El Primer d’Octubre del 2017, l’independentisme va guanyar. Aquell dia es va fer un referèndum i, com en qualsevol votació, allò que val són els vots de la gent que va a votar. La participació a les eleccions portugueses no ha arribat ni al 40% del cens i ningú no n’ha qüestionat la validesa. El Sí al Brexit va tenir el suport del 37% del cens i ningú no en va qüestionar la validesa. En el nostre referèndum, va votar a favor de la independència quasi un 40% del cens. Per què no hauria de ser vàlid? Perquè l’estat espanyol va intentar impedir-lo a cops de porra? Sota quina lògica, si es pot saber, haurien de valer més els cops que els vots? El Primer d’Octubre la policia no va poder aturar el referèndum. Vam votar, vam guanyar i, per tant, el mandat és vàlid i vigent.

Un altre tema és que els partits que lideren les nostres institucions renunciessin a aplicar aquest mandat des del primer dia. I fins ara. Una cosa no treu l’altra. Que aquests polítics hagin renunciat a fer valer aquest mandat no vol dir que el mandat no sigui vàlid i vigent. L’únic que vol dir és que ells no estan capacitats per aplicar la independència. Per tant, si ets independentista, tornar-los a votar és inútil.

Algú podria dir: “Si guanyen els espanyols, encara serà pitjor!”. La por que Catalunya, després d’aquestes eleccions, sigui governada pels espanyols, és comprensible però infundada. No ens ha de fer por que Espanya governi Catalunya perquè ja la governa! Això mai ha estat tan clar com en aquesta legislatura que estem a punt de deixar enrere. Ni vam poder triar president al principi de la legislatura, ni hem pogut triar la data de les eleccions que la finalitzaran.

Per si no n’hi hagués prou, els partits del procés no han estat capaços d’aprofitar les competències que l’amo els dona permís per tenir. Però si ni tan sols fan complir les lleis lingüístiques que tenim per protegir el català! I no només això. Col·laboren amb els repressors. Ho fan a través de contractes públics milionaris amb empreses de l’Ibex 35 i també pactant amb el 155 a ajuntaments, a la Diputació de Barcelona i al Congrés. La CUP n’ha estat còmplice des del moment en què va permetre que els catalans no poguéssim tenir el president que havíem votat. A partir d’aquí, només han fet baixada, parlant de reformar Espanya i de celebrar un nou referèndum.

No ens ha de fer por ser un país ocupat perquè ja ho som. El que ens ha de fer por és no poder deixar de ser-ho mai. I si votem als mateixos partits de sempre, obtindrem els mateixos resultats de merda de sempre, amb perdó. És inútil insistir. Amb aquests partits, ens ho han demostrat, estem condemnats a perdre en bucle. I això sí que fa por, coi! Jo votaré Primàries Catalunya perquè no em dona la gana córrer com un hàmster a la roda. No hi ha res pitjor, res que sigui més inútil, més absurd, més trist.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: ABU Simbele a febrer 11, 2021 | 08:56
    ABU Simbele febrer 11, 2021 | 08:56
    El vot inútil es el de la CUP i el teu. Sort que a la segona guerra mundial la majoria dels aliats no qüestionaven l'autoritat de l'IKE perquè era de dretes. Nomes els francesos varen fer el trist paper que feu vosaltres.
    24
    Icona de dislike al comentari de: ABU Simbele a febrer 11, 2021 | 08:56 23
    Respon
    • Icona del comentari de: Angelo a febrer 11, 2021 | 11:58
      Angelo febrer 11, 2021 | 11:58
      És molt possible que Primàries i el FNC no entrin al Parlament, però pregunta't una cosa: creus que si guanya JxCat canviarà alguna cosa? Perquè parlen molt (ho tornarem a fer, confrontació intel·ligent, etc, etc) però no sento a ningú del partit que digui que s'ha de desobeir i que ens hem d'enfrontar a l'estat, que hem de controlar el territori i fer que tot peti. Tampoc sento a ningú del partit demanar perdó per haver anat de farol el 2017 i sense tenir res preparat. Ho torno a dir: creus que si guanya JxCat canviarà alguna cosa? Si vols resultats diferents no facis les coses com sempre. D'ERC i la CUP ja no en parlo, els primers s'han passat a l'enemic i els segons habiten en una realitat paral·lela.
      52
      Icona de dislike al comentari de: Angelo a febrer 11, 2021 | 11:58 54
      Respon
  2. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a febrer 11, 2021 | 08:59
    Luisnomeacuerdo febrer 11, 2021 | 08:59
    Venga tontina tomate la tila y olvida ya el rollo del 12 de octubre, que no se os olvide a los fascistas independentistas el 14F que solo hay que depositar un voto por lazinazi, y además llevaros el DNI de vuestro país, España. y recuerda que si o sale lo que queremos en 6 meses otro presi de la comunidad Autónoma de Cataluña se va al garete y así hasta que aperedais. Un saludo.
  3. Icona del comentari de: sro284 a febrer 11, 2021 | 09:54
    sro284 febrer 11, 2021 | 09:54
    Juajuajuajua ! Hija mía, que paja mental tienes, como te has podido perder tanto por los mundos de Narnia y como te atreves a insultar a las personas que realmente viven en una horrible represión! No tenéis vergüenza. Todos tus políticos te han engañado, y ahora te has despertado de Matrix, bon día maca! Estás en Catalunya y por tanto estás en España por el resto de tu vida!
  4. Icona del comentari de: vendetta a febrer 11, 2021 | 10:00
    vendetta febrer 11, 2021 | 10:00
    jo el fnc per catalunya fora botiflers i colons de catalunya
    38
    Icona de dislike al comentari de: vendetta a febrer 11, 2021 | 10:00 23
    Respon
    • Icona del comentari de: Jose a febrer 11, 2021 | 10:21
      Jose febrer 11, 2021 | 10:21
      Sinceramente. Me gustaría que algún día, más pronto que tarde, fueras la MHP de una Catalunya libre e independiente.
  5. Icona del comentari de: simonet a febrer 11, 2021 | 10:52
    simonet febrer 11, 2021 | 10:52
    Tots els indepes, a votar el 14-F! Que ningú no es quedi a casa. Hem de tornar-los els cops de porra, un a un, però en forma de vots, com vam fer el 21-D. Ens hi juguem molt. Necessitem una majoria independentista al Parlament, per poder seguir fent país i avançar cap a l’estat. El govern de la Generalitat és un dels fronts principals on es juga la batalla de la nostra existència com a nació. El 14-F tenim l’oportunitat d’aconseguir una nova victòria en aquest front. Aprofitem-la! Això sí, els vots a Primàries, Pdcat i FNC seran vots llençats (és a dir regalats a Illa, el candidat del 155) perquè cap d'aquests partits entrarà al Parlament.
    53
    Icona de dislike al comentari de: simonet a febrer 11, 2021 | 10:52 33
    Respon
  6. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a febrer 11, 2021 | 11:38
    uno que vive en Tabarnia febrer 11, 2021 | 11:38
    bon dia Senyoreta. lo teu te un nom, SUMISSIO I VENDRET PER UN PLAT DE LLENTIES CORCADES
  7. Icona del comentari de: LlunyDeCat a febrer 11, 2021 | 11:47
    LlunyDeCat febrer 11, 2021 | 11:47
    No existeix pas el vot útil o el vot inútil. L'article posa el dit a la nafra i desemmascara el tripartit independentista. Potser remarcar allò que fa temps que en Partal fa a Vilaweb: als dos partits del govern actual hi ha un grup de pressió que se'n fot de tot i només vol els càrrecs que dóna guanyar les eleccions: el sottogoverno. Tota la colla de funcionaris nomenats pels respectius partits i que en periode de crisi econòmica catastròfica com l'actual dormirien al carrer ells i llurs famílies. Cal votar fora d'aquest tripartit falsament independentista JXCAT/ERC/CUP. O primàries o FNC. I massivament.
    44
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a febrer 11, 2021 | 11:47 44
    Respon
    • Icona del comentari de: Angelo a febrer 11, 2021 | 12:02
      Angelo febrer 11, 2021 | 12:02
      Correcte. Perquè, com diu l'autora, Espanya ja mana a Catalunya i ERC, JxCat i la CUP són col·laboradors necessaris.
  8. Icona del comentari de: Cigalot a febrer 11, 2021 | 11:57
    Cigalot febrer 11, 2021 | 11:57
    El canvi comença ACABA per un mateix. Si la gent continua amb el seu tabu infantil i no vota al FNC... GUANYA CAPANYA i PUNT. Els espanyols us fant pluja dorada i ara els vigilants del ghoto fant el mateix ja que el poble no fa res ni canvia, pq ho hairien de fer ells??
    44
    Icona de dislike al comentari de: Cigalot a febrer 11, 2021 | 11:57 10
    Respon
  9. Icona del comentari de: L'1-O no va ser un referèndum a febrer 11, 2021 | 12:15
    L'1-O no va ser un referèndum febrer 11, 2021 | 12:15
    Va morir pràcticament abans de celebrar-se. Quan el TC va aconseguir mitjançant multes desmesurades que dimitissin els síndics tot lo posterior va ser il·legal segons la pròpia llei de la Generalitat. Decretar "cens universal" va ser la rematada. I hi ha molt més. No li van donar validesa ni els observadors contractats per la Generalitat. Per què sempre insisteixes en lol mateix, nena?. Quan et vas perdre?.
  10. Icona del comentari de: ciutada del mon a febrer 11, 2021 | 12:27
    ciutada del mon febrer 11, 2021 | 12:27
    jajaj vota primaries amb l'espot i el front nazional igual treieu mig esco, si us vota tota la familia es clar, apa a omplir un autobus jajajaj i no molt gran, amb el tarat lluny de cat i el tarat suis je en teniu deu mil vots mes o menys de catalufos lluitadors contra tot l'univers, no passa res amb 300, mira el qe van fer els troians jajajajajajajajajaaja.
  11. Icona del comentari de: @Angelo a febrer 11, 2021 | 13:25
    @Angelo febrer 11, 2021 | 13:25
    Espanya no mana a Catalunya. Cataluya ÉS Espanya. El màxim representant de l'estat espanyol a Catalunya és el MHP de la Generalitat. Totes les institucions catalanes (ajuntaments, diputacions, Parlament, Síndic de greuges ....) són l'estat espanyol a Catalunya. Quan entendreu això, indepes?.
    • Icona del comentari de: Angelo a febrer 11, 2021 | 14:41
      Angelo febrer 11, 2021 | 14:41
      Error. Catalunya perd una guerra el 1714 i Espanya ocupa Catalunya. La independència no és sortir d'Espanya, és fer fora Espanya de Catalunya. Que faci 300 anys que som una colònia no ens fa menys colonitzats. La prova més evident de que no som espanyols és que els espanyols no ens hi tracten sinó que ens tracten d'estrangers: recordes "Endesa antes alemana que catalana"? Ho pots disfressar com vulguis però és una nació (ells) que en vol eliminar una altra (nosaltres), ni més ni menys.
      • Icona del comentari de: error @Angelo a febrer 11, 2021 | 14:59
        error @Angelo febrer 11, 2021 | 14:59
        Catalunya sempre va ser Espanya, abans i després de 1714. Deixa't d'argumentari nacionalista i llegeix una mica més o manipula una mica menys.
        • Icona del comentari de: fat boy a febrer 11, 2021 | 17:21
          fat boy febrer 11, 2021 | 17:21
          Sempre, en politica, vol dir les properes dues setmanes.
          • Icona del comentari de: No parlem de política @grassonet a febrer 11, 2021 | 17:47
            No parlem de política @grassonet febrer 11, 2021 | 17:47
            Parlem d'història.
          • Icona del comentari de: fat boy a febrer 11, 2021 | 18:43
            fat boy febrer 11, 2021 | 18:43
            Historia del futur?. Ciencia ficcio, vols dir. Ja m'ho semblava que eres un marcia.
          • Icona del comentari de: Angelo a febrer 12, 2021 | 08:57
            Angelo febrer 12, 2021 | 08:57
            No. Fins al segle XVIII, quan és evident que el monopoli de Cadis i Sevilla és inviable, els catalans no poden anar a Amèrica perquè Amèrica era cosa només de Castella (el Consejo de Castilla n'era responsable). I què ha canviat al segle XVIII? Doncs que Catalunya ha estat conquerida, les seves lleis suprimides, la seva llengua prohibida "sin que se note el cuidado". Catalunya ja només era una província d'Espanya. Ja sé que la vostra història imperial diu una altra cosa, que som Espanya des de sempre i per voluntat pròpia i que tot el que tenim ho devem a Espanya, però que ho repetiu contínuament no fa que sigui veritat. Quan Algèria era una colònia els llibres de text parlaven dels "nostres avantpassats, els gals" i mira... no era veritat.
        • Icona del comentari de: Angelo a febrer 11, 2021 | 18:42
          Angelo febrer 11, 2021 | 18:42
          Sí, Catalunya és Espanya des de fa 3.000, no, 5.000 anys, oi no-nacionalista? Contesta'm una cosa si pots: si som espanyols des de sempre per què els catalans, aragonesos, valencians i balears no podien anar a Amèrica durant els segles XVI, XVII i bona part del XVIII, per què era un monopoli de Castella? Ves que a Castella no consideressin que érem d'una altra nació...
          • Icona del comentari de: Te equivocas en profundidad @angelo a febrer 11, 2021 | 19:19
            Te equivocas en profundidad @angelo febrer 11, 2021 | 19:19
            Tothom podia anar a Amèrica només que no des de qualsevol port. El monopoli el van tenir primer Cadis i després Sevilla. Igual que a un català li passava a un gallec, un madrileny, un murcià, un basc, un asturià, un extremeny (i a Amèrica van anar uns quants), etc. Al segle XVIII, Carles III va concedir a més ciutats (entre elles Barcelona) la possibilitat de viatjar des d'elles a Amèrica. I aquí va començar a canviar el conte.
    • Icona del comentari de: Octubrista a febrer 11, 2021 | 21:48
      Octubrista febrer 11, 2021 | 21:48
      @Angelo: ets l'àngel d'en Fernandez Diaz, aquell que l'ajuda a aparcar el cotxe ?
  12. Icona del comentari de: LLunyDeCat a febrer 11, 2021 | 14:07
    LLunyDeCat febrer 11, 2021 | 14:07
    Allò que el Tripartit independentista vol evitar és la confrontació amb els Espanyols. És com dir-los als Irish a principis del segle XX que tots els Colons i Ocupants Britànics que s'instal.laren a Eire durant 700 anys eren també Irish. British Go Home ! per als Irish i per als Catalans els nostres líders no tenen res a dir ni a demanar. Només acceptar la situació colonial amb la invasió migratòria espanyola i després llatina que ha produït un desequilibri al.lucinant entre Catalans i Estrangers. Perquè aquest és el tabú de les elits. Tota aquesta gentalla espanyola que escriu en Espanyol o en Català infecte a la web són potser nascuts a CAT però no seran pas mai Catalans. Com els Colons Britànics a Eire. Spaniards Go Home!
    69
    Icona de dislike al comentari de: LLunyDeCat a febrer 11, 2021 | 14:07 26
    Respon
    • Icona del comentari de: fat boy a febrer 11, 2021 | 14:17
      fat boy febrer 11, 2021 | 14:17
      No tant depressa. El Vidal Cuadras o el Boadella seran nascuts aqui des de generacions i parlaran el pus bell catalanesc que al mon sia, pero jo no els vull aqui ni que paguessin per vindre. Catala no es qui ha nascut o viu a Catalunya. Catala es el que vol la independencia, i prou.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a febrer 11, 2021 | 15:48
      Gonzalo febrer 11, 2021 | 15:48
      Sois como los nazis, que decían que los judíos no eran alemanes. Que eran judíos que vivían en alemania. Sois tal para cual. Nazis y laZis.
      • Icona del comentari de: fat boy a febrer 11, 2021 | 17:18
        fat boy febrer 11, 2021 | 17:18
        Al menys no vam inventar els certificats de puresa de sang ni el dia de la raza.
  13. Icona del comentari de: fat boy a febrer 11, 2021 | 14:11
    fat boy febrer 11, 2021 | 14:11
    Sembla que no entens la diferencia entre tactica i estrategia. L'estrategia es aconseguir la independencia i eliminar els collabos, la tactica indica que no podem comencar per aqui. Si vols fer fora aquesta colla t'has d'abstenir, pero no ara, sino a les eleccions espanyoles que es on hi ha la menjadora de veritat d'aquesta colla i d'on no es treu res que valgui la pena pel conjunt dels catalans. Absten-te alla o, millor encara, vota a algu que no pugui treure diputats pero augmenta el llisto del 3% per entrar a la cursa, cosa que perjudica al menys votat, a Vox o al PP a Barcelona.
  14. Icona del comentari de: federalista a febrer 11, 2021 | 16:37
    federalista febrer 11, 2021 | 16:37
    osri ja teniu altre friki per lluitar lluny de cat tarat suis, i noi gros , o fat boy jajajaj quina triada apa a conquerir l'univers tarat, en una hostia mia em carrege jo nomes els 3 tarats, i soc un pobre federalista jajajajajajajaa.
    • Icona del comentari de: Ricard a febrer 11, 2021 | 18:21
      Ricard febrer 11, 2021 | 18:21
      No t'hi escarrassis, Bierge. Volen perdre sempre per així poder plorar sempre. Per això voten a qui voten. Els donen el que volen. Per això són Els Nostres. La tribu, sobretot la tribu. La independència se'ls en refot.
  15. Icona del comentari de: federalista a febrer 11, 2021 | 16:38
    federalista febrer 11, 2021 | 16:38
    volia dir tarats pels 3 frikis perdo.
  16. Icona del comentari de: Votants inútils a febrer 11, 2021 | 16:44
    Votants inútils febrer 11, 2021 | 16:44
    Aquells que creuen qu'és últil votar partits indepes.
  17. Icona del comentari de: Anònim a febrer 11, 2021 | 18:21
    Anònim febrer 11, 2021 | 18:21
    C's, VOX, PP = XUSMA FEIXISTA ANTICATALANA. COLONS PLENS D'ODI. SEGAREM CADENES I MARXAREM DE LA PRESÓ ESPANYOLA!!
    41
    Icona de dislike al comentari de: Anònim a febrer 11, 2021 | 18:21 1044
    Respon
    • Icona del comentari de: Laia a febrer 11, 2021 | 22:01
      Laia febrer 11, 2021 | 22:01
      Vox = Junts Extremistes identitaris i supremacistes
  18. Icona del comentari de: LlunyDeCat a febrer 11, 2021 | 19:41
    LlunyDeCat febrer 11, 2021 | 19:41
    Espanyols: foteu el camp i endueu-vos la vostra llengua amb vosaltes. I no torneu mai més ! Sou el Cul d'Europa.
    121
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a febrer 11, 2021 | 19:41 1123
    Respon
    • Icona del comentari de: @ LlunyDeCat a febrer 13, 2021 | 00:17
      @ LlunyDeCat febrer 13, 2021 | 00:17
      No ofende quien quiere sino quien puede. Lo que no es su caso, a la vista del nvel de sus comentarios. Puede seguir lejos de Cataluña, nadie le echará de menos.
      • Icona del comentari de: Analitza aquest comentari, Nyordo! a febrer 13, 2021 | 12:36
        Analitza aquest comentari, Nyordo! febrer 13, 2021 | 12:36
        Ecspanya em menja els collons!
  19. Icona del comentari de: Narcís a febrer 11, 2021 | 19:47
    Narcís febrer 11, 2021 | 19:47
    Ras i curt : ensems, alhora, a l' uníson, plegats . . . Junts x Cat ( si no som lliures .. no ens cal cap ideologia .. només la del botxí així misèria i anihilació ! ) ! PD : col.lega ' Simonet ' té més raó que un sant .. no podem esmicolar nostra sobirania, sobirania popular ! Nota : per què l' autora em fum tuf a ' enfiladora ' .. serà que n' és ella que vol viure de la moma pública que tan crítica de representants perseguits, desposseïts, empresonats i exiliats ? Anotació al marge : en MHP Puigdemont n' és fart de dir les raons que el feren fer marxa enrere .. i que se'n penedí ( llavors a que ve tant tretze són tretze, ser tan pesada?) ! Incidència : canvi un xic el disc .. o, per ventura, diu voler fer ' uns Segadors ' perquè no n'és gens clara ni catalana !
    51
    Icona de dislike al comentari de: Narcís a febrer 11, 2021 | 19:47 15
    Respon
  20. Icona del comentari de: Octubrista a febrer 11, 2021 | 21:42
    Octubrista febrer 11, 2021 | 21:42
    Naturalment que el 1-O és vàlid, com és vàlida la proclamació de la independència que va fer el President Puigdemont d'acord amb el mandat del Parlament. Ara, el que cal és posar els medis adients per a poder aixecar-ne la suspensió amb unes possibilitats raonables d'èxit i amb el cost més baix possible.
    26
    Icona de dislike al comentari de: Octubrista a febrer 11, 2021 | 21:42 355
    Respon
  21. Icona del comentari de: Josep a febrer 11, 2021 | 21:49
    Josep febrer 11, 2021 | 21:49
    Primaries és el futur.
    38
    Icona de dislike al comentari de: Josep a febrer 11, 2021 | 21:49 28
    Respon
  22. Icona del comentari de: Bot a febrer 12, 2021 | 00:29
    Bot febrer 12, 2021 | 00:29
    Trump card
  23. Icona del comentari de: Bot a febrer 12, 2021 | 00:33
    Bot febrer 12, 2021 | 00:33
    Jo crec que tots els partits estan treballant per a VOX
  24. Icona del comentari de: Jo també he decidit fer el canvi a febrer 12, 2021 | 11:21
    Jo també he decidit fer el canvi febrer 12, 2021 | 11:21
    Visiteu algun web amb el programa de Primàries i no en tindreu dubte. S'ha d'acabar amb els vividors de la política, és aberrrant que existeixin individus com Icetes, Illes, DUran i Lleides, Bustos, Pujols, i tutti quanti, que en sa vida no han treballat de res més que assegurar la cadira.
    20
    Icona de dislike al comentari de: Jo també he decidit fer el canvi a febrer 12, 2021 | 11:21 18
    Respon
    • Icona del comentari de: baldiret a febrer 13, 2021 | 10:30
      baldiret febrer 13, 2021 | 10:30
      Sobre primàries. A parer meu no és adequada la manera que tenen d'entrar al joc democràtic, trobo traspuen una mena de ressentiment i un menyspreu a tots els altres més que despertar simpaties a ells pot general el contrari, ahir em va arribar el seu Email amb el vídeo promocional, el contingut i la presència de la Laura a mi em fa rebuig. Jo els segueixo i de moment no em semblen solvents, no tot ni tothom es pot llançar al racó com fan ells. Aquest punt de supèrbia no és l'adequat ni els enalteix gens, ans tot el contrari. Jo els segueixo bastant i em dol que sigui així, comparteixo la intenció però no les maneres. Carles, Pla de l'Estany.
  25. Icona del comentari de: GROC a febrer 12, 2021 | 18:18
    GROC febrer 12, 2021 | 18:18
    Vota Primaries es llança el vot
    14
    Icona de dislike al comentari de: GROC a febrer 12, 2021 | 18:18 12
    Respon
    • Icona del comentari de: Baldiret a febrer 13, 2021 | 07:01
      Baldiret febrer 13, 2021 | 07:01
      Aquesta deu tenir un "enxufe", quants dies fa que està penjada aqui?

Respon a @Angelo Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa