Manifestació a favor del català a l’escola i concert de Lluís Llach al Palau Sant Jordi on tothom va cantar l’Estaca. Tot el mateix dia i … en color. Perquè si no fos per això, hom pensaria que som al gener del 1976 quan el cantautor de Verges protagonitzava concerts al Palau dels Esports de Barcelona i molts mestres i pares dels nens catalanoparlants feien mans i mànigues per introduir el català a les aules de la nació. Dissabte passat tot va tenir un cert aire de déjà vu

Si hom vol bastir qualsevol estratègia política, cal, primer de tot, saber exactament on és. Ho sap l’independentisme de base? Em fa l’efecte que no del tot. Però segur que no hi ha ningú que cregui que “ho tenim a tocar” o “el món ens mira”. Només un il·lús, o algú amb sou oficial, pot negar que el relat que va guanyant ara mateix és que la independència és impossible. Per aquesta raó, ens trobem defensant el darrer bastió de la pàtria (la llengua) en lloc de preparar-nos per a la proclamació de l’estat català. Estirem fort per aquí i estirem fort per allà, però l’estaca no tomba

Aquest resulta el millor escenari per tal de perpetuar una derrota momentània que tothom sap que s’ha produït, però que cap dels actors institucionals i parlamentaris responsables mai no reconeixerà. Seria acceptar la seva responsabilitat, impotència i mediocritat. És així com el conflicte lingüístic ha estat un regal diví per al govern i els seus aliats de la CUP. Tornem a les mateixes lluites dels nostres pares. Si continuem així, l’any vinent l’eslògan de la manifestació de l’onze de setembre serà: “llibertat, amnistia i… NOU estatut d’autonomia”. Exageracions meves?

No cal ser gaire sagaç per veure que absolutament cap dels dirigents polítics actuals, pensa en com trencar amb Espanya. Fins i tot, se’ls escapa en públic la seva incapacitat per fer-ho. No fa pas gaires dies el secretari general de Junts, Jordi Sànchez, reconeixia que no sabia quin camí s’havia de seguir per arribar a la independència. És la manera mesquina de desmoralitzar encara més a la gent. Perquè, és clar, si els líders no saben què fer, com diantre ho haurà de saber un simple català del carrer?

Tot plegat obeeix a crear un clima col·lectiu on només podem aspirar a allò per què serveixen els dirigents de l’independentisme institucional. La nostra ambició nacional s’acaba amb el 6% del català a Netflix o una possible ampliació de l’aeroport del Prat. És la impotència de l’esclau disfressada de realpolitik. Volen instal·lar entre nosaltres la seva feblesa perquè acceptem qualsevol engruna de Madrid. 

Amb tot, i com que no es pot viure eternament en un clima de derrota, fixaran algun nou “objectiu de país” que tingui el “màxim consens”. Repetiran com a lloros que la política és “l’art del possible” i res més factible que plantejar una “nova relació amb l’estat” a través d’un nou text estatutari. Naturalment, els governs d’esquerres de Madrid (per això cal apuntalar-los com sigui) sempre estaran disposats a parlar d’aquestes coses que “estan dentro de la ley y la Constitución”. Un escenari idíl·lic per continuar mantenint la menjadora i no haver d’encarar-se a la realitat que pot fer esclatar el conflicte nacional: l’odi congènit d’Espanya contra Catalunya i els catalans.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a desembre 20, 2021 | 19:26
    Ricard desembre 20, 2021 | 19:26
    La situació és pitjor que al 76 en diversos aspectes. 1. Es demostra la nul·la voluntat de l'escola dels castellans d'incorporar la democràcia en els seus plans d'estudi, com demostra que la xenofòbia continua fermament implantada allà. 2. Als castellans no els queda ni gota de la mala consciència per l'agressió estatal falangista-franquista sobre Catalunya, de manera que no assumeixen cap dels crims comesos des de l'aliança amb els nazis fins a les darreres execucions d'opositors dels 70, passant per la persecució implacable dels demés grups nacionals. 3. L'assumpció ja més moderna de que la llei dictada per la majoria demogràfica castellana és l'única amb la que basen la democràcia, criminalitzant altres posicions polítiques titllant-les, cínicament, com a mínim de no democràtiques, contravenint l'esperit constitucional, malgrat autodenominar-se "constitucionalistes". Si, la situació és políticament molt molt pitjor. En tot cas no s'ha d'oblidar que ja el 81 amb Tejero ja va haver la primera gran traïció a la constitució, liderada pel rei dels castellans abans, durant i després del cop.
    • Icona del comentari de: Alex a desembre 22, 2021 | 13:23
      Alex desembre 22, 2021 | 13:23
      Ricard, Feia temps que no llegia quelcom amb tanta veritat. Ho has explicat perfectament. Gracies.
  2. Icona del comentari de: si no fos per això, hom pensaria que som al gener del 1976 a desembre 20, 2021 | 19:40
    si no fos per això, hom pensaria que som al gener del 1976 desembre 20, 2021 | 19:40
    Como era eso de pantalla superada y dar vueltas en la noria cual hamster? Me parece a mi que as ratas siguen en circulos dando vueltas, y el videojueg se terminado por romper.
    • Icona del comentari de: fat boy a desembre 20, 2021 | 20:37
      fat boy desembre 20, 2021 | 20:37
      Quin lloc es aquell que havia de caure com a fruita madura i ja porta 316 anys sense caure?.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 20, 2021 | 21:51
        Gonzalo desembre 20, 2021 | 21:51
        A ver si lo adivino.....una Cataluña independiente?
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 09:51
          Gonzalo desembre 21, 2021 | 09:51
          Lo ves también puedo ser educado. :-)
        • Icona del comentari de: fat boy a desembre 21, 2021 | 10:56
          fat boy desembre 21, 2021 | 10:56
          No!, aixo son 306. Ets tan idiota que no saps ni restar, Conyzalo.
        • Icona del comentari de: JordiP a desembre 21, 2021 | 11:06
          JordiP desembre 21, 2021 | 11:06
          Estudia una mica més, inope, i potser aribaràs a ser un homenet de profit. To i que ho dubto, "francament".
      • Icona del comentari de: Tens black money a Gibraltar, macarra? a desembre 21, 2021 | 20:24
        Tens black money a Gibraltar, macarra? desembre 21, 2021 | 20:24
        És que és obsessiu. Per tu Gibraltar és com l'anunci del tampax. Serveix per a tot.
  3. Icona del comentari de: Però segur que no hi ha ningú que cregui que “ho tenim a tocar” o “el món ens mira”. Només un il·lús, a desembre 20, 2021 | 19:44
    Però segur que no hi ha ningú que cregui que “ho tenim a tocar” o “el món ens mira”. Només un il·lús, desembre 20, 2021 | 19:44
    Solucion: Antiacidos y paracetamoles, viajar, informarse bien y un poco de educacion/formación. A llorar y a ca gar a la via del tren..!
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 20, 2021 | 21:29
      Anònim desembre 20, 2021 | 21:29
      Noi, em sembla que el que anirà a cagar a la vía ets tu i ben aviat xarnego. Au pal pueblo del que no havies d'haver sortit mai, que a tu et mola lo de si wuana al zeñorito. Viatja i aprèn, que et falta més de un bull.
      • Icona del comentari de: Només un il·lús a desembre 20, 2021 | 21:54
        Només un il·lús desembre 20, 2021 | 21:54
        Però segur que no hi ha ningú que cregui que “ho tenim a tocar” o “el món ens mira”.
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 16:10
          Anònim desembre 21, 2021 | 16:10
          Molta gent, i ser un "tocayo" d'en gonçal diu tot de tu
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 11:56
      Gonzalo desembre 21, 2021 | 11:56
      Bien tocayo.
  4. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 20, 2021 | 19:47
    Doctor Strangelove desembre 20, 2021 | 19:47
    El concert d'en Llach, a més a més de mostrar el poc gust musical dels indepes, demostra la seva manca neuronal, car el coronavirus existeix, idiotes! Doc.
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 20, 2021 | 20:10
      Ricard desembre 20, 2021 | 20:10
      Nova i lamentable sortida de to.
    • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 11:11
      Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 11:11
      No estoy de acuerdo... A mi me gusta LLach; y me parece que tiene un buen puñado de canciones buenas; otra cosa es la utilización política que él haga de su música; u otros hagan, como el "CáaaaaLLi... CáaaaLLli... que CáaaLLi"... ja, ja, ja... Heil, "Santiago y cierra Catalunya"... Das ist richtig... Katalonia über alles... Este elemento es todo un numero de circo... menudo cortocircuito neuronal... ... a poc a poc, l'estaca supremacista, del racisme i la xenofòbia, del nepotisme, de la imposició del Monolingüisme administratiu i social, imposició a la educació en Català, tombarà i tot el poble de Catalunya recuperarà la Llibertat i la Democràcia usurpada...
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 16:12
        Anònim desembre 21, 2021 | 16:12
        Ets tant ignorant i a sobre en Fas gal.la. En Llach fa política des del primer dia que va cantar. Però tu que has de saber, oi garrulo
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 18:11
          Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 18:11
          lo se, tanto, o mejor que tu... desde que le convencieron y adoctrinaron algunas malas compañías indePendencieras cuando comenzó a ir a la universidad, porque antes era ultra-español, como toda su familia, por otra parte... cuanto bocamoll separata, la mare de Deu...
          • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 19:18
            Anònim desembre 21, 2021 | 19:18
            Doncs sí ho saps ho disimules molt bé. Ell mai ha sigut com tu, tot i que t'agradaria. Potser som uns bocamolls, tu ni moll tens i la boca tant sols et serveix per treure el que tu saps i fa pudor. Au tros d'ase xarnego
    • Icona del comentari de: Lleida a desembre 25, 2021 | 07:52
      Lleida desembre 25, 2021 | 07:52
      Això ho dius als madriles
  5. Icona del comentari de: China Ni Chan a desembre 20, 2021 | 19:49
    China Ni Chan desembre 20, 2021 | 19:49
    Ademas lecuelde cheñol Espol, que aqui che tendlia helado de polstle todo los dias y que las emplesas halian cola pol venil.... y yo cleo que desde chetiemble de doch mil diechiete e ma bien lo controlalio... Como che dice en mi pueblo "hacel un pan con unas ochitias" y "pala este viaje no hacia falta tanta alfolja"...jijiji chabidulia china glatil...!
  6. Icona del comentari de: Només cal esperar 40 anys més a desembre 20, 2021 | 21:09
    Només cal esperar 40 anys més desembre 20, 2021 | 21:09
    Si hem tornat al 1976 i des d'aquest any al 2017 hi ha uns 40-41 anys, la propera xarlotada model 1-O serà per al 2062-63. No sé si ho veurà Sr. Espot, no ho sé.
    • Icona del comentari de: X. a desembre 21, 2021 | 22:48
      X. desembre 21, 2021 | 22:48
      Jo segur que no ho veuré.
  7. Icona del comentari de: JordiP a desembre 20, 2021 | 22:15
    JordiP desembre 20, 2021 | 22:15
    Els il·lusos colons de l'extint imperi que sestejava al sol viuen en la creença de que el soufflé ha baixat. I ho venen repetint com lloritus des del 2015. Sí, la pressió ha baixat una mica, però no és d'estranyar. Com el 1660, el 1714, tres cops el S.XIX, el 1939 i següents i, last but not least, el 2017, amb la cúpula indepe exiliada o presa i perdonada amb les cames tremolant, la meitat de la gent processada o expedientada, la força expedicionària ha aconseguit que part de la conspiració s'hagi de fer a l'ombra. Tanmateix, no s'aturat; entre els jutges d'Estrasburg i la pressió derivada de les properes eleccions, tornarem a tenir els líders en acció i la majoria parlamentària al nivell d'aconseguir centrifugar el país.
  8. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 20, 2021 | 22:52
    Luisnomeacuerdo desembre 20, 2021 | 22:52
    El odio es el que tu Santiago descabalgado expeles continuamente contra tus compatriotas españoles, solo hay que leerte y verte, prototipo de camisa pardoamarilla que si tuvieras oportunidad encerrarías a los que no piensan ni hablan como tu. No se puede ser más fanático y fascista.
    • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 21, 2021 | 09:52
      Luisnomeacuerdo desembre 21, 2021 | 09:52
      La estupidez de los fascistas independentistas solo es superada por vuestra maldad, seguid así que vais bien.
      • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 16:14
        Anònim desembre 21, 2021 | 16:14
        Luis se fuerte', algún día recordarás qui són els teus pares i perquè et van abandonar, cosa que no m'estranya gens.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 11:56
      Gonzalo desembre 21, 2021 | 11:56
      Bien tocayo.
  9. Icona del comentari de: Eudald a desembre 20, 2021 | 23:19
    Eudald desembre 20, 2021 | 23:19
    La independència es imposible. No ho diu ningú perquè hi ha molta gent que viu del “cuento”. Es com dir-li a un religiós que Deu no existeix. Es evident que no existeix però hi ha un munt de gent treient pasta del tema. Catòlics, musulmans, budistes, etc, etc. Espot ni demà ni dintre de 60 anys. Tots els que escrivim aquí no veurem mai la independència. Es dur i trist però es la veritat.
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 14:01
      Ricard desembre 21, 2021 | 14:01
      La independència depèn de nosaltres. De ningú més.
      • Icona del comentari de: És evident que no, Ricardín a desembre 21, 2021 | 20:31
        És evident que no, Ricardín desembre 21, 2021 | 20:31
        Depèn de que les nacions ja existents et reconeguin. Mira sinó com els va als kurds. I el Kurdistan és una proto-nació amb molts més punts per ser una nació de debò que Catalunya.
        • Icona del comentari de: Ricard a desembre 22, 2021 | 10:50
          Ricard desembre 22, 2021 | 10:50
          No, depèn de nosaltres. Els demés estats es veuen arrossegats a reconèixer-te. Només n'hi volia un Kosovo independent, tret dels kosovars. Els fets sobre el terreny van ser determinants. Catalunya és un país molt molt resilient. Si vol pot. I això del meu nom en diminutiu era innecessari, però vostè mateix.
          • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 22, 2021 | 13:35
            Gonzalo desembre 22, 2021 | 13:35
            El hecho de que EEUU tenga la mayor base militar europea en Kosovo no tiene nada que ver, verdad?
          • Icona del comentari de: És evident que no, Ricardín a desembre 22, 2021 | 23:11
            És evident que no, Ricardín desembre 22, 2021 | 23:11
            Cap nació de debò se sentirà arrossegada si no té avantatges en tot aquest assumpte. Exemple: ningú va recolzar la xarlotada puigdemonaina; ni tan sols ningú va reconeixer el flashmob de l'1-O que el nacionalisme catalanet anomena (fa riure) referèndum.
  10. Icona del comentari de: Narcís a desembre 20, 2021 | 23:44
    Narcís desembre 20, 2021 | 23:44
    D' un estat que li agradaria ser ' uninacional ' ( sa nació en exclusiva ) . . què pot esperar ningú ? D' un estat que viu de fúmer econòmicament nació aliena sota bota militaris . . què pot esperar ningú ? D' un estat que no té cap vergonya en treure armes contra població desarmada . . què pot esperar ningú ? D' un estat que tergiversa/ deforma/ deprava sa mateixa història això quan no la silencia .. què pot esperar ningú ? D' un estat que mai sabé allò que és democràcia que sí monarquies absolutes i cops d' estat amb sos cabdills, dictadors i tirans . . què pot esperar ningú ? D' un estat que mai acomplí cap Tracte, Conveni, Pacte i Acord tot traïnt .. què pot esperar ningú ? D' un estat que viu de la fatxenderia, del paperot amb sos uniformes, togues i hàbits i ses medalles i ses bones comptes corrents . . què pot esperar ningú ? D' un estat que no li sap cap greu dessagnar innocents que demanen allò que els pertany per dret natural o llibertat nacional . . què pot esperar ningú ? D' un estat que ha fet barrabassades fora mida i crims a dojo posant com excusa al mateix Déu . . què pot esperar ningú ? D' un estat imperialista de baixa estofa que amaga haver estat amb ajut estranger romanent-se' n el mèrit de sa/ ses victòria/ ries . què pot esperar ningú ? D' un estat . . . . . . . . . . PD : comptat i debatut , què pot esperar ningú d' un estat que no sap allò que és l' honor, l' orgull, l' amor propi i l' autoestimació d' allò més ben entesos o no delinquir políticament i econòmica territori i població, tot plegat, nació, que no és la seva ?
  11. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a desembre 21, 2021 | 02:35
    Jordi (Català i Suís) desembre 21, 2021 | 02:35
    Vaig assistir als concerts d'en Llach al Palau d'Esports (carrer Lleida, Barcelona). Fou l'època de les grans manifestacions que en Fraga finalment va decidir tallar enviant les brigades de Valladolid per destrossar-nos. Vaig ésser al Passeig St Joan on els dirigents de l'AC s'assegueren mentre rebien els gasos i després les pallisses. Ens posàvem un mocador mullat amb llimona a la boca per tal de resistir. Tots aquells dirigents llevat d'en Xirinacs traïren la gent i renunciaren a tot per participar al pastís muntat pels Criminals Feixistes Espanyols aliats amb tota l'esquerra espanyola inclosos el PSOE i el repugnant PCE. Recordo en Montilla al maoïsta PTE. Recordo ERC il.legal. I recordo l'atemptat muntat per en Martin Villa a la sala Scala per il.legalitzar la CNT amb la complicitat dels miserables de l'UGT i CCOO. Recordo tots els assassins i torturadors restant impunes i recordo la nit del 23F, del cop militar. I durant aquells anys tots els independentistes érem considerats gent sense seny i mig bojos. La ignorància, misèria moral, interès personal i estupidesa de tots els polítics catalans i la resta d'elits fou tan bèstia que discrepar d'ells i de llur merda intel.lectual et destinava a l'ostracisme com fou el cas d'en Xirinacs. Però de l'any 1976 al 1981 tot el que dèiem era veritat i tot ha acabat per esdevenir. Anys després des de Suïssa vaig saber que el Criminal i Traïdor Feixista Samaranch rebia la Creu de Sant Jordi. Aquest paio el van enxampar els de la BBC quan exia de l'hotel Metropole de Genève on tenia una suite reservada permanentment on es feia desinfectar tot amb alcohol per por a allò que ja us podeu imaginar. Tota l'elit política catalana i llurs subalterns són gent molt petita, "minable", en diem en francès.
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 14:05
      Ricard desembre 21, 2021 | 14:05
      Li agraeixo molt el fresc que ens ha descrit d'èpoques passades, però que ens adverteixen del que pot tornar a passar per les nostres pròpies misèries com a país. Li reitero l'agraïment per donar-nos aquesta perspectiva històrica que només els que l'han viscut en primera persona poder testimoniar b fidelitat.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 22, 2021 | 02:09
      Gonzalo desembre 22, 2021 | 02:09
      El limón en la boca. La historia que emocionó a Steven Spielberg.
  12. Icona del comentari de: Veterà antifranquista. a desembre 21, 2021 | 06:40
    Veterà antifranquista. desembre 21, 2021 | 06:40
    La independència de Catalunya no és possible perquè el polítics no la volen. Ja e
  13. Icona del comentari de: Català a desembre 21, 2021 | 08:02
    Català desembre 21, 2021 | 08:02
    El 1976 estavem plens d'esperança, ara ho estem de desencís i , alguns com jo, de fàstic. No és el mateix, no.
  14. Icona del comentari de: Endavant a desembre 21, 2021 | 08:35
    Endavant desembre 21, 2021 | 08:35
    Només cal un canvi generacional de polítics, gent valenta, sense por, que realment pensi en el millor del país. I això passarà, i possiblement abans del que molts creuen. Aquests dirigents mediocres tenen els dies comptats, només el poble salvarà al poble! Endavant.
  15. Icona del comentari de: traca a desembre 21, 2021 | 09:06
    traca desembre 21, 2021 | 09:06
    Nadie odia a los catalanes, los indepes son los que os habeis ganado a pulso el odio.
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 21, 2021 | 10:07
      JordiP desembre 21, 2021 | 10:07
      Mira que arribeu a ser cazurros. A Catalunya fa segles, SEGLES, que tot el que ha vingut ha estat acollit per aquesta societat. Sense "alharacas" ni "bambolla", com feu en altres països. Els cognoms més freqüents no són d'origen català, precisament: els locals s'han barrejat amb els vinguts fàcilment i profundament. Com deia el MHP Pujol, "És català qui viu i treballa a Catalunya, i vol ser-ho". Aquí hi ha molta gent integrada i molta que no s'ha volgut o no s'ha pogut integrar. Als anys 50 els van construir parcs temàtics on els van apilar, el franquisme dels 00. El que no és acceptable ni tolerable és que una minoria vulgui asaltar aquesta societat per a implantar un altre tarannà, clarament menys tolerant i menis integrador. I ja pots seguir tirant coçes, gañán.
      • Icona del comentari de: Mira que arribes a ser cazurro @JordiP a desembre 21, 2021 | 14:08
        Mira que arribes a ser cazurro @JordiP desembre 21, 2021 | 14:08
        A Catalunya fa segles, SEGLES, que l'espanyol ha estat la llengua de prestigi a Catalunya: literatura, administració, elits. Perquè l'espanyol des de l'emperador Carles va ser la llengua diplomàtica del món, com ara l'anglès, i la van imposar a Catalunya els mateixos catalans. Llegeix una mica gaÑán.
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 16:18
          Anònim desembre 21, 2021 | 16:18
          Llàstima que ara el epañol queda fora de les llengües d'elit. La UE ja ha dit que la nova agència de patents tant sols es parlarà en anglès, francès i alemany. Deixant així el eoañol com el que és, la llengua de les chachas i els cambrers a estats units i dels ignorants feixistes a la UE. Et felicito fill
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 18:21
            Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 18:21
            Eres tan garrulo y tan B0B0 que no entiendes que eso perjudica también a todas las empresas catalanas y la industria, la Universidad, la Administración, la economía... catalanas... o sea a toda Catalunya también... tu y los de tu religión supremacista, aplicáis en vuestra "enfermedad" el dicho de : "Mal de muchos, consuelo de t0nt0s"! Así va Catalunya, cayendo en picado, por ignorantes y 'rucs' adoctrinados...
          • Icona del comentari de: Barreges peres amb pomes @Anònim a desembre 21, 2021 | 18:55
            Barreges peres amb pomes @Anònim desembre 21, 2021 | 18:55
            La primera qüestió és que a nivell mundial l'espanyol va ser la llengua més important durant segles, encara que també fa segles que no ho és i que va penetrar profundament a Catalunya fins als nostres dies. La segona qüestió és que el català mai no ha pintat res enlloc, gairebé gairebé ni a Catalunya.
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 15:47
        Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 15:47
        Claaarr, claar, JordiP.... y para darles la bienvenida les trataban de "Xarnegos" y les dicen ahora "Wellcome Ñordo"... ja, ja, ja... que os neguéis a reconocer lo que es obvio, mas que conocido y probado es alucinante.... A mi me encantan muchas cosas de Catalunya y de la cultura y pueblo catalán (en mi caso, no podía ser de otra manera, obviamente), pero otra cosa es negar ciertas realidades y querer pasar por encima como si no existieran o nunca hubieran existido. Cuando se produjeron migraciones internas importantes en España, sobre todo en los años 60, los destinos ademas de Catalunya y Euskadi también fueron Madrid, Valencia y otras ciudades... Nadie en estos sitios llamaba a los emigrantes españoles "Xarnegos" ni "Maketos"... Saca consecuencias...
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 16:26
          Anònim desembre 22, 2021 | 16:26
          Això ho diu un xarnego ploramiques com tu que ets un ñol de merda que no heu parat mai de anomenar als catalans com a polacos, catalufos o catalinos Au fot el camp pal pueblo XARNEGO
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 02:17
            Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 02:17
            Ni soy Xarnego, ni me gusta que los supremacistas y xenófobos usen ese apelativo; ni nunca -obviamente- se me ha ocurrido llamar polaco o catalufo a nadie... La 'gentola' como tú cree que los demás actúan y son igual que ellos (se cree el ladrón que todos son... )... Aunque, repito: no lo soy y no me ofende personalmente, dudo que tuvieras 00 de decirme Xarnego a la cara (detrás de una pantalla los cobardes se desenvuelven muy bien y son muy ágiles de lengua...)... cosas del fascismo supremacista... En fin, fas pena...
      • Icona del comentari de: traca a desembre 21, 2021 | 16:22
        traca desembre 21, 2021 | 16:22
        querido, efectivamente no es tolerable que una minoria quiera asaltar esta sociedad para implantar un nuevo talante, vas entendiendo el odio que generais?
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 19:20
          Anònim desembre 21, 2021 | 19:20
          Som un país, nosaltres decidim. I els vostres sentiments ens la suen. Ho vas entenen colono xarnego?
          • Icona del comentari de: Catalunya no és una nació, és una regió espanyola a desembre 21, 2021 | 20:54
            Catalunya no és una nació, és una regió espanyola desembre 21, 2021 | 20:54
            Els que creuen el contrari no poden generar res de bo ni coherent. Aprèn on ets i quins són els teus límits; t'anirà millor.
          • Icona del comentari de: Traca a desembre 21, 2021 | 22:31
            Traca desembre 21, 2021 | 22:31
            Eso me ha dolido profundamente, a mi me importan mucho tus sentimientos.
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 22:35
            Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 22:35
            Ahhh, era eso... Ahora entiendo tu problema/s.... en los éticos y psicológicos, no me meto, eso es cosa tuya, pero te aconsejaría buscar ayuda... pero los otros los entiendo y tienen arreglo simple... Tu no te aplicaste bien en la Escuela, o la Escola, o te adoctrinaron demasiado... Flojeas mucho en Geografía e Historia y en Mates... NO se de que país seas, pero al comentar aquí, supongo que español de la Región Autonómica Catalana... como lo somos todos aquí, vamos... Los separatas de verdad sois como 1 millón, porque baja ahora como subieron hace unos pocos años: como la espuma... tenéis en contra 5 o 6 millones del resto de catalanes y otros 40 millones del resto de españoles... Parece que tenéis poco que decidir.. Yo si me preocupo por los sentimientos de los compatriotas, y por ende de vuestros sentimientos; y me gustaría que fueran mas tranquilos y positivos... el creerte descendiente de los colonos que vinieron del otro lado de los Pirineos no te da, ni os da, ninguna prerrogativa especial
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 23:03
            Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 23:03
            y después Se pueden inventar todas las chorradas que se quieran y decir que hasta la Constitución de Cádiz no existía España y Bla-bla-bla... pero los primeros, mas activos y mas interesados que se presentaron en Cádiz para establecer esa constitución fueron los Catalanes: así como fueron los catalanes los que mas combatieron a los franceses por la Independencia de España... El "Tratado de Utrecht" de 1713 que tanto gusta a los NacionatasSeparatas lo firma "El Rey de España" y se establece entre las "Coronas de España e Inglaterra"... No entre Castilla y Aragón e Inglaterra... Se puede ver en Letras Bien Grandes, para el que quiera buscarlo; y está firmado un siglo antes de la Constitución de Cádiz.... Y así hay cientos/Miles de pruebas y ejemplos de lo que es una realidad innegable pese al Adoktrinamiento separata en lo contrario... Las burdas mentiras Históricas de los separatas se caen por su propio peso... Pero, todos en la península/España eran y se sentían españoles, aunque hubiera intereses personales y señoriales de N0bles y Alto Clero para controlar ciertos territorios, ya que eran una especie de "Señores de la Guerra" de la época y pretendían mantener sus Privilegios y poder y ventajas económicas... Y sentían así porque durante siglos el objetivo había sido recuperar la unidad de toda la Hispania Romana... Así era en el Interior y frente a otras naciones; os cuenten las trolas y sandeces que os cuenten en la 'Escola'... Catalunya fue primero parte de la Corona de Aragón (muy brevemente parte de la corona francesa) y antes de eso no existía como tal. El territorio fue parte de la Marca Hispánica, parte del imperio Islámico, parte del Reino de Hispania dominado por los Visigodos y parte de la Hispania Romana... y antes zona de pueblos "Iberos", como todo el resto de la península, que siguen siendo la mayor fuente de antepasados de los catalanes actuales; igual que en el resto de España.... y que como todas otras partes de España fueron invadidos y colonizados históricamente por oleadas sucesivas de Celtas, Griegos, Fenicios, Romanos, Bárbaros Germanos, Árabes y Bereberes/Amazigh, mas Bárbaros Germanos otra vez, Provenzales/Occitanos, Franceses... Por cierto, el Catalán es un dialecto Occitano (Lemosín) algo modificado por la gramática de hoy día, pero NO era el dialecto del Latín que hablaban los habitantes de lo que es la actual Catalunya, sino que fue traído por los señores de la Guerra bárbaros germanos y Condes Francos, que sometieron al pueblo Catalán de entonces...
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 16:23
      Anònim desembre 22, 2021 | 16:23
      Tu ho fas cada dia i cada vegada que escrius bagenades en aquest diari. Nosaltres fa segles que convivim amb l'odi ñol i ja hi estem acostats. Ara us toca a vosaltres aguantar-vos I saber quin pa s'hi dóna. Si us odiem, heu fet tot perquè així sigui, i us volem fora de la nostra terra. Au, Pal pueblo xarnego
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 02:34
        Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 02:34
        fas pena, pobret... Catalunya es y siempre ha sido parte de Espanya... principalmente, porque la mayoría de los catalanes lo han sido y así lo han sentido siempre, a pesar de algunos colonos y sus 'hipoteticos' descendientes venidos de allende los Pirineos... esto no va a cambiar por 4 L0c0s como tu... Eres español y lo serán tus tataranietos y los tataranietos de tus tataranietos; y así sucesivamente... Si no te gusta tendrás que resignarte y volver a la Escuela a estudiar 'Democracia' e Historia... Yo creo que hay que llevar las cosas siempre por buen cauce y respetar los derechos de todos y profundizar siempre en la Democracia... Que tu no lo creas así es tu problema... En el peor de los casos te harán comprender. Eso es un hecho... Reflexiona, busca el equilibrio y la moderación; y corrige tus errores (algo que todos debemos hacer)... Lo mas importante siempre es el bienestar de todos, la paz social y el Progreso...
  16. Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 21, 2021 | 09:52
    Gonzalo desembre 21, 2021 | 09:52
    Muñeco de Puigdemont, xenófobo, cangrena moral, primitivo.
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 21, 2021 | 11:12
      JordiP desembre 21, 2021 | 11:12
      "Cangrena" ve de "cangrí", oi? O de "cranc"? Sí, millor, perquè s'adapta a la marxa enrera que està fent la democràcia en aquest país, pressionada per la metròpoli que ens governa "ferro et igne".
  17. Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 10:56
    Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 10:56
    ... "L'estaca sí tomba" Sí... estirem fort per aquí i estirem fort per allà, i l'estaca sí tomba... a poc a poc, l'estaca del supremacisme, del racisme i la xenofòbia, del nepotisme, de la imposició del Monolingüisme administratiu i social en Català, tomba... a poc a poc, pas a pas, l'estaca supremacista tombarà i tot el poble de Catalunya recuperarà la Llibertat i la Democràcia usurpada pels que es creïn descendents dels colonos 'arios' de més enllà dels Pirineus de fa uns pocs segles. El supremacisme i racisme social venen de fa molts segles enrere; i a nivell polític van explotar al segle XIX a tot Europa... però tots dos cauran al segle XXI; i amb ells l'estaca supremacista tombarà i s'imposaran el respecte i convivència democràtics i equitatius de cultures i llengües. No pot ser d'una altra manera a Espanya, nació social, cultural i amb arrels de mil·lennis de facto; i nació política 'de jure' des de fa més de 5 segles...
    • Icona del comentari de: Pedro Cantalapiedra Canto - Cascajo a desembre 21, 2021 | 13:00
      Pedro Cantalapiedra Canto - Cascajo desembre 21, 2021 | 13:00
      Com pot dir una persona de bé tantes baboiades/ mamarratxades .. pensa escriure per ' espanyolets mil del carrer ' ( en dieu ' españolitos de a pie ' ) ? Molt senzill, perquè no ho és gens ni mica, ni poc ni gaire . . simple acomplexat made in spain ..ves-te'n a emigrar , ço és, de professió, emigrant . . això sí , defora " ensabonant " d'allò més! PD : llàstima, que ara amb tant d' espoli a Catalunya/ PPCC , potser ja ni us cal anar-vos-en . . . Nota : fins mai més, no puc perdre el temps amb un no ningú d' allò més ridícul així com abaixà'm l' humil nivell que pugui tenir ! Anotació al marge : guaita que en tens de món ' espanyol ' per a ser-hi . . i has de ser ací .. pobre llàtzer !
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 16:03
        Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 16:03
        Vamos, que el patrimonio exclusivo de la inteligencia, el conocimiento verdadero y la buena fe los tienes tu, claro.... Y ademas no eres supremacista, ni los que piensan como tu lo son, verdad?... pos bueno, ueno, pues molt bé, pues Adeu...
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 16:29
          Anònim desembre 22, 2021 | 16:29
          De classes de supremacista, xenofòbia, odi, genocidi lingüístic i d'altres, en dones tu cada dia xarnego. Tira pal pueblo que aquí no volem inadaptats com tu, AU....
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 11:08
            Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 11:08
            ¿Porqué tendría yo que ir a visitar tu pueblo, que seguro es el mas infecto de toda la comarca?... con 'gentola' como tu me extrañaría que fuese de otra manera... En fin, el fin de semana estaré en 'Aigua Blava' donde hay menos paletos tractorios que en tu pueblo, seguro... Suelo comer en el 'Toc al Mar', 'Les Acàcies' o el 'Mar i Vent' (veremos que pasa con el Covid); y suelo llevar una Boina para identificarme con algún tractorioriano que pulule por allí por error, y evitar así que me den la brasa con sus Im-Impe-Impertinencias... Como soy generoso invito a una cervezita hasta al mas b0b0 que me entre en conversación... ya me entiendes...
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 21, 2021 | 14:07
      Ricard desembre 21, 2021 | 14:07
      Si s'imposen "el respecte i convivència democràtics i equitatius de cultures i llengües" l'alliberament nacional del nostre país està servit. Gràcies pel seu optimisme.
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 21, 2021 | 19:29
      Anònim desembre 21, 2021 | 19:29
      O sigui teniu 1000 anys? 500 anys??? O sou com la bandera ñola del 1785???? A veure si us poseu d'acord que així acabareu siguent des d'abans de Adan i Eva, carallot
      • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 21, 2021 | 22:58
        Pere LLimonera i Citronell desembre 21, 2021 | 22:58
        A mi, la Música Militar nunca me supo levantar, como dice la canción de Brassens; pero... Ja, ja, ja... cuanto tarado han creado la falsificación de la Historia, el adulteramiento de la cultura y el aculturamiento e Ingeniería Social de Patrias-Inventadas en la 'Escola'... Catalunya es lo que siempre a sido: una región de España, que perdió parte de su territorio por culpa de tarados como Pau Claris y otros de su calaña... Y mantiene "LLivia" gracias a que el resto de españoles dijeron a los Franceses que era así o había guerra; que no gracias a los gobernantes catalanes de la época... Siempre fue España geográficamente, culturalmente y relacionalmente; y obviamente, en España y con las demás regiones de España, están sus raíces y relaciones e intercambios principales desde hace mas de 3000 años; aunque tuviera alguna breve relación con gentes de mas allá de lo Pirineos... Catalunya siempre ha formado parte de "La Pell de Brau"... - Políticamente fue 'de facto' parte de España desde la unión de las coronas de Castilla y Aragón a finales del 1400; porque aunque 'de jure' hubiera aun ciertas separaciones durante 2 o 3 siglos aun -que se reducían poco a poco, paulatinamente-, funcionaban como una unidad frente al exterior, y en muchos aspectos también como una unidad en el interior de ambas monarquías, siendo el objetivo claro siempre la unión de toda España... Se conocía como La Monarquía Hispánica, España o las Españas. Y así lo veían y sabían todas las demás naciones : hasta en el Himno Nacional de Holanda se hace referencia a la España de aquella época... Jaume I dejo por escrito que sus conquistas eran "por la mayor Gloria de España"... ja, ja, ja... y Cervantes lleva al Quijote por Barcelona; y titula una de sus Novelas Ejemplares' escritas entre 1590 y 1612, sobre el rapto de una joven por los Ingleses y su rescate: 'La Española inglesa'... No la titula la 'La Castellana inglesa', ni 'La Andaluza inglesa', ni 'La Aragonesa inglesa', sino: "La Española inglesa"... Cuando llegan a América bautizan a la primera gran isla como "La Hispaniola", y el primer Virreinato en 1535 fue el de "Nueva España" (hoy Centro-América y México). Ya en 1493 el Capitán Militar del 2° viaje de Colón a América era un Catalán: Pere Magarit (que por cierto, también participó antes en la conquista de Granada a los musulmanes por los Reyes Católicos); y el del 3er viaje fue otro Catalán. Siempre hubo numerosos catalanes en América y desde el principio. La ciudad de Barcelona en América (Venezuela) fue fundada en 1600 y pico...
        • Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 16:20
          Anònim desembre 22, 2021 | 16:20
          Fer un retalla i enganxa es lo teu, entendre el que diu és tot un altra cosa i es evident que no has entès ni el que penges. En fi xarnego, pal pueblo que es el teu lloc natural.
          • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 23, 2021 | 17:50
            Pere LLimonera i Citronell desembre 23, 2021 | 17:50
            Ese texto es todo mio, paleto... A veces hago corta y pega , pero de mis propios textos, no de la Wiki u otros sitios como seguramente haces tu... Está apelotonado porque aunque en la caja para escribir pongas espacios, punto y aparte y diferentes parágrafos, luego el comentario sale todo junto... Quizás podría solucionarlo metiendo código HTML entre als frases y los espacios y parágrafos, pero no me apetece ahora perder el tiempo probándolo... aflójate la barretina pa coger oxigeno en las seseras, que te hace mucha falta... Apa, Adeu...
  18. Icona del comentari de: jg a desembre 21, 2021 | 11:59
    jg desembre 21, 2021 | 11:59
    imposible
  19. Icona del comentari de: Donec Perficiam a desembre 21, 2021 | 13:40
    Donec Perficiam desembre 21, 2021 | 13:40
    Ho vaig dir fa dos anys. Només hi ha dos camins. El pacific que és el que fan ara mateix el bunyol de politics que tenim, i el no pacific, la DUI. Després del bodebil que hem hagut de veure durant aquests dos anys...es constata que només en queda un (la DUI). Tota la resta és esperpèntica, surrealista i del-lirant.
  20. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 21, 2021 | 15:36
    LlunyDeCat desembre 21, 2021 | 15:36
    Potser els catalans que no varen viure l'època de la Transició no ho saben però teníem el costum d'insultar els Grisos en ... castellà. Recordo les manis del gener i febrer del 76 i els Grisos a Lesseps. Milers de joves vàrem buidar de runa un parell de contenidors i les porqueres (era com anomenàvem els autocars dels Grisos) hagueren de marxar. I ens adonàrem que els insultàvem en castellà perquè era més insultant que utilitzar el català. Una curiositat de l'època. Després d'allò Madrid ja va enviar tota la massa d'anti-avalots de Valladolid. Si reviseu les fotos hi veureu un parell de Grisos de Valladolid amb els mocadors vermells al coll. Eren gent molt bèstia. Estomacaven vells sense cap escrúpol com ho feren l'1Octubre del 2017. L'odi als Catalans el duien als ulls. Com molts individus de la BRIMO que és infestada d'agents al servei d'Espanya. Evidentment els independentistes érem minoritaris però potser no ho sabeu: el PSOE, PC i PSUC tenia l'autodeterminació al programa. A Andorra hi havia una llibreria a principis dels 70 on hi trobaves tots els programes dels partits opositors. La Transició fou l'ensarronada més gran de la Història de CAT. Però a l'època els Colons Espanyols tenien majoritàriament simpatia pels Catalans i molts volien que els fills esdevinguessin Catalans a través de la llengua. Per això la immersió començà a Santa Coloma. Però la por que tenallava els polítics catalans - al lerrouxisme - els impedí de dur a terme l'assimilació de la colònia estrangera. Ho tenien a l'abast de la mà i fallaren. Per això la immersió no existeix realment. Tot el que muntaren CDC, UDC, PSUC i PSC és un castell de sorra sense base. I fou la por la responsable. Com l'Ocubre 2017. Curiós, oi ? Fer cadenes humanes de milions de persones, votar SÍ a la Independència mentre els Policies Espanyols et foten d'hòsties i després les elits fan figa.
    • Icona del comentari de: Gràcies giga-foto a desembre 21, 2021 | 20:21
      Gràcies giga-foto desembre 21, 2021 | 20:21
      A la Via Catalana (gent agafada de la maneta) hi van participar 793.683 persones, de les quals 130.311 nens. Per calcular aquesta xifra, es va utilitzar la giga-foto que va publicar la mateixa ANC. Una vintena de ciutadans supervisats pel professor de la Universitat de Barcelona Josep Maria Oller van passar tres mesos revisant les 107.000 imatges facilitades per l'ANC. L'ANC pregonava 2 milions d'assistents. Així és el nacionalisme català: mentider per naturalesa. Com per creure't alguna cosa del que diuen.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 22, 2021 | 10:53
        Ricard desembre 22, 2021 | 10:53
        Mentiders, i ells mateixos es deixen comptar amb millers de fotos? Quins mentiders més estranys.
        • Icona del comentari de: És que no es pot demanar més, Ricardín a desembre 22, 2021 | 19:23
          És que no es pot demanar més, Ricardín desembre 22, 2021 | 19:23
          Els de l'ANC són mentiders i molt tontets.
  21. Icona del comentari de: Lluis a desembre 21, 2021 | 17:45
    Lluis desembre 21, 2021 | 17:45
    Como está el patio.....
    • Icona del comentari de: Anònim a desembre 22, 2021 | 00:03
      Anònim desembre 22, 2021 | 00:03
      Uff....
  22. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 21, 2021 | 23:25
    LlunyDeCat desembre 21, 2021 | 23:25
    "Hem tornat al 1976". Hi ha dos elements que són completament diferents de fa 45 anys. Primer: a l'època els independentistes érem minoria; Segon: l'ús del Català al Principat era molt més estès malgrat l'escola espanyola. Enguany els Catalans - excloc els traïdors anomenats Botiflers - són tots independentistes la qual cosa era inimaginable el 1976. Fins i tot el 2001 l'independentisme majoritari era utopia. El 1976 la Colònia Espanyola vivia pràcticament al marge dels Catalans. La interacció es produïa a ciutats i barris concrets o fora de BCN i Rodalies. Però als barris majoritaris de l'ètnia catalana els estrangers aprenien el català com ho feren aquells murcians arribats al Poble Sec (BCN) per construïr el cremallera de Núria als anys 20 i que acabaren a Estat Català. Des de finals dels 90 els descendents de la Colònia Espanyola refusen majoritàriament parlar català. Ho he viscut a cada visita des de finals dels 90. Havies d'insistir a les recepcions dels hotels perquè et parlessin català. Més de 20 anys després ja veiem la catàstrofe.
    • Icona del comentari de: Els Catalans no són tots independentistes a desembre 22, 2021 | 11:02
      Els Catalans no són tots independentistes desembre 22, 2021 | 11:02
      Ja us agradaria als nacionalistes que fos així. No val excloure qui no et convé i definir que la resta són “els catalans”. Els botiflers són catalans i els xarnegos més, ja que fora de Catalunya no hi ha xarnegos. La llengua catalana està molt més estesa ara que el 1976 gràcies al pujolisme, TV3 i la immersió i és evident; negar-ho és cinisme.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 22, 2021 | 13:35
        Ricard desembre 22, 2021 | 13:35
        Quin comentari més estrany. O sigui que fora de Catalunya no hi ha xarnegos? I no tots els catalans són independentistes? Renoi, que bé...
        • Icona del comentari de: Pere LLimonera i Citronell a desembre 22, 2021 | 17:19
          Pere LLimonera i Citronell desembre 22, 2021 | 17:19
          Ricardito, tu no lo comprendes por que tus neuronas están fachorreramente entrelazadas, o sea: fachicizadas... esto es un mal genético que ataca a algunos elementos de 'raza superior', aunque no a todos... Nooo, no tiene nada que ver con los LGTB... Mira a ver, si en la Seguridad Social te encuentran algún remedio... sino, siempre están el TSJ, la Emetérita, o los de la cabra, que te pueden dar un susto que te cure el hipo y también estas irregularidades genéticas... Pero, bueno, si no te interesa, pues también lo puedes dejar así; allá tu... menos, no vas a ligar; eso está claro...
        • Icona del comentari de: D'estrany res, Ricardín a desembre 22, 2021 | 19:20
          D'estrany res, Ricardín desembre 22, 2021 | 19:20
          Per començar, només ets botifler si ets català. Tradicionalment eren xarnegos els descendents d'una parella mixta, generalment francès i catalana, però també al inrevés. Després es va anomenar xarnego qualsevol descendent de parella mixta catalana amb emigrant, generalment de la resta d'Espanya. Ara per ser xarnego només cal ser espanyol i residir a Catalunya, cosa que tècnicament és ser català segons l'Estatut.
  23. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 22, 2021 | 17:20
    LlunyDeCat desembre 22, 2021 | 17:20
    L'any 1976 les elits catalanes ja havien concebut l'estratègia per amagar la presència massiva d'estrangers Espanyols, Colons i Ocupants barrejats. Dic amagar perquè era llur objectiu amb totes les collonades "Som un Sol Poble", "Nous Catalans" i la més bèstia "És Català tot el qui viu i treballa a CAT". A les escoles la mainada sabia perfectament qui era "castellà" i qui era "català". I la mainada espanyola sabia - com llurs pares- que vivien en un altre país on la gent parlava una altra llengua. Enguany és evident que la collonada/es continuen. Però les elits s'han trobat que una part dels Colons/Ocupants Espanyols s'han rebel.lat i ara volen l'escola en Espanyol i fins i tot la famosa Tabàrnia (curiosament les comarques on més Espanyols tenim). La Revolta de part dels Espanyols de CAT és per la llengua. No volen pas parlar Català. Volen viure en Espanyol a CAT. Són Espanyols i ho diuen i ho proven fins i tot a aquesta web inondant-la de comentaris en Espanyol que mai no llegeixo malgrat que aquesta púrria estrangera em comenta els meus comentaris. Ésser Català és simplement tenir la llengua catalana com a pròpia i transmetre-la als fills. La resta és per fer l'ase com al 1976.
  24. Icona del comentari de: LlunyDeCat a desembre 22, 2021 | 18:01
    LlunyDeCat desembre 22, 2021 | 18:01
    Tants anys observant els comportaments dels meus compatriotes Catalans i per damunt de tot les nostres elits no m'han pas tret la sorpresa de la nova collonada, repetició tipus TOC de la precedent i això des dels anys 70 del segle passat. La realitat és que mai no hem pas eixit del 1976. Els únics que han canviat han estat els Colons/Ocupants Espanyols. Només cal veure la fauna espanyola (i Espanyols camuflats de Botiflers) envaïnt la web. Els Catalans continuen fent l'orni, fugint d'estudi i per què no pas dir-ho: CAGANT-LA CADA JORN DE L'ANY ! Carallots ! Sí. La cagueu quan parleu Espanyol, quan contesteu als Espanyols en Espanyol, quan voteu la gent que va fer figa i que mai va defensar-vos de les pallisses dels Espanyols o de les humiliacions i agressions per parlar Català. En Català "cagar-la" és equivocar-se. I continuareu parlant Espanyol, comprant productes dels Espanyols i mirant les tvs espanyoles o llegint els mitjans espanyols o botiflers en Espanyol o en Català com "La Vanguardia i de les Jons", "Al Pariudicu" i no cal pas oblidar l'infecte Neo-Botiflerisme de l'ARA. En Partal a Vilaweb ha proposat als diputats independentistes a Madrid de parlar només català. Vosaltres creieu que aquells endollats visquent del sou de polític ho faran ? Mai. I així, doncs, qui dia passa any empeny i ... apa ! a plànyer-se que només restarà això.

Respon a JordiP Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa