El dia de Reis, el reietó de la Casa Blanca ens ha regalat amb una de les seves trumpades més penoses. Si l’homínid aquest volia un final lamentable, ho ha aconseguit; hores de violència gratuïta, tot generant condemna unànime a la premsa i enfortint la majoria en contra seva, i de propina obligant Facebook i Twitter a tancar els seus comptes –segurament les mesures que més li han dolgut. Una jugada mestra. El mateix dia que els republicans perdien la majoria a les cambres legislatives.

Més enllà de la condemna automàtica, és difícil fer judicis en calent sobre el que ha passat. És tot fruit d’una rebequeria de l’inefable Donald, o hi ha un rerefons social que explica els fets? Qui són els assaltants? Per què ho han fet? Com han pogut arribar tan lluny? Que potser no s’ho esperaven, els legisladors i els responsables de seguretat del Congrés? Ara mateix aquestes preguntes se les estan formulant tots els mitjans i fòrums de debat dels Estats Units, que no surten de la perplexitat.

Hi ha qui diu que els fets del 6G són equiparables als del 11S. Si l’atemptat a les torres bessones va demostrar que els EUA eren vulnerables des de fora, l’atac al Capitoli ha demostrat que són vulnerables des de dins. Aquí no hi ha hagut cap musulmà sanguinari que hagi ordit un complot des de les coves d’Afganistan. Aquí, si hi ha hagut un terrorista, és l’inquilí de la Sala Oval, en la línia del que diu sense embuts l’editorial del New York Times; “La culpa és de Trump”.

Certament, el personatge s’ho ha treballat. Ja fa anys que ha convertit l’odi a les institucions en un mèrit i una arma personal. Ha estat un grandíssim piròman, l’antisistema més poderós de la terra, l’egoinsurgent més notable de les Amèriques, el mal perdedor més ben equipat de la història i el rebel amb menys causa del món. En l’escalada cap a l’atac, ha usat una retòrica sediciosa, ha convocat els seus seguidors a tocar del Capitoli el dia D, els ha promès que els acompanyaria (cosa que no ha fet), els ha demanat que lluitin, que es neguin a acceptar unes eleccions apanyades, i els ha escalfat tant com ha pogut.

Però, a veure: pot un home sol organitzar un daltabaix semblant? És obvi que no. Aleshores, la pregunta seria: per què li ha fet cas tanta gent? Recordem que fa pocs dies, Donald Trump apareixia a les enquestes com l’home més admirat dels Estats Units, empatat en el rànquing històric amb Dwight Eisenhower. I un 40% de la població encara li dona suport i creu que hauria de continuar com a màxim mandatari. Alguna corda ha tocat l’home per tal de guanyar unes simpaties tan esteses.

Mirem els manifestants que van acudir a Washington, i les pintes dels que van irrompre a la cambra més important de la nació. Hi havia abundància del que nosaltres en diríem la Nord-amèrica més profunda. Molts homes –i també moltes dones– que senten que estan perdent el país, que creuen que els valors de sempre ja no es respecten i en canvi se n’imposen uns que no comparteixen. Alguns de disfressats de Buffalo Bill, altres d’oficials confederats, altres de hooligans del beisbol, altres de motoristes estil Hell’s Angels, altres de telepredicadors ultres.

Representen la diversitat, però no pas la que Obama va encarnar en el melting pot amable de pluralitat racial, cultural, de gènere i d’opció sexual. No, els assaltants del Capitoli són diferents, com sortits de l’American Horror Story/Freak Show. Què tenen en comú aquest mosaic de gent bigarrada? Realment se senten units? Segurament tots pensen que cal salvar Amèrica i continuar fent-la gran –i agafeu-ho una mica per on pugueu. S’autodefineixen com a patriotes i assumeixen que la seva missió principal és salvar el país dels polítics mentiders i corruptes de l’establishment.

L’assalt al Capitoli és altament simbòlic. I val la pena fixar-se en les imatges que els manifestants han immortalitzat. Impagables. Homes amb casc que salten per caure de quatre grapes a la cambra. Barbuts amb gorra de beisbol que creuen les cames damunt la taula de la presidenta del Congrés, Nancy Pelosi, demòcrata odiada com la política més professional de la capital. Joves i no tan joves amb roba paramilitar, esbroncant senadors egregis. Sudistes que onegen orgullosos la bandera confederada, prohibida a les institucions. Encaputxats que trenquen vidres i llencen cadires i taules al temple més sagrat de la democràcia americana.

Trump és la metxa, però aquesta gent ja existia abans i continuarà existint quan ell ja no sigui president. Una bandera els agermana; l’odi a Washington. Són antipolítics en el sentit més ampli de la paraula; anti-intel·lectuals, anti-acadèmics, anti-sistema, anti-liberals. Detesten la correcció política i els moviments progressistes que han abraçat les causes LGTBI, feminista, ecologista, pacifista, antiracista… no suporten els que, segons ells, han oblidat el treballador (el de sempre, el pare de família blanc) i han oblidat la nació.

Potser estan aturats, potser s’han divorciat i han perdut els fills, potser en l’escala social els han passat al davant hispans i asiàtics i afro-americans i dones més preparades que ells. Potser no els agrada el món que els ha tocat viure. Potser serien més feliços amb aquells Chevrolets enormes dels anys 60; o en els suburbis feliços de casa unifamiliar amb bandera al porxo; o potser a les plantacions de Scarlett O’Hara, ves a saber. En qualsevol cas, estan molt enfadats amb el Capitoli i ho han fet saber. Són els indignats de la caverna i ens ensenyen que el progressisme s’està equivocant en alguna cosa grossa. Fixem-nos en ells i no ens pensem que aquí som immunes.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 13:31
    Ramon gener 07, 2021 | 13:31
    Ah, caram, així doncs, aquesta mena d'accions quan les fan les dretes ja no les trobeu tan bé, eh?
    • Icona del comentari de: Ha, ha ,ha a gener 07, 2021 | 15:33
      Ha, ha ,ha gener 07, 2021 | 15:33
      Ah ! Aquesta gent vestida paramilitar i molts altres amb una pinta ridícula, son de "dretes" segons en Ramon ? Ramon. ha canviat l'any i continues com sempre fent el mec, fots molta llàstima !
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 18:42
        Ramon gener 07, 2021 | 18:42
        Sí, la revolta podríem qualificar-la de dretana. Però no crec que en si mateixa la indignació sigui per raó ideològica sinó merament democràtica. Si el frau s'hagués produït en sentit contrari els mitjans de Catalunya enaltirien els indignats. I consti que a mi em cauen bé tots dos partits americans. Em cau bé Amèrica, en general. Però més bé em cau la democràcia.
  2. Icona del comentari de: Bot a gener 07, 2021 | 14:00
    Bot gener 07, 2021 | 14:00
    Esquerra olora a maçoneria pura, són la veu de la secta, però molt poc intel.ligents.Algú que veja les imatges del capotoli sap que es una escenificació una charlotada muntanda pels antifa. No estem a l’edat mitjana no ens podeu enganyar tan f’acilment.
    • Icona del comentari de: Miquel a gener 08, 2021 | 11:39
      Miquel gener 08, 2021 | 11:39
      En tot cas, fa olor DE (o fa pudor DE). O bé, encara: "Això put A..."
  3. Icona del comentari de: Bot a gener 07, 2021 | 14:01
    Bot gener 07, 2021 | 14:01
    Esquerra olora a maçoneria pura, són la veu de la secta, però molt poc intel.ligents.Algú que veja les imatges del capotoli sap que es una escenificació una charlotada muntanda pels antifa.
    • Icona del comentari de: A en Bot, 'olora'? a gener 07, 2021 | 16:39
      A en Bot, "olora"? gener 07, 2021 | 16:39
      Aprèn la llengua, que vol dir que esquerra "olora"? On has aprés a parlar i a escriure? En tot cas, es diu esquerra fa olor a maçoneria... Però, "olora"?
  4. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 14:44
    Ramon gener 07, 2021 | 14:44
    A les eleccions americanes hi ha hagut un frau massiu en el vot per correu a favor dels demòcrates. Que el frau hagi sigut determinant de cara a la victòria ja fa més de mal dir. Però el frau en si mateix és molt clar. Si això que ha passat hagués passat en sentit polític contrari, la premsa progre o sigui la premsa beneiria la revolta igual que ho va fer amb el setge al Parlament del 2011 per part dels "indignats".
    • Icona del comentari de: A en Ramon a gener 07, 2021 | 16:11
      A en Ramon gener 07, 2021 | 16:11
      Cada any estàs pitjor, frau en unes eleccions ? On en tens les proves, on ha estat el frau ? En quins estats ? Què fossis un supporter de l'animal d'en Trump és el darrer que volia llegir, ara ja tot lliga més amb els teus comentaris malaltissos tant poca-soltes i les teves paranoies. Ramon ets un beneït i un pallús, provoques molta tristor.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 18:30
        Ramon gener 07, 2021 | 18:30
        La propera nit electoral sí que et provocarà tristor! Però al tema. A Amèrica hi ha hagut frau en el vot per correu (les proporcions dels sacs apareguts a les tantes de la matinada sense interventors republicans són un impossible estadístic). Sí que n'hi ha, però, dubte, de si el frau fou determinant.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 18:36
        Ramon gener 07, 2021 | 18:36
        Déu me'n guard de pretendre donar lliçons polítiques als americans, tanmateix, crec que les possibilitats de frau que aquesta vegada han quedat tant en evidència són degudes precisament al fet de ser Amèrica des de sempre una democràcia exemplar. Raó per la qual els procediments de vot són antics, molt antics. I fa l'efecte que alguna renovació caldria fer-hi perquè no es pugui repetir mai un frau així. Amb raó estan indignats tants republicans.
  5. Icona del comentari de: Jordi López a gener 07, 2021 | 17:04
    Jordi López gener 07, 2021 | 17:04
    Sabeu què? Aquest article m'ha ajudat a entendre el que ha passat. Llegiu-lo abans de desbarrar, nois.
    • Icona del comentari de: Lluis a gener 07, 2021 | 17:20
      Lluis gener 07, 2021 | 17:20
      A mi, el que mes m’agrada de lluny, son els magnífics polítics que corren per aquest pais. Dels casi 200 països que hi ha al món, jo he tingut la immensa sort de que em toques aquest. Si tornes a néixer, sens dubte triaria Botswana
  6. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 18:46
    Ramon gener 07, 2021 | 18:46
    TV3, amb 3 de tripartit, va fer una cobertura de les mobilitzacions revolucionàries d'Amèrica vergonyosa tant quantitativament com qualitativa. Vaig haver de posar TVE. I escolta, que tot i dependre TV3 de la conxorxa sociato-pudent, tot i ser tendenciosa contra els republicans, coi, allò era la BBC en comparació amb com "informa" d'Amèrica TV3, amb 3 de tripartit.
  7. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 18:55
    Ramon gener 07, 2021 | 18:55
    Almenys, l'article, tot i expressions del tot rebutjables -com la de "caverna"-, fa un primer intent d'entendre per què la reacció d'odi de tants milions d'americans a tot allò que, per cert, a Catalunya continua sent dogma de fe. Trump ha crescut en vot com no ho sol fer cap president per llur segon mandat. Sense el virus ja no sé si continuar dient-ne xinès, hauria guanyat per més frau que haguessin fet els liberals.
  8. Icona del comentari de: Bot a gener 07, 2021 | 19:08
    Bot gener 07, 2021 | 19:08
    L'assalt al capitoli és una operació de falsa bandera, és una escenificació teatral del Deep state, que els mèdia amplien. No són seguidors de Trump
    • Icona del comentari de: Delfí Artós a gener 07, 2021 | 19:19
      Delfí Artós gener 07, 2021 | 19:19
      Apa xaval a veure qui escriu més bajanades, no ? Compara el personal que va "atreure" ahir Trump al Capitoli de Washington i els clients dels seus mítings, i escolta algun dels supporters que a voltes entrevisten per Tv, son els mateixos, solen ésser homes blancs, molts d'ells grassos, amb disfresses paramilitars, gens o poc intruïts i amb cara de pomes agres i de no pensar gaire... El personal que somia qualsevol líder imbècil d'extrema-dreta.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:08
        Ramon gener 07, 2021 | 20:08
        Aquesta caricatura del votant de Trump no té cap sentit. És la mena de simplificació i reducció grotesca que fa TV3. Amb els vots que ha tret ara Trump, cinc milions més que el 2016, s'hauria guanyat qualsevol anterior elecció presidencial. De fet, Biden i Trump han fet com el Barça i el Madrid la segona temporada de Guardiola: tots dos van batre el récord de punts preexistent.
        • Icona del comentari de: Namor a gener 07, 2021 | 21:33
          Namor gener 07, 2021 | 21:33
          Collons, Ramon si als Estats Units hi ha dos partits, aleshores és de sentit comú que els vots es reparteixen bàsicament entre tots dos, tret és clar de partits i candidats molt minoritaris. Se'n diu bipartidisme. Prou de demagògia ultradretana, Ramon.
  9. Icona del comentari de: Gerko a gener 07, 2021 | 19:10
    Gerko gener 07, 2021 | 19:10
    Això ja és massa. En Ramon un trumpista com un cabàs i amb el rotllo del "frau electoral" als Estats Units d'Amèrica... Segurament si algun dia guanya Erc unes eleccions l'il·luminat Ramon també hi veurà "frau" per tot arreu. Qui no té altra feina el gat pentina com el xenòfob i ultradretà Ramon del nassos. I allò del sac de vots, sincerament, no té preu. Mala vegada que ni Trump ni en Ramon fan pas riure...
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 19:50
      Ramon gener 07, 2021 | 19:50
      Ni tan sols saps de què parles. Les proporcions del vot per correu objecte de litigi són un impossible estadístic. Jo tinc dubtes de si el frau ha set determinant en l'arribada de Biden al llindar dels 270, però que ha existit i que ha set descomunal és més que evident. Entenc que ara uns i altres passin full perquè ho trobin una veritat massa incòmoda, però alguns procediments de vot americà que molts els hem conegut ara són insostenibles.
  10. Icona del comentari de: Bot a gener 07, 2021 | 19:13
    Bot gener 07, 2021 | 19:13
    Vosaltres els falsos progressistes heu abraçat les causes LGTBI, feminista, ecologista, pacifista, antiracista, justament per controlar el discurs i corrompre el seu significat.
  11. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 19:14
    Ramon gener 07, 2021 | 19:14
    Atac de falsa bandera? També és possible. Neutralitzar la indignació dels republicans organitzant-ne una de massa grossa. O ficar-hi agents provocateours dins els mobilitzats. Això és més vell que l'anar a peu. Però res no treu el fet que els americans haurien de revisar alguns procediments de vot.
    • Icona del comentari de: Trencapins a gener 07, 2021 | 19:27
      Trencapins gener 07, 2021 | 19:27
      Tu el que tens son atacs sobtats malaltissos de tabarra xenofoba i ultraconservadora, no saps reaccionar en un món on les teves "idees" carques i de pa sucat amb oli no tenen cap futur. Massa dies sense poder escriure bajanades ni poca-soltades, hem estat molt tranquils fins que han activat els comentaris... Quina merda!
      40
      Icona de dislike al comentari de: Trencapins a gener 07, 2021 | 19:27 26
      Respon
  12. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 19:16
    Ramon gener 07, 2021 | 19:16
    El propi Ignasi Guardans, no un antiamericà a l'ús com qualsevol corresponsal de TV3, va dir que hi havia a Amèrica procediments de vot que no serien admesos per observadors en el tercer món. El problema, torno a dir-ho, rau en llur antigor. Els mitjans de tot arreu, menys els de Catalunya, han informat d'un fum de falles, escletxes, inseguretats que, lògicament, només tenen incidència en els swing states.
    • Icona del comentari de: Nomar a gener 07, 2021 | 19:21
      Nomar gener 07, 2021 | 19:21
      És clar i això Ramonet ho descobreixes ara ? Ets un babau és com si ara tot d'una diguessis que a la Unió Europea hi ha "fraus" electorals sense especificar cap prova i sense especificar cap territori ni cap estat. Apa ramon a fer la mà !
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 19:37
        Ramon gener 07, 2021 | 19:37
        Doncs sí, jo i milions de persones ho hem conegut ara amb més detall del que podíem intuir. Però aquestes coses ja solen passar. També va haver d'estavellar-se un Concorde perquè sortís a la llum mediàtica tot de deficiències en llur maquinari, que abans només coneixien quatre gats. Frau o sospita de frau, n'hi ha hagut abans i en tots dos sentits (JFK-Nixon, Bush-Gore). Però mai tan clamorós com ara. I torno a dir-ho, si el frau hagués set en sentit contrari, TV3 enaltiria els indignats.
  13. Icona del comentari de: Al Ramon dels sacs a gener 07, 2021 | 19:39
    Al Ramon dels sacs gener 07, 2021 | 19:39
    Què t'has pres aquests dies, Ramon? És al·lucinant estàs encara pitjor que anys anteriors. La teva "argumentació" sobre l'antiguitat dels sistemes electorals dels estats que foment la Unió i dels sacs, son unes poca-soltades de ca l'ample. Què intentes de fer-nos creure, que encara fan servir el sistema de la insaculació? Votar amb unes paperetes dins d'un sobre i contar-les és una antigalla? Ignores que cada un dels 50 estats americans té un sistema diferent de votació, escrius unes bajanes com una casa i a més sense cap argument amb cara i ulls, ni cap prova ni cosa que s'hi assembli, talment és com si ens diguessis que a la Unió Europea hi ha fraus electorals, sense especificar res i pel motiu que els teus, els més fatxes i ultres de cada estat, no han fotut un brot.
    • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:02
      Ramon gener 07, 2021 | 20:02
      Les mateixes dades, les mateixes aturades i engegades de l'escrutini, els mateixos percentatges del vot per correu, els mateixos recomptes sense interventors, tot plegat igual, si hagués passat en sentit contrari, la premsa de Catalunya repartiria el temps entre això i el virus i TV3 enaltiria la revolta d'americans indignats. I torno a dir que a mi em cau tan bé el Partit Demòcrata, com el Republicà. Em cau bé Amèrica en general. Però més bé em cau, encara, la democràcia.
  14. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:16
    Ramon gener 07, 2021 | 20:16
    La bombolla progre dins la que ens tenen tancats, aquest aïllament, aquest pueril adoctrinament binarista, duu a què després els mitjans no sàpiguen com traslladar-nos molts comportaments electorals d'arreu el món. Des del Brexit al NO dels colombians al Pla del Santos, passant per l'odi als Clinton determinant en la victòria de Trump el 2016.
    • Icona del comentari de: Ecs a gener 07, 2021 | 20:22
      Ecs gener 07, 2021 | 20:22
      Denotes que no has pogut escriure les teves bajanades des de fa dies i que ara vomites tota les teves bajanades de cop, vigila la teva salut.
      • Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:39
        Ramon gener 07, 2021 | 20:39
        Si fossin bajanades potser necessitaria trufar-les d'exabruptes. I ja veus que no em cal. Jo no m'encenc pas, tot ben calmós i només tenint cura de no ultrapassar el llindar de caràcters. Eix capteniment sol tenir relació directa amb la seguretat en allò que dius. Tot el que he apuntat en aquest fil és curull de senderi. Hi ha hagut frau, sí. Un frau que no se'l salta un gitano, ai, perdó, volia dir un romaní.
  15. Icona del comentari de: D. Artós a gener 07, 2021 | 20:18
    D. Artós gener 07, 2021 | 20:18
    Tant de bo el pesat i plom carca Ramon aprenent barat de Trumpet, toqui fons i es fongui ràpid com l'inefable i impresentable el seu mentor Trump. En Ramon no cal que sigui jutjat pels tribunals nord-americans, com ho serà Trump, però, gairebé.
  16. Icona del comentari de: Set a gener 07, 2021 | 20:19
    Set gener 07, 2021 | 20:19
    El canti és vuit, és nou i encara és deu.
    • Icona del comentari de: 7 a gener 08, 2021 | 16:09
      7 gener 08, 2021 | 16:09
      El càntir és 8, és 9 i encara és 10.
  17. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:21
    Ramon gener 07, 2021 | 20:21
    Un "analista", un tertulià habitual, progre, no cal dir-ho, opinà per TV3 que el NO dels colombians al Pla de Pau del Santos era per força una protesta per protestar, "perquè qui pot estar en contra de la pau?". Que no estaven contra la pau, burro, més que burro! Que simplement hi va haver debat, amb Uribe liderant l'oposició i guanyant malgrat el tan precipitat Nobel a Santos. No era un NO a la pau, sabatot! Era un NO a les condicions d'aquell acord!
  18. Icona del comentari de: Ramon a gener 07, 2021 | 20:27
    Ramon gener 07, 2021 | 20:27
    Qui diu aquell referèndum colombià, ho repeteixo, diu mil i una votacions que es produeixen arreu del món de les que l'espai mediàtic de Catalunya en general i TV3 molt en particular només n'havia transmès un relat maniqueu. I després, reben hòstia rere hòstia i totes queden sense explicació. No és que es posicionin sempre pel costat que intueixen com el progre, sinó que l'altra posició mai no té veu. Només la caricatura que ells n'havien deformat.
    • Icona del comentari de: Com hi ha món a gener 07, 2021 | 21:56
      Com hi ha món gener 07, 2021 | 21:56
      Ramon, ni analistes ni bajanades, tu podries fer de QAnon el llop de Yelowstone Jack Angeli i guiar ultradretans i xenòfobs... Ha, ha, ha, ha.
  19. Icona del comentari de: Gervasi a gener 07, 2021 | 22:03
    Gervasi gener 07, 2021 | 22:03
    Hom s'imagina ara, un Tacito americà cercant qui va enviar els missatges amb els comptes de les xarxes socials per a "convocar" la tropa que va assaltar el Capitoli americà. i és clar fent informes "elaborats". Si el lawfare i el clavegueram espanyol no perjudiques tanta de gent innocent, faria riure.
  20. Icona del comentari de: Ramon, ets molt pesat! a gener 08, 2021 | 09:08
    Ramon, ets molt pesat! gener 08, 2021 | 09:08
    Es interessant llegir comentaris de la gent. Però es molt pesat llegir els mateixos tota l’estona...
  21. Icona del comentari de: Miquel a gener 08, 2021 | 11:43
    Miquel gener 08, 2021 | 11:43
    Quan un candidat ha tingut 74 milions de vots (més q el guamyador, i 7 milions més q en l'anterior contesa electotal), és comprensible q no vulgui admetre q ha "perdut" les eleccions... Els assaltants del Capitoli eren una ínfima part dels votants de Trump.
    • Icona del comentari de: Ehem! a gener 08, 2021 | 16:07
      Ehem! gener 08, 2021 | 16:07
      Miquelet, t'has oblidat d'escriure alguns detalls, que els Estats Units d'Amèrica tenen 50 estats, 328,239,523 habitants... a les eleccions hi compten solament dos (2) partits i n'és President qui obté més vots, sempre ha estat així. També hi podem afegir que generalment el percentatge de votants sempre havia estat menor que a Europa... Com més gent vota, més vots es reparteixen entre ambdós candidats, és obvi i el 2020 hi va votar més gent. Als que us encanta Trump feu-vos mirar abans que sigui tard. De res.
  22. Icona del comentari de: Bot a gener 08, 2021 | 20:13
    Bot gener 08, 2021 | 20:13
    Algú sap que és una operació de falsa bandera?, doncs, això.
    • Icona del comentari de: Rebot a gener 08, 2021 | 20:29
      Rebot gener 08, 2021 | 20:29
      SÍ Bot, en Trump és una persona falsa, però no té cap bandera, tot ho fa segon li convé a ell. Suposo que els seus suportters més fanàtics, com tu, ara li diran que és Satan, tal com han anomenat tots els republicans que han renegat fins ara d'ell, ara que en Trump renega dels "assaltants" al Capitoli americà i que no va fer res perquè la policia del Capitoli, ni la Federal, barrés el pas als salvatges que hi van entrar. En Trump ara es voldrà "salvar" ell, la resta se li en fot, és el què ha fet sempre aquest individu impresentable i repugnant.
  23. Icona del comentari de: Bot a gener 09, 2021 | 00:01
    Bot gener 09, 2021 | 00:01
    Per a la vostra informació hi ha una cesura draconiana a nivell global.
  24. Icona del comentari de: Bot a gener 09, 2021 | 00:03
    Bot gener 09, 2021 | 00:03
    No, Trump no és el més important, és el que ve darrere d'ell, i a escala global.
  25. Icona del comentari de: Bot a gener 09, 2021 | 00:06
    Bot gener 09, 2021 | 00:06
    Això no és una batalla entre la dreta i l'esquerra,
  26. Icona del comentari de: Bot a gener 09, 2021 | 02:40
    Bot gener 09, 2021 | 02:40
    està passant

Respon a Bot Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa