Els partits comencen a decidir les seves llistes electorals de cara a les eleccions municipals del pròxim 22 de Maig. Per una banda, CiU presenta 911 llistes, una trentena més que el 2007 i que segons el responsable de la campanya municipal de CiU, Lluís Corominas, són fruit d’haver treballat el territori els anys d’oposició al tripartit.
Amb aquest nombre de llistes, a més, CiU supera el seu rècord de l’any 99, quan també se’n van presentar més de 900. En total estaran presents al 96% del territori i només en 36 municipis, no hi tindran candidat. Pel que fa als caps de llista, hi ha una important renovació, amb un 42% dels candidats.
Per altra banda, el PSC en presenta un 10% menys de candidatures, 735, els socialistes confien que milloraran els pronòstics de les enquestes. L’alcalde de Lleida i candidat socialista a la reelecció, Angels Ros, ha manifestat, que els ciutadans de Catalunya saben distingir entre unes eleccions parlamentàries amb unes de municipals.
La formació amb una reducció més important del nombre de candidatures municipals és ERC. I és que presenta un centenar de llistes menys, gairebé sis-centes. També ICV-EUiA baixa en el nombre de llistes municipals el 22-M: 258, trenta-sis menys que el 2007.
Per contra, el PPC, també presenta més llistes el 22 de maig: un total de 540, sis més que fa quatre anys. Ciutadans, en canvi, tindrà candidats a una setantena de municipis, una desena menys que el 2007. I Solidaritat s’estrena en aquestes eleccions, amb 107 candidatures.