El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Quan els valents deixen en evidència la covardia
  • CA

Aquesta setmana Marta Rovira va dir que l’1-O no havia tingut “prou legitimitat” i que no va connectar amb “gran part de la població”. No entraré al fons de la qüestió. El país és ben viu políticament i les declaracions de Rovira han estat contestades amb la contundència que mereixen.

Un exemple és l’article de l’Àngels M. Castells, titulat Apunts per a una segona carta a Marta Rovira, on diu:

“Em dol pensar que la secretària general d’ERC, amb llenguatge estovat i distorsionador, passa a ser una més de les peces ensinistradores i covardes”.

Em consta que algunes persones, tot i estar d’acord amb el fons de l’article, expressaven incomoditat perquè l’Àngels feia servir la paraula “covardia”, referint-se a les declaracions de Rovira.

És cert que és una paraula dura. Però de vegades la realitat és dura i fa por. I la por de Marta Rovira és evident: por a l’Estat i, sobretot, por a una ciutadania dempeus com la de l’1-O, que no es deixa tutelar per discursos que canvien per emmotllar-se als interessos d’uns pocs. Marta Rovira és secretària general d’ERC. I ja ho deia Josep Fontana:

Sembla difícil que unes solucions que satisfacin les demandes de canvis profunds de la nostra societat puguin venir de la gestió d’uns partits, l’interès fonamental dels quals és que tot continuï igual”.

El debat sobre si la paraula “covardia” és massa forta s’acaba quan es comparen les declaracions de Marta Rovira amb les paraules dels quatre encausats gironins per haver participat en les protestes del primer aniversari de l’1-O.

Els demanen 4 anys de presó a cada un d’ells i 62.000 € de multa. Malgrat la duresa de la petició, aquest dimarts a les portes dels jutjats, tots quatre s’han refermat en les raons que van motivar les seves accions. Ni s’han desdit, ni han demanat perdó ni s’han acovardit. I davant aquesta resposta de la gent davant la repressió, la covardia dels capitostos dels partits queda en evidència. I a qui li cogui, que es grati.

PD: Segons expliquen des del grup de suport als encausats “cap dels encausats no va ser identificat ni detingut al lloc dels fets” i denuncien que “els mètodes amb què els han relacionats amb la causa no són legítims ni legals”. Això sí que és il·legítim i no l’1-O.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a març 28, 2023 | 20:39
    uno que vive en Tabarnia març 28, 2023 | 20:39
    noi!, es questio de blanquejar ERC i cia, cada vegada mes docils i creients, no hi ha com acotar el cap per continuar hem la menjadora i fer la viu viu, de fet es que varen defensar les urnes i tenen mes dignitat son el poble, i d,aquest tornara a sortir la independencia
  2. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a març 28, 2023 | 21:34
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya març 28, 2023 | 21:34
    Si la paraula "covardia" no agrada, sempre es pot substituir per la de "traïció" que és un adjectiu adient pels qui tracten de minimitzar la gran victòria del poble de Catalunya el 1-O
    • Icona del comentari de: 1 d'octubre: Cagada regional de Caspalunya a març 29, 2023 | 07:44
      1 d'octubre: Cagada regional de Caspalunya març 29, 2023 | 07:44
      1-O de quin any?.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 29, 2023 | 11:54
      Pere Llimonera i Citronell març 29, 2023 | 11:54
      N0 hay ninguna "covardia", sino muestras -por fin- de algo de raciocinio entre los separatas suprematas inventa patrias... Está mas que claro a estas alturas, que el Estado y las administraciones de la Nación Española, de la que Catalunya es parte originaria, formadora y a la que siempre ha pertenecido y de la que siempre ha formado parte, han sido muy magnánimos y benévolos con los políticos corruptos, delincuentes y G0LPistas inventa patrias... Algunos, cada vez mas, empiezan a razonar y apercibirse de ello, eso es todo... El botifarrendum illegal de“l’1-O N0 va tenir legitimitat”... cap... En USA, Francia, Alemania, Suecia, Suiza, Países Bajos o cualquier otros país Democrático, donde de verdad funcione el Estado de Derecho, los G0Lpistas estarían aun en el TruLLo durante 30 años... Y santas pascuas... Los de la Burbuja y el fachorrerío supremacista independenciero inventa patrias, N0 entienden bien que significan Democracia y Estado de Derecho; verdades históricas no inventadas, cultura, raíces, etc. ... se les explica, una y otra vez, hasta que lo pillen; y yaastá... Apa, Adeu!
    • Icona del comentari de: Si que va ser una victòria l'1-O a març 29, 2023 | 14:52
      Si que va ser una victòria l'1-O març 29, 2023 | 14:52
      Però no va servir de res, el batxiller (que mai vam votar, ens el va encolomar Miss Catalunya) ens va trair suspenent la DUI en 8 segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat.
  3. Icona del comentari de: 'la covardia dels capitostos dels partits' a març 28, 2023 | 21:48
    "la covardia dels capitostos dels partits" març 28, 2023 | 21:48
    Albano, ho dius pel batxiller que va montar aquest guirigall suspenent la DUI en segons abans de fugir, oi?
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 29, 2023 | 12:13
      Pere Llimonera i Citronell març 29, 2023 | 12:13
      Seguramente lo dice por eso, "la covardia dels capitostos dels partits"... Pero, es que creo que el Albano, no tiene muy "claras" las ideas... por mucho que se llame así, el Alba no le ha iluminado; ni clarificado nada... antes al contrario, anda perdido en la oscuridad de la noche; entre brumas y tinieblas suprematas independencieras ilógicas y faltas de solidez y base racional y/o intelectual... a tal punto, que en ocasiones he escuchado a varios interrogarse sobre si el "nick" o nombre que usa es el suyo verdadero o no; y el porque se escribe en diminutivo, si es el caso, en vez de escribirlo de forma normal, que sería lo mas lógico... Claro que, igual es así realmente; aunque muchos, o la mayoría, desconozcamos los orígenes del mismo... "Cosas veredes, Sancho, que no crederes". Así hablaba D. Quijote a Sancho... Apa, Adeu!
  4. Icona del comentari de: Mercès Clara Ponsatí a març 29, 2023 | 00:04
    Mercès Clara Ponsatí març 29, 2023 | 00:04
    Jo a la Sra. Rovira no me la crec. El 1er d'Octubre del 2017 vaig veure un poble orgullós, feliç, pacific votant i resistint les porres Visca la Clara Ponsatí, que va assumir tota la responsabilitat dels centres escolars i els seus directors pel 1er d'Octubre. Passeu la web estatdedret.cat, l’arxiu digital que reflecteix la repressió de l’estat espanyol contra els catalans (GOI) jurídicament som el Grup de persones Objectivament Identificables.
    • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 29, 2023 | 08:52
      Doctor Strangelove març 29, 2023 | 08:52
      I tant que sou indentificables, sou vells rabiosos que aneu cantant independència i ens feu, fins i tot riure, als que us mantenim! Doc.
      • Icona del comentari de: Anònim a abril 03, 2023 | 21:41
        Anònim abril 03, 2023 | 21:41
        La jutgessa italiana del TJUE Lucia Serena Rossi va parlar amb contundència: “No hem dit mai que calgui una violació sistemàtica prèvia per a denegar una euroordre. S’ha de mirar cas per cas, no tindria lògica dir que si no hi ha una violació sistemàtica no es pot denegar. Tenim un sistema de dret que protegeix els drets fonamentals, però és perillós dir que si no hi ha una violació sistemàtica no hi haurà mai una violació particular. El jutge té el deure d’examinar-ho.”
  5. Icona del comentari de: Botiflers i mentiders a març 29, 2023 | 00:08
    Botiflers i mentiders març 29, 2023 | 00:08
    On és ERC? A la panxa del bou on hi neva ni hi plou. I la Marta Rovira? A la panxa del bou on no hi neva ni hi plou.
  6. Icona del comentari de: La Rovira s'ha convertit en jutge? Quines credencials té? a març 29, 2023 | 00:23
    La Rovira s'ha convertit en jutge? Quines credencials té? març 29, 2023 | 00:23
    ERC no té legitimitat d'apropiar-se del 1er-O. El 1er d'Octubre és de tots, del poble, nosaltres el legitimitzem amb els més de 2 mil.lions de vots ( tant els que vem votar sí com els que van votar no). Qui són ells per desacreditar-lo? Prou partitocracia i dictadura.
  7. Icona del comentari de: Que ha fet la Rovira a Suïssa en 5 anys? a març 29, 2023 | 03:00
    Que ha fet la Rovira a Suïssa en 5 anys? març 29, 2023 | 03:00
    Que ha aconseguit la Sra. Rovira a Suïssa per els independentistes en 5 anys? Res de res. Que han aconseguit els exiliats a Bèlgica? Una sentència del TJUE dient que cap jutge del Tribunal Suprem no pot extradir ni pot jutjar cap responsable polític ni cap dirigent social implicat en el referèndum del Primer d’Octubre i en el procés d’independència. Perquè si ho fan, vulneren el dret del jutge predeterminat per la llei. A més a més gràcies a la seva lluita, aquesta sentència crea un Precedent classificant els independentistes juridicament GOI (Grup de persones Objectivament Identificables). Aprofiten tots els altaveus per criticar les mancances i abusos del govern espanyol i poder judicial i la corrupció de la monarquia.
    • Icona del comentari de: Jo ho sé, treballar per la independència i pel partit a març 29, 2023 | 14:55
      Jo ho sé, treballar per la independència i pel partit març 29, 2023 | 14:55
      No té la sort de tenir inmunitat europarlamentària com la vella Ponsatí, com tampoc la tenien Gabriel ni Seret que gan obrir camí.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 29, 2023 | 15:01
      Gonzalo març 29, 2023 | 15:01
      ....siempre que la designación de juez predeterminado tenga fundamento jurídico. Dilo todo, que siempre os quedáis con la parte de la sentencia que os gusta. Jajaja!
  8. Icona del comentari de: Observador a març 29, 2023 | 06:08
    Observador març 29, 2023 | 06:08
    Marta Rovira és membre d'un partiit polític- en aquest cas d'ERC. I els partits polítics només aspiren a anar vivint a l'esquena dels ingénus ciutadans que els voten. Una persona com cal no milita ni recolza cap partit. I si ho fa, aviat en fuig.
  9. Icona del comentari de: Rovira a març 29, 2023 | 06:45
    Rovira març 29, 2023 | 06:45
    Marta Rovira va marxar a la Suïssa neutral per protegir-se. No va pas anar a la UE per lluitar com els exiliats a Brusel.les. Ha mantingut el càrrec al seu partit i si no torna és perquè no està segura del tot i no se la vol jugar.
  10. Icona del comentari de: elMónCorruptgent.Cot a març 29, 2023 | 07:49
    elMónCorruptgent.Cot març 29, 2023 | 07:49
    Heu censurat el meu comentari en aquest i altres articles. Només comentava que sóm dins la monarquia bananera de ejpaÑistán gràcies a que un batxiller (que mai vam votar) va suspendre la DUI en segons abans de fugir deixant-ho tot enmerdat. Igual que'l pallasso Torra retirava les pancartes quan li deia un jutge, els mossos també han de obeir-los. Per reclamacions aneu a Waterloo, el trobareu a un palauet d'un barri ric.
  11. Icona del comentari de: Miren a març 29, 2023 | 09:07
    Miren març 29, 2023 | 09:07
    Traïció, covardia... doncs sí. Però també és molt adient distorsionar, ensinistrar. I referent a si és legítim o il·legítim vol dir que està més d'acord amb la raó d'un estat d'una democràcia a la mida dels repressors, que del poble que va lluitar perquè es fes el referèndum. I el va fer.
  12. Icona del comentari de: FAM a març 29, 2023 | 09:49
    FAM març 29, 2023 | 09:49
    Molt criticar a ERC però si no fós per aquest partit politic...ni tindriem eurodiputats independentistes...seguiriem tenint presos politics...i cap exiliat/da hauria pogut tornar sene perill de passar per la presó bastants anys. Si no reconeixieu això sou igual de mentiders que els del reino....seguim
    • Icona del comentari de: Ricard a març 29, 2023 | 17:31
      Ricard març 29, 2023 | 17:31
      A quin preu? Us ho han regalat? Infeliços.
      • Icona del comentari de: Parlant de preus... a març 29, 2023 | 20:49
        Parlant de preus... març 29, 2023 | 20:49
        Quin preu hem pagat per la cagada del batxiller suspeent la DUI i fugint?
    • Icona del comentari de: Rectifica a abril 01, 2023 | 23:02
      Rectifica abril 01, 2023 | 23:02
      No és veritat això: els indults els va exigir Europa després d'un gran treball dels exiliats amb les Institucions. I la Secessió s'havia de treure per inútil i ho va impulsar Jaume Assens. Erc només va fer el text desgraciat de Delictes agreujats que els ha funcionat de boomerang.
  13. Icona del comentari de: Narcís ( inconcebible, increïble ! ) a març 29, 2023 | 10:09
    Narcís ( inconcebible, increïble ! ) març 29, 2023 | 10:09
    Fora banda que mai l' entenguí .. ni la veia de confiança ..ni la veié prou seria .. ni gens ni mica diàfana .. . . . . . ha estat del tot increïble aquest parlar , aquest delatar-s'hi tan desvergonyidament .. verament, és per dir ' voldria fondre'm ' , però no ho sembla pas ! PD : ara s'entén tanta gent que odia el mot ' esquerres ' .. serà perquè són ' dreta frustrada ' , tot plegat, falsedat i farsanteria ?
  14. Icona del comentari de: Gonzalo a març 29, 2023 | 10:28
    Gonzalo març 29, 2023 | 10:28
    Sois tendenciosos y manipuladores, Rovira dice lo que dice, pero lazinazi no la deja, ja, ja, ja, cojones.
  15. Icona del comentari de: Groc a març 29, 2023 | 11:40
    Groc març 29, 2023 | 11:40
    Albano-Dante Fachin, Cotarelo, Victor Alexandre, Vicent Pertal etc. etc. Mono tema ERC tot o fa malament ,vergonyos , traidors , autonomistes venguts etc. etc. Amb contra partida m'agradaria que cantesin les exelencies dels "altres" CUP i JxC , pero no
  16. Icona del comentari de: Pako Jones Menda a març 29, 2023 | 11:59
    Pako Jones Menda març 29, 2023 | 11:59
    Els de ERC, han substituït la C per la S, Esquerra Republicana Sipaia.
  17. Icona del comentari de: Jo no hi veig cap valentia, ans al contrari a març 29, 2023 | 14:49
    Jo no hi veig cap valentia, ans al contrari març 29, 2023 | 14:49
    La vella no és pas la primera a tornar, abans ho va fer Gabriel i Seret que si se la jugavan per obrir cami. Només és una vella decrèpita en busca de protagonisme...
    • Icona del comentari de: Ricard a març 29, 2023 | 17:36
      Ricard març 29, 2023 | 17:36
      Dir que és vella és una recriminació. Renoi, quin nivellàs d'argument. Ja que compara hi ha patriotes que es van presentar, i ella va apostar. Altres són a la vora del foc, lícitament. Però si vol comparar sí, hi ha diferència. Però per a mi qualsevol compatriota represaliat mereix el meu reconeixement. Sense comparacions.
      • Icona del comentari de: Si noi, a març 29, 2023 | 20:51
        Si noi, març 29, 2023 | 20:51
        dir que és vella és una realitat
  18. Icona del comentari de: Gonzalo a març 29, 2023 | 16:21
    Gonzalo març 29, 2023 | 16:21
    Bastante les dejaron hacer, ya que podrían perfectamente haberles rechazado la candidatura a las elecciones europeas. Falso empadronamiento. Para concurrir a las elecciones europeas, aparte de no estar inhabilitado, debes de residir en el país en el cual te presentas, en este caso, España. Personalmente, todo esto parece un teatrillo. Saben que si el pelomocho aparece por aquí, el avispero se remueve demasiado. Y por otro lado, el pelomocho tampoco tiene mucho interés en volver. Su mujer colocadita en la diputación de Barcelona...el llevándose 9000 euritos límpios cada mes....es todo una tomadura de pelo.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 30, 2023 | 14:06
      Gonzalo març 30, 2023 | 14:06
      Trolete, cada día más ridículo, jajaja!
  19. Icona del comentari de: LLARENA dPENA a març 29, 2023 | 17:07
    LLARENA dPENA març 29, 2023 | 17:07
    Grácies Albano. Moltes gràcies per les teves veritats i decència, quelcom estrany entre molts "plumilles" que les noties segons certs interess d'aquells qui "s'ho agreixen generosament" alhora que renuncien a la veritat i l'interés general de la ciutadanía catalana.
  20. Icona del comentari de: Qui li retornarà les 5 hores PERDUDES a la MHP Ponsatí i tots els altres represaliats? a març 29, 2023 | 19:26
    Qui li retornarà les 5 hores PERDUDES a la MHP Ponsatí i tots els altres represaliats? març 29, 2023 | 19:26
    I VAN TRIGAR 5 HORES? Això vol dir que al moment de la detenció el Mosso NO TENIA l'ordre judicial d'en Llarena. No hi havia cap necessitat d'arrestar-la, el Mosso amb donar-li la citació per presentar-se davant el Llarena el 24 d'Abril n'haugués hagut prou! En tot el temps des de la Reforma del Codi Penal no han tingut temps de sobre de tenir l'ordre a punt? Si la policia fos imparcial hauguessin esperat ells les 5 hores a obtindre-la i desprès buscar la Sra. Ponsatí i entregarse-la en mà. L'ordre de detenció d'en Llarena és il.legal és pre-reforma del Codi Penal, la Euro MP Ponsatí té immunitat i en Llarena desobeeix la sentència del TJUE.
  21. Icona del comentari de: Immunitat amb condicions??? a març 29, 2023 | 19:55
    Immunitat amb condicions??? març 29, 2023 | 19:55
    Sr. Fachin, no sé si heu fet cap investigació a Octuvre al comissari de Justícia, Didier Reynders. Ha dit que hi ha “disposicions que permeten la detenció” d’una eurodiputada com Clara Ponsatí. En que quedem? Es té immunitat Parlamentaria no se'n té.
  22. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a març 29, 2023 | 21:25
    Luisnomeacuerdo març 29, 2023 | 21:25
    Ale fachincito vuélvete a Argentina a ver si puedes ganarte la vida engañando a tus compatriotas argentinos en vez de engañar a los tractorianos lazinazis de débiles mentes.
  23. Icona del comentari de: Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 a març 29, 2023 | 22:00
    Els que proposen un nou referèndum autoritzat per Espanya escupen a la cara dels 2.266498 catalans que vam anar a votar el 1d'octubre del 2017 març 29, 2023 | 22:00
    La Rovira segueix les consignes del mossèn que, a hores d'ara, ignorem si és un talp de Castella, del Vaticà o d'ambdós. Sabem, això sí, que sent vicepresident del Govern de la Generalitat encarregat de preparar les "estructures d'estat" no va preparar una merda i que s'entrevistava amb Rajoy d'amagat del President Puigdemont. No és estrany que la vicepresidenta d'ERC renegui del 1-O
    • Icona del comentari de: Ja van renegar del 1-0 a març 30, 2023 | 07:05
      Ja van renegar del 1-0 març 30, 2023 | 07:05
      Fa més de 5 anys un batxiller foll (que mai vam votar) va trigar 8 segons a suspendre la DUI abans de fugir deixant-ho tot i tothom enmerdat. Vergonyós...

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa