Com aquell rei que anava en pilotes pel carrer i ningú no li gosava dir. Així ha acabat el procés en una setmana. Mentre tenim tota l’atenció centrada en la brutal guerra de Rússia contra Ucraïna, amb importants dosis d’hipocresia i egoisme, es dibuixa un temps fantàstic per rentar roba bruta sense fer massa soroll. Igual que l’Estat espanyol ha aprofitat per tancar oficialment el regnat de Juan Carlos I (les fiscalies, quan afinen, afinen, encara que sigui grollerament), aquí hem aprofitat per passar comptes amb el passat, fer veure que no ha passat res i anar tirant, que prou complicades estan les coses a les benzineres, als comptadors elèctrics o del gas o als prestatges del súper.

Puigdemont es va quedar ben descansat amb la seva surrealista explicació sobre per què no va culminar la independència: nois, la cosa no estava prou treballada, més aviat estava en pilotes, però ara hem de sembrar més, i a mesura que sembrem, anirem recollint, i mira, tu, qui dia passa, procés empeny i ja s’anirà veient d’aquí a uns anys, quan hàgim sembrat tot el que sigui sembrable, que no és poc… 

Després surt la insuperable outsider/insider Clara Ponsatí i els acaba de deixar a tots en pilotes, amb les seves memòries. Com a dona d’esperit lliure que és, no es calla res, i tampoc no és deslleial, un equilibri dificilíssim, que supera amb nota. Més clara no pot ser: no hi havia res.

I ja per tancar el «momentum», tenim l’escenificació de Junqueras (homes i dones de poca fe, que no veieu que anem bé?) i la presència d’Aragonès a la cimera de Super-Sánchez, plenament justificada, només faltaria, perquè allà s’hi tractaven importantíssimes qüestions geoestratègiques relacionades amb la guerra d’Ucraïna. Sí, sense fer el passerell davant del monarca de Vox, però passant pel tub, que és el que toca si no vols quedar en fora de joc.

Tot plegat ja ho sabíem, hem tingut prou temps per pair-ho. Que el procés estava despullat des del primer dia, que es va quedar i ens va deixar en pilotes el darrer dia i que el món, ara mateix, ha entrat en un canvi de rasant en el qual no hi ha marge per a filigranes

El proper procés, si hi arribem, serà d’aquí a vint anys.

El del 2017 acaba de quedar enterrat en una de les primeres setmanes de la llarga guerra d’Ucraïna, agradi més o agradi menys, encapsulat en un relat que s’ha anat escrivint a través de tota la «literatura del procés» (poc èpica, poc valenta, molt de jo sí que era valent però els altres eren uns cagats) i rematat per les intervencions estel·lars de Puigdemont (ui, allò estava molt verd) i Junqueras (jo sempre em trobava molt malament, però no he perdut la fe en el diàleg ni en els miracles) i la Clara Ponsatí, que al·lucinava. El relat ja està escrit, ara sí, sense que ningú es prengui la molèstia d’assumir cap responsabilitat.

Ara el que ve és la «grosse koalition» de PP i PSOE, els «partits d’Estat», com els agrada veure’s, quan en realitat el seu projecte no és massa diferent del vell model Cánovas i Sagasta: ens ho anem repartint tot per tongades, mirem de no fer-nos massa mal i sobretot, sobretot, mantinguem el control absolut sobre les palanques del poder a Espanya. Feijóo i Sánchez tenen un gran futur al davant: fer un trio amb Felipe VI i xutar la pilota ben lluny.

Ara el que toca és tancar files: pobre de qui se’n surti del guió de la guerra. Caldrà assumir que hi ha coses que s’hauran de deixar per a un altre moment, perquè venen temps duríssims, però sense perdre l’esperança ni la fei i el mentrestant, i el ja quasi hi som i vés que no s’obri una finestra… Ja ens entenem, oi?

Perquè, això sí, en qualsevol cas, la culpa de tot sempre serà de Putin.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a març 13, 2022 | 21:07
    Luisnomeacuerdo març 13, 2022 | 21:07
    Ya sabes estreñio el proceso game over, y como oseis levantar las orejas, zas en los morros que es lo único que entendéis los fanáticos fascistas independentistas de tractoria.
    • Icona del comentari de: Jeremies a març 14, 2022 | 12:47
      Jeremies març 14, 2022 | 12:47
      Òndia, quins arguments de pa sucat amb oli, a aquests xovinistes espanyols tan carques i sonats els hi manca un cargol.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2022 | 15:19
        Gonzalo març 14, 2022 | 15:19
        Y el Jeremías este, dando lecciones de cordura.....el Jeremías. Que se puso un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreaba andapandanchia.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2022 | 17:40
          Gonzalo març 14, 2022 | 17:40
          CoÑo, tocayo. Yo también me he dao por aludido como tu, es que claro se nos ve siempre el plumero, tocayo. CoÑo.
  2. Icona del comentari de: . a març 13, 2022 | 21:52
    . març 13, 2022 | 21:52
    La Generalitat estava a punt per governar en solitari, una altra cosa és que ningú s'atrevís.
  3. Icona del comentari de: Una a març 14, 2022 | 01:07
    Una març 14, 2022 | 01:07
    Aquí no s'ha acabat res. Tot just comença. El que s'ha acabat són els anys de mentida de la transició ençà en que no ens hem dit les coses a la cara. Ara queda clar on som
  4. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 14, 2022 | 06:56
    Doctor Strangelove març 14, 2022 | 06:56
    Cara restret, això que dius avui fa tres anys que la gent decent ho diem. Tu si ho veus ara només hi ha dues explicacions: o ets un malparit o ets més curt que les mànegues d,uns sostenidors. Bé de fet, o les dues coses! Doc.
    • Icona del comentari de: Lionel Mandrake a març 14, 2022 | 12:45
      Lionel Mandrake març 14, 2022 | 12:45
      Ets un indecent i ho sap, no escriguis mentides.doc
  5. Icona del comentari de: Erc el condó comunista del Putin Junqueras.GAL a març 14, 2022 | 08:02
    Erc el condó comunista del Putin Junqueras.GAL març 14, 2022 | 08:02
    L'Otegui Junquera passejant a l'assassi d'Hipercor per Catalunya, regwlant a Espala un Gobierno de terroristes del Gal del Maragalll i assassins del Putin Iglesias, demostra que es una carnisseria dels assassins d'ESQERRA COMUNISTA.PUTINESCA. ERC sang, fetge i cal viva, junquerisme per la mort de Catalunya Lliure
    • Icona del comentari de: Al 'potiner' a març 14, 2022 | 12:53
      Al "potiner" març 14, 2022 | 12:53
      Un comentari d'un patètic annexionista que no sap com dissimular els seu espanyolisme militant. Quina fauna més pesada.
  6. Icona del comentari de: airausu a març 14, 2022 | 08:08
    airausu març 14, 2022 | 08:08
    La via autonomista està tocant fons del tot i m'agradarà veure quina és la pròxima performance que ens ven ERC per a que la gent continuï regalant els vots "a cambio de nada" per a donar estabilitat al R78. La CUP està més que desapareguda, que no està fent ni d'oposició a ERC. Sembla la CUP siguin la crossa d'ERC, com els d'UP ho són del PSOE: mismo perro con distinto collar. El carrer i Omnium/ANC més morts que mai. La via judicial de l'exili és la única que ens pot fer avançar.
    • Icona del comentari de: A Airausu a març 14, 2022 | 13:33
      A Airausu març 14, 2022 | 13:33
      La qüestió és i tu què fas (nosaltres què fem) per a avançar cap a fer efectiva la independència ?
  7. Icona del comentari de: Antoni Llach a març 14, 2022 | 09:07
    Antoni Llach març 14, 2022 | 09:07
    Catolicisme erc, penitencia del Parraco Junqueras, el nostre Ayuso de Ferrovial y hermano. ERCorrupció ayuso.junqueras
    • Icona del comentari de: L'Antoni va de llarg a març 14, 2022 | 12:49
      L'Antoni va de llarg març 14, 2022 | 12:49
      Aquest patètic comentari escrit per un tros de quòniam, no arriba ni al nivell de falsa bandera.
    • Icona del comentari de: Ferrovial,Ayuso Junqueras vaya ladron a març 14, 2022 | 17:44
      Ferrovial,Ayuso Junqueras vaya ladron març 14, 2022 | 17:44
      Junqueras un protegit per la fiscalia.psoe i que ha forrat al hermanito junqueras de Ferrovial. Cal Viva a la causa contra el chorizo Oriol, quins lladres erc
      • Icona del comentari de: . a març 15, 2022 | 16:13
        . març 15, 2022 | 16:13
        Ecs ! Quin fàstic de comentari barroer i sense cap ni peus.
  8. Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 14, 2022 | 11:08
    Pere Llimonera i Citronell març 14, 2022 | 11:08
    "El proper procés, si hi arribem, serà d’aquí a 1714 anys... o serà l’any 4171"... Es lo que tiene creerse fabulas, ficciones e inventos varios y tratar de aplicarlos con un insuficiente respaldo electoral y de votos real como hacen los independencieros de patrias inventadas pan-catalanistas, o mas en concreto este 'Govern' de media chicha de "Esquerra Republicana i de les JONS" que tiene menos apoyo de lo que ellos aparentan y menos aun de lo que se creen, cuando ademas de Fantasiosos y pueriles no cuentan mas que con un respaldo electoral escaso de 10% y pico del voto Total de todos los Catalanes con derecho al mismo, pero sobre-valorado por el garantismo democrático de voto de la nación española (votaron en 2021 en las Elecciones Regionales Autonómicas de Catalunya 2.874.610 -mucho menos que en las nacionales- por 4.392.891 en las elecciones de 2017, o sea 1.518.281 MeNos; con ¡un 2,27% de V0T0s Blancos y Nulos!; y de este porcentaje de sólo 53% que votó, sólo votó a los Partidos Separatas suprematas del Arco Parlamentario, sólo un 51% y pico, con lo que tenemos que "SóLo el 26% de Votos ReaLes de los Catalanes con derecho a voto, VoTó" a los Partidos IndePendencieros de patrias inventadas que AHORA Gobiernan y solo del 10% y pico de todos los Catalanes votó a ERC; y estos se ARRoGaN, sorprendentemente y de manera harto AnTi-DeMoCRaTiCa, el Derecho de seguir dando la BRaSa con sus Fantasías y obcecaciones Secesionistas, de N0 Gobernar y de 'MaLBaRaTar' fondos a mansalva en gastos inútiles y ficciones suyas, en vez de ocuparse de los PRoBLeMas ReaLes y en contra de la GRaN MaYoRía del Voto de los Catalanes, a los que parece que N0 les interesan chorradas Autonomistas ni IndePendencieras... Un poco de decencia y seriedad, por favor, que hace falta un cambio de mentalidad y de actitud urgente en Catalunya que conduzca de una vez a un verdadero espíritu y cultura Democráticos...
    • Icona del comentari de: Ha !, ha !, ha ! a març 14, 2022 | 13:09
      Ha !, ha !, ha ! març 14, 2022 | 13:09
      Tu cítric, i doncs, àcid, saps que és un procés ?
    • Icona del comentari de: Luisitosimeacuerdo a març 14, 2022 | 16:11
      Luisitosimeacuerdo març 14, 2022 | 16:11
      CoÑoooooooooo Limoncete, "sóLo el 23% de Votos ReaLes emEritos de los habitantes con derecho a votar, VoTó" a los Partidos Uni0natas". Antes se descubre al que intenta hacer paSar gaTo por una lieBre, que un coHo. ¿Y si dejamos votar a los catalanes y que ellos decidan tranquilamente?
      • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 15, 2022 | 10:25
        Pere Llimonera i Citronell març 15, 2022 | 10:25
        Pero, "Luisitosimeacuerdo", si precisamente el asunto es que la mayoría del pueblo, de los votantes pasa de las movidas demagogas, populistas y sofisticas de los Independencieros de patrias inventadas; por eso No van a votar a las elecciones regionales Autonómicas... Los separatas quieren forzar la situación: adoctrinando en la 'Escola', TV3% y "Medios Subvencionados" durante Décadas y a la vez forzar un Referéndum de manera ilegal, saltándose la Ley, y las formas Democráticas... Hay un procedimiento, que se contempla en la Constitución para realizar un Referéndum, y que es similar al que exista en cualquier otro país Democrático de nuestro entorno... No hay mas que SeGUiRLo, para los que quieran un Referendo (que de todas formas son una minoría obvia, porque sino votarían todos en masa en las autonómicas y obtendrían la gran mayoría de votos y escaños; y es justo lo contrario. Si consiguen algunos escaños mas es gracias al Sistema d'Hont de voto), en vez de saltarse la Ley y la Democracia de forma indecente y delinquiendo... En DeMoCRaCia hay que de ocuparse de los PRoBLeMas ReaLes y N0 ir contra la GRaN MaYoRía de los Catalanes, a los que parece que N0 les interesan chorradas Autonomistas y menos aun IndePendencieras...
  9. Icona del comentari de: Catalunya/Ucraïna, futur a març 14, 2022 | 11:29
    Catalunya/Ucraïna, futur març 14, 2022 | 11:29
    Quan parles de comparar-nos amb Ucraïna, t'equivoques de fixar els punts principals: és una qüestió de futur, quan Catalunya sigui independent pot passar que un territori poblat per espanyol vulgui continuar pertanyent a Espanya; llavors Espanya els ajudi militarment I els vulgui recuperar I Catalunya digui que són terres catalanes I no ho accepti I llavors Espanya invadeixi militarment Catalunya, a sang I foc.
    • Icona del comentari de: MHP a març 14, 2022 | 13:15
      MHP març 14, 2022 | 13:15
      Com es diu aquesta novela de ciència ficció? NO sembla gaire interesant, però li faré una ullada.
      • Icona del comentari de: PHM a març 14, 2022 | 16:20
        PHM març 14, 2022 | 16:20
        MHP ja te'n jo dic el llarg títol : "La transició espanyola de la dictadura a la democràcia ("plena", "madura", "homologable" i "consolidada") 1978 / 2022, un procés engegat i que encara no ha acabat : Mentides i aixecades de camisa durat 4 dècades (per ara)". Faràs beníssim de fer-li una ullada.
        • Icona del comentari de: PHM a març 15, 2022 | 16:16
          PHM març 15, 2022 | 16:16
          Excuseu : Al començament volia dir : "MHP, ja te'l dic jo el llarg títol... "
  10. Icona del comentari de: Sapiens a març 14, 2022 | 11:33
    Sapiens març 14, 2022 | 11:33
    Es que jo flipo amb la gent que fa del Puigdemont un deu, on com molt be expliques lo unic que va dir es que no estava res preparat, fotre les culpes a Erc i fugir corrents. Segurament es ben cert, pero ell no te cap culpa? Era el president, tenía mes de la meitat de conselleries incloent interior amb el mossos. O podía haber dit abans, o es un incompetent per que sent el president no s'entera de res ni sap posar ordre o es un gran estafador ja que coneixia la situacio i va tirar endavant. Puigdemont no es cap heroi es el primer dels estafadors i traidors, els de erc també
    • Icona del comentari de: @ en Sàpiens a març 14, 2022 | 12:44
      @ en Sàpiens març 14, 2022 | 12:44
      Què vol dir no estava res "preparat" ? Els 190 i estats del món comencen a reconèixer un nou estat quan aquest és independent, no pas abans. Després hi ha una època de transició durant la qual les lleis vigents a l'estat matriu es mantenen al nou fins que se'n fan les noves. Això i més, tot plegat, està recollit al Llibre blanc de la Transició Nacional de Catalunya presentat el 29 de setembre de 2014. A molts de catalans ens manca encara "sentit d'estat", pot semblar obvi perquè encara no ho som, però n'hem d'aprendre, aprofitem per fer-ho ara.
      • Icona del comentari de: Sapiens a març 14, 2022 | 16:13
        Sapiens març 14, 2022 | 16:13
        A val, llavors no calia preparar gaire i ja estaba fet, llavors per que va suspndre la dui i va fugir? Ell es qui ha donat les excuses que tots coneixem. El que dius es contradiu amb el que diu i va fer el teu estimat lider suprem. Segur que tot deu ser culpa dels altres com sempre
        • Icona del comentari de: Roger Renom a març 14, 2022 | 18:05
          Roger Renom març 14, 2022 | 18:05
          No tinc cap líder i menys "suprem", i no he escrit enlloc que tot estava fet, és més quasi tot està per fer. El que hauries de fer és aprendre a tenir sentit d'estat, deixar-te de miracles i de creure que les coses s'obtenen prement un botó des d'una app de smartphone... No serem pas el primer estat en esdevenir independent d'un altre (la fal·laç "unitat" dita Espanya en té molta d'experiència en separacions) a banda en cada nou estat la forma d'arribar-hi, és un món i no és el mateix assolir la independència d'Espanya als segles XVII, XVIII, XIX, XX o XXI. Allò que és clar és que la independència la obtindrem, la farem efectiva, si molts de catalans la volem i l'obtindrem entre TOTS. Un cop acabat el procés per la independència, començarà la transició fins a obtenir totes les institucions, organismes, deures i obligacions propis d'un estat independent, alguns es podran aprofitar, altres caldrà reformar i alguns caldrà crear-los de bell nou quan en sigui el moment. Ànims.
          • Icona del comentari de: Sapiens a març 14, 2022 | 23:44
            Sapiens març 14, 2022 | 23:44
            No company, t'equivoques de molt. Jo ja se que la independencia no s'aconsegueix premen un botó ni de manera facil ni magicament com ho venen sempre els de JxC, es això precisament el que critico i sembla que tu no critiques i intentes justificar. Jo basicament el que dic es que el Puigdemont, com a molts altres, son incompetents en la seva feina, que es molt dificil, pero sobretot ens han enganyat i ho volen continuar fent. No son clars, per que no diuen com tu i jo sabem, que es molt dificil, probarem això, això altre no servirà gaire, hem d'esperar un momentum que potser triga 20 anys, la UE, Otan, Usa, no están del nostre costat, etc.?
          • Icona del comentari de: En Sapiens ho explica molt bé a març 15, 2022 | 11:14
            En Sapiens ho explica molt bé març 15, 2022 | 11:14
            Els corruptes prUcessistes durant 10 anys i 3 poc honorables presidents no han fet res per independentitzar Catalunya de la monarquia bananera de ejpaÑistán. Ara que fa un any que tenim al MHP Aragonès i sempre ha dit que s'ha de dialogar amb madriz, que ell demanarà l'amnistia i un referèndum d'autodeterminació, l'únic que acceptarà UE, els "socis" deslleials fan més d'oposició al Govern al que pertanyan que de socis. Conclusió: Els Corrutgents van pujar al carro indepe, després de 30 anys de peix al seu coba amb la complicitat de Madriz, per distreure als catalans que son uns lladres dels nostros recursos, la independència no l'han volgut mai, només cal recordar al batxiller foll suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot enmerdat. Zelenski l'ha deixat en ridícul, li ha ensenyat com s'han de fer les coses i és aplaudit i té el suport i admiració d'UE.
        • Icona del comentari de: A en Sàpiens i a en Sàpiens ho explica molt bé a març 15, 2022 | 12:21
          A en Sàpiens i a en Sàpiens ho explica molt bé març 15, 2022 | 12:21
          La independència l'aconseguirem entre tots, creure que l'aconseguiran un "grup" de verges i purs, amb un full de ruta tancat i a seguir fil per randa sense canviar-lo, si les condicions canvien, és anar amb un ciri en una mà i un lliri en l'altra. És caure en el parany espanyolista d'intentar fer creure a incauts, que per a obtenir la independència cal un puresa que no té cap col·lectiu humà i encara menys cap estat independent. A més a més que això ho facin servir els aparells de l'estat espanyol ( el qual no sap que és la "corrupció" ni les "trampes" i "clavegueram" d'estat , no poc !) i ho facin constantment amb investigacions prospectives i espionatges il·legals contra independentistes catalans, per veure que troben, què poden "aprofitar" i què es poden inventar en atestats tacito per a la fiscalia afinadora i la justícia lawfare espanyola, denota quina mena de gent son. Hi ha un munt de coses que semblaven impossibles i que ja son realitat, si hi ha encara molts més de catalans que volem la independència, fer efectiva la independència serà més ràpida. I vosaltres què feu per la independència ?
          • Icona del comentari de: Gonzalo a març 15, 2022 | 14:52
            Gonzalo març 15, 2022 | 14:52
            Enternecedor comprobar como os destrozais entre vosotros. Sois como las ratas. Qué gustazo. No hacen falta ni "piolines".
          • Icona del comentari de: I n d e p e n d è n c i a a març 15, 2022 | 15:41
            I n d e p e n d è n c i a març 15, 2022 | 15:41
            Un altre, el paio del "Sapiens ho explica mot bé", déu-n'hi-do... D'on surt ara aquesta gent ? Aquest miserable sap que Volodímir Zelenski és el President d'un estat independent i que en Carles Puigdemont fou el President d'una regió autònoma d'Espanya ? Aquest espanyolistes com el "S. ho explica molt bé", que quan els hi convé consideren Catalunya un estat independent amb tots els ets i uts i el comparen com qui no vol la cosa, amb altres estats plenament reconeguts i independents, estan molt sonats i foten fàstic.
  11. Icona del comentari de: federalista a març 14, 2022 | 11:49
    federalista març 14, 2022 | 11:49
    nomes 20 anys rovira es poc jo crec que 200, jajajajajaaja ja porteu 10 o 11 marejant la perdiu, 20 es poc en 20, encara estarem, a la taula de dialeg, en fi 200 sona mes realista, mentrestant rovira and company, a escoltar fort els segadors, i us fiqueu de quan en quan el pal de l'estelada per darrere, mentra crideu inda indapandenchia pel 2234, dos cent anys i escaig jajajajajajjaa.
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a març 14, 2022 | 12:51
      Ha, ha, ha març 14, 2022 | 12:51
      Ha, ha, ha "federalista" amb qui us voleu federar ? Aneu rient i continueu fent el mec, si aquesta és la vostra "estratègia" federalista.
  12. Icona del comentari de: Groc a març 14, 2022 | 12:25
    Groc març 14, 2022 | 12:25
    JxC te tanta merda com els altres Els fanatics (amb masters) estan cecs o son tontos Es curios els concurs d'uns quans per veura qui diu mes begenades i mes descalificacions .POBRETS
    • Icona del comentari de: Al groc a març 14, 2022 | 12:59
      Al groc març 14, 2022 | 12:59
      Si no domines prou una llengua, podries consultar un diccionari per a escriure-la. Segur que quan ho fas en espanyol o anglès el fas servir per a no fer el ridícul, però és clar en la llengua dels catalans no cal fer cap esforç... Els annexionistes espanyols tot sols us delateu, a qui intenteu convèncer amb els vostres estirabots ?
  13. Icona del comentari de: Delfí Artós a març 14, 2022 | 12:30
    Delfí Artós març 14, 2022 | 12:30
    Un procés és la manera de desenvolupar-se una acció progressiva, en aquest cas l'acció és aconseguir la independència. El procés no està ni de bon tros "enterrat". Que no siguem en una fase superactiva (degut a factors també externs, com la malaurada pandèmia etc), no vol pas dir que no existeixi. El procés per a aconseguir la independència finirà el dia que el nostre país esdevingui de facto un estat independent i la resta dels estats independents del món comencin progressivament a reconèixer el nostre. Mentrestant és obvi que cal menjar, treballar, anar si cal al metge, solucionar problemes, tirar endavant... en definitiva viure. N'hi ha que intenten fer veure que tot és pot aturar mentre esperem que soni la independència, al meu parer no és això.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2022 | 13:11
      Gonzalo març 14, 2022 | 13:11
      Pues la ponseti no opina lo mismo. Ella es la opinión de que os sacrifiqueis por los "paísus catalans", si es necesario, con vuestra propia vida o la de vuestros seres queridos. Ella no, eh? Ella ya dirigirá todo desde el exterior. Así que, hazle caso, y nada de vivir. Tu y todos los tuyos, a morir por la causa.
      • Icona del comentari de: Ricard a març 14, 2022 | 15:57
        Ricard març 14, 2022 | 15:57
        Per fortuna tampoc tots els espanyols opinen com tu, tros de quòniam. Els xovinistes espanyols més carques sou el què no hi ha.
      • Icona del comentari de: Albert a març 14, 2022 | 16:45
        Albert març 14, 2022 | 16:45
        Aquests xovinistes espanyols creguts i bufats creuen que el què opina una persona catalana inclou tots els catalans, i si algun català diu qualque cosa que consideren incorrecta segons ells, ens invalida a tots i no permet poder aconseguir la independència. No saben que l'independentisme és plural, o pensen que tothom som com molts d'ells, és a dir nostàlgics i supportters del franquisme ? A més si seguim el patró dels paràmetres espanyols de "puresa" per a poder aconseguir la independència, aleshores Espanya no podria seguir essent un estat independent. D'on no n'hi ha no en raja.
      • Icona del comentari de: Als xovinistes espanyols a març 14, 2022 | 17:27
        Als xovinistes espanyols març 14, 2022 | 17:27
        A banda que no tothom pensa de la mateixa manera : "A vegades és necessari i forçós que un home mori per un poble, però mai no ha de morir tot un poble per un home sol: recorda sempre això, Sepharad".
        • Icona del comentari de: Gonzalo a març 15, 2022 | 14:57
          Gonzalo març 15, 2022 | 14:57
          El problema lo tenéis vosotros en vuestra estúpida cabeza. Si queréis muertos por la andapandanchia, ya sabéis lo que tenéis que hacer. Una banda armada terrorista. Porque eso de ejército contra ejército....va a ser que no. Y ya sabéis cómo acaban las bandas terroristas. O muertas (bien lo saben los manazas de Terra lliure, que ni manejar bombas sabían), o como eta, felizmente derrotada. Ah ..y olvidaros de que el ejército actúe en Cataluña. No lo hizo en las Vascongadas. Y no lo hará aqui. Hay métodos alternativos para someteros.
  14. Icona del comentari de: José Fernández a març 14, 2022 | 13:31
    José Fernández març 14, 2022 | 13:31
    Si et fas d'erc, et col.loquen immediatament, si tens l'egb. Amb Erc no hi ha paro. Apunta' t a erc, treball segur i per damunt dels 2.500 euros
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a març 14, 2022 | 16:22
      Ha, ha, ha març 14, 2022 | 16:22
      José tu no hi toques gaire, oi ?
    • Icona del comentari de: Junquerisme es beneficiencia i corrupcio a març 14, 2022 | 17:41
      Junquerisme es beneficiencia i corrupcio març 14, 2022 | 17:41
      Totalment cert, es d'imbecils estar a l'atur, havent.hi erc
      • Icona del comentari de: Gonzalo a març 15, 2022 | 15:00
        Gonzalo març 15, 2022 | 15:00
        Lo dices por lo de la diputación de Barcelona,no?
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 15, 2022 | 15:01
      Gonzalo març 15, 2022 | 15:01
      Eso vale también para la diputación de Barcelona, no?
  15. Icona del comentari de: federalista a març 14, 2022 | 13:33
    federalista març 14, 2022 | 13:33
    i tambe delfi cagar, agafar rovellons, en fi cal moltes coses que fer mentra en be la indapandenchia, jajajajaajajaj apa a cascar-la tarats.
    • Icona del comentari de: Anna a març 14, 2022 | 16:06
      Anna març 14, 2022 | 16:06
      Considerar algú "tarat" per ésser partidari de la independència del seu país és considerar tarats la majoria de persones que viuen en els gairebé 200 estats independents que hi ha al món, inclosos els estats federats, confederals i totes les variants. Federalista espanyolista bufat, ple de fums, gracioset i eixerit, fes-t'ho mirar.
  16. Icona del comentari de: Luisisimeacuerdo a març 14, 2022 | 13:39
    Luisisimeacuerdo març 14, 2022 | 13:39
    CoÑo, "sóLo el 18% de Votos ReaLes emEritos de los habitantes con derecho a voto, VoTó" a los Partidos Uni0natas". Antes se descubre al que intenta paSar gaTo por una lieBre, que un coHo. CoÑo.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 15, 2022 | 12:13
      Pere Llimonera i Citronell març 15, 2022 | 12:13
      Oi, "Luisitosimeacuerdo", N0 te inventes las cifras ni las cosas, ni la Historia, ni los datos, etc. como hace siempre el Nacional Catalanismo de patrias inventadas... antes has escrito que era el 23% y ahora dices que el 18%... Mañana dirás que el 12%, y así... Que Manía de falsificar, inventar e impostar todo en vez de atenerse a datos verificables, hechos comprobables razonamientos y silogismos... Por eso cada vez mas Catalanes se dan cuenta de que todo es un Engaño: "Tot era Mentida"... el asunto es, si precisamente, que la mayoría del pueblo, de los votantes pasa de las movidas demagogas, populistas y sofisticas de los Independencieros de patrias inventadas; por eso No van a votar a las elecciones regionales Autonómicas... Los separatas quieren forzar la situación: adoctrinando en la 'Escola', TV3% y "Medios Subvencionados" durante Décadas y a la vez forzar un Referéndum de manera ilegal, saltándose la Ley, y las formas Democráticas... Hay un procedimiento, que se contempla en la Constitución para realizar un Referéndum, y que es similar al que exista en cualquier otro país Democrático de nuestro entorno... No hay mas que SeGUiRLo, para los que quieran un Referendo (que de todas formas son una minoría obvia, porque sino votarían todos en masa en las autonómicas y obtendrían la gran mayoría de votos y escaños; y es justo lo contrario. Si consiguen algunos escaños mas es gracias al Sistema d'Hont de voto), en vez de saltarse la Ley y la Democracia de forma indecente y delinquiendo... En DeMoCRaCia hay que de ocuparse de los PRoBLeMas ReaLes y N0 ir contra la GRaN MaYoRía de los Catalanes, a los que parece que N0 les interesan chorradas Autonomistas y menos aun IndePendencieras... la secesión, es precisamente, lo que buscan los que quieren eternizar los chanchullos, chiringuitos y 'Mangoneigs', para N0 tener a NaDie por encima que les controle, vigile y juzgue sus fechorías... "Tot era Mentida", un engaño diseñado por parte de la Burguesía Extractva para llevarse el "Peix al Cove" por la cara sin que nadie les pida cuentas por delinquir... A parte de la Oligarquía explotadora y extractora, le pareció posible actualizar la sociedad Catalana de principios del siglo XX : Amos, "Massovers", y populacho controlado mediante Historia Inventada y cultura impostada; y una autarquía tipo 'Bielorrusia', donde el bacalao lo cortaran cuatro y poco mas... Y con total impunidad, claro... Y aún están en ello... Ahora bien, ya se huelen que se han pegado, y van a pegar aun mas, un morrón de cuidado...
  17. Icona del comentari de: Ella a març 14, 2022 | 15:09
    Ella març 14, 2022 | 15:09
    Entre els 3 partits només deuen sumar uns 20000 afiliats, tirant llarg. Ridícul comparat amb els socis d’Òmnium o de l’Assemblea. Si no els fotem al carrer és perquè no ens dona la gana.
    • Icona del comentari de: Ella fa el què pot a març 14, 2022 | 16:34
      Ella fa el què pot març 14, 2022 | 16:34
      I a qui vols posar en comptes d'aquest partits que tu creus tant dolents ? Partits sucursalistes espanyols ? Que hi tenen a veure les afiliacions a una entitat cultural i la dels partits polítics ? La dictadura va trencar i interrompre la democràcia durant 40 anys, n'han passat 40 més i encara no hem recuperat el temps que la dictadura de Franco va fer perdre i malbaratar. Ni recuperat tot allò que Franco va destruir, destrossar el nostre país, llengua, la democràcia, universitats, focus de cultura... Destruir tot açò fou relativament fàcil, recuperar-ho és molt complicat. Per això hauríem d'ésser més seriosos a l'hora d'opinar i escriure sobre segons què, Ella.
      • Icona del comentari de: Ella a març 15, 2022 | 15:00
        Ella març 15, 2022 | 15:00
        Que has votat els afiliats? oi que no, doncs perquè defineixen ara el full de ruta avalant l'autonomisme i la taula en comptes de seguir el programa electoral de la independència? Ara resulta que la minoria d'afiliats dels partits del Govern tenen més poder que la majoria de votants que els votem? No et preocupis, si ets vell o tens por aparta't dóna pas i deixa't de excuses. Primaries i llistes obertes i que guanyi el més votat i no els que escolleixen les elits dels partits. No acostumo a donar explicacions sinó entens les meves opinions, deixa'm estar.
  18. Icona del comentari de: Delfí Artós a març 14, 2022 | 18:38
    Delfí Artós març 14, 2022 | 18:38
    Un procés entès com la manera de desenvolupar-se una acció progressiva, en aquest cas l'acció d'aconseguir la independència, en això treballem des de fa anys. El procés no està ni de bon tros despullat i encara menys "enterrat". En el nostre procés cap a la independència també hi ha etapes, qui cregui que ara està nu o que s'ha acabat sense aconseguir l'objectiu, és que no sap que és un procés ni la independència política d'un estat. Un altre procés que per a alguns guaitat des de lluny els hi pot semblar encetat fa pocs anys és el de la independència d'Escòcia. Entre nosaltres un signe que indica que el procés no ha acabat és que hi ha molts d'independentistes i ara no hi ha aquella creença derrotista i pròpia de mesells de fa uns anys "Ai, jo seria independentista però és impossible". Ara ja no en som solament quatre i tothom sap que la independència és plenament possible i també s'han destapat falsos "autonomistes" que en realitat eren unionistes. S'ha despullat la crua realitat de la transició espanyola de la dictadura a la democràcia i també s'ha fet palesa l'existència de molts de botiflers, és a dir catalans que remen sempre cap a Espanya amb els annexionistes (quan aconseguirem la independència molts d'ells diran que eren independentistes de tota la vida, benvinguts), tot plegat contribueix a saber on som per a poder anar on volem : La independència.
  19. Icona del comentari de: Narcís a març 14, 2022 | 19:59
    Narcís març 14, 2022 | 19:59
    Verament, no entenc aquest article tan optimista . . i de tant suport a perseguits, inhabilitats, descapitalitzats i empresonats per un no res que no fos un desig democràtic, pacífic i, sobretot, just de tota justícia . . ! PD : allò que no pot ser és ser dessota estat que només cerca el mal català, tot pensant, que així són alguns cosa, tot pensant, que pinten quelcom !
  20. Icona del comentari de: Jordi a març 14, 2022 | 21:39
    Jordi març 14, 2022 | 21:39
    Quin procés? A l'estafa l'anomenen procés.
    • Icona del comentari de: Jaume a març 15, 2022 | 12:38
      Jaume març 15, 2022 | 12:38
      Jordiet, un procés com ja s'ha descrit més amunt, és el fet de desenvolupar una acció progressiva per a aconseguir un objectiu. Com molts altres termes, com exemple el que se'n deriva d'autonomia, és a dir autònom, així hi ha territoris autònoms (del poder espanyol de Madrid), policia autònoma (de l'espanyola) en comptes "d'autonòmica", el terme típic espanyol per a diluir l'autonomia; o el terme espanyol "nacionalidad" per a intentar diluir nació, ras i curt. Els espanyols son veritables "experts" en intentar ridiculitzar els mots que no els interessen, així el procés cap a la independència, l'intenten desprestigiar i banalitzar amb el seu "prucés" (segons tu, Jordiet, com a bon espanyolista una estafa ) i altres collonades. El més increïble és que hi hagi catalans que caiguin de quatre potes en els paranys espanyols. És evident que el procés cap a la independència del nostre país encara no ha finit i que evidentment continua. Per a mi la gran estafa és el procés espanyol, engegat des de fa segles, per a subordinar, assimilar i vertebrar el nostre país a Espanya.
  21. Icona del comentari de: Porcs traïdors a març 15, 2022 | 10:14
    Porcs traïdors març 15, 2022 | 10:14
    L'articulista confon desig amb realitat. L'independentisme ha despullat els partits, i ens ha revelat que son part del estado podrit. Ara intenteu utilitzar el fum de la invasió rusa, però no cola.
  22. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a març 15, 2022 | 13:41
    Jordi (Català i Suís) març 15, 2022 | 13:41
    Qui haguera imaginat l'any 2009 amb el primer referèndum a Arenys de Munt que els Catalans hagueren obligat als partits CDC, UDC i ERC a fer un Referèndum primer el 2015 i el definitiu el 2017 ? Aquests tres partits MAI foren independentistes. L'única tradició independentista era Estat Català i afins i després els Comunistes del PSAN i afins. Tots els polítics de CDC, UDC i ERC eren i són encara regionalistes com la Lliga d'en Cambó. I ERC i JXCAT són també regionalistes. Són enguany Col.laboracionistes amb els Ocupants Espanyols. Varen traïr els Catalans el 2017 perquè MAI volgueren fer la Independència i cal dir-ho: NI TAN SOLS saben què cal fer per a fer-la. La Tradició Independentista autèntica ha estat iniciada el Primer d'Octubre del 2017. Aquesta és la Data que entronca amb la tradició d'Estat Català, Nosaltres Sols i la gent com en Batista i Roca. La tradició d'ERC és en Companys i la de JXCAT és la d'en Cambó. Cal un nou moviment que desbanqui els traïdors i col.laboracionistes amb l'Enemic Espanyol.
    • Icona del comentari de: A en Jordi, catalano-suís a març 15, 2022 | 17:22
      A en Jordi, catalano-suís març 15, 2022 | 17:22
      Ara no és l'hora de traïdors i "col·laboradors", els veritables col·labos son els botiflers que remen cap Espanya amb els annexionistes espanyols (molts dels quals el dia de la independència diran que eren independentistes, com el antifranquistes apareguts al país tot d'una l'any 1975). Seguint la teva teoria, també ens hauríem de malfiar dels nous independentistes sorgits des del 2010, no és això company. Al meu parer és important comprendre que els partits polítics no son formats per persones aparegudes d'altres planetes, son formats per "persones" reals del país. Així si en general i degut a que fa poc que s'hi han posat a fer feina independentista, hi ha molts de catalans que no saben ben bé que fer per a fer efectiva la independència, a banda d'aconseguir molts d'independentistes convençuts i actius, això és reflecteix directament als partits polítics. Malgrat tot prefereixo la situació actual en la qual hi ha molts d'independentistes, i com que en som molts molts plurals, i afortunadament quasi tots demòcrates. Sí, prefereixo aquesta situació a la de fa uns anys on els pocs independentistes ens coneixíem tots i malgrat això també hi havia escissions i mal rotllos (en això hauríem d'evolucionar). El que cal és seguir endavant i aconseguir, si molts de catalans ho volem, entre tots la independència. Salut i bons aliments.
  23. Icona del comentari de: A Sàpiens (de Roger) a març 15, 2022 | 16:10
    A Sàpiens (de Roger) març 15, 2022 | 16:10
    Sapiens, escrius : "La UE, Otan, Usa, no están del nostre costat, etc". Per començar cal saber com funciona el món. Primer cal explicar al món què es vol fer, que sembla que és allò que emprenyava moltíssim l'estat espanyol i per això des del cos diplomàtic espanyol boicotejaven i intentaven rebentar conferències, presentacions de llibres, col·loquis... arreu del món. Durant aquest període difícilment hi ha estats plenament "al costat" (si no és a causa de fets importants o greus, sobtats o inesperats). Una altra cosa de ben diferent és el reconeixement una volta proclamada i feta efectiva la independència d'un nou estat. Aleshores és quan alguns dels 200 i escaig estats independents del món comencen el reconeixement, més o menys ràpid del nou estat. En aquesta etapa és quan els estats (no pas els organismes internacionals) es posen "al costat" d'un nou estat. Entre ells n'hi poden haver dels grans com el Estats Units d'Amèrica, és clar. En una altra fase hi ha l'entrada al Consell d'Europa i a l'ONU, com també ho va fer Andorra, i doncs ara son organismes internacionals on la llengua catalana no n'és una desconeguda. Encara més tard l'ingrés a la Unió Europea, si els catalans ho desitgen i encara més tard altres organismes internacionals, si poden ésser positius i útils per a la República Catalana i llurs interessos. Tot plegat pot durar anys. Per això Sapiens demostres que encara no saps ben bé com funciona un procés reeixit cap a al independència, d'aquí que no acabis d'entendre-ho del tot. Encara més ànims, company.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 16, 2022 | 13:50
      Gonzalo març 16, 2022 | 13:50
      Ánimos a ti, que dejaras este mundo y no verás la republikita soñada.
  24. Icona del comentari de: Erc es RAC1, CONDE DE GOĎÓ I DE ERC.ESPAÑA a març 15, 2022 | 18:09
    Erc es RAC1, CONDE DE GOĎÓ I DE ERC.ESPAÑA març 15, 2022 | 18:09
    El que si ha treballat el butifarrero Junqueras.155 es LA TRAICIÓ ALS VOTANTS D'ERC, A CATALUNYA I ALS CATALANS. Junqueras emigra a españa, ESPAÑOL DE RAC1, LA VANGUARDIA, PSOE, COLAU, IBEX35, SANCH3S, ICETA, RUFIAN I EL TORERO TARDÀ

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa