Missing 'path' query parameter

Al món hi ha economies de mercat amb biaixos socialdemòcrates i economies intervingudes on la llibertat de mercat no existeix. Després hi ha els llestos que, sense deixar la gent decidir en gairebé res, s’abracen al capitalisme. Així era, amb totes les seves mancances, a l’última etapa del franquisme, però així és sobretot en el sistema xinès.

És difícil que en una economia com la xinesa una empresa decideixi traslladar la seva seu social fora del país, però no per gratitud al règim sinó per impossibilitat estructural. De fet, la gratitud empresarial ni existeix ni es pot esperar quan ens trobem davant de grans societats anònimes el qual accionariat de les respon a criteris de caràcter econòmic del mateix estil que el que cadascú de nosaltres pot tenir respecte en la seva economia domèstica: l’eficàcia i l’eficiència en les decisions que adoptem en el nucli familiar se semblen així a les adoptades per la majoria dels socis en la Junta general d’accionistes.

Una sèrie de periodistes del règim s’han dedicat aquests dies a criticar de manera personalitzada el CEO de Ferrovial, Rafael del Pino, com a lamentable claca del lamentable i electoralista espectacle ofert per un president del Govern a les portes de ser-ho de la Unió Europea. Cal dir que Pedro Sánchez ha utilitzat amb astúcia el manit argument de la despietada empresa que no vol pagar els impostos amb què nodrir els serveis dels esforçats treballadors. Periodistes armats amb micròfon ampli l’han utilitzat per recordar quants diners deu Ferrovial a les arques públiques espanyoles. La patètica rebequeria oblida diverses coses: que és la Unió Europea que presidirà Sánchez la que permet que hi coexisteixin fiscalitats més toves que altres amb el consegüent reclam per a les empreses que volen maximitzar el benefici; que les empreses el que sobretot busquen és la seguretat jurídica i una celeritat judicial que aquí des de fa uns quants anys brillen per la seva absència; que Del Pino es queda a Espanya en l’àmbit particular i aquí tributarà, i que els seus treballadors espanyols, mentre el govern no empitjori les coses continuaran tenint aquí la seva feina. Però sobretot és important recordar la idea que està implícita en això que Ferrovial deu alguna cosa a Espanya, perquè és falsa: si calgués deduir que tenim un crèdit amb aquesta empresa hauríem de començar a preguntar-nos que és el que al seu dia els vam donar sense merèixer-ho així que en el fons la crítica es regira contra el seu autor. Esperem que l’electoralista maniobra de Pedro Sánchez no hagi contribuït a augmentar el desprestigi d’Espanya com a refugi d’inversions i lloc on les empreses puguin dur a terme els seus negocis. Seria una mala manera d’iniciar-se el període de presidència espanyola de la Unió Europea.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Com pots salvar Ferrovial. Cal investigar abans de parlar així a abril 17, 2023 | 09:15
    Com pots salvar Ferrovial. Cal investigar abans de parlar així abril 17, 2023 | 09:15
    I tant que Ferrovial, empresa franquista vinculada a la família Calvo-Sotelo ha d'agrair al ESTADO ESPAÑOL les ajudes rebudes, molta obra pública i molt tapar el problemes legals:tracte amb altres empreses per repartir-se l'obra, exclore'ls del judicis per corrupció com al Palau de la Música, cap investigació per les seves contribucions als partits, si diuen que va passar amb CDC, què no devien fer a Madrid... Com els pots deslliurar de tot sra. Nebrera? Ah ets o ers del PP.
  2. Icona del comentari de: Jomateix a abril 17, 2023 | 10:10
    Jomateix abril 17, 2023 | 10:10
    Al país de la picaresca…on el famos 3% era pagat per empreses del ibex (amb Caixa b Doncs com FCC o la mateixa Ferrovial) ferroviales va Enriquir amb licitacions estatals i autonomiques…(sobretot autopistes de peatge) i en aquests sistema de favoritismes per suposat que ferrovial li deu a espanya favors. Ni que fos un país capitalista on es guanyen els pliegos per rendabilitat escolti. A Espanya el millor empresari que han tingut i que tots intenten seguir l exemple es Jesús Gil. Aixi está el pati a l Africa sota l Ebre
  3. Icona del comentari de: Llum a abril 17, 2023 | 22:17
    Llum abril 17, 2023 | 22:17
    Senyora, ja sabem del peu que calça i no disimula res. En temps del dictador el fundador es va casar amb una Calvo Sotelo i sense res més, li van comença a adjudicar obra pública, que es pagava amb el nostres impostos. Així va créixer i van fer molts diners. Els diners es poder i amb la democràcia van continuar i quan algú té massa poder mai no té prou i fa el que ha fet Ferrovial. Ho ha fet amb trampa aprofitant els diners i el poder per adjudicar-se tota mena de obres i serveis amb l'administració. Qui pot parar tant poder d'una empresa afavorida i tramposa?. Recorda el repartiment que s'ha fet l'obra publica durant 25 anys. Si us plau, no ens prengui per ximples dien que no deu res als espanyols i catalans, rs vergonyós!
  4. Icona del comentari de: Gerard a abril 18, 2023 | 19:57
    Gerard abril 18, 2023 | 19:57
    Investigui Junqueras i ferrovial.

Respon a Llum Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter