
    El nou full de ruta de l’ANC proposa actuar com si la DUI fallida (gràcies Puigdemont) que va seguir al pseudo-referendum il·legítim de l'1-O, fos legítima. Per seguir la broma i el farol de la Ponsatí farem com si Catalunya fos un “país ocupat”.
    13
    159
    Respon
    Octubrista 18/04/2021 3:53 pm
    Que vol dir "actuar COM SI CATALUNYA FOS un país ocupat" ? Això és com dir com si Catalunya fos un país on els gats els agraden les sardines o un país on els calbs no tenen pèl al cap.. En qualsevol cas, més val tard que mai, però cal tenir present que les territorials dominades per ERC, les decisions de dels òrgans de l'ANC se les passen pels ous, tal com van fer i continuen fent amb els acords de l'Assemblea celebrada a Sant Boi el gener del 2019, en la qual es va acordar donar suport al Consell per a la República Catalana.
    112
    1
    Respon
      Que vol dir "actuar COM SI CATALUNYA FOS un país ocupat" 18/04/2021 6:09 pm
      Que Catalunya no és un país ocupat. La política del "com si" la va iniciar Jordi Pujol dient-li a qualsevol cosa catalana local, "nacional": museus, teatres, auditoris, ets. Així sembla que estàs en una nació encara que estiguis en una regió. Propi d'il·lusionistes.
    Jaume 18/04/2021 2:35 pm
    Pañolets perquè no fem una consulta a veure qui vol l independència de Catalunya?de qa teniu por?
      Anònim 18/04/2021 3:55 pm
      Perquè ja la vam fer l'1 d'octubre, l'independentisme va guanyar i ara el que cal és aplicar-ne el resultat.
        Pobre apesebrado, todavía cree que la charlotada del 1-O sirvió para algo. 18/04/2021 5:57 pm
        El mundo nos mira y todavía se descojona, sobretodo los observadores internacionales que una vez que cobraron y estando ya fuera de Catalunya, dijeron que está charlotada no cumplía el mínimo requisito legal exigido en un referéndum.
        613
        648
        Respon
    Peter smich 18/04/2021 1:46 pm
    Com si fos??? Un país ocupat, jo dic que ho és.
      Ferran 18/04/2021 2:00 pm
      Un Pais ?
      16
      76
      Respon
        Guillem 18/04/2021 7:39 pm
        Si, un país, un poble i una nació que encara no és un estat però ho serà aviat
        En Patufet astronauta 18/04/2021 5:25 pm
        Ocupat?????
        Vendetta 18/04/2021 2:18 pm
        Ploras? Aixo nomes es el principi
          La mare superiora 18/04/2021 11:06 pm
          Va, para una mica que em fas pixar del riure. M'en vaig a canviar les calçes, i para ja si us plau, que se m'han acabat les calces netas.
    Vendetta 18/04/2021 1:40 pm
    Demaneu un boicot economic masiu feu caure el seu govern talleu las sevas vias ee comunicacio a fraga y alcanar,fem la vida imposible als colons ke viuen a la nostre terra formeu militarment al nostre jovent buskeu aliances internacionals am els enemis de cacanya denuncieu al politics botifler etcja moltafeina a fer y feula rapid no parleu la llengua del ocupant,retireu el politics del congreso chimanyol, talleu el ave a madriTtt ke no passi ni un gram de mercaderias sevas per la nostra patria noreconexeu ninguna autoritat mes ke la catalana fore les forces de ocupacio rod3jeuels seus cuartells 3tcetcetc
    233
    2
    Respon
      Mauro 19/04/2021 12:48 pm
      Mort de gana i covard que fa servir una paraula en italià per dir quelcom que no existeix en català.
      La mare superiora 18/04/2021 11:08 pm
      ?????? realment ets un caxontdo. Fest-ho mirar, que això teu no es normal.
      20
      28
      Respon
      Ferran 18/04/2021 4:13 pm
      Jaaaaaaaaaaaaaaa!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
      Jordi 18/04/2021 2:28 pm
      Acuéstate otra vez,a ver si cuando te levantes,te encuentras mejor,si te has vacunado recientemente puede ser un efecto secundario todo eso que has escrito.
      21
      59
      Respon
        Vendetta 18/04/2021 3:35 pm
        Vete a tu arbol pedazo de escoria cacanyola
          Anònim 18/04/2021 3:59 pm
          Benvolgut Vendeta: llegir els missatges escrits en llengua colonial perjudica la salut mental, respondre'ls encara més i respondre'ls en la llengua de l'ermot central és gairebé fatal
    Poder 18/04/2021 1:12 pm
    Per tenir raó no cal cap campanya. Només tenint raó no s'aconsegueix que una DUI tingui èxit. N'hi ha que encara no s'han adonat que es tracta de poder i no de raó.
      Vendetta 18/04/2021 4:17 pm
      Deixat de llenguas el ke cal fer es hostiarlos fins fotrels fore de la nostra patria desde la extrema eskerra fins a la extrema dreta catalana si existeix tots junts tots catalans jo no mirare al costat de la trinchera sino a ldevant on es trova el enemic cacanyol
    Vendetta 18/04/2021 1:00 pm
    Trobo avui ke els chimpanyols estan esverats no?Bona senyal tenim ke fotra fora de la nostra patria a tota akesta escoria de colons orangunyols ke tornin a la sabana ,boicot economic y comercial tallem vias de comunicacio am cacanya ni un gram de mercaderias sevas pasin per la nostra terra formeu el jovent militarment texiiu aliances am els enemics de cacanya etc femlos el maxim dany posible no reconeixa la seva autoritat ni judicial ni policial ni res feu caure el seu govern retireu els politics del congreso cacanyol etc maxtakemlos constanment
      Ray 18/04/2021 5:13 pm
      Vinga, corre, que estan a punt de tancar el centre de dia i et quedaràs sense la medicació.
        Vendetta 18/04/2021 6:37 pm
        Vinc de donarli fuet a ta mare no tinguis pressa
    Dr Sallop 18/04/2021 12:54 pm
    ANC : baixa de la figuera !!
    Ferran 18/04/2021 12:48 pm
    Un 52% del 23 % de ciutadans de Cataluña am dret a vot !! com deia aquelll -nohasefaltadesirnadamas....
    44
    64
    Respon
      JR 18/04/2021 8:26 pm
      Sempre la mateixa cançoneta. Abans de passar del 50% no contaveu quanta gent votava, simplement no arribavem al 50%. I ara que? i quan arribem al 70%, que tampoc. Ridiculs sou, l´altre dia la flamant ministra d´éxteriors del Gobeierno de Espanya fent servir aquest argument a nivell internacional. Quin percentatge de brit'anics va votar el brexit i per quant van guanyar 51%- 53%? Pos mira ja són fora de la UE. El mon funciona així no com vatros voleu. Impresentables. Salut i República
        Ray 18/04/2021 10:13 pm
        Era un referedum allò, aquí no s'ha fet cap. Ja saps, s'ha de canviar la constitució. Poc a poc
      Jaume 18/04/2021 2:35 pm
      Pañolets perquè no fem una consulta a veure qui vol l independència de Catalunya?de qa teniu por?
      I qui no voti t'apropies del seu vot, oi espavilat? 18/04/2021 1:36 pm
      Un 52% dels que s'han pronunciat democràticament. Clar que els fatxes com tu això que han confirmat els tribunals canadencs de que amb un 50% + 1 ja s'és majoria no ho deuen veure clar.
      33
      23
      Respon
        Pere Pals 19/04/2021 11:54 am
        Es 50% + un 3% no perdem els bons costums. No Juntsxlapasta?
        Jordi 18/04/2021 2:32 pm
        Os duele la boca de decir que ERC no es independentista,pero bien qué contáis sus votos cuando interesa,mucha cara es lo que tenéis.
        18
        43
        Respon
        Ferran 18/04/2021 1:43 pm
        El 50% + 1 de que i de quins votans ?? Aixo del 52% del 23 % de ciutadans de Cataluña am dret a vot , que es la pura veritat i realitat , no ho acepteu !! llogic : sou aixis d'adoctrinats !!
    Ramon 18/04/2021 12:43 pm
    Afirmar que som un país ocupat i que som el 52 per cent de la població em sembla contradictori perquè el gruix del 48 per cent restant correspon precisament a aquella ocupació. Una cosa és admetre la colonització en pla d'igualtat de dret a vot (cosa que ni de conya es va fer per exemple a Letònia). I una altra comptar la colonització dins el nosaltres nacional. Els catalans som independentistes en un percentatge que malgrat la traïció d'ERC continua sent altíssim. I anem frec a frec amb els unionistes no pas dins l'univers dels catalans ans dins l'univers de la població actual de Catalunya amb dret a vot. Són unionistes. I els comptem com a tal. Però no són nosaltres. No són catalans que han canviat de nacionalitat sinó espanyols que van canviar de residència.
      Ramon 18/04/2021 12:50 pm
      Els comptem. Els comptem a tots. I admetem, que ja és tragar!, que si ens ultrapassen en nombre ens mengem amb patates la llibertat de Catalunya. Però hem de tenir en tot moment present així com de fer-ho avinent al món, que el còmput global es veu radicalment afectat per una brutal i intencionada colonització. I que aquestes grans xifres són també consegüents a un joc brut sistemàtic i generalitzat per part d'Espanya. Els comptem i els continuarem comptant. Que, insisteixo, ja és tragar. Però les votacions s'haurien de fer en condicions democràtiques. Aquest darrer cop vés a saber quina una en deurien fer amb el vot "orientat" casa tavernària per casa tavernària. I prou que ja sabem quina una en van fer amb el vot dels nostres compatriotes a l'exterior. 300.000 vots de cada. Imagineu-vos el resultat només sense aquestes dues marranades.
    Es que ya está dada la respuesta en el Titular... 18/04/2021 12:37 pm
    Para que veáis cómo no hay por donde coger tanta mentiras populistas .... dice: “Proposa actuar COM SI FOS..... “... pues eso ... Com si fos ( es por que está claro que no es.. que solo existe dentro de cabezas xenófobas populistas ... ) pues eso ... seguir “COM SI FOS...”
    109
    124
    Respon
    Campanyes poc intel·ligents 18/04/2021 12:05 pm
    Algú s'ha parat a pensar si el llenguatge i els plantejaments utilitzats en aquesta campanya són els més adients per aconseguir alguna cosa positiva? Potser la reacció que produeix és la de ja us ho fareu, i en tot cas contrària a la que es vol aconseguir.
      Qui diu les veritats... 18/04/2021 12:25 pm
      Però ja sabem qui no són amistats i se'ns en refot.
    FRAN BCN 18/04/2021 12:04 pm
    ANC.actualment és un club de.fanàtics.sonats, a veure qui la.diu.més grossa...
    27
    80
    Respon
    Pajaritu 18/04/2021 11:28 am
    Això va de democràcia...! Pero me la pela que siguem minoría. El que jo vui es la meva Reichpubliquita. ¡¡¡ JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA... JAJAJAJAJA !!!
      Vendetta 18/04/2021 12:45 pm
      Ke et pasa orangunyol intoxicat per las cruzcampo? Ves a pidolar al metro ke es la vostra especialitat
      78
      36
      Respon
    Pedro 18/04/2021 11:27 am
    Cataluña es la autonomía con más chiringuitos públicos de España - 359. La economia es un desastre; los ineptos no se poden de acuerdo para gobernar, sinó para bloquear Vox. Sóis una verguenza. A disfrutar de lo votado.
    57
    72
    Respon
      Ni puta idea 18/04/2021 9:42 pm
      Mira lo que cuestan las embajadas catalanas y despues lo que despilfarran las tuyas... y despues ladras
      JR 18/04/2021 8:29 pm
      I si tant malament et sents a Catalunya, ja que les quatre barres autonòmiques tampoc et representen, perque no fots el camp cap a la terra promesa, a qualsevol racó d´espanya ( a Madrid que allí van a tota màquina en los diners dels demés) i ens deixes tranquils? Salut i República
      JR 18/04/2021 8:27 pm
      Sempre la mateixa cançoneta. Abans de passar del 50% no contaveu quanta gent votava, simplement no arribavem al 50%. I ara que? i quan arribem al 70%, que tampoc. Ridiculs sou, l´altre dia la flamant ministra d´éxteriors del Gobeierno de Espanya fent servir aquest argument a nivell internacional. Quin percentatge de brit'anics va votar el brexit i per quant van guanyar 51%- 53%? Pos mira ja són fora de la UE. El mon funciona així no com vatros voleu. Impresentables. Salut i República
      Peeeedrooooo! 18/04/2021 12:24 pm
      Sal de la caveeernaaaaa! (Y no te olvides la boina a rosca)
      36
      40
      Respon
        Anònim 18/04/2021 2:39 pm
        Cuidado que a vuestros vecinos malos y vascos no le hará esto de la boina mucha gracia.
        Vendeta 18/04/2021 12:47 pm
        Es chimpanyol no da para mas
      David 18/04/2021 12:19 pm
      No pot ser un desastre una autonomia que l'Estat necessita per sobreviure. T'estas equivocant. O potser el que vols és que l'Estat xucli més.
    Para cuando.... 18/04/2021 11:20 am
    Puestos ha decir mentiras populistas y xenófobas... cuando diréis que Superman nació en GURB, que Julio Cesar era un Español Ñ y no quiso crear la actual Roma en Sitges, y que si no hubiera sido por la ocupación Ñ, todos seríamos en Catalunya Rubios / Fuertes / Altos... y no como somos hoy los Catalenes?? Oye, puestos a llenar páginas...
    143
    157
    Respon
    Ray 18/04/2021 11:09 am
    Cremar banderes: França 7500 eur i 6 mesos de pressó Alamaya: Fins 3 anys de pressó Dos exemple peoper, pot ser que viatges poc
    70
    110
    Respon
      Peter smich 18/04/2021 1:46 pm
      Com si fos??? Un país ocupat, jo dic que ho és.
      Ara rai 18/04/2021 1:43 pm
      No sé què fan a "Alamaya" ni tampoc que és una "pressó", ni què és un exemple "peoper", encara menys "dos exemple". Ara ves-te'n a corregir altres comentaris, que els teus fan pena.
      Ricard 18/04/2021 1:16 pm
      No es cremar banderes dels castellans el que es castiga. Aquí si. És a dir som un país ocupat pels castellans. Allà les pots cremar les banderes dels castellans... i no et passa res. No són països ocupats. Au, ara ja pots tombar-te a l'hamaca... o viatjar.
      Un poco de información 18/04/2021 12:49 pm
      La desinformación y el populismo se defiende con datos ... así es... buen apunte
    Gavanenc 18/04/2021 11:01 am
    En part tenen raó. Els espanyol sempre ens intenten "distreure" sempre amb "estado de derecho" o insistint en que la democràcia espanyola és "consolodada". "homologada" o "plena. Qualsevol persona una mica informada, sap que els estats democràtics no afegeixen mai qualificatius a la democràcia. A més afegir qualificatius a la democràcia inexistent ja ho feia el dictador i cínic Franco, qualificava el seu maleït règim com a "democracia orgánica".
      Piensa un poco... 18/04/2021 11:13 am
      Es cierto que no se debe de decir ... de hecho no se decía antes... todo empieza cuando los xenófobos empiezan a llenar las redes y las televisiones catalanas de mentiras diciendo que la Española no es una democracia plena y es ahí cuando se dan los datos donde claramente se considera a España lo que es, una democracia plena. Lo dicho... ya veríais si se parara de decir mentiras y “soflamas xenófobas y populistas” por parte de panfletos y televisiones partidistas, como no se diría ...
      142
      166
      Respon
    Com si, com sa 18/04/2021 10:59 am
    El que no entenc és el "com si". És el que som i ja fa anys (segles) que actuem com un país ocupat. És a dir, obeint, canviant de llengua, regalant els impostos que mai retornen, patint una xarxa ferroviària de país ocupat, sense corredor mediterrani, sense poder decidir sobre l'aeroport, ni sobre el port de mercaderies, amb les seus de les empreses registrades a Madrid per tributar allí, desmuntant les lleis autonòmiques pels seus tribunals, empresonant polítics electes, imposant-nos la llengua de Castella, amb les seves forces policials i militars controlant el país i denunciant-nos si els parlem en català, apallisant-nos per voler posar un paperet en una urna que, segons ells mateixos, no tenia cap validesa... Empresonant i multant per manifestar-se, mentre els criminals ultraespanyolistes campen lliures i es poden presentar a les eleccions, vulnerant la seva pròpia Constitució i la seva pròpia jurisprudència quan es tracta d'anar contra els catalans... "Com si"? No em feu riure!
      Pues si hace siglos, después me explicas lo del 90%.. 18/04/2021 11:33 am
      Lo dicho... o muy joven, o muy inculto, o ambas cosas o eres Carles Puigdemont... lee el comentario del 90% a favor de la Constitución en Catalunya... donde Se votó más que incluso en Madrid a favor del Sí... para ser una ocupación de siglos... muy raro ( o muy xenófobo populista... )
      134
      153
      Respon
        El 10% restant és el teu coeficient 18/04/2021 12:54 pm
        Si, home, ja t'ho explico: 1) Aleshores havia dues opcions: o constitució o seguir amb el règim franquista. No hi havia molt a triar, així que vendre el suport al que la gent veia com un mal menor com si fos una evidència de que ens agradava molt és mala fe. 2) La transició va vendre un munt de promeses que després s'ha vist que eren mentida. Entre elles que la constitució fos un trencament amb el règim franquista. 3) El nombre d'espanyols immigrants residents a Catalunya ja era molt elevat a finals dels 70, així que no hauries de confondre el vot a Catalunya amb el vot de catalans. 4) I si tant segurs estiguéssiu del suport a la constitució, no us remuntaríeu al 1978, sinó que permetríeu un referèndum per veure quin suport té ara.
          Contra la incultura ... lectura 18/04/2021 1:09 pm
          Por eso el País Vasco, con voto solo con un 44% y con el más bajo % a favor del sí de la Constitución... claro... El país Vasco quería continuar siendo Franquista ... venga.... lee por Favor .... Catalunya votó más a favor que Madrid ( fue la 3ra... ) y en el país Vasco que había un sentimiento real de independencia... votó solo el 44%... MENTIROSOS POPULISTAS..
        David 18/04/2021 12:24 pm
        El que deu ser molt jove ets tu, perquè si fossis tant gran hauries viscut aquell moment en que el 90% dels votants van aprovar la Constitució amb la il·lusió del moment de crear un nou país que no s'ha acabat produint. L'evidència ens diu que si actualment un 52% del cens vota independència, aquest mateix percentatge caldria treure'l del 90% que va votar la Constitució. Em fa gràcia quan alguns us creieu tant intel·ligents i en realitat us tenen ben dominats i us fan repetir discursos buits i sense fonament.
          O sea... 18/04/2021 1:05 pm
          Entonces, un 90% de la población votó ( de nuevo, más que Madrid y que muchas otras ) a favor de la Constitución. Si fue así, como puede ser que lleve siglos ocupada? Y si querían algo mejor... como puede ser que solo votara un 44% de la población del País Vasco con el menor % a favor del sí?? Quizás es que en el país Vasco sí que había un sentimiento real de independencia, no como en Catalunya ... no soy joven ... por desgracia ... os manipulan, Catalunya, como dice el titular de esta noticia ... no está ocupada por siglos ( ya lo dice el titular... “COM SI FOS...” MENTIRAS Populistas
    L'ocupació és un fet malgrat els negacionistes 18/04/2021 10:50 am
    Els ignorants que neguen que Catalunya sigui un país ocupat haurien de llegir "L’Holocaust Espanyol. Odi i extermini durant la Guerra Civil i després·, de Paul Preston, un historiador, per cert, contrari a la independència. I si la mandra no ho permet poden llegir aquest article d'avui a Vilaweb sobre algunes de les evidències en el llibre: https://www.vilaweb.cat/noticies/benvinguts-guerra-tres-anys/
      + 90% votos a Favor. 18/04/2021 11:07 am
      Para ser ocupada, Catalunya fue la tercera CCAA con mayor % al si de Toda españa, superando el 90% favorable al sí ... de HECHO TUVO MAYOR % A FAVOR DEL SI que MADRID!! Fue la segunda CCAA con mayor número de Votos !! Muchos xenófobos incultos dice ... si claro debimos de votar para quitar al Franquismo... pues como puede ser que solo votó un 44% solo en el País Vasco con el menor % de votos a favor del sí en Toda España?? De nuevo ... Catalunya votó a favor de la Constitución más que Madrid !! Con más de un 90% de votos a favor !!
      81
      126
      Respon
    Ricard 18/04/2021 10:46 am
    No cal actuar com si fos un país ocupat, ja que actuem en un país ocupat. És molt fàcil: si cremes una bandera de la Gran Castella amb la tele enfocant ho se te'n duen a la presó. No hi ha cap país on et tanquin per cremar la bandera de l'ocupant, perquè som un país ocupat. Som un país ocupat perquè CAP de les decisions que pren el parlament és aplicable si els ocupants s'hi oposen. No només això, si les decisions parlamentàries poden disgustar als ocupants ni tan sols poden arribar a debatre's. No parlem dels impostos. Els ocupants decideixen sobre els impostos i fins i tot sobre quant armament pot tenir la policia o si tenim dret a obrir un xiringuito a Perpinyà, per cert lloc que a l'ocupant se li en refot, i de fet maniobra tot el que pot perquè el català no se senti ni a un wc d'uns casa de Crevillent. Salut ANC. Salut compatriotes. Fora els estrangers racistes del nostre país.
      Ray 18/04/2021 11:03 am
      Els teus arguments son tan fàcils de rebatre que fa mandra i tot, pero fare petit esforç:
        Ricard 18/04/2021 11:09 am
        Millor una hamaca que la vergonya racista. Comprensible.
    gat catala 18/04/2021 10:31 am
    Ferran , els crims contra el poble son reals , intentar destruir la cultura catalana com a fet Espanya , es un genocidi cultural, i la seva posició , la de vd. es la pitjor: ajudant del botxi, el que aguanta la corda, repugnant.
    Ferran 18/04/2021 9:50 am
    El nou full de ruta de l’ANC proposa actuar com si Catalunya fos un “país ocupat” per legitimar la DUI L'entitat proposa la creació d'un "cens dels crims contra el poble català" i un Govern de concentració nacional. ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Pais ocupat :::::::::::::::::::::::::::::::: legitimar la DIU :::::::::::::::::::::::::::::::::::cens de crims ::::::::::::::::::::::contra el poble catala ::::::::::::::::::::::::::::::::govern de concentracio :::::::::::::::::::::::::::::::::::::ESTEU COM UNA PUTA CABRA !!!!
    66
    159
    Respon
      Resposta 18/04/2021 10:54 am
      Tot registrat ,documentat i publicat. I Copia a organitzacions democràtiques internacionals. La DUI amb el Poble a les plaçes i carrers
      Uns són cabra i tu un cabr... 18/04/2021 10:35 am
      Calla espanyol!
        Anònim 18/04/2021 2:49 pm
        Niño calla, joder que soy tu padre!!!
    Marc 18/04/2021 9:41 am
    Catalunya és una colònia d'Espanya, i tant.
    103
    4
    Respon
      O eres muy joven.... 18/04/2021 10:21 am
      ..... o eres muy tonto, o quizás alguien que no tiene cultura o simplemente... solo te crees lo que te cuentan estos xenófobos ( o eres Carles Puigdemont... )... pero normal no eres chico ...
      73
      130
      Respon
        David 18/04/2021 12:25 pm
        T'equivoques, no és algú que no té cultura sinó algú a qui li volen anul·lar la seva cultura.
      Ferran 18/04/2021 9:52 am
      Demostramo.
      10
      49
      Respon
        La prova 18/04/2021 10:39 am
        El teu comentari d'una sola paraula mal escrita és la prova de que ets un colon.
          Ray 18/04/2021 11:11 am
          El teu amb dues faltes no fa molt millors els indígenes.
          26
          46
          Respon
            Queda "demostramat" 18/04/2021 1:48 pm
            Tant sols n'hi ha una, que el mateix comentarista s'ha autocorregit abans que tu diguessis res. Imagino on hi veus l'altra, però vas equivocat. Està escrit correctament.
            Feixista ignorant! 18/04/2021 12:40 pm
            Ho diu un que ha escrit "lo poc que us queda".
            22
          Per anar massa ràpid 18/04/2021 10:46 am
          Em sobrava el "de".
    Ferran 18/04/2021 9:24 am
    ANC , OMNIUM , i demes patulaias... esteu com una puta cabra !!!!
    30
    131
    Respon
    Ferran 18/04/2021 9:23 am
    L'entitat proposa la creació d'un "cens dels crims contra el poble català" i un Govern de concentració naciona :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Aixo es en serio ??
    28
    97
    Respon
      Nen 18/04/2021 9:41 am
      Que cobra avui ta mara???
        Anònim 18/04/2021 2:54 pm
        Eres tan tonto, que no te has dado cuenta que soy tú hermano.
        Ray 18/04/2021 10:21 am
        Lamentable NEN que no siguis capaç d’articular res més que un insult És lo poc que us queda, a la resta cada vegada ens interesen menys les vostres “grans idees”
          Doctor Strangelove 18/04/2021 4:20 pm
          El crim l,heu perpetrat vosaltres, contra la intel.ligència humana No arribeu ni a brossa, quin fàstic! Doc.
          Ara rai 18/04/2021 11:03 am
          A la resta us queda la Una, Grande y Libre. Arriba Ejpaña!
    Ferran 18/04/2021 9:15 am
    El nou full de ruta de l’ANC proposa actuar com si Catalunya fos un “país ocupat” per legitimar la DUI :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: La consulta al psiquiatra ya la teniu concertada ???
    42
    138
    Respon
      Ocupant de m. 18/04/2021 10:43 am
      A tu et falta "el Catòlic" darrera del nom, perquè la ideologia ja la tens.