El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Cuixart ajuntarà Puigdemont i Junqueras en un acte a la Catalunya Nord pel 60è aniversari d’Òmnium

Òmnium Cultural vol celebrar el seu 60è aniversari, que es compleix l’11 de juliol, a la Catalunya Nord per poder-hi ajuntar Carles Puigdemont i Oriol Junqueras. Ho ha anunciant el president de l’entitat, Jordi Cuixart, en el seu primer acte polític després de l’indult, en una trobada nacional de representants territorials d’Òmnium. ” Són 60 anys de lluites compartides, de punt de trobada del sobiranisme, de l’independentisme, del catalanisme. I us demano, amics de les juntes territorials i nacionals, que accepteu que la celebració d’aquests 60 anys no la fem en cap punt del Principat, sinó a la Catalunya Nord, perquè el president Puigdemont i el vicepresident Junqueras ens hi puguin acompanyar”.

Tot i que encara no s’ha concretat exactament quan i on es farà aquest acte, amb vocació de ser determinant per al nou curs polític i invocar la unitat de l’independentisme, fonts d’Òmnium han avançat que les converses ja estan avançades i que serà en un poble de la Catalunya Nord –no a Perpinyà–, i que serà abans de l’agost. Mentre tingui la immunitat parlamentària com a eurodiputat –ja que un tribunal l’hi va tornar cautelarment malgrat que l’eurocambra l’hi havia aixecat–, Puigdemont pot circular per tota la UE, però els seus advocats li han recomanat que no trepitgi l’estat espanyol pel risc de ser detingut. La Catalunya Nord, per tant, és el territori més pròxim on pot desplaçar-se.

Missatge a Pedro Sánchez: “Aquest país no deixarà mai de votar”

En la seva intervenció, Cuixart també ha enviat un missatge a Pedro Sánchez. “Aquest país no deixarà mai de votar”, ha advertit. “Ho sento molt per vostè, però volem que sàpiga que des de la lluita no violenta seguirem, seguirem pressionant perquè ens escoltin i votarem tantes vegades com faci falta”, ha afirmat davant dels més de 200 càrrecs de l’entitat que l’escoltaven al recinte de l’edifici Roc Boronat de la Universitat Pompeu Fabra. “Algú es pensa que un indult farà renunciar el poble català a la seva llibertat? que ningú s’equivoqui, no hi renunciarem!”, ha subratllat.

La seva arribada ha anat acompanyada d’un llarg aplaudiment que ell mateix ha hagut de demanar amb insistència que s’acabés –fent gestos amb els braços, mentre també llançava petons en direcció al públic– per poder començar el parlament. Durant els primers minuts, en record dels primers dies de presó i de la reacció que va trobar dels seus companys, fins i tot ha tingut dificultats per parlar a causa de l’emoció.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Arrequeton a juliol 01, 2021 | 19:12
    Arrequeton juliol 01, 2021 | 19:12
    El covard de Puigdemont, no va tenir ni el valor de tornar per acomiadar el seu pare quan la va dinyar. Per cert, li estan creixent unes banyes... Hi ha un jovenet que entra i surt de la casa d'Amer... diuen que és beneficia a la rumana.
    • Icona del comentari de: Anònim a juliol 01, 2021 | 20:22
      Anònim juliol 01, 2021 | 20:22
      Osti, quin nivell de comentari. Vaja, vaja!
      • Icona del comentari de: MHP a juliol 03, 2021 | 09:47
        MHP juliol 03, 2021 | 09:47
        Ai, el que peeo un nivell una mica per sota del que tenen la majoria de fatxes que pululan per aquest panflet. Vaja, vaja
    • Icona del comentari de: Ramon a juliol 01, 2021 | 20:23
      Ramon juliol 01, 2021 | 20:23
      Hi ha coscubieles que et repugna compartir-hi espècie.
      • Icona del comentari de: MHP a juliol 02, 2021 | 15:17
        MHP juliol 02, 2021 | 15:17
        També compartir amb merdes com tu, Ramon.
    • Icona del comentari de: Pisats a dir animalades a juliol 01, 2021 | 23:07
      Pisats a dir animalades juliol 01, 2021 | 23:07
      Diuen que a en Junquetras, els seus amics del vaticà l'hi han enviat els nens que l'hi agradaven quan estava allà.
      • Icona del comentari de: Turkomano a juliol 03, 2021 | 09:47
        Turkomano juliol 03, 2021 | 09:47
        Ai li ham enviat el fill de la Borràs.
    • Icona del comentari de: Apaña y vamono quillo a juliol 02, 2021 | 23:07
      Apaña y vamono quillo juliol 02, 2021 | 23:07
      Algu SAP on es Juanca 1 el Putero Rey de Todos los españoles ?
  2. Icona del comentari de: Clara a juliol 01, 2021 | 19:24
    Clara juliol 01, 2021 | 19:24
    Si ho aconsegueix, només serà la foto Junqueras ha demostrat en quantitat d'ocasions la seva inseguretat emocional i la deriva a l'enveja i la poca fiabilitat. S'autodefineix com bona persona que és com s'autodefineixen els que, de fets, no ho són. A més, crec que Junqueras no és un valor de partit. Els botiflers majors d'ERC ja campen per lliure amb interessos força aliens a les necessitats i coherència de l'independentisme.
  3. Icona del comentari de: Ja a juliol 01, 2021 | 19:25
    Ja juliol 01, 2021 | 19:25
    En Junqueras no voldrà. Erc mai ha volgut la unitat d'acció, i la seva cúpula està totalment atrapada per el deepstate podrit.
    • Icona del comentari de: Ramon a juliol 01, 2021 | 20:22
      Ramon juliol 01, 2021 | 20:22
      El talp del procés sempre va ser ERC. El 9N va desemmascarar-ho, però probablement havia set aixína d'ençà el minut 1. Jo cada cop tinc més clar que ERC havia fet un gir de 360 graus.
      • Icona del comentari de: El 9N? De què va servir? a juliol 02, 2021 | 09:47
        El 9N? De què va servir? juliol 02, 2021 | 09:47
        Va ser una costellada, organitzada per Miss Catalunya, amb tres respostes i cap transcendència.
  4. Icona del comentari de: germamarx a juliol 01, 2021 | 19:30
    germamarx juliol 01, 2021 | 19:30
    Benvolgut Sr. Cuixart, No sé si podré venir; he de resoldre un afer importantíssim: es tracta d´establir i concretar el gruix que ha de tenir la formica amb la que s´ha de forrar una taula que estem preparant. Afectuosament, signat: Oriol
  5. Icona del comentari de: Més serietat i coherència a juliol 01, 2021 | 19:36
    Més serietat i coherència juliol 01, 2021 | 19:36
    Cal respectar la història, el sentit comú i la realitat. Catalunya fou definida inicialment com "la terra que s'estén des de Salses fins a Tortosa i Lleida" en llatí "de Salsis usque Dertusam et Ilerdam cum suis finibus", per la qual cosa les comarques catalanes del nord de Catalunya, el Rosselló, el Capcir, el Vallespir, el Conflent i la Cerdanya fan part del Principat de Catalunya tant com la resta de comarques. A més el nom Principat no té cap sentit si no es coneix la història dels primers comptats catalans, precisament amb origen a les comarques septentrionals, avui sota sobirania francesa des del tractat dels Pirineus del 1659 i de forma més efectiva des dels voltants del 1700.
  6. Icona del comentari de: Ramon a juliol 01, 2021 | 20:02
    Ramon juliol 01, 2021 | 20:02
    Que Òmnium hagi acabat en grapes d'un partit que pretén que visquem la castellanització no amb resignació sinó amb alegria i que la tinguem per una riquesa brutal és com si Black Lives Matter acabés en grapes del Ku-klux-klan.
    • Icona del comentari de: . a juliol 01, 2021 | 21:11
      . juliol 01, 2021 | 21:11
      Apa ! Quin sonat, en Ramon.
    • Icona del comentari de: Ramoneta i puta a juliol 02, 2021 | 09:45
      Ramoneta i puta juliol 02, 2021 | 09:45
      Que l'ANC hagi acabat en grapes d'un partit que pretén que visquem la castellanització no amb resignació sinó amb alegria i que la tinguem per una riquesa brutal és com deixar els nens a càrrec d'un pedòfil oels calers en mans d'un corruptgent
  7. Icona del comentari de: Anònim a juliol 01, 2021 | 20:35
    Anònim juliol 01, 2021 | 20:35
    Cuixart em va caure als peus quan el vaig veure abraçar el botxí mandonguilla...
  8. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a juliol 01, 2021 | 20:43
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) juliol 01, 2021 | 20:43
    El que ha de fer Cuixart és independitzar Òmnium del control d'ERC (si és que ell no és també un submarí d'en Junqueras) i fer que Òmnium torni a ser una eina de promoció de la llengua i la cultura catalana com ho era en temps de la Muriel Casals.
    • Icona del comentari de: Manel BCN a juliol 01, 2021 | 22:13
      Manel BCN juliol 01, 2021 | 22:13
      Omnium actualment, és una secta de fanàtics, molt lluny de fa anys, quan era un ens de promoció de la llengua i cultura catalanes, perquè s.'ha de barrejar la independència?.Per.això molts s'han donat de baixa, abans era molt més transversal.......
  9. Icona del comentari de: Flipaos indepes a juliol 01, 2021 | 21:22
    Flipaos indepes juliol 01, 2021 | 21:22
    Catalunya nord? Además de lazis-naZionalistas, racistas e imperialistas. Si es que sois unas verdaderas "joyas" vetustas y pasadas de vuelta...pero mucho mucho. En algo os doy la razón, sois lo más alejado a lo que un español es, y debería aspirar a ser
    • Icona del comentari de: Salo-gon a juliol 02, 2021 | 00:15
      Salo-gon juliol 02, 2021 | 00:15
      Un esppanyol aspira a ser esppanyol, pero abans passa per ser torero i després a la barra del bar. a gastar-se la subvenció.
    • Icona del comentari de: Per sort! a juliol 02, 2021 | 08:43
      Per sort! juliol 02, 2021 | 08:43
      En aquestes estem...
  10. Icona del comentari de: Gonzalo a juliol 01, 2021 | 21:27
    Gonzalo juliol 01, 2021 | 21:27
    Pues en ese acto en el sur de Francia ya pueden ir apartando los tenedores y cuchillos....
  11. Icona del comentari de: Ona a juliol 01, 2021 | 22:58
    Ona juliol 01, 2021 | 22:58
    Jo no vull que el president s’ajunti amb en Junqueras.
    • Icona del comentari de: Jo tampoc a juliol 02, 2021 | 16:13
      Jo tampoc juliol 02, 2021 | 16:13
      Potser li encomana la covardia que va demostrar suspenent la DUI en segons i fugint deixant-ho tot empantanegat
    • Icona del comentari de: Kim a juliol 02, 2021 | 22:51
      Kim juliol 02, 2021 | 22:51
      Jo si
  12. Icona del comentari de: Angels a juliol 01, 2021 | 23:55
    Angels juliol 01, 2021 | 23:55
    Mamarracho faixista, para ti Puigdemont es un covard? but for mi you are a bloody bastard i tambe un catañordo fastigos i sense cap respecte per una bona persona com el nostre president al exili, Ves a cardar a la teva pendo
    • Icona del comentari de: 😳😳 a juliol 02, 2021 | 08:42
      😳😳 juliol 02, 2021 | 08:42
      Queeeee?
  13. Icona del comentari de: Angel7s a juliol 01, 2021 | 23:55
    Angel7s juliol 01, 2021 | 23:55
    Mamarracho faixista, para ti Puigdemont es un covard? but for mi you are a bloody bastard i tambe un catañordo fastigos i sense cap respecte per una bona persona com el nostre president al exili, Ves a cardar a la teva pendo
    • Icona del comentari de: MHP a juliol 02, 2021 | 15:15
      MHP juliol 02, 2021 | 15:15
      per mi també es un manarratxo feixiste
  14. Icona del comentari de: Homeee! a juliol 02, 2021 | 10:42
    Homeee! juliol 02, 2021 | 10:42
    Les intencions poden ser bones. Però aconseguir una foto no resol res de res. Junqueras ara és lliure, desprès de Suïssa podria fer una escapadeta, com a vicepresident del seu govern, per anar a veure el president Puigdemont a Waterloo. No li ha passat ni pel rebedor del cervell. I desprès anirà a Estrasburg, en un dia que sap que Puigdemont no serà a l'Europarlament. I no crec que l'hagi trucat per posar-se d'acord on veure's privadament. Els plans de Junqueras, propis o imposats, no passen pel reconeixement de Puigdemont, al contrari, ara l'encàrrec -fet de gust- és el de desactivar-lo a Europa.
    • Icona del comentari de: Done!!! a juliol 02, 2021 | 16:20
      Done!!! juliol 02, 2021 | 16:20
      Que vagi Fuigpelmón a Estrasburg com fan els europarlamentaris que per això cobra i no pas poc. Clar que potser el covard que va suspendre la DUI en segons i va fugir no te pebrots de mirar un pres polític a la cara, tenin inmunitat UE no va voler visitar als presos polítics com si van fer molts europarlamentaris.
    • Icona del comentari de: Reconeixement a Puigdemont? Per què? a juliol 02, 2021 | 16:22
      Reconeixement a Puigdemont? Per què? juliol 02, 2021 | 16:22
      Per haber suspès la DUI en 8 segons i fugir deixant-ho tot empantanegat? Millor tenir-lo ben lluny dels independentistes.
      • Icona del comentari de: Jaume a juliol 02, 2021 | 22:59
        Jaume juliol 02, 2021 | 22:59
        Per haver aguantat tantd anys ka repressio feixista española havent sigut triat democraticament pels catalans com repressentant del pobre catala
      • Icona del comentari de: Kimet a juliol 02, 2021 | 23:03
        Kimet juliol 02, 2021 | 23:03
        Per aquí hi han molts de ñordos turkyspañisrañis q busquen embolia,no els hi podrá dir q fotin em camp porque s han de respetar les opinions de tothom ,pro s els hi nota qxson turkywspañols per La sevá ximpleria ñordacutre
    • Icona del comentari de: Apaña y vamono quillo a juliol 02, 2021 | 23:05
      Apaña y vamono quillo juliol 02, 2021 | 23:05
      Algu SAP on es Juanca 1 el Putero Rey de Todos los españoles ?
  15. Icona del comentari de: Kimet a juliol 02, 2021 | 22:56
    Kimet juliol 02, 2021 | 22:56
    Per aquí hi han molts de ñordos turkyspañisrañis q busquen embolia,no els hi podrá dir q fotin em camp porque s han de respetar les opinions de tothom ,pro s els hi nota qxson turkywspañols per ka será ximpleria ñordacutre
    • Icona del comentari de: MHP a juliol 03, 2021 | 09:44
      MHP juliol 03, 2021 | 09:44
      Primer, apren a escriure.