Missing 'path' query parameter

El Parlament de Catalunya ha intentat en les darreres hores trobar el consens per aprovar una declaració en el marc de la Junta de Portaveus per tal de denunciar el Catalangate. El text però no es pot aprovar amb l’opinió favorable de tots el grups. El grup parlamentari del PSC se n’ha desmarcat després que algunes de les esmenes que havia presentat a la proposta no hagin estat acceptades, ha informat fonts socialistes. El text aprovat ha tingut el suport dels grups parlamentaris d’ERC, JxCat, la CUP i Comuns.

Els socialistes no estan d’acord en les referències concretes al Catalangate en la declaració i volien també que s’eliminiés les referències que el text fa a “la causa genera contra l’independentisme, iniciada el 2017 per contrarestar un moviment pacífic, cívic i democràtic”. El PSC també volia que la declaració especifiqués que Pegasus havia afectat alguns parlamentaris, però en cap cas que el text digués que l’ús del programari havies tat “dirigit contra” líders del moviment independentista. Els socialistes també havien demanat que s’esmenés la referència a la “dissidència política” i en el seu lloc hi figurés “forma de pensament polític”, tal i com es veu en el text esmenat que han preparat els socialistes.

El PSC també havia demanat que no s’exigís al govern espanyol la investigació dels fets i que el text només ho reclamés a “l’Estat”. Finalment, els socialistes es mostraven a favor de reclamar l’adopció urgent per part de l’estat de mesures per erradicar l’espionatge, i plantejava que en lloc de denunciar la “persecució per defensar un projecte polític” es plasmés el rebuig a la “intervenció de les comunicacions sense empara legal”.

La declaració titlla el Catalangate d'”escàndol que afecta greument el Parlament de Catalunya” i en fa públiques les víctimes amb vinculació actual amb la cambra: Laura Borràs, i els diputats Josep Maria Jové, Meritxell Serret, Albert Batet, Josep Rius, Elsa Artadi, Quim Jubert, Jaume Alonso-Cuevillas i Carles Riera. A banda també menciona les víctimes que es troben al Govern de la Generalitat; els últims quatre presidents de la Generalitat de Catalunya, entre ells l’actual, Pere Aragonès, i els seus tres antecessors Quim Torra, Carles Puigdemont i Artur Mas.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marc Jimenez a abril 21, 2022 | 11:29
    Marc Jimenez abril 21, 2022 | 11:29
    Hace menos de cinco años la mayoria de esos politicos dieron un golpe al Estado, violando la Constitucion y su propio Estatuto de Autonomia. Algunos pudieron ser juzgados y condenados y otros se dieron a la fuga. A partir de ese periodo , unos y otros han actuado nacional e internacionalmente, manifestando publicamente su falta de arrepentimiento y su voluntad de alcanzar sus objetivos, por métodos sin especificar. El Estado se ha mantenido informado, como es obvio, de estas actividades, utilizando los instrumentos a su alcance, de acuerdo con la Ley, y bajo control judicial. ¿Cual es el problema?. Quienes quieren romper Cataluña y España se quejan de que les espíen... la cordura y la coherencia son necesarias, pero en Cataluña llevan años ausentes de semejante sensatez.
    • Icona del comentari de: Resposta a en Marc 'Carlos' a abril 21, 2022 | 13:08
      Resposta a en Marc "Carlos" abril 21, 2022 | 13:08
      Algú li hauria d'explicar a aquest xovinista espanyol que la unitat d'Espanya és una fal·làcia molt gran, si des l'any 1587 Espanya no s'ha aturat de perdre territoris que se li han separat. A més a més per a "cops d'estat", si vol saber de veritat què és un "cop d'estat", que repassi la història dels estats separatistes que s'han separat d'Espanya principalment a Amèrica del sud i els "cop d'estat" a la pròpia metròpoli. No us deixeu aixecar la camisa per xovinistes espanyols resentits de pa sucat amb oli, el catalangate és un escàndol molt gros i tindrà conseqüències internacionals, malgrat ells.
      • Icona del comentari de: MHP a abril 21, 2022 | 14:26
        MHP abril 21, 2022 | 14:26
        Algú et tindria que explicar que això que dius es resultat de la menjada de tarro que t'han fet. Deixa de mirar TV3, llegir al INH i informa't millor. De res, a manar.
        • Icona del comentari de: PHM a MHP a abril 21, 2022 | 17:34
          PHM a MHP abril 21, 2022 | 17:34
          MHP a tu algú t'hauria d'ensenyar a escriure bé i a discernir la informació que reps. A propòsit la primera informació que vaig tenir sobre el catalangate el proppassat dilluns dia 18 no fou a través de cap del mitjans que escrius i la INH ja ens explicaràs quina cosa és. Saps que és The New Yorker Magazine ? Saps que és Tv3 ? Que un xovinista espanyol tros de quòniam parli de menjada de "tarro"... atribuït als altres, ho diu tot de vosaltres.
        • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a abril 21, 2022 | 17:48
          Ha, ha, ha abril 21, 2022 | 17:48
          Ha, ha, ha quins "arguments" els de MHP. De veritat des del xovinisme espanyol no teniu arguments de bon rotllo per a intentar fer atractiva Espanya als catalans ? A banda de les animalades que escrius i "de lo que pone en el DNI" ? La mena de comentaris poca-soltes que escriviu, repeticions de les bajanades dels vostres representants a Madrid, fan l'efecte contrari al que voldríeu. A més t'has oblidat d'escriure que a les illes Balears parlen "mallorquin", "menorquin", "eivissin" i "formenterin".
    • Icona del comentari de: JordiP a abril 21, 2022 | 13:51
      JordiP abril 21, 2022 | 13:51
      PRIMER: Tant el Suprem com el Constitucional van especificar que no hi havia hagut cop d'estat. Així que, mocete, rellegeig-te les sentències i interlocutòrias del cas i no diguis més animalades. I em quedo curt. SEGON: Els mètodes estan perfectament descrits i són absolutament democràtics, cosa que no es pot dir de la forma en que l'Estat ha abordat el cas amb tota la seva maquinària. TERCER: En quant als elements d'informació, cal que es demostri que han estat legals i sota autorització judicial; no n'hi ha prou amb dir-ho.
      • Icona del comentari de: Siempre con vosotros a abril 21, 2022 | 17:49
        Siempre con vosotros abril 21, 2022 | 17:49
        JordiP. PRIMER-ustedes no reconoceis ni al Supremo,ni al Constitucional como a ninguno que forme parte de la justicia española, aunque parece que en lo del golpe de estado,si. SEGUNDO-esa misma justicia ha dicho por activa y por pasiva,que los métodos usados en el referéndum no eran legales. TERCERO-el estado español no tiene que demostrar nada,quien lo tiene que demostrar,es quien lo acusa y nadie ha presentado aún pruebas de nada,así que esperemos a ver cómo se desarrolla todo,y en su día esa justicia que según su veredicto,unas veces os vale y otras no, tiempo al tiempo.
        • Icona del comentari de: JordiP a abril 22, 2022 | 10:00
          JordiP abril 22, 2022 | 10:00
          Sí, senyor. Una gran demostració de precisió informativa i de qualitat interpretativa. Només amb el teu punt TERCER ja quedes absolutament desautoritzat. Mira, nen, jo, de tú, buscaria dades incontestables abans d'atribuir coses inexactes a les persones inadequades. I no gallejaria tant. Altres comentaristes estan propinan-te els atributs exactes. Amb aquest adoctrinament que heu rebut, ingú pot extranyar-se dela vostra afició a desqualificar l'adversario, encara que sigui solament a nivel retòric. Jo, quina tropa!
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 21, 2022 | 22:43
      Anònim abril 21, 2022 | 22:43
      A casosnya ja l'han trencat unes quantes vegades, són uns artistes dels cops d'estat com els de Franco, José Antonio, el Borbó amb tejero i més O menys 62 més. En sou mestres xato, o sigui que ja hi teniu d'estar acostumats. Au a cagar a la vía
  2. Icona del comentari de: jm a abril 21, 2022 | 11:43
    jm abril 21, 2022 | 11:43
    el que te de fer Junts es desmarcar-se dels socialistes a la Diputacio, d'una puta vegada
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 21, 2022 | 22:45
      Anònim abril 21, 2022 | 22:45
      Diputacions, consells comarcals i ajuntaments. La sociovergència fa pudor
  3. Icona del comentari de: miquel puigpelat a abril 21, 2022 | 12:13
    miquel puigpelat abril 21, 2022 | 12:13
    Si el PSC es desmarca, vol dir que el PSOE n'és el responsable. En el fons encara no se perquè es continua dient PSC, quan el seu nom correcte i escaient seria el de PSOE de Catalunya.
  4. Icona del comentari de: Joan de l'Os a abril 21, 2022 | 12:18
    Joan de l'Os abril 21, 2022 | 12:18
    I quina necessitat hi ha de consensuar-ho? Ganes de fer el panoli. Que vols consensuar amb els responsables de l'espionatge? Tan rucs som?. El PSC hi està tant implicat com el PSOE amb el GAL. Allò que s'ha de fer és trencar-hi tot consens i fora.
  5. Icona del comentari de: Cal dir-ho a abril 21, 2022 | 13:01
    Cal dir-ho abril 21, 2022 | 13:01
    Les excuses dels governants espanyols des de Madrid : "No podem dir res, el CNI i tot el què fa és secret d'estat espanyol". Això de "secret" potser ho era abans, vull dir en el moment que varen fer les connexions pirates per a espionatge il·legal, ara (de fa anys) no és cap secret, ho sap tot el món. Un afer "secret" que ha deixat d'ésser secret, aleshores no és cap afer secret, per la qual cosa és clar que tenim dret a demanar-los tota mena de responsabilitats i a fer caure governs espanyols a causa d'aquest escàndol tan gros en qualsevol estat democràtic, sí així democràtic, sense els afegits que els espanyols ens tenen acostumats i que ja ens sabem de memòria ("plena", "consolidada", "homologable" [ a què ? ], "madura"...)
  6. Icona del comentari de: Prou de dur lliris a la mà a abril 21, 2022 | 13:18
    Prou de dur lliris a la mà abril 21, 2022 | 13:18
    Un secret és quelcom que qui ho sap no ha de divulgar, que resta amagat, ignorat de la gent... fins que es descobreix. Ara algú haurà d'explicar als espanyols, que un secret d'estat espanyol, quan el coneix tot el món, aleshores fot riure parlar de secret. Potser el CNI o l'aparell d'estat espanyol responsable, va fer la compra del programa informàtic i llur introducció i "infecció" de forma "secreta" i amagada, però, ara l'espionatge no és cap secret, ans el contrari, el mal que varen fotre i el resultat de les seves operacions patriotico-espanyoles. Als catalans ens cal més sentit comú, més sentit cívic i més sentit d'estat. Despertem-nos d'una vegada i reaccionem !
  7. Icona del comentari de: Circo gratis a abril 21, 2022 | 13:37
    Circo gratis abril 21, 2022 | 13:37
    ¿ Porqué no publicáis el criterio que seguís al moderar comentarios ? ¿ No estáis todo el p día con la " llibertat d'expressió ? Aplicarla.
  8. Icona del comentari de: Maria a abril 21, 2022 | 13:43
    Maria abril 21, 2022 | 13:43
    Quin consens i quines punyetes?. Consens amb els espies del PSOE?. Consens amb els que governen amb els espies del PSOE?. Consens amb els botiflers que donen suport al govern dels espies del PSOE? Unilateralitat ja!. Si no voleu perdre la poca credibilitat que us queda.
    • Icona del comentari de: MHP a abril 21, 2022 | 14:28
      MHP abril 21, 2022 | 14:28
      A veure bledeta, els paisos seriosos es defesen de la morralla, ras i curt. Per cert, algú indignat amb l'espionatge dels mossos a constitucionalistes i als nens als patis de les escoles?
      • Icona del comentari de: Anna a abril 21, 2022 | 17:39
        Anna abril 21, 2022 | 17:39
        Com us cou, eh ! Als xovinistes espanyols aquest escàndol que afectarà seriosament la credibilitat democràtica, i de respecte dels drets fonamentals de les persones, de l'estat espanyol i el col·locarà definitivament, si encara no hi és, al nivell de Polònia i Hongria a ulls de la resta d'estats de la Unió.
        • Icona del comentari de: Pá Lana a abril 21, 2022 | 20:39
          Pá Lana abril 21, 2022 | 20:39
          Sí, pero tú no contestas las preguntas que te hacen.
          • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a abril 21, 2022 | 21:39
            Ha, ha, ha abril 21, 2022 | 21:39
            Aquestes falses acusacions poca-soltes ja les va fer el sr Casado del PP / Vox i la premsa amiga espanyola les va difondre abastament, no la segueixes, tu ?
          • Icona del comentari de: A Pálana a abril 21, 2022 | 21:42
            A Pálana abril 21, 2022 | 21:42
            Ets un miserable, no et fa vergonya ?
      • Icona del comentari de: Anònim a abril 21, 2022 | 22:50
        Anònim abril 21, 2022 | 22:50
        Ara al feixisme franquista ni diuen constitucionalisme? I a una dictadura encoberta democracia plena??? Hahahahahahahahahaha No us creu ni el rato, bé si, Polònia i Hungría i a molt estirar emirats, tots molt democratas
      • Icona del comentari de: JordiP a abril 22, 2022 | 10:04
        JordiP abril 22, 2022 | 10:04
        Encara perviuen aquests bulos? Mira que arribeu a ser tarugos, caram! Així, no és estrany que hàgiu perdut l'Imperi aquell que tan bé us va alimentar durant segles. Amb mentides i violència no es conserven els Imperis, tontets!
  9. Icona del comentari de: JordiP a abril 21, 2022 | 14:01
    JordiP abril 21, 2022 | 14:01
    El PSC s'inhibeix. Obvi. Signe de culpabilitat i indici de antidemocràcia. L'espia mai confesa que és espia i està espiant. L'Illa és un trolero i un fantasma sense més matèria gris que la pelusa del melic. Un pseudopolític que gasta aquesta ridícula clenxa i afirma, trascendent: "El Gobierno no espía. El Gobierno dialoga". Poques frases tan curtes contenen dues mentides tan absolutament mentideresn i tan sectàries. Que ningú esperi la més mínima col·laboració del PSOE del Nordeste de Espanya per a "posar llum a la foscor".

Respon a Joan de l'Os Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter