Missing 'path' query parameter

El president Puigdemont té molts enemics a Espanya, moltíssims. A Catalunya en té de dues menes: els que s’hi declaren obertament i els que ho dissimulen. Però comencem pels d’Espanya. En té tants, en aquell país, que es compten per milions. Un bon nombre el voldria veure mort després de fer-li una cara nova, uns altres el voldrien tancar entre reixes com a mínim vint anys, i uns altres voldrien que abans de ser empresonat fos passejat per la Castellana de Madrid dalt d’un carro, vestit amb parracs i fermat amb grillons. N’hi ha que fins i tot han organitzat escenificacions molt aplaudides de la seva execució.

L’obsessió d’aquesta gent és tanta, que no s’adona que com més l’odien, com més extradicions demanen, com més grillons somien posar-li, més evidencien la importància de la seva figura. Al capdavall, si, segons diuen, no és ningú, si la seva presidència a l’exili no té cap valor, per què tenen tantíssims assalariats pendents de la seva persona? Estan enfurismats perquè el president Puigdemont els ha fet coses que couen, com ara burlar els seus serveis d’intel·ligència i els seus cossos policials, tant en els seguiments per carretera o en els controls de frontera com en la celebració del referèndum del l’1-O, l’ocultació de les urnes o el fet de votar en un lloc que no preveien. I encara més si hi afegim el ridícul i el descrèdit que ha suposat per a Espanya la negativa dels tribunals internacionals d’extradir-lo per manca de garanties democràtiques. Quin clatellot!

Tanmateix, si ens posem a la pell històricament opressiva de l’Estat espanyol, tot aquest odi es pot entendre mot bé, per aberrant que sigui, perquè Espanya és com és, està encantada de ser-ho i no canviarà per molt que alguns catalans pretenguin vendre’ns la idea que una taula de diàleg ho canviarà tot. Una altra cosa és l’hostilitat provinent de la cúpula d’Esquerra Republicana envers el president Puigdemont, fins al punt que les ganes que té de volatilitzar-lo són, si més no, tan intenses com les espanyoles. No és cap secret que, si de l’esmentada cúpula depengués, ja faria temps que s’hauria servit de l’art d’encanteri per fer-lo desaparèixer.

Les raons d’aquesta hostilitat no són pas les mateixes que les d’Espanya, naturalment, però és obvi que conflueixen i que al final acaben agermanades. De fet, si haguéssim de condensar aquesta confluència en un sol mot, el mot seria ‘nosa’. Molta nosa. És trist, però és així. El president Puigdemont fa tanta nosa a Espanya com a la cúpula d’Esquerra. En altres paraules: esborrar-lo del mapa seria una gran victòria per a Espanya i un gran alleujament per als dirigents d’Esquerra, que veurien eliminada la figura que més vots els treu en les eleccions. Recordem, en aquest sentit, explícites declaracions d’alguns dirigents del partit, començant per Oriol Junqueras, intentant desacreditar l’exili, en general, i el del president Puigdemont, en particular.

La idea que aquesta cúpula intenta teixir, molt ben vista pel Gobierno de España, és que els membres del govern català a la presó serien els herois, els valents, els coherents, mentre que els membres a l’exili serien els egoistes, els covards, els discordants. Aquest discurs, és clar, té un punt feble que ha impedit que la cúpula d’Esquerra li donés tota la potència que voldria. Es diu Meritxell Serret i Marta Rovira. Però aquest punt, amb el retorn sobtat i curiosament indolor de Meritxell Serret, sembla que ha entrat en fase de canvi i no sembla impossible el retorn també de Marta Rovira.

No és estrany, doncs, que hi hagi tantes discordances a l’hora de formar Govern entre JxCat i ERC, i que la representativitat del president Puigdemont i el Consell per la República en sigui l’escull principal. Per a JxCat i per a moltíssims altres independentistes, el president Puigdemont és el president legítim de Catalunya, perquè és inadmissible que un president i un govern democràticament escollits siguin destituïts, criminalitzats i perseguits víctimes de l’agressió d’un Estat. El problema és que la cúpula d’Esquerra no vol que ningú faci ombra a Pere Aragonès i, per aconseguir-ho, necessita que el president Puigdemont quedi relegat a un paper merament testimonial, de segon ordre. Un gerro amb flors, per entendre’ns. Espanya, si pogués, aniria molt més lluny encara i trencaria aquest gerro. Però davant la impossibilitat de fer-ho, ja li va bé que la cúpula d’Esquerra li faci la meitat de la feina. I és que els catalans som mestres disparant-nos trets als peus. Em temo, tanmateix, que blasmar aquest plantejament suïcida és picar en ferro fred i que Catalunya, en qualitat de ‘poble absurd’, està condemnada com Sísif a empènyer muntanya amunt la roca gegant que cada dia rodola muntanya avall.

La legitimitat d’un president a l’exili, víctima d’un país opressor, l’atorga sempre el poble agredit. Mentre aquesta legitimitat i aquest rang de veritable president es mantenen, independentment de qui mani, l’Estat opressor queda en evidència davant del món. El president Torra ho va entendre perfectament, això, i també quin era el seu paper en aquest capítol de la història. Va ser per aquesta raó, que, tot i ser president amb tots els atributs legals, ell es va considerar en tot moment un president en funcions substituint, no pas succeint, el legítim president Puigdemont. I així es va mantenir fins que Espanya, amb una nova agressió, el va inhabilitar. Però, és clar, el president Torra, que provenia de la cultura, no és un home que necessiti reafirmar-se personalment per mitjà de càrrecs polítics. L’arrel i el plantejament de Laura Borràs eren exactament els mateixos. Ara, en canvi, l’objectiu no és substituir el president Puigdemont, l’objectiu és succeir-lo.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a abril 19, 2021 | 21:38
    Ramon abril 19, 2021 | 21:38
    Quantes veritats!
    94
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 19, 2021 | 21:38 13
    Respon
  2. Icona del comentari de: Pere a abril 19, 2021 | 21:40
    Pere abril 19, 2021 | 21:40
    Ostres, Víctor, més clar i català no es ot dir!!!
    • Icona del comentari de: Clar i català si a abril 20, 2021 | 14:42
      Clar i català si abril 20, 2021 | 14:42
      Però, és veritat el que diu Víctor?. Per a mi que no molt.
  3. Icona del comentari de: Xavier a abril 19, 2021 | 21:46
    Xavier abril 19, 2021 | 21:46
    Molt bon article, que no deixa de ser una veritat com un temple. ERC fa tot el que és possible i impossible per esborrar-lo del mapa i que la gent l'oblidi, però l'MHP i els seus acompanyants són valents a no poder més. És un orgull que forcin al màxim aquest govern amb els traïdors - adversaris d'ERC. Es pensen que perquè han tret 1 diputat més, tenen dret a què tothom els tiri la catifa i els faci la reverència. Endavant Junts, no us deixeu trepitjar!!!
    353
    Icona de dislike al comentari de: Xavier a abril 19, 2021 | 21:46 497
    Respon
    • Icona del comentari de: Resultats 14F a abril 20, 2021 | 07:20
      Resultats 14F abril 20, 2021 | 07:20
      ERC+CUP=42 escons / JxSou=32 escons
      179
      Icona de dislike al comentari de: Resultats 14F a abril 20, 2021 | 07:20 123
      Respon
    • Icona del comentari de: Frau a abril 20, 2021 | 09:07
      Frau abril 20, 2021 | 09:07
      Per tots els fets exposats en aquest article no vaig votar ni ERC ni la CUP. Ara volen vendre que important és l'eix esquerra dreta i menystenen que vàrem votar independència i obtenir 74 diputats. Pretenen que JxC -32 escons- sigui convidat de pedra al govern pq consideren que és de dretes i no té dret a res. És un frau descarat. Jo els deixaria sols amb la Cup inestable. L'acció a Europa de Puigdemont amb Comin i Clara és l'única que es pot enfrontar amb els poders que ens tenallen les llibertats.
      92
      Icona de dislike al comentari de: Frau a abril 20, 2021 | 09:07 87
      Respon
      • Icona del comentari de: Tu si que ets un Frau a abril 20, 2021 | 10:25
        Tu si que ets un Frau abril 20, 2021 | 10:25
        Ets més corruptgent que la Ferrussola, què t'en avergonyeixes?
    • Icona del comentari de: Pel Xavier a abril 20, 2021 | 10:22
      Pel Xavier abril 20, 2021 | 10:22
      La diferència no és un escó, son 10 escons, més d'un 20%. Les CUP i ERC van començar a negociar el primer dia i en 4 dies ja van reeixir. Serà que'ls corruptgents no tenen cap pressa? Ho han demostrat manant 10 anys amb cap resultat positiu i molts de negatius...
      221
      Icona de dislike al comentari de: Pel Xavier a abril 20, 2021 | 10:22 3
      Respon
  4. Icona del comentari de: Avia a abril 19, 2021 | 22:12
    Avia abril 19, 2021 | 22:12
    Quanta miseria ERC, fa esgarrifar....
    148
    Icona de dislike al comentari de: Avia a abril 19, 2021 | 22:12 144
    Respon
    • Icona del comentari de: Si que hi ha miseria, i molta a abril 20, 2021 | 10:18
      Si que hi ha miseria, i molta abril 20, 2021 | 10:18
      No és pas ERC qui ha anat allargant les negociacions per formar Govern, ni qui va suspendre la DUI en segons i va fugir
      43
      Icona de dislike al comentari de: Si que hi ha miseria, i molta a abril 20, 2021 | 10:18 74
      Respon
  5. Icona del comentari de: Lluís Puig a abril 19, 2021 | 23:51
    Lluís Puig abril 19, 2021 | 23:51
    Marta Rovira i Puigdemont son 2 personatges molt contradictoris. Han intercanviat els papers d’ençà el 27 d’octubre. Crec que tots dos no podran tornar mai a Catalunya si no passen per la presó o si no pacten amb l’estat la NO independència a canvi de salvar el cul. Ja veurem quina de les 2 opcions acaben escollint.
    72
    Icona de dislike al comentari de: Lluís Puig a abril 19, 2021 | 23:51 43
    Respon
  6. Icona del comentari de: Pep a abril 20, 2021 | 00:17
    Pep abril 20, 2021 | 00:17
    Otro colega que se apunta a mi hipótesis de que Sánchez PSOE y Junqueras ERC están compinchado.
    98
    Icona de dislike al comentari de: Pep a abril 20, 2021 | 00:17 14
    Respon
  7. Icona del comentari de: Laia a abril 20, 2021 | 01:10
    Laia abril 20, 2021 | 01:10
    Excel·lent article!
  8. Icona del comentari de: FRANK DUBÉ a abril 20, 2021 | 01:27
    FRANK DUBÉ abril 20, 2021 | 01:27
    Tal com dius: MOLT TRIST TOT PLEGAT. Però deixe´m dir que al fons de tota aquesta tragèdia hi ha l´esperit maLigne del TERROR. Estan (estem?) TE--RRO--RIT--ZATS.. Tot i axí, crec que els actuals minidirigents haurien de fer una passa al costat i deixar passar als que NO ESTAN TE-RRO-RIT-ZATS. Perquè no ho fan?
    27
    Icona de dislike al comentari de: FRANK DUBÉ a abril 20, 2021 | 01:27 22
    Respon
    • Icona del comentari de: TE-RRO-RIT-ZATS??? a abril 20, 2021 | 10:43
      TE-RRO-RIT-ZATS??? abril 20, 2021 | 10:43
      Com el poc honorable que va trigar segons en suspendre la DUI i va fugir?
      36
      Icona de dislike al comentari de: TE-RRO-RIT-ZATS??? a abril 20, 2021 | 10:43 52
      Respon
  9. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 20, 2021 | 03:26
    LlunyDeCat abril 20, 2021 | 03:26
    L'autor ha posat el dit a la nafra. Però les estratègies absurdes d'ERC no són pas d'ara. Recordeu el primer tripartit i sobretot el segon amb en Montilla de president. Allà en Carretero ja va dir prou. Del costat de JXCAT no és pas millor l'històric - recordeu la gent del PNC i PDCAT, botiflers encoberts - i l'única cosa és que són a l'exili i eurodiputats que fa enrabiar tots els Espanyols i sobretot tota la purriassa espanyola d'eurodiputats. Tot plegat és una guerra total i malhauradament només els Espanyols ho saben. Els Catalans i llurs incompetents líders continuen amb el lliri a la mà mentre els Espanyols els roben, agredeixen, empresonen i apallissen. És un país tou com deia a Nació Digital el botifler Màrius Carol director del repugnant diari "collabo" dels Espanyols.
    202
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a abril 20, 2021 | 03:26 176
    Respon
    • Icona del comentari de: Si que estàs llunydecat a abril 20, 2021 | 07:16
      Si que estàs llunydecat abril 20, 2021 | 07:16
      potser a Waterloo visquent del cuento?
      273
      Icona de dislike al comentari de: Si que estàs llunydecat a abril 20, 2021 | 07:16 297
      Respon
  10. Icona del comentari de: Junqueras un lladre, FORA JA!!!! SALVEM ERC DEL CORRUPTE!!!! a abril 20, 2021 | 07:09
    Junqueras un lladre, FORA JA!!!! SALVEM ERC DEL CORRUPTE!!!! abril 20, 2021 | 07:09
    Pobre ERC amb el miserable Ferrovial Junqueras, un corrupte. Donar al germà eo contracte Ferrovial es CORRUPCIO AMB MAJUSCULES, I CAL QUEPLEGUI JA.
    83
    Icona de dislike al comentari de: Junqueras un lladre, FORA JA!!!! SALVEM ERC DEL CORRUPTE!!!! a abril 20, 2021 | 07:09 17
    Respon
  11. Icona del comentari de: Consell per la republiqueta de 9 segons a abril 20, 2021 | 07:15
    Consell per la republiqueta de 9 segons abril 20, 2021 | 07:15
    És una associació particular (ningú l'ha votat) que ha demostrat no tenir cap finalitat ni utilitat, només alimentar el ego i la butxaca d'un poc honorable que va suspendre la DUI i va fugir. Si vol putes, que se les pagui ell.
    654
    Icona de dislike al comentari de: Consell per la republiqueta de 9 segons a abril 20, 2021 | 07:15 884
    Respon
    • Icona del comentari de: Com son els corruptgents... a abril 20, 2021 | 09:04
      Com son els corruptgents... abril 20, 2021 | 09:04
      Per defensar al que va suspendre la dui i va fugir dedican totes les energies i recursos. Si haguessin dedicat la mitat d'esforç en assolir la independència ja seriam un País lliure, quedan ben clares les seves prioritats!p, mantenir les menjadores que La Famiglia és molt gran i hi ha moltes boques de vividors incompetens a alimentar.
      117
      Icona de dislike al comentari de: Com son els corruptgents... a abril 20, 2021 | 09:04 142
      Respon
      • Icona del comentari de: Erc es ESPAÑA.HEIL.JUNQUERAS a abril 20, 2021 | 09:05
        Erc es ESPAÑA.HEIL.JUNQUERAS abril 20, 2021 | 09:05
        Junqueras es SANCHEZ.155, UN FRANQUISTA D'ERC,ESPAÑA, PUTA ESPAÑA.ERC
        33
        Icona de dislike al comentari de: Erc es ESPAÑA.HEIL.JUNQUERAS a abril 20, 2021 | 09:05 37
        Respon
        • Icona del comentari de: En aquests comentaris podem veure les diferències a abril 20, 2021 | 09:11
          En aquests comentaris podem veure les diferències abril 20, 2021 | 09:11
          Uns només insultan sense exposar cap a raonament, son els gossos borderline dels corruptgents. Els altres aportan dades del que diuen. Queda clar on està el seny i a on està la misèria i vergonya...
          96
          Icona de dislike al comentari de: En aquests comentaris podem veure les diferències a abril 20, 2021 | 09:11 112
          Respon
        • Icona del comentari de: POTOL a abril 20, 2021 | 18:14
          POTOL abril 20, 2021 | 18:14
          TROS DE BORT
    • Icona del comentari de: ERC.FERROVIAL, MAFIA ASSASSINA a abril 20, 2021 | 09:04
      ERC.FERROVIAL, MAFIA ASSASSINA abril 20, 2021 | 09:04
      Junqueras, Mamelles, ferrovial i 21.000 catalans morts. Quin catolicmes lladre i assassi.
      48
      Icona de dislike al comentari de: ERC.FERROVIAL, MAFIA ASSASSINA a abril 20, 2021 | 09:04 56
      Respon
      • Icona del comentari de: . a abril 20, 2021 | 18:21
        . abril 20, 2021 | 18:21
        Comentari cínic i i d'un curtet de gambals.
    • Icona del comentari de: Ramon Tremosa i Mas a abril 20, 2021 | 10:12
      Ramon Tremosa i Mas abril 20, 2021 | 10:12
      Quanta veritat hi ha en el seu comentari, està molt bé que algú digui les coses pel seu nom. La casa de la república sembla una casa de barrets, serveix perquè els impotents assoleixin l'orgasme, i això sempre surt molt car...
      44
      Icona de dislike al comentari de: Ramon Tremosa i Mas a abril 20, 2021 | 10:12 141
      Respon
    • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a abril 20, 2021 | 16:43
      Ha, ha, ha abril 20, 2021 | 16:43
      En Panxo li va dir a en Pinxo: Vols que et punxi amb un punxó? i en Pinxo li va dir a en Panxo: punxa'm, però a la panxa no.
  12. Icona del comentari de: Edgar a abril 20, 2021 | 08:53
    Edgar abril 20, 2021 | 08:53
    Mentre Puigdemont no sigui novament president de Catalunya ... tots els que passin seran presidents en funcions.
    143
    Icona de dislike al comentari de: Edgar a abril 20, 2021 | 08:53 13
    Respon
    • Icona del comentari de: Famiglia junqueras, lladres i assassins a abril 20, 2021 | 09:06
      Famiglia junqueras, lladres i assassins abril 20, 2021 | 09:06
      Aragones , les braguetes del Ferrovial Junqueras o el Dodotis del corrupte
      37
      Icona de dislike al comentari de: Famiglia junqueras, lladres i assassins a abril 20, 2021 | 09:06 159
      Respon
  13. Icona del comentari de: Estrijol a abril 20, 2021 | 09:10
    Estrijol abril 20, 2021 | 09:10
    Al Junqueras li fa nosa tothom. Al Mas també el volia mort i enterrat.
    99
    Icona de dislike al comentari de: Estrijol a abril 20, 2021 | 09:10 88
    Respon
    • Icona del comentari de: Si noi, a abril 20, 2021 | 10:35
      Si noi, abril 20, 2021 | 10:35
      afortunadament els corruptes i processistes, com la merda, van a parar tots a la paperera de la història.
      117
      Icona de dislike al comentari de: Si noi, a abril 20, 2021 | 10:35 151
      Respon
      • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 12:05
        Ricard abril 20, 2021 | 12:05
        Què és un processista?
        • Icona del comentari de: Processista, definició: a abril 20, 2021 | 12:35
          Processista, definició: abril 20, 2021 | 12:35
          Adicte a processar, donar voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat.
          101
          Icona de dislike al comentari de: Processista, definició: a abril 20, 2021 | 12:35 165
          Respon
          • Icona del comentari de: Al definidor a abril 20, 2021 | 12:45
            Al definidor abril 20, 2021 | 12:45
            Els independentistes de les darreres fornades. els últims en arribar i els que es vos creieu més milhomes. Quina pena.
            108
            Icona de dislike al comentari de: Al definidor a abril 20, 2021 | 12:45 49
  14. Icona del comentari de: @' si no pacten amb l’estat la NO independència ' a abril 20, 2021 | 09:10
    @" si no pacten amb l’estat la NO independència " abril 20, 2021 | 09:10
    Y a continuación Carles y Marta pactarán con la cigüeña que los niños ya no vengan de Paris. Comparado con nuestra República, el Universo Marvel es neorrealismo italiano.
    2
    Icona de dislike al comentari de: @' si no pacten amb l’estat la NO independència ' a abril 20, 2021 | 09:10 157
    Respon
  15. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a abril 20, 2021 | 09:13
    Doctor Strangelove abril 20, 2021 | 09:13
    Sincerament, l'enemic d'en Puigdemont és ell mateix. S'ha convertit en un megalòman, i això passa, sobretot en persones no formades que arriben d'alt de tot, i és clar, no toquen de peus a terra. Tampoc cap favor li fan els seus aduladors, es convertirà en un pobre home, sí viurà bé, tindrà diners, però no poder estar a la teva terra, això ha de pesar molt! Hauria de reconèixer que tot això se li va escapar de les mans i demanar perdó per haver intentat fer allò pel que no estava preparat! No ho sé, però en aquesta vida, l'important no és ser millor ni pitjor, sinó ser conscient del que un és! Doc.
    115
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a abril 20, 2021 | 09:13 299
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 12:01
      Ricard abril 20, 2021 | 12:01
      Megalòman sense piràmides i sense diners? Curiós megalòman és el President. A Nelson Mandela també se li va escapar de les mans lluitar per la llibertat del seu poble? Ha de demanar perdó per perseguir un ideal compartit? Tant de realisme ens porta a la paràlisi de la història. I el món belluga. No en serem l'excepció.
      24
      Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 12:01 13
      Respon
      • Icona del comentari de: Sense diners? a abril 20, 2021 | 12:43
        Sense diners? abril 20, 2021 | 12:43
        Que jo sàpiga no ha renunciat al sou d'expresident, com tampoc Torra ni Mas. El sou d'europarlamentari tampoc és el d'un becari, i la casa de Waterloo tampoc és una barraca. Si li sumes l'estafa piramidal del Consell per la republiqueta de 8 segons casi cobra com el putero emèrit.
        43
        Icona de dislike al comentari de: Sense diners? a abril 20, 2021 | 12:43 174
        Respon
        • Icona del comentari de: Gervasi a abril 20, 2021 | 21:13
          Gervasi abril 20, 2021 | 21:13
          Tanta "informació" és més pròpia d'un tacito que espia il·legalment amb fons reservats espanyols. Sembla mentida que per a intentar defensar la unitat d'Espanya, hagis de fer el carallot de forma tant poca-solta.
  16. Icona del comentari de: Donec Perficiam a abril 20, 2021 | 09:41
    Donec Perficiam abril 20, 2021 | 09:41
    Una vegada més amic Victor, tens tota la raó. Puigdemont és la mosca collonera de tothom i molt be que fa. Sort en tenim d'aixó perque és l'únic que, (malauradament per a ell però per sort per a nosaltres) utilitza el seu exili per donar a coneixer internacionalment la sistemàtica trinxamenta exercida per Caspaña sobre els independentistes. Tant de bo en comptes de ser uns pocs exil-liats a Brusseles, n'hagueren sigut 30 (tot el Gobern de Catalunya). El problema no hauria sigut a la teulada dels exiliats, sino a la de Brusseles o d'Europa. És com si un lladre roba quatre xavos, el problema és per a ell, però si roba una mil-lionada, el problema el té el Banc.... Puigdemont és sens dubte, ho reconeguin o no, l'únic President legitim de Catalunya i li sobren pebrots per fer el que fa i més encara...per aixó desperta enveges entre la xusma politica. En manquen més com ell a Catalunya.
    440
    Icona de dislike al comentari de: Donec Perficiam a abril 20, 2021 | 09:41 404
    Respon
    • Icona del comentari de: L'únic??? a abril 20, 2021 | 10:32
      L'únic??? abril 20, 2021 | 10:32
      Doncs no ho ha pas demostrat, va suspendre la DUI en segons i va fugir. Vols dir que hi toques tu?
      74
      Icona de dislike al comentari de: L'únic??? a abril 20, 2021 | 10:32 91
      Respon
      • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 11:58
        Ricard abril 20, 2021 | 11:58
        Saps perquè va suspendre la declaració d'independència?
        • Icona del comentari de: Va suspendre la DUI per ruc o per unionista? a abril 20, 2021 | 12:30
          Va suspendre la DUI per ruc o per unionista? abril 20, 2021 | 12:30
          Quin País serios dona suport a un projecte que qui l'encapçala el suspen en 8 segons? Va seguir la consgna de l'altre botifler Astut Mas, per això va triar un batxiller incapaç de treure's el títol de Periodista (no parlem de física nuclear)
          96
          Icona de dislike al comentari de: Va suspendre la DUI per ruc o per unionista? a abril 20, 2021 | 12:30 121
          Respon
          • Icona del comentari de: Ha, ha, ha a abril 20, 2021 | 12:39
            Ha, ha, ha abril 20, 2021 | 12:39
            No cola el teu comentari Dr Strangelove dels collons.doc !
            28
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:07
        uno que vive en Tabarnia abril 20, 2021 | 13:07
        ja saps que l,hi va donar tot el seu suport, desentenença de tot?, l,Oriolet, si el que esta a la presso, si del mateix partit que varen apunyalar al Torre, i que el Rufi defensa tan be a Madriz, dons els mateixos
  17. Icona del comentari de: Que sóc de Barcelona a abril 20, 2021 | 09:47
    Que sóc de Barcelona abril 20, 2021 | 09:47
    Els convergents teniu un problema, us penseu que Puigdemont és un gurú, un enviat de Deú o una mena de Dalai Lama. En realitat, fa mesos que ningú es preocupa per Puigdemont, ja no és notícia, no apareix en cap mitjà i només en parleu els quatre convergents. Mira si és poc rellevant que fins i tot la seva dona (o millor dit exdona) s'ha buscat un nou amic que li fa companyia a la casa d'Amer (no cal entrar en detalls).
    807
    Icona de dislike al comentari de: Que sóc de Barcelona a abril 20, 2021 | 09:47 1009
    Respon
    • Icona del comentari de: pep a abril 20, 2021 | 09:55
      pep abril 20, 2021 | 09:55
      T'has confós, has d´anar a Salvame maruja botiflera !!!!!
    • Icona del comentari de: Anònim a abril 20, 2021 | 10:31
      Anònim abril 20, 2021 | 10:31
      Les xafarderies no m'agraden i la gent que les escampa perden tota la credibilitat o sigui que abans d'escriure sobre coses serioses pensa't-ho
      60
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a abril 20, 2021 | 10:31 10
      Respon
    • Icona del comentari de: A que soc de Barcelona a abril 20, 2021 | 12:59
      A que soc de Barcelona abril 20, 2021 | 12:59
      Eres nauseabundo.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:10
      uno que vive en Tabarnia abril 20, 2021 | 13:10
      tu! tens un problema, ets de Barcelona
      32
      Icona de dislike al comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:10 30
      Respon
  18. Icona del comentari de: Trankilo a abril 20, 2021 | 09:54
    Trankilo abril 20, 2021 | 09:54
    El futuro se llamaba Laura Borras. Primera Presidenta de la Generalitat, preparada, nueva en política y con un 75% de apoyo de la militancia de Junts. En campaña tenía más presencia Elsa Artadi que ella. ¿Será pxq en el libro de Puigdemont aparece como la futura Presidenta? Borras molestaba a la cúpula exconvergent que lleva años viviendo d la política. Si ella hubiera sido la candidata de verdad hoy sería Presidenta y la independencia no entraría en fase de congelación como, está clarísimo, pretende ERC. La excusa ampliar la base. Una propuesta que les ha dado un puñado más de votos. Otra oportunidad perdida gracias a los partidos empresa S.A.
    33
    Icona de dislike al comentari de: Trankilo a abril 20, 2021 | 09:54 24
    Respon
  19. Icona del comentari de: Trankilo a abril 20, 2021 | 09:54
    Trankilo abril 20, 2021 | 09:54
    El futuro se llamaba Laura Borras. Primera Presidenta de la Generalitat, preparada, nueva en política y con un 75% de apoyo de la militancia de Junts. En campaña tenía más presencia Elsa Artadi que ella. ¿Será pxq en el libro de Puigdemont aparece como la futura Presidenta? Borras molestaba a la cúpula exconvergent que lleva años viviendo d la política. Si ella hubiera sido la candidata de verdad hoy sería Presidenta y la independencia no entraría en fase de congelación como, está clarísimo, pretende ERC. La excusa ampliar la base. Una propuesta que les ha dado un puñado más de votos. Otra oportunidad perdida gracias a los partidos empresa S.A.
    54
    Icona de dislike al comentari de: Trankilo a abril 20, 2021 | 09:54 47
    Respon
  20. Icona del comentari de: Puigdemont, la disfressa estrella del Halloween de 2017 a abril 20, 2021 | 11:36
    Puigdemont, la disfressa estrella del Halloween de 2017 abril 20, 2021 | 11:36
    És lògic, Sr. Alexandre, que Puigdemont faci nosa a les autoritats espanyoles; s'ha passat tota la seva vida parlant malament d'Espanya a tot arreu, com vostè. No obstant això per a l'espanyol mitjà Puigdemont és un friki graciós que apareix als carnavals de Cadis, a les festes d'un poblet anomenat Coripe, als anuncis d'un perniler divertit que li va dir Pig Demont a una de les seves marques, etc (Per cert que el sensibilíssim Puigdemont ha passat pel jutjat totes i cadascuna d'aquestes al·lusions; el que es podria dir judicialitzar "la coña marinera"). Per l'espanyol mitjà seriós, Puigdemont és com un Roldán o un Dioni, i per al menys seriós com Dràcula, El Pocí o Carmen de Mairena.
    34
    Icona de dislike al comentari de: Puigdemont, la disfressa estrella del Halloween de 2017 a abril 20, 2021 | 11:36 211
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 11:53
      Ricard abril 20, 2021 | 11:53
      Ni Espanya ni la constitució espanyola gràcies als castellans no existeixen, ni existiran de facto. Existeix una Castella sense lleis (així doncs fora de la llei, i per tant criminal), expansionista i racista, que els mateixos castellans fan antipàtica a ulls de tothom. No ens cal odiar Castella. Només hem de granatir-nos que restarà llum. Aquesta és la nostra lluita, ser lliures, i no pas odiar ningú. El President Puigdemont, en la mesura que ens representa, sempre despertarà el racisme violent que els caracteritza des de fa segles.
      144
      Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 11:53 85
      Respon
      • Icona del comentari de: Fuigpelmón representa només als processistes a abril 20, 2021 | 12:51
        Fuigpelmón representa només als processistes abril 20, 2021 | 12:51
        Als independentistes ens va demostrar que no l'hem de tornar a votar quan va suspendre la DUI en 8 segons i va fugir.
        56
        Icona de dislike al comentari de: Fuigpelmón representa només als processistes a abril 20, 2021 | 12:51 202
        Respon
        • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 13:18
          Ricard abril 20, 2021 | 13:18
          Un altre "independentista" que té a Tejero, el Duc de Berwick o el Conde-Duque de Olivares d'herois.
          72
          Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 13:18 10
          Respon
    • Icona del comentari de: Corol·lari a abril 20, 2021 | 12:05
      Corol·lari abril 20, 2021 | 12:05
      Puigdemont va guanyar el pols judicial a l'empresa "Pig Demont" que va haver de canviar de nom; ara es diu "Pig De Montes". Ha afegit al seu catàleg nous productes com el xoriço ibèric "Los Congresistas", el vi "Queentorras" fabricat amb "una raza de uvas superiores" i el Rufián", "variedad charnego, vino espumoso elaborado a partir de la variedad morisco ". Fins i tot el propietari se'n va anar a Waterloo a Vilamonyas per la Republiqueta a muntar-li un pollastre a Puigdemont.
      11
      Icona de dislike al comentari de: Corol·lari a abril 20, 2021 | 12:05 250
      Respon
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:09
        uno que vive en Tabarnia abril 20, 2021 | 13:09
        vols dir que no t,has confos amb el teu nick? mes haviat tindria que ser COLLARET, que es el que portes possat a tor hora aixi els teus amos et treuen a passajar
  21. Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 12:07
    Ricard abril 20, 2021 | 12:07
    La bilis dels estrangers demostra que el President és imprescindible i fa una feina indispensable.
    182
    Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 12:07 82
    Respon
    • Icona del comentari de: Somnis humits? a abril 20, 2021 | 12:19
      Somnis humits? abril 20, 2021 | 12:19
      Jo soc català i t'explicaré els fets. Mas mai ha estat indepe, ho va fer veure per poder accedir a la presidència però les CUP ja el tenian clitxat i el van enviar a la paperera de la història. Va posar com hereu al més incompetent que va trobar, un batxiller que ha demostrat la incompetència esperada i ha desprestigiat el legítim procés de independència de Catalunya, objectiu de Mas assolit. Haurem d'esperar 300 anys més, espero que les futures generacions siguin més llestes i no votin corruptes processistes.
      122
      Icona de dislike al comentari de: Somnis humits? a abril 20, 2021 | 12:19 231
      Respon
      • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 13:04
        Ricard abril 20, 2021 | 13:04
        Gràcies per explicar-me els fets, segons els veus tu. També t'haig de dir que darrerament per aquí surten una colla de pretesos independentistes desenganyats o reconvertits en annexionistes. Jo no m'els crec perquè veig el que la gent vota. I el vot independenista és ferm, al contrari que la resta.
  22. Icona del comentari de: federalista a abril 20, 2021 | 12:15
    federalista abril 20, 2021 | 12:15
    jajajaj home pallasso a sou dels corrupgents del 3 per cent, parlant d'enemics jo soc enemic teu i no pasa res em caus malament, et veig com al cotalelo el gafarot carracelas espot i 4 frikis mes que cabeu tots en un trolebus , com pallassos etnicistes identitaris amb odi cap el vei i si poguera us tancaria a tots a prisio perque sou un perill public, a tu i lluny de cat us afusellaria per donar exemple, i pels altres la perpetua, ves per on ,ja tens un nou enemic, com fuigpelmon, pallasso etnicista.
    103
    Icona de dislike al comentari de: federalista a abril 20, 2021 | 12:15 399
    Respon
    • Icona del comentari de: Perill públic? a abril 20, 2021 | 12:22
      Perill públic? abril 20, 2021 | 12:22
      Com Felipe González dels GAL amb assessinats d'estat? Deus ser feferalista com Stalin, oi?
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 20, 2021 | 15:37
      Ramon abril 20, 2021 | 15:37
      En Tardà, ja del tot north by northwest.
    • Icona del comentari de: Federalista a abril 20, 2021 | 16:32
      Federalista abril 20, 2021 | 16:32
      Federalista... Com jo. Jo soc independentista respecte d'Espanya i federalista respecte de la Unió Europea. Molts de catalans volem pertànyer a la Unió Europea -esperem que sigui millor que ara- sense intermediaris espanyols ni francesos ( i si cal farem un referèndum sobre la pertinença a la UE). És així. Per la qual cosa no vulguis furtar i apropiar-te del federalisme. El teu federalisme és fal·laç, és fum, per què a l'altra banda no hi ha ningú. Un fum com les poca-soltades que escrius en el teu comentari per al teu auto-consum.
  23. Icona del comentari de: GROC a abril 20, 2021 | 12:43
    GROC abril 20, 2021 | 12:43
    Grans defensors de Puigdemont JxC, Victor Alexandre, Rahola , Cotarelo i un bon grapat d'insultadors d'ERC
    58
    Icona de dislike al comentari de: GROC a abril 20, 2021 | 12:43 22
    Respon
  24. Icona del comentari de: Arnau a abril 20, 2021 | 12:49
    Arnau abril 20, 2021 | 12:49
    Llibertat per als presoners polítics, "jutjats" i empresonats per un judici farsa del lawfare de la justícia espanyola. Retorn de tots els exiliats i que l'estat espanyol en forma de lawfare i clavegueram deixi en pau tots els que des de fa anys pateixen represàlia política. Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta.
    110
    Icona de dislike al comentari de: Arnau a abril 20, 2021 | 12:49 1
    Respon
  25. Icona del comentari de: El procés a abril 20, 2021 | 13:08
    El procés abril 20, 2021 | 13:08
    Ningú en parla mai, però, l'estat espanyol fa més de 300 anys va començar el PROCÉS de castellanització i espanyolització del nostre país. Un procés encara no finit, però que no s'atura mai. Per a l'estat espanyol la llengua, la cultura catalanes i els catalans que "ejercen" els hi son una nosa per a l'objectiu de l'estat espanyol, ço és acabar l'assimilació i vertebració dels catalans a Espanya i anihilar la nostra cultura ( i les altres que fan nosa) i així poder vantar-se del seu objectiu que Espanya sigui un estat monolingüe i uninacional... de facto. Mentrestant hi ha un munt d'independentistes "nerviosets" i destarotats que escriuen collonades barrejats amb comentaris trolls de falsa bandera, cada dia costa més diferenciar-los. Sembla mentida que alguns catalans caiguin en els paranys de l'estat espanyol, un estat humiliat per no haver guanyat l'unionisme ni el 21/12/2017 ni el 14/02/2021. Aconseguir la independència política respecte d'Espanya, ningú ha dit mai que sigui fàcil i bufar ampolles, però, si molts de catalans ho volem, entre tots, aconseguirem la independència malgrat les dificultats, els entrebancs, els malentesos i el joc brut de l'estat espanyol. Cal recordar que els unionistes tenen tot un estat i llurs aparells (Clavegueram, lawfare, tacitos, fons reservats espanyols, villarecos... que els hi fan la feina, mentre que nosaltres solament ens tenim a nosaltres ? Som-hi !
    • Icona del comentari de: 'Aconseguir la independència política respecte d'Espanya, ningú ha dit mai que sigui fàcil i bufar ampolles' a abril 20, 2021 | 13:29
      "Aconseguir la independència política respecte d'Espanya, ningú ha dit mai que sigui fàcil i bufar ampolles" abril 20, 2021 | 13:29
      Doncs s'anava a aconseguir la "desconnexió" en 18 mesos, amb un referèndum de chichinabo que no va ser reconegut ni pels observadors internacionals contractats per la Generalitat, amb el suport de tota la CE (Catalunya ja és de la CE, com ens faran fora?) i molts altres països del món i les empreses s'anaven a quedar tranquil·lament a la nova republiqueta com si res. Tot va resultar a l'inrevés i l'Estat va actuar en defensa pròpia, que és el que té la confrontació: ataques amb una secessió i l'Estat es defensa amb els seus mitjans.
      • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a abril 20, 2021 | 15:42
        Jeroni Munyós abril 20, 2021 | 15:42
        Tu on vius ? En quin món vius ? Els castellans també pensaven que assimilarien els Països Catalans a Espanya amb molt menys temps, amb el mètode " a cuyo fin dará las providencias más templadas y disimuladas para que se consiga el efecto, sin que se note el cuydado..." i duen més de 300 anys i cap espanyol en fa una rabieta d'això, malgrat que també tenen pressa fins al punt que ja creuen que a l'estat espanyol ara solament hi ha una nació, quan qualsevol persona instruïda sap que hi ha com a mínim la nació d'arrel castellana, la nació d'arrel basca (i una part es dins de França)), la nació d'arrel catalana (i una part francesa)) i part de la nació gallego-portuguesa. Tu deus ésser molt jovenet o joveneta i deus pensar que tot es pot aconseguir ràpid en prémer un botó o encarregant-ho a "Amazon"... i no és pas així, demana als teus pares que t'ho expliquin. Ara estem més a prop de la independència que fa 43, 20 o 11 anys. Temps.
        • Icona del comentari de: @ en Ricard a abril 20, 2021 | 18:43
          @ en Ricard abril 20, 2021 | 18:43
          A veure si ens entem, agafa un diccionari per la lletra N, cerca nacionalisme. Nacionalisme: Ideologia i moviment que reivindica l’organització política independent d’una nació. Saps que s'esdevé, que massa sovint fem servir mots sense saber-ne el significat correcte. Hem de fer servir més els diccionaris. Sovint es confon nacionalista amb xovinista i fins i tot un mateix mot, en diverses llengües pot tenir significats i connotacions diferents i fins i tot negatives, com és el cas de la paraula de la qual estem comentant. Però si nacionalisme és el moviment que reivindica l’organització política independent d’una nació, vol dir que és el què molt de catalans, sobretot, d'ençà el juliol del 2010 fem i som. És així.
          • Icona del comentari de: Ricard a abril 21, 2021 | 09:28
            Ricard abril 21, 2021 | 09:28
            Potser tens raó, però al món occidental nacionalisme es vincula a xovinisme sempre. Així doncs els nacionalistes no som nosaltres. A vegades el diccionari no s'ha de fer servir si ens perjudica.
      • Icona del comentari de: David a abril 20, 2021 | 16:01
        David abril 20, 2021 | 16:01
        Ehem ! Els estats es defensen amb els seus mitjans... i l'estat espanyol es "defensa" fent trampes, amb venjança, lawfare, joc brut, fons reservats, fiscalia afinadora, falsos informes tacito, judicis farsa, espionatge il·legal, "a-por-ellos"... per això després s'ha de justificar insistint i repetint com un lloro, cada dos per tres "estado-de-derecho" i que la democràcia espanyola és "homologable", "consolidada" i "plena". Resulta que els estats democràtics de debò, no han d'afegir qualificatius a la democràcia.
        • Icona del comentari de: Els estats es defensen amb els seus mitjans, que no són els que tu dius @David a abril 20, 2021 | 17:13
          Els estats es defensen amb els seus mitjans, que no són els que tu dius @David abril 20, 2021 | 17:13
          Més aviat és a l'inrevés; les trampes, la venjança, el joc brut, la malversació de fons públics, els mitjans públics de règim secessionista, la deslleialtat .... tot això està del costat de el nacionalisme català i des de fa moltes dècades.
          • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 17:39
            Ricard abril 20, 2021 | 17:39
            El nacionalisme català no existeix. En pots dir la catalanitat. El nacionalisme castellà sí que està molt desenvolupat.
            18
            Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 17:39 13
          • Icona del comentari de: Els costats d'Espanya a abril 20, 2021 | 18:11
            Els costats d'Espanya abril 20, 2021 | 18:11
            El típic espanyol especialista en capgirar el botxí i fer-se la víctima. En saben un pic, però d'arguments per a intentar convèncer algun català despistat dels possibles avantatges de pertànyer a Espanya: Zero.
            49
          • Icona del comentari de: L'inrevés del revers a abril 20, 2021 | 19:33
            L'inrevés del revers abril 20, 2021 | 19:33
            Ha, ha, ha Deslleialtat, sobretot cada any que els pressupostos de l'estat espanyol "prometen" partides de diners, part dels quals han anat a Madrid des de Catalunya de viatge sense retorn, per a fer infraestructures necessàries o manteniment de trens de rodalia... i no arriben mai; deslleialtat en els incompliments de segons quins articles de la pròpia constitució espanyola, com ho és el 47 "Tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne i adequat. Els poders públics promouran les condicions necessàries i establiran les normes pertinents per tal de fer efectiu aquest dret, i regularan la utilització del sòl d’acord amb l’interès general per tal d’impedir l’especulació. La comunitat participarà en les plusvàlues que generi l’acció urbanística dels ens públics"; deslleialtat en la protecció i promoció de la llengua catalana. Seguim...?
            31
          • Icona del comentari de: Integrar-se a abril 21, 2021 | 12:34
            Integrar-se abril 21, 2021 | 12:34
            Molt bé que vingui gent d'on sigui. Però han d'acceptar que arriben a Catalunya. Que participaran i es beneficiaran d'una identitat nacional completa. A partir d'aquí es poden integrar i benvinguts i estimats
      • Icona del comentari de: Aconseguir la independència a abril 20, 2021 | 16:21
        Aconseguir la independència abril 20, 2021 | 16:21
        La desconnexió ja hi és, ara hi ha un munt de persones desconnectades d'Espanya. El què no hi és encara és la independència política respecte a Madrid. Si molts de catalans ho continuem volent, arribarà. No en tingueu cap dubte.
        • Icona del comentari de: La desconnexió NO hi és a abril 20, 2021 | 16:59
          La desconnexió NO hi és abril 20, 2021 | 16:59
          Que molts creguin que sí no vol dir res. Fixa't la gent que hi ha al món que creu en un déu, en els alienígenes o en què la terra és plana.
          18
          Icona de dislike al comentari de: La desconnexió NO hi és a abril 20, 2021 | 16:59 94
          Respon
  26. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:21
    uno que vive en Tabarnia abril 20, 2021 | 13:21
    CHAPEAU PER L,ARTICLE, fa surtir tota la merde acumulada per ERC i els seus sicaris, i aixo que no soc convergen, havia votat ERC pero em va esdevenir un atac de lluidessa mental i vaig deixar de fer.ho, (fins al Companys es regira a la seva tomba)
    118
    Icona de dislike al comentari de: uno que vive en Tabarnia a abril 20, 2021 | 13:21 121
    Respon
  27. Icona del comentari de: Sentit d'estat, on ets ? a abril 20, 2021 | 13:23
    Sentit d'estat, on ets ? abril 20, 2021 | 13:23
    Els trolls que fa uns anys titllaven l'independentisme de "soufflée", "nazis", "adoctrinados", "pensamiento único", "messias" i altres collonades, ara es dediquen a escriure comentaris de falsa bandera barrejats amb els d'alguns simpàtics catalans que diuen que tenen molta pressa i que si naps i que si cols, amanit amb insults i poca-soltades a uns o altres dels partits independentistes majoritaris. De forma que cada dia costa més intentar destriar els independentistes desencisats i desanimats dels unionistes que fan mofa. Però jo no he vist mai cap unionista emprenyat per la unitat del seu estat, amb Podemos, PSCPSOE, PP, CS o VOX i escrivint proclames poca-soltes i menys que s'emprenyin i diguin que deixen o aparquen per més endavant, d'ésser unionistes... a banda que l'estat espanyol segueix fent-los la feina. Si no us n'adoneu d'això, desperteu-vos! Sí a l'alliberament nacional !
    208
    Icona de dislike al comentari de: Sentit d'estat, on ets ? a abril 20, 2021 | 13:23 4
    Respon
    • Icona del comentari de: Catalunya és una regió espanyola a abril 20, 2021 | 13:41
      Catalunya és una regió espanyola abril 20, 2021 | 13:41
      Com vols que hagi sentit d'estat?. Partint de conceptes erronis només pots arribar a conclusions absurdes.
      116
      Icona de dislike al comentari de: Catalunya és una regió espanyola a abril 20, 2021 | 13:41 253
      Respon
      • Icona del comentari de: Ni França ni Espanya a abril 20, 2021 | 15:30
        Ni França ni Espanya abril 20, 2021 | 15:30
        Avui Catalunya també és un departament de França. Tot s'aprèn i els catalans també aprendrem a tenir més sentit d'Estat i aconseguirem com Noruega (1905) Islàndia (1918), Irlanda (1921) o Txèquia (1993)... tenir sentit d'estat i un estat propi. Solament manca que molts de catalans ho desitgin, temps i aconseguir-ho entre tots.
        188
        Icona de dislike al comentari de: Ni França ni Espanya a abril 20, 2021 | 15:30 5
        Respon
        • Icona del comentari de: El Rosselló fa segles que no és Catalunya des del punt de vista polític @Ni França ni Espanya a abril 20, 2021 | 17:06
          El Rosselló fa segles que no és Catalunya des del punt de vista polític @Ni França ni Espanya abril 20, 2021 | 17:06
          Per descomptat el nacionalisme català només és folklore i postureo. De veritat creus que per dir-li a aquest territori francès "Catalunya Nord" es converteix per art de màgia en Catalunya?. Folclóriamente pot ser ho és, políticament ni ho és ni té pinta que hagi de ser-ho mai. És com si els moros et diuen que Al-Larida (Lleida) és de l'imperi almoràvit perquè fa segles ho va ser.
          • Icona del comentari de: El Vallespir, el Capcir, el Conflent, la Cerdanya i el Rosselló a abril 20, 2021 | 17:47
            El Vallespir, el Capcir, el Conflent, la Cerdanya i el Rosselló abril 20, 2021 | 17:47
            És clar el país basc francès tampoc existeix i Gibraltar no cal que cap espanyol la reivindiqui, tros de quòniam. Hi ha nacions sense estat dividides entre diversos estats, per exemple el Kurdistan està dividit entre Turquia, Iran. Irak, Síria i Armènia i no per això deixen d'ésser kurds. Tal i com els catalans d'una i altra banda de la frontera. Solament cal situar-nos a la Cerdanya per a desmuntar la teva espanyolíssima i fal·laç tesi. Ets un xovinista espanyol com una casa per això escrius que el nacionalisme català és "folklore i "postureo"". Nacionalisme: Ideologia i moviment que reivindica l’organització política independent d’una nació. Els espanyols ja en teniu un d'estat, fins hi tot hi incloeu altres nacions, per això us autoanomeneu no-nacionalistes, però, alguns no us podeu desempallegar ni llevar de sobre el vostre ridícul xovinisme.
            131
          • Icona del comentari de: Folklore a abril 20, 2021 | 17:56
            Folklore abril 20, 2021 | 17:56
            Perpinyà, Ceret, Banyuls, Cotlliure, Salses, Prats de Molló... son municipis tant catalans com Molló, Tortosa, Igualada o Tremp. Uns sota sobirania francesa i els altres sota sobirania espanyola. Però és clar un ultraespanyolista ha d'intentar amagar que hi ha persones que son catalanes sense necessitat de ser espanyoles, i és clar això trenca alguns esquemes. El més curiós és que els espanyols que també neguen a tort i a dret, que Navarra sigui País Basc, no els hi fa res anomenar la Baixa Navarra (sota sobirania francesa), País Basc francès, son ben estranys alguns espanyols.
            117
          • Icona del comentari de: No entens @Folklore que estem a la UE a abril 20, 2021 | 18:08
            No entens @Folklore que estem a la UE abril 20, 2021 | 18:08
            Tots els municipi que cites a França com a catalans pertanyen a França. Perpinyà, Ceret, Banyuls, Cotlliure, Salses, Prats de Molló ... NO són municipis tant catalans com Molló, Tortosa, Igualada o Tremp; ni molt menys. Per acabar-ho d'arreglar podies haver afegit Fraga.
            Icona de dislike al comentari de: No entens @Folklore que estem a la UE a abril 20, 2021 | 18:08 167
          • Icona del comentari de: Folklore a abril 20, 2021 | 18:57
            Folklore abril 20, 2021 | 18:57
            Perpinyà, Ceret, Banyuls, Cotlliure, Salses, Prats de Molló... son municipis tant catalans com Molló, Tortosa, Igualada o Tremp. Uns sota SOBIRANIA FRANCESA ( Això vol dir FRANÇA, ESTAT FRANCÈS, REPUBLIQUE FRANÇAISE) i els altres sota sobirania espanyola (estat espanyol). Però és clar un ultraespanyolista ha d'intentar amagar que hi ha persones que son catalanes sense necessitat de ser espanyoles, i és clar això trenca alguns esquemes. El més curiós és que els espanyols que també neguen a tort i a dret, que Navarra sigui País Basc, no els hi fa res anomenar la Baixa Navarra (sota sobirania francesa), País Basc francès, son ben estranys alguns espanyols.
            36
        • Icona del comentari de: Regiones & folclore espanol a abril 20, 2021 | 17:33
          Regiones & folclore espanol abril 20, 2021 | 17:33
          Ai caram ! El terme constitucional espanyol, "nacionalidad històrica" vol dir regió d'Espanya" ? Un altre argument per a la independència, prou aixecades de camisa. Fer creure que a l'estat espanyol solament hi ha una nació, això si que us du als espanyols a conclusions molt absurdes.
          • Icona del comentari de: Folclore catalanet & @Regiones a abril 20, 2021 | 18:02
            Folclore catalanet & @Regiones abril 20, 2021 | 18:02
            "Regió" és el terme que fa servir el Comitè Europeu de les Regions (CDR) de la Unió Europea per designar els territoris com Catalunya, la Rioja, Baviera, el Vèneto, Languedoc-Rosselló. Xampanya-Ardenes i un molt llarguíssim etc.
            Icona de dislike al comentari de: Folclore catalanet & @Regiones a abril 20, 2021 | 18:02 94
          • Icona del comentari de: Anna a abril 20, 2021 | 18:50
            Anna abril 20, 2021 | 18:50
            Al d'aquí sota. Bo, i regió des del punt de vista geo-estratègic també ho és, i es fa servir per a anomenar Àsia, l'Orient Mitjà, el Pacífic... i ? Quan un espanyol nega les nacions que no son castellanes incloses dins de l'estat espanyol i parla de "regions", ja sabem a que us referiu, pallús.
            14
      • Icona del comentari de: Narcís a abril 20, 2021 | 17:34
        Narcís abril 20, 2021 | 17:34
        Sí, noi-oia, és una Extremadura o C-LM més . . . . . i tu, un aborigen, un nadiu, més i tururut ! PD: o no coneixes la història i els prohomes de nostra nació catalana o, allò pitjor,tant se te ' n fum , ruc o/ i inútil o/i malvat ridícul!
        52
        Icona de dislike al comentari de: Narcís a abril 20, 2021 | 17:34 15
        Respon
  28. Icona del comentari de: Ona a abril 20, 2021 | 14:04
    Ona abril 20, 2021 | 14:04
    Els indepes mai ens desencisarem ni afartarem de ser indepes, fins al moment de deixar de ser-ho. Tant és el que digueu els submarins, els agents camuflats i els cagacalces.
    185
    Icona de dislike al comentari de: Ona a abril 20, 2021 | 14:04 91
    Respon
    • Icona del comentari de: Onades a abril 20, 2021 | 16:16
      Onades abril 20, 2021 | 16:16
      N'hi ha que us penseu que ara al segle XXI som els únics que volem la independència, per la qual cosa vull retre un homenatge a totes les persones que han lluitat des del segle XVI per aconseguir l'emancipació nacional, moltes d'elles han patit represàlia, exili, tortura, empresonament i altres hi han deixat la pell, persones sense les quals ara no seriem on som. Moltes gràcies. I si ara som més a prop que mai a aconseguir la independència, l'aconseguirem entre tots, no en tingueu cap dubte. Menys fums, menys fals partidisme de pa sucat amb oli, per totes bandes i sobretot menys caure en els paranys de l'estat espanyol, si us plau.
      205
      Icona de dislike al comentari de: Onades a abril 20, 2021 | 16:16 72
      Respon
    • Icona del comentari de: Pere a abril 20, 2021 | 17:30
      Pere abril 20, 2021 | 17:30
      "Proclamaré la independència en màxim 48h". Fuigdemont dixit. Un gran estadista. Però, sorpresa, Ñ ho va impedir i va haver de fugir. No s'esperava la reacció espanyola, ell que ho tenia tot preparat per fer la indy. En fi. El processisme, l'autoengany fet a mida, el pensament màgic de l'Alexandre seria naïve si no fos que té un altre nom.
      286
      Icona de dislike al comentari de: Pere a abril 20, 2021 | 17:30 553
      Respon
      • Icona del comentari de: ApoLLaré el estatuto que apruebe... a abril 20, 2021 | 18:02
        ApoLLaré el estatuto que apruebe... abril 20, 2021 | 18:02
        Simpaticot Pere, alguns del 190 i escaig estats independents que hi ha avui al món, varen haver de fer diversos intents abans d'aconseguir la independència de l'estat matriu i alguns varen trigar molts d'anys. Malgrat que ara a alguns semble que han estat independents des de tota la vida. Intentar fer creure les poca-soltades que escrius és de capsot.
        316
        Icona de dislike al comentari de: ApoLLaré el estatuto que apruebe... a abril 20, 2021 | 18:02 2
        Respon
        • Icona del comentari de: Quim a abril 21, 2021 | 14:40
          Quim abril 21, 2021 | 14:40
          Simpaticot Apollaré. Em pregunto què collons té a veure la teva resposta amb el que diu en Pere. La qüestió és perdonar les mentides dels Nostres, perquè són els Nostres. Sou una ridícula secta processista de poca-soltes capsots.
          • Icona del comentari de: El procés cap a la independència a abril 21, 2021 | 18:54
            El procés cap a la independència abril 21, 2021 | 18:54
            A veure Perepunyetes-Quim una mica de seriositat, algú pot pensar que la independència d'un país s'aconsegueix, demanant un pressupost i preguntant quin dia l'ha de passar a recollir ? Des de l'espanyolisme se'n foten del terme procés, curiosament com tu, però la independència d'un nou estat respecte a l'estat matriu és un procés, primer: Cada cas és un món; i segon: Durant l'esmentat procés acostuma a haver-hi alts i baixos. Solament si hi ha durant temps molts de catalans que vulguin la independència, l'aconseguirem i això també, l'aconseguirem entre tots, entre els que tenim molta pressa i els que son més tranquils i entre els que creuen que en un procés hi ha diverses etapes i els que es creuen enganyats o dolguts per alguna cosa. Altrament trigarem molt més del compten o encara pitjor, no arribarem a tancar el procés.
            32
  29. Icona del comentari de: Ona a abril 20, 2021 | 14:15
    Ona abril 20, 2021 | 14:15
    Molt bé, l’article, moltes gràcies! Encara gràcies que alguns valents us atreviu a posar nom a les coses. Us necessitem com l’aigua de maig, sr. Alexandre. Si en lloc dels lamentables agents de la pretesa- esquerra, autoritària i venuda al botxí, amb altaveus a tothora, n’hi hagués uns quants més com l’articulista ja ho tindríem.
    366
    Icona de dislike al comentari de: Ona a abril 20, 2021 | 14:15 238
    Respon
  30. Icona del comentari de: ERC , organización al servicio de madrid a abril 20, 2021 | 16:17
    ERC , organización al servicio de madrid abril 20, 2021 | 16:17
    tan responsables son los asesinos de animales , los que los aplauden , los que negocian/comercian con ese acto criminal , ERC , sus afiliados, sus votantes sois corresponsables de la traición a Catalunya , sus deseo afirmado en las urnas de proclamarse República Catalana.
    461
    Icona de dislike al comentari de: ERC , organización al servicio de madrid a abril 20, 2021 | 16:17 362
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 20, 2021 | 21:26
      Ricard abril 20, 2021 | 21:26
      Quins problemes crea i quins problemes hauria de resoldre?
  31. Icona del comentari de: ERC organización al servicio de madrid a abril 20, 2021 | 16:18
    ERC organización al servicio de madrid abril 20, 2021 | 16:18
    tan responsables son los asesinos de animales , los que los aplauden , los que negocian/comercian con ese acto criminal , ERC , sus afiliados, sus votantes sois corresponsables de la traición a Catalunya , sus deseo afirmado en las urnas de proclamarse República Catalana.
    461
    Icona de dislike al comentari de: ERC organización al servicio de madrid a abril 20, 2021 | 16:18 371
    Respon
    • Icona del comentari de: Embolica que fa fort a abril 20, 2021 | 18:27
      Embolica que fa fort abril 20, 2021 | 18:27
      Qui ha escrit aquest comentari repetit i il·legible ? i què s'ha fumat per a escriure'l ?
      185
      Icona de dislike al comentari de: Embolica que fa fort a abril 20, 2021 | 18:27 137
      Respon
      • Icona del comentari de: pequeña aclaración a abril 21, 2021 | 09:04
        pequeña aclaración abril 21, 2021 | 09:04
        en lugar de ese acto criminal llamado tauromaquia , podría haber puesto Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, sucesor del Deutsche Arbeiterpartei, ¿vas entendiendo ?, los votantes y afiliados son corresponsables de los actos de la dirección de sus partidos. y fueron en diversas elecciones , sabiendo quienes eran , cual era su ideario. por ello , votantes de ERC , ¿Qué habéis votado?, ¿independencia o autonomía ?
  32. Icona del comentari de: Delfí Artós a abril 20, 2021 | 17:05
    Delfí Artós abril 20, 2021 | 17:05
    L'article del Sr Alexandre pot tenir punts de raó, però no cal oblidar què s'esdevé cada vegada que l'estat espanyol provoca als catalans empresonaments, exilis interiors i exteriors. S'esdevé com ja va passar amb l'exili franquista els demòcrates de l'interior i del exterior, no s'entenien, tenien recels, reticències i topades, exactament com ara. Era previsible, cosa que podria semblar ben estranya car hi ha empresonats i exiliats afins a Junts per Catalunya i altres a ERC. L'estat espanyol en sap molt i pensen que amb l'empresonament, exili i repressió s'aconseguirà això que descriu el Sr Alexandre, solament cal guaitar el president del govern espanyol el cínic P. Sanchez que fa el mateix que el seu predecessor... fer veure que espera, que passi el temps, però, mentre les clavegueres de l'estat espanyol es prepararen per a repel·lir l'independentisme si no s'afebleix i es retira. Les escaramusses entre ERC i Junts per Catalunya i les de Junts per Catalunya i ERC, solament duen a que des de l'unionisme ho aplaudeixin. Ho sento, molts des d'una banda i altra no ens agradem i a sobre les causes son banals. Al meu parer caiem massa fàcilment en els paranys espanyols. N'hem d'aprendre i seguir endavant.
    352
    Icona de dislike al comentari de: Delfí Artós a abril 20, 2021 | 17:05 102
    Respon
  33. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 20, 2021 | 18:18
    LlunyDeCat abril 20, 2021 | 18:18
    Si rellegiu la Història d'Irlanda de fa una mica més de 100 anys i per damunt de tot a partir de la Revolta del 1916, us adonareu que arreu del Planeta les Nacions ocupades i colonitzades desenvolupen aquest tipus de comportaments dels diversos grups independentistes. A Irlanda fins i tot acabà en guerra civil i un dels bàndols va demanar ajuda als...... British. Es mataren entre ells en el sentit propi i figurat. Amb els British plens de joia per això. Però una cosa compartien TOTS els Irish: l'odi als British que dura encara. I no és de fa 100 anys. És del segle XIX quan van morir 1 milió d'Irish de fam i molts hagueren d'emigrar als USA. Mentre els Irish morien de fam, els Colons British exportaven patates a England. Explico això perquè malgrat la guerra entre independentistes, la població és molt conscient de tot el ha fet i sobretot de l'1 d'Ocubre 2017, una fita a la Història dels Catalans. I això no ho podran pas esborrar tota aquesta carallotada de polítics i sottogoverno més àvids de menjadora que de protegir i defensar els Catalans.
  34. Icona del comentari de: Ramon a abril 20, 2021 | 18:18
    Ramon abril 20, 2021 | 18:18
    El desencontre entre independentistes no és pas entre exili i interior. El desencontre entre independentistes és entre qui creu que no hi ha possibilitats d'estat propi i per tant cal tornar a la resistència de sempre (PNC, PdCat), qui defensa mantenir la resistència, la legitimitat, la dignitat, perquè encara hi veu possibilitats d'èxit (Junts per Catalunya) i quinalment qui defensa que cal tirar pel dret sense contemplacions (tots els grupuscles diguem-ne "antiprocessistes). Jo respecto per igual totes tres posicions de l'independentisme.
    44
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 20, 2021 | 18:18 86
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon D a abril 21, 2021 | 19:09
      Ramon D abril 21, 2021 | 19:09
      Però... ? I el PDeCAT i tot el què has escrit sobre ERC... Ai ! Perdona, ets un altre Ramon. Però una cosa no acabo d'entendre com es pot aconseguir la independència sense un procés ? Com s'aconsegueix la independència sense un procés previ, més o menys llarg ? Cal fer-ne mofa amb collonades amb mots que no existeixen ni calen, com "prucés" i "processista" ?
  35. Icona del comentari de: Cansament a abril 20, 2021 | 19:19
    Cansament abril 20, 2021 | 19:19
    L'expresident Puigdemont és extremadament sobrevalorat per una petita part de la població catalana, que actuen com hooligans. La gran majoria de la població catalana passen d'ell, o bé n'estan farts del seu lideratge negatiu pels interessos de Catalunya, i pel ridícul i que suposa per l'independentisme. Crea problemes i no en soluciona mai cap.
    61
    Icona de dislike al comentari de: Cansament a abril 20, 2021 | 19:19 835
    Respon
    • Icona del comentari de: Pol Ermengol a abril 20, 2021 | 21:04
      Pol Ermengol abril 20, 2021 | 21:04
      Soc votant d'ERC i n'estic fins als collons d'aquesta mena de cometaris d'espanyolistes de falsa bandera que s'aprofiten de la situació temporal.
      • Icona del comentari de: La realitat és aquesta a abril 20, 2021 | 22:29
        La realitat és aquesta abril 20, 2021 | 22:29
        Puigdemont és nefast per a Catalunya. Ha instrumentalitzat moviments transversals i ha creat falses expectatives. Ni comentaris de falsa badera, ni espanyolista, ni de cap partit. Molta gent independentista està farta d'aquest personatge, que es creu el rei encara que perdi les eleccions.
        12
        Icona de dislike al comentari de: La realitat és aquesta a abril 20, 2021 | 22:29 510
        Respon
        • Icona del comentari de: DerTeufel a abril 20, 2021 | 22:48
          DerTeufel abril 20, 2021 | 22:48
          Els losers detesten els winners. Mireu a la vostra classe de petits com els mediocres tenien una enveja medul.lar als primers de la classe. Amb excepcions, això explica per que ERC detesta Puigdemont i Junts, i no viceversae.
          81
          Icona de dislike al comentari de: DerTeufel a abril 20, 2021 | 22:48 83
          Respon
          • Icona del comentari de: La realitat és aquesta a abril 20, 2021 | 23:12
            La realitat és aquesta abril 20, 2021 | 23:12
            Puigdemont en realitat era el darrer de la classe, i no va aconseguir ni acabar una carrera universitària fàcil.
            7
            Icona de dislike al comentari de: La realitat és aquesta a abril 20, 2021 | 23:12 184
          • Icona del comentari de: Ramon a abril 21, 2021 | 20:20
            Ramon abril 21, 2021 | 20:20
            Problemes d'autoestima? potser si no fas servir 31 noms et serà més fàcil?
        • Icona del comentari de: Marcel Ramon a abril 21, 2021 | 08:29
          Marcel Ramon abril 21, 2021 | 08:29
          Doncs sembla ser que aquí, la gent no et dóna pas la raó.....potser els reis s'ho creuen els d'ERC, per un escó de diferencia.....
        • Icona del comentari de: Nomar a abril 21, 2021 | 12:51
          Nomar abril 21, 2021 | 12:51
          Per a "falses expectatives" les dels ministres espanyols que des de fa dècades prometen pressupostos per a fer infraestructures necessàries del nostre país o pel manteniment... Si molt de catalans ho volem aconseguirem la independència.
    • Icona del comentari de: Marcel Ramon a abril 21, 2021 | 08:24
      Marcel Ramon abril 21, 2021 | 08:24
      Noi, pots comprovar per tu mateix aquí, que pixes fora de l'orinal....
    • Icona del comentari de: ERCaudillo Ferrovial a abril 21, 2021 | 16:37
      ERCaudillo Ferrovial abril 21, 2021 | 16:37
      Jun1ueras va perdre per golejada les europees, ell, el deu, el cregut, el curtet, el gruixut, el lladre de Ferrovial, el Caudillo d'erc, una secta que adora al becerro d'or. Aragones es un NINOT, i si indulten al Ferrovial el psoe.155, Aragones plegara i El Ferrovial Junqueras sera President, quina vergonya, 1uina indignitat del Ferrovial
      6
      Icona de dislike al comentari de: ERCaudillo Ferrovial a abril 21, 2021 | 16:37 211
      Respon
      • Icona del comentari de: Ole tus güevos a abril 21, 2021 | 19:01
        Ole tus güevos abril 21, 2021 | 19:01
        Hazte espaÑol, coÑo, y viva EspaÑa una, he dicho, chicholo. Traducció: I una merda en un pal.
  36. Icona del comentari de: Alerta a abril 20, 2021 | 22:52
    Alerta abril 20, 2021 | 22:52
    M'he llegit alguns comentaris dels Catalans a aquest article - només els que eren llegibles i no un reguitzell d'insults i ple de faltes de tot tipus - i la cosa sembla que pot acabar a bufetades físiques entre ERC/JXCAT/CUP. L'article d'en Cot ara mateix desvetlla el fons del problema i en Partal a Vilaweb ja va parlar l'any passat i enguany del problema del sottogoverno, un grup nombrosíssim de militants d'ambdós partits que evidentment volen continuar rebent el salari i més en temps de crisi i misèria. Quan escric Catalans no em refereixo a tota la gentalla espanyola i botiflera que malhauradament aquesta web no filtra i així ens podrem barallar entre nosaltres. Però hi ha fets i accions que són impossibles d'amagar i malhauradament per a ERC tota sola en lidera els més vergonyosos, seguits de JXCAT i la CUP. Pel que fa a en Puigdemont i els exiliats que són eurodiputats fan la seva feina que és enrabiar tot Espanya i tots els Botiflers de CAT. Això ja és un bon punt. Però el problema és encara més greu que les baralles entre partits. El problema és que no hi ha cap mena de Nord. Cap Català ni els qui ho han proposat es creu la Mesa de Diàleg amb el Govern Espanyol. I cap Català es creu que aquesta legislatura farà alguna cosa. NO faran res. Només dia passa any empeny i anar vivint de l'Autonomia (poqueta com tots hem vist) i fent declaracions que ningú es creu ni tan sols el qui les fa. Fins quan els Catalans aguantaran això ?
    59
    Icona de dislike al comentari de: Alerta a abril 20, 2021 | 22:52 43
    Respon
    • Icona del comentari de: Alerta ciutadana a abril 20, 2021 | 23:10
      Alerta ciutadana abril 20, 2021 | 23:10
      Quan algú es creu per sobre de les eleccions i amb una missió divina, té un problema important que s'hauria de fer mirar. La situació és greu quan no l'afecta només a ell, i té recursos per bloquejar la formació d'un govern. Posar pals a les rodes contínuament no és una situació que es pugui admetre. La gent està farta d'aquesta forma d'actuar.
      47
      Icona de dislike al comentari de: Alerta ciutadana a abril 20, 2021 | 23:10 38
      Respon
    • Icona del comentari de: jmj a abril 21, 2021 | 01:32
      jmj abril 21, 2021 | 01:32
      Estic totalment d’acord. Els independentistes que odíen o desprecíen a Puigdemont queden ben retratats doncs brilla en ells l’ausencia de noblesa i inteligència. I això no ho cal explicar el perqué és així. I independenment de la talla com estadista del MHP Puigdemont.
      99
      Icona de dislike al comentari de: jmj a abril 21, 2021 | 01:32 24
      Respon
    • Icona del comentari de: Normal a abril 21, 2021 | 19:22
      Normal abril 21, 2021 | 19:22
      Tot un becari corruptgent, ell reflexiona i ell es respón.
      • Icona del comentari de: pel normal a abril 21, 2021 | 19:24
        pel normal abril 21, 2021 | 19:24
        jo no veig la reflexió per enlloc, veig un catecisme
  37. Icona del comentari de: Pol a abril 20, 2021 | 23:04
    Pol abril 20, 2021 | 23:04
    Molt interessant l'article, el d'en Cot, el d'en Joan Rovira, els anteriors de la Bierge, l'Espot, en Gafarot, etc. Però hi ha una cosa que fa anys i panys que ningú no m'ha sabut explicar i és la identitat nacional dels individus que viuen a Catalunya i als Països Catalans. Si viatges a Venècia amb la dona i deixes el cotxe a l'aparcament de l'entrada potser et trobaràs amb gent que parla català com nosaltres. I potser tindreu una petita conversa d'on sou i bla bla. Tot eixint per visitar la ciutat us direu que és normal trobar-se catalans a Venècia. Però jo em vaig trobar fa anys una parella a Portofino (Ligúria) que en sentir-nos parlar català se'ns adreçaren també en Català per finalment dir-nos que ells no eren pas catalans. Sembla que havien arribat de petits amb els pares a CAT i l'havien après a escola. I continuaven visquent a CAT però "eren conscients i ens ho deien que no eren catalans". I aquí tenim el punt que cap dels tres partits ni tan sols vol sentir-ne parlar: la Identitat Nacional dels habitants de Catalunya ( i de la resta de Països Catalans). I per què no en volen sentir parlar ?
    13
    Icona de dislike al comentari de: Pol a abril 20, 2021 | 23:04 20
    Respon
    • Icona del comentari de: Oriol a abril 20, 2021 | 23:13
      Oriol abril 20, 2021 | 23:13
      La resposta és senzilla: mai han volgut debatre les diferents comunitats nacionals que té Catalunya i la resta dels PPCC. Sempre amb la bajanada de "Som un sol Poble", "és Català el qui viu i treballa a Catalunya" o el d'en Terradellas que inaugurar la temporada: "Ciutadans de Catalunya" en comptes de "Catalans !". Ser Català sembla que sigui una vergonya. Fa molts anys que amaguen la nacionalitat o identitat nacional de la gent. Com si un hongarès que resideixi a Catalunya hagi d'esdevenir català per màgia. I per aquest motiu, aquest tabú vergonyós, els mateixos catalans s'avergonyeixen de la seva pròpia llengua, menyspreant-la, parlant-la malament, castellanitzada, o simplement passant-se al castellà. Tot el package va junt: identitat amagada, universalisme multicultural de pa sucat amb oli i només per a idiotes i la Independència per a l'any 4000 si encara queden catalans.
  38. Icona del comentari de: Ramon a abril 20, 2021 | 23:57
    Ramon abril 20, 2021 | 23:57
    A sota afirmen que "el nacionalisme català no existeix". Fals. Existeix.
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 21, 2021 | 09:23
      Ricard abril 21, 2021 | 09:23
      No existeix. Existeix una defensa de la nostra identitat, sí, però no és nacionalista. Això ja ho exerceixen els veïns.
      • Icona del comentari de: Ricard a abril 21, 2021 | 10:28
        Ricard abril 21, 2021 | 10:28
        Un amable lector es refereix al tema en un comentari sobre la definició del concepte "nacionalisme" en el diccionari. Si ens hi referim estrictament en Ramon té raó. Però si em permeten jo miro de ser pràctic. Efectivament, en el món occidental ser "nacionalista" es vincula necessàriament a tenir una actitud xovinista, totalitària i fins i tot racista, cosa que no té res a veure amb la definició del diccionari esmentada. En la mesura en que la nostra posició política és de defensa de la nostra identitat al nostre país, sense voler intervenir en països veïns, integrant a tothom sense posar limits racials o culturals, es pot dir que NO som nacionalistes. Crec millor homologar-nos amb la concepció política del nostre entorn, de manera que el nostre ideal no sigui deformat intencionadament pels que sí són nacionalistes en el nostre entorn immediat: castellans, italians i francesos.
        34
        Icona de dislike al comentari de: Ricard a abril 21, 2021 | 10:28 38
        Respon
        • Icona del comentari de: Enric a abril 21, 2021 | 12:30
          Enric abril 21, 2021 | 12:30
          Hi ha diferents nivells de llenguatge i sovint el significat dels mots es desvirtua. Ara bé, si hi ha un llenguatge que ha d'ésser precís, a banda del científic per exemple, és el periodístic. Hi ha persones que son d'una nació determinada amb un estat i llurs aparells al darrere, i és pensen que la seva és la millor de forma exagerada, de manera que fins i tot la volen imposar o mantenir per força altres territoris ocupats sovint veïns, com se'n diu d'això ? Xovinisme? Alhora hi ha nacions sense estat que malden per sobreviure i per fer-se un lloc dins del món, és el cas dels Països Catalans, l'eina que tenen més de 190 estats independents és la independència i és lògic que hi hagi catalans que la vulguin per al seu país, com en podem dir d'aquestes persones ? Jo no conec cap català que vulgui "conquerir" nous territoris, més enllà del territori històric de Salses a Guardamar. En canvi n'hi ha espanyolistes que intenten negar la catalanitat de les comarques catalanes del Vallespir, el Conflent, la Cerdanya, el Capcir i el Conflent pel fet que no son dins de l'estat espanyol ( i és clar els desmunta que segons ells els catalans son espanyols de forma "automàtica" DNI), alhora que els hi plau dividir en "llengües" diferents els parlars catalans. És curiós que alguns espanyolistes hagin d'intentar negar sempre els Països Catalans i les llengües dels altres, si quelcom no existeix no cal negar-ho. La millor forma per a convèncer despistats o desorientats sobre la unitat de la llengua, és dur-los a Vinaròs, Benicarló, Morella, Catí... i després a la Sènia, Alcanar, Amposta...que parlin i escoltin bé la gent i preguntar-los si és el "català" que entra al sud del Principat o és el "valencià" que ho fa fins a Vandellòs, Gandesa, Tivissa...
          55
          Icona de dislike al comentari de: Enric a abril 21, 2021 | 12:30 20
          Respon
        • Icona del comentari de: Ramon? a abril 21, 2021 | 19:19
          Ramon? abril 21, 2021 | 19:19
          problemes d'autoestima? potser si no fas servir 33 noms et serà més fàcil?
  39. Icona del comentari de: Manel a abril 21, 2021 | 00:58
    Manel abril 21, 2021 | 00:58
    És evident que el nostre President corre un perill greu. Aquesta gent ja ens en va matar dos de presidents, Pau Claris i Lluís Companys. Assegurar el funcionament del Consell per a la República amb una direcció i un equip que en garanteixi la continuïtat en qualsevol circumstància, passi el que passi, és la millor garantia, no només pel futur de Catalunya sinó per la seguretat del MHP Puigdemont, al disminuir els incentius pel seu empresonament o neutralització d’una o altra manera. Assegurar-ne la continuïtat hauria de ser una de les tasques urgents i principals del Consell. Per cert, l’article extraordinari !
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 21, 2021 | 20:19
      Ramon abril 21, 2021 | 20:19
      Problemes d'autoestima? potser si no fas servir 30 noms et serà més fàcil?
  40. Icona del comentari de: rd a abril 21, 2021 | 12:29
    rd abril 21, 2021 | 12:29
    erñ botiflers, pere aragonés es un mindundi
    12
    Icona de dislike al comentari de: rd a abril 21, 2021 | 12:29 285
    Respon
    • Icona del comentari de: dr a abril 21, 2021 | 20:12
      dr abril 21, 2021 | 20:12
      I l'ema de M. Rajoy vol dir Mariano.
  41. Icona del comentari de: Robert Poblet a abril 21, 2021 | 12:36
    Robert Poblet abril 21, 2021 | 12:36
    "El president Puigdemont fa tanta nosa a Espanya com a la cúpula de l'Esquerra" Valga la redundancia.
    47
    Icona de dislike al comentari de: Robert Poblet a abril 21, 2021 | 12:36 11
    Respon
    • Icona del comentari de: Robert de les Cabres a abril 21, 2021 | 18:26
      Robert de les Cabres abril 21, 2021 | 18:26
      Junts per Catalunya, les CUP, la cúpula de l'ERC i el 52% de votants, fan nosa a Espanya. El President Puigdemont per a Espanya és un "cabecilla" que no poden capturar, venjar i humiliar. Prou que ho sabem.
  42. Icona del comentari de: Ehem ! a abril 21, 2021 | 12:55
    Ehem ! abril 21, 2021 | 12:55
    Si més no aquest article, també d'altres, i les reaccions dels lectors en forma de comentari, serveixen per a deixar amb un pam de nas, els espanyolistes babaus que titllaven fa un temps els catalans de "pensamiento único" i "d'adoctrinados". Ha, ha, ha.
  43. Icona del comentari de: Show me the money a abril 21, 2021 | 13:08
    Show me the money abril 21, 2021 | 13:08
    Se dice, se cuenta, se comenta que la señora Marcelita está pasando el duelo de la distancia acompañada de un patriota. Se dice, se cuenta, se comenta que les están metiendo de todo menos miedo!!!!!!! Ya tu sabes mi amor!!!!! esas protuberancias en la cabeza de pelomocho son una buena cornamenta.
    38
    Icona de dislike al comentari de: Show me the money a abril 21, 2021 | 13:08 301
    Respon
    • Icona del comentari de: Maria a abril 21, 2021 | 16:45
      Maria abril 21, 2021 | 16:45
      Xeic ! Quin argument més miserable per a intentar fer catalans fervents "espanyols". N'hi ha que estan com un llum. S'ha d'estar molt malament, ésser molt miserable i molt mancat d'autoestima per a escriure un comentari així. Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta.
      212
      Icona de dislike al comentari de: Maria a abril 21, 2021 | 16:45 21
      Respon
    • Icona del comentari de: Angels a abril 25, 2021 | 13:33
      Angels abril 25, 2021 | 13:33
      Better show me your stupit miseries, bloody bastard. Ja pots anar a pendre pel cul desgraciat
    • Icona del comentari de: Tipdeñordos a abril 27, 2021 | 20:01
      Tipdeñordos abril 27, 2021 | 20:01
      Show me the money: Et delates com un fatxa menyspreable i miserable
  44. Icona del comentari de: Cristopher a abril 21, 2021 | 13:22
    Cristopher abril 21, 2021 | 13:22
    Vaja, per fi algu que parla clafr i que fa una anàlisi realista i pragmàtica. Exacte: això és el que hi ha. I ER té por que algú faci ombra a Aragonés, cosa no gaire difícil, de fet. I aneu a saber quins pactes hiu ha entre el Gobierno espanyol i ER; potser no volguts, però logics i normals al tenir un objectiu comú, com és treure's Puigdemont de sobre. Benvingut al club dels que fa estona que pensem oi veiem tot això: no ets lúnic ni molt menys. La línia és clara de uns i altres; podem perdre hores i més hores discutint i treient coses i cosetes de tots, però la visió de conjunt és cada cop més aclaridora. Cotarelo fa estona que té tota la raó.
    137
    Icona de dislike al comentari de: Cristopher a abril 21, 2021 | 13:22 49
    Respon
  45. Icona del comentari de: Maria a abril 21, 2021 | 16:31
    Maria abril 21, 2021 | 16:31
    Excuseu, trobo molt fort els insults a la intel·ligència i alguns retrets poca-soltes, tot sabent que hi ha persones empresonades i exiliades per ésser els presidents, i ex-presidenta, d'associacions i de polítics per haver aconseguit que els catalans votéssim en un referèndum, a banda dels milers de persones que encara pateixen represàlia. A sobre els presoners i exiliats son membres d'ambdós partits majoritaris. Es deplorable que hi hagi catalans que han reaccionant tal com esperava amb candeletes el deep state espanyol. No comprenc res. Llibertat per als presoners polítics i retorn dels exiliats. El procés social cap a la independència continua.
    137
    Icona de dislike al comentari de: Maria a abril 21, 2021 | 16:31 1
    Respon
  46. Icona del comentari de: Procés a abril 21, 2021 | 17:59
    Procés abril 21, 2021 | 17:59
    Hi ha espanyolistes fotetes que intenten fer mofa del mot procés. Avui he llegit que una majoria de nord-irlandesos creu que la reunificació d'Irlanda arribarà abans de vint-i-cinc anys, si tenim en compte que Irlanda (excepte una part) és independent del Regne Unit de la Gran Bretanya, des del 1922, podreu comprovar que fins arribar a la reunificació el procés irlandès no haurà estat pas curt. Per això fot que alguns independentistes maldiuen alguns polítics per no haver declarat la independència l'octubre del 2017 i altres, unionistes, se'n foten de la "republiqueta de 8 segons" vaig llegir en un estúpid comentari. La qüestió és que a l'unionisme i al botifleram els emprenya que els catalans haguem encetat fa uns anys, el procés cap a la independència i l'octubre del 2017 fou una etapa important d'aquest procés que serà més o menys llarg, en funció de diverses variables, si dins de la diversitat aconseguim certa unitat, si no caiem en els paranys de l'estat espanyol, si molts de catalans ho volem i hi treballem entre tots, dels disbarats que faci aquest estat espanyol lawfare inclòs... Paral·lelament un altre procés que malauradament no s'atura des de fa més de 3 segles és el de l'espanyolització, assimilació i vertebració del nostre país a Espanya, cosa que alguns obliden i altres fan veure que no existeix... Sigui com sigui resulta sorprenent que l'espanyolam intenti fer mofa per al seu autoconsum amb mots com procés, no tenen arguments més seriosos i consistents per a defensar l'annexió del nostre país a Espanya ? Sembla que no, altrament ja els haurien fet servir.
    164
    Icona de dislike al comentari de: Procés a abril 21, 2021 | 17:59 1
    Respon
  47. Icona del comentari de: Paula a abril 21, 2021 | 18:15
    Paula abril 21, 2021 | 18:15
    "Estic tota sola a la cel·la número 13. Una cel·la que quan plou és molt trista, que dóna a l’interior de la presó. La meva vista és un mur" Això ho diu una empresonada política, a causa d'un judici farsa injust com una casa del laawfare espanyol i mentre alguns catalans es dediquen a insultar, i a escriure alguns disbarats, en forma de comentari el partit independentista que diuen no votar, a sobre l'unionisme foteta en fa escarn i comentaris de falsa bandera. Hem de reaccionar, primer adonar-nos en l'impasse en el qual ens trobem amb represàlia política per part del deep srtate espanyol enmig de la pandèmia que patim. Com s'ha dit manta vegades aconseguirem la independència si molts de catalans ho volem i entre tots, sense renunciar a les nostres idees ni orígens socials, polítics etc. I de forma democràtica i pacífica. Per això abans d'escriure segons què, informeu-vos bé per canals fiables i si cal compteu fins a cent. Visca ERC, visca Junts per Catalunya i Visca les CUP.
    • Icona del comentari de: Si noia, a abril 21, 2021 | 19:10
      Si noia, abril 21, 2021 | 19:10
      els espabilats van fugir a l'exili daurat de Waterloo.
      1
      Icona de dislike al comentari de: Si noia, a abril 21, 2021 | 19:10 156
      Respon
      • Icona del comentari de: És clar a abril 21, 2021 | 20:08
        És clar abril 21, 2021 | 20:08
        El teu comentari de falsa bandera no cola. Tothom sap que hi ha empresonats polítics i exiliats polítics afins a Junts per Catalunya i per ERC i fins i tot les CUP. Amb la qual cosa no t'esforcis a fer-te el milhomes com quan insultàveu el sentit comú titllant l'independentisme de "nazi", "pensamiento único", "adoctinamiento" o altres poca-soltades, denoteu que ara sou en una altra fase del vostre procés de reacció infantívola contra l'independentisme.

Respon a Jeroni Munyós Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter