El soroll del silenci

"ERC vol un govern que no qüestioni l'estructura del règim del 78. Per això la seva insistència a comptar amb els comuns"

Sis dies ha trigat el vicepresident en funcions i president putatiu de la Generalitat, Pere Aragonès, a pronunciar-se públicament sobre els aldarulls, bàsicament provocats per la policia d’uniforme (sovint sense identificació), la de paisà i la “incontrolada”. Un esclat de repressió i violència amb episodis de crueltat, que amenaça de fer-se crònic. Sis dies li han calgut per comparèixer, i ho ha fet arrossegat pels mitjans i les xarxes. Estava amagat, esperant que la crisi remeti. No es pot parlar de precipitació.

I què ha dit l’home que fa uns dies es presentava com el demiürg de les “quatre revolucions”, la social, la feminista, la verda, i la democràtica? Res, literalment res, que no estigui al protocol de totes les autoritats del món per justificar actes vandàlics, il·legals fins i tot criminals, de les forces repressives sota el seu comandament i… responsabilitat.

És un protocol senzill, a l’abast dels governants: 1) suport a les forces repressives; 2) la repressió és per protegir la llibertat d’expressió; 3) tolerància zero amb cap violència (que no sigui la nostra); 4) qualsevol irregularitat que s’hagués pogut cometre serà investigada, si de cas, més endavant. I Aragonès l’ha seguit fil per randa.

Cap diferència entre aquestes declaracions i les de qualsevol dictador justificant l’acció repressiva d’un Estat policíac. Cap diferència tampoc amb les declaracions del ministre Grande Marlaska, l’invicte jutge d’instrucció de les tortures, amb la mateixa finalitat: encobrir l’acció repressiva policíaca per motius polítics; millor dit, per motius de persecució política.

Amb això es posa un mur de protecció de la repressió davant els drets dels ciutadans, es fa possible la violència i el vandalisme, els muntatges policiacs i tota mena d’abusos que curullen amb el dret dels policies a querellar-se privadament de franc contra els ciutadans. Una sobreprotecció de la policia a costa de l’infraprotecció dels ciutadans que caldria abolir.

Al capdavall, hi ha la compareixença d’Aragonès, i res més. Tots els altres que podrien explicar-se han emmudit. Tanmateix, les paraules d’aquell ens donen la clau de les intencions d’ERC a les negociacions per la formació de govern. Un govern que no qüestioni l’estructura del règim del 78. Per això la seva insistència a comptar amb els comuns. Els comuns representen el “sentit comú” i són garantia que no hi haurà aventures hiperventilades, un pes mort que impedeix l’enlairament del globus de la independència. El truc és conegut a teoria de jocs i es diu: limitació forçada d’opcions. La seva fórmula: em sap greu, jo ben voldria la independència, però els meus imprescindibles aliats, els Comuns, no volen sentir-ne.

Tothom sap que els comuns no són gens, d’imprescindibles. Ans al contrari, són perfectament prescindibles. I tothom sap també que això no importa pas un rave, car és una excusa per no haver de proclamar la independència, és a dir, un moment decisiu d’incertesa que els republicans tracten d’evitar. No són independentistes i no ho han estat mai. Professaven un independentisme folklòric de bella consciència patriòtica quan eren minoritaris i la dreta no ho era d’independentista. Quan la truita ha voltat s’han trobat a una situació ridícula, havent de fer valer l’independentisme com fórmula buida d’una finalitat a la qual no han cregut mai.

Aquesta ja molt clara intenció de castrar l’objectiu associant-se als comuns és una punyalada a l’esquena del projecte independentista. Res d’estrany que la seva imposició sigui difícil, gairebé impossible si hem de prendre al seriós els postulats de JxC d’anar pel dret cap a la DUI o hem d’escoltar les declaracions del MHP Puigdemont dient que la proposta d’un referèndum acordat amb l’Estat és una quimera.

Era d’esperar: la gran notícia de la formació del govern és la manca de notícies. A deu dies d’unes eleccions els resultats de les quals són un triomf sense precedents de l’independentisme no hi ha govern ni indicis que pugui haver-hi. Les negociacions semblen més secretes que les del conclave del col·legi cardenalici. Envoltats a un dens silenci, els dirigents dels partits, sempre tan xerraires als mitjans, passen ara muts, “com ombres sota la nit solitària i escura”, igual que Enees i la sibil·la a l’entrada de l’inframón, segons Virgili.

El soroll del carrer no es pot pas amagar sota el silenci dels que volen tornar la fletxa cap al carcaix.

Comentaris

    baldiret 25/02/2021 4:00 pm
    L'independentisme Sí que té "LA CORRELACIÓ DE FORCES", aquesta frase és la gran estafa que, per mi, comença a usar-la el PSUC quan deia: "Quan a tota Espanya l'aconseguim llavors serà el gran moment" I ara la Generala Albiach encara té la santa barra d'utilitzar-la i els seus saberuts correligionaris tots muts obeint la consigna.
    ciutada del mon 25/02/2021 3:58 pm
    si cotalelo vell xarnego si escriu bajanades, com sempre llepa despres un parell de ous i algu cul pelut convergent, i despres de deixar sense almorranes a tota la burguesía lladre, el Felipe i el guerra, ara els veig tu amb huitanta anys, i quan s'asseuen quina meravella gracies jajaj com als vint anys gracies a la teua llengua , en fi deia que despres de llevar almorranes convergents vell xarnego, passes el plat, que algu pujolet abans dits euros jajaja et caura vell xarnego.
    Donec Perficiam 25/02/2021 1:36 pm
    Poder tocaràs que en dèspota et convertiràs. És trist però és la pura veritat. ERC ha començat a evolucionar com els Pokemons cap al despotisme il-lustrat de la casta politica que toca poder. No són encara Presidents però s'hi saben i ja ho refreguen pels morros de tothom i mostren els plomalls de paó reial. Que ràpid s'obliden que és el poble el que els possa a les cadires i el que lluita cada dia amb tots els problemes que ells no solucionen....fins que més aviat o més tard hi ha una revolució perque se'ns inflen els pebrots....i aleshores no entenen res perque tant temps de despotisme il-lustrat s'han tornat imbècils. S'han oblidat de la gent i de la lluita. Res de nou.
    29
    17
    Respon
      David. 25/02/2021 4:39 pm
      Cert, i si a la gent se li inflen els pebrots i surt al carrer, els Mossos i els seus infiltrats i secretes ,a part d'ostiar a la gent i buidar ulls, faran destrosses o crearan qualsevol conflicte per a què els mitjans afins al règim (Vanguardia, periodico, Ara, Rac i TÑ3) en culpin als manifestants. Trist, però ho tenen ben estudiat aquesta colla d'hipòcrites.
    Narcís 25/02/2021 12:05 pm
    Ras i curt : quina diferència hi ha entre els comuns i CSQP ? Cap, ni una ! PD : aquests participaren en tot i .. després ensenyant el ' no ' .. per cobrir-s'hi les espatlles davant botxí prevaricador ( els molt solidaris d' . . . esquerres ! ) !
    Pilar Arbós 25/02/2021 9:32 am
    D' anar contra el germá se' n diu ser traïdor. Feu-vos-ho mirar, gent de "Junts" (Junts o separats?) Cotarelo, atiador del foc. Hi ha ceguesa en no entendre el perquè d, incloure a Comuns en el projecte independentista, molta miopia en negar l' independentisme d' ERC (no ER) i molta projecció en veure el partit guanyador com a fals independentista. Feu equip dignament enlloc de cardar contra el guanyador, que això està molt vist i és molt miserable!
    30
    45
    Respon
      baldiret 25/02/2021 4:05 pm
      25.02.2021 Missatge del cap de files d'ERC quants més siguem més força tindrem (riurem), hem d'entendre'ns i arribar a un acord entre tots (todo el mundo es bueno)
      Joan 25/02/2021 11:55 am
      Pilar, podries tenir raó, pero la teva prespectiva l'has de modular quan tot un President del Govern espanyol del PSOE, diu en seu paralemntària que el vot a Esquerra no es independentista. L'hi fareu cas?
        Ona 26/02/2021 3:17 pm
        No cal que ens ho digui cap tuta castellà, tal com diu el company: pels seus fets els coneixereu.
      JordiP 25/02/2021 10:47 am
      Pels seus fets els coneixereu.
    Pilar Arbós 25/02/2021 9:28 am
    D' anar contra el germá se' n diu ser traïdor. Feu-vos-ho mirar, gent de "Junts" (Junts o separats?) Cotarelo, atiador del foc. Hi ha molta ceguesa en no entendre el perquè d, incloure a Comuns en el projecte independentista, molta miopia en negar l' independentisme d' ERC (no ER) i molta projecció en veure el partit guanyador com a fals independentista. Feu equip dignament enlloc de cardar contra el guanyador, que això està molt vist i és molt miserable!
    12
    36
    Respon
      baldiret 25/02/2021 4:06 pm
      Missatge del cap de files d'ERC quants més siguem més força tindrem (riurem), hem d'entendre'ns i arribar a un acord entre tots (todo el mundo es bueno)
    per si ho llegeix en Ramon 24/02/2021 6:43 pm
    "ibant obscuri sola sub nocte"
    ERColau franquisme Maragall del Gal 24/02/2021 5:28 pm
    Erc les calces brutes de la Colau.DESCorrupcio milionaria com ferrovial. LLADRES I ESQUERRA, ROBAR, ROBAR I ROBAR.
    28
    23
    Respon
    David. 24/02/2021 3:53 pm
    La meitat de votants d'ERC es declaren no independentistes per tant és lògic que els votin. Però i l'altra meitat ?...... Com pot algú dir que és indepe i votar a ERC ?........ arribo a la conclusió que gran part del moviment és , per desgràcia, postureig fals (del tipus ANC).
    48
    46
    Respon
      baldiret 25/02/2021 4:07 pm
      Missatge del cap de files d'ERC quants més siguem més força tindrem (riurem), hem d'entendre'ns i arribar a un acord entre tots (todo el mundo es bueno)
    Joan 24/02/2021 2:13 pm
    Efectivament, la carta Comuns, es l'espanyola. Aquets post-comunistes (per no dir altra cosa) continuen maldant per fer passar amb l'ajuda de ERC, a JxC com "convergents" d'extrema dreta. En realitat aquesta sindria mal pintada dels Comuns, continuen la política comunista que fa tant de respecte a la Patronal i les Instirtucions de l'Estat, inclosa, ai, ai, ai, la Monarquia. Mentrestant per exemple, volen com la Patronal, que no es reformi la Llei de Cámeres mentre acusen a Canadell de ser d'extrema dreta. Aquets papertot, l'hi va bé a ERC, doncs a retornat a la política de més de 54 anys de la seva història, de un Federalisme abstracte com el del PSOE.
    58
    55
    Respon
    GROC 24/02/2021 1:10 pm
    Lo que no han guanyat a les urnes . Ara el "Cotarelo" i el Ramon o volen esmenar. Lo trist es que gent amb principis ,valorin aquets dos inclits al servei de la dreta catalana
    133
    138
    Respon
      Baldiret 25/02/2021 9:03 pm
      Hi ha esquerres a Catalunya?
      Tripartit i collonera junqueras sa 24/02/2021 5:29 pm
      Groc franquisme junqueras.ferrovial.ibex35, aneu a la merda, franquistes de ferrovial
      33
      27
      Respon
        GROC 25/02/2021 10:30 am
        Tripartit.... Cervell de mosquit .Insultar es de d'un pobra home que no te arguments i un incondicional al seu AMO. Franquistes? si tu o dius. Ets un ignorant tu que saps dels franquistes de veritat ?
        11
        18
        Respon
      LSO 24/02/2021 1:13 pm
      Huy si, han ganado con una mayoría aplastufant, y mintiendo en sus discursos. Se ha votado independencia si o no, no se ha votado tendencia política, como ahora quieren hacer ver.
      40
      35
      Respon
    LSO 24/02/2021 12:07 pm
    Ramón mire si son miserables, los de ER, que se han olvidado, que la Caixa solidaria, las cartas a los presos/as, las manis partiéndonos la cara por su libertad, no fueron los comunes, sinó los que han votado a JxC. Hay que ser muy repugnante para decir que prefieres a los que te han señalado y despreciar a los que te han ayudado, económicamente, moralmente y fisicamente. Repugnante.
    163
    150
    Respon
    Manel 24/02/2021 12:05 pm
    Ya se veia venir. NO HAY MAS CIEGO QUE EL QUE NO QUIERE VER NI SORDO EL QUE NO QUIERE OIR. PACIÈNCIA,A ESPERAR 300 ANYS MÉS
    LSO 24/02/2021 9:22 am
    La has clavado Ramón, ER necesita de los comunes como excusa, para no tirar adelante, lo que han dicho las urnas. Su único mejor aliado son los perdedores comunes, con el cuento de la anacrónica palabra "izquierda", un término que hace años, la globalización se la ha cargado, estúpida palabra "izquierdas" que los comunes tan modernos que se quieren hacer pasar, y resulta que el término ha caído en decadencia, ahora las reglas del juego global, son, ó estás con los represores, abusivos, tiranos, ó están con los oprimidos, a la merda esa palabra la "izquierda no existe". Pero aún hay tontos que se la tragan.
    177
    48
    Respon
    @"Si juguem bé les cartes, els resultats permetran posar en evidència definitiva i acabar amb els traïdors d'ERC." 24/02/2021 8:20 am
    Reflexion más que atinada. Si colocamos una detrás de otra las diferentes jugadas maestras ejecutadas por Convergencia y sus herederos desde el inicio del procés, cubriríamos la distancia existente entre la Papelera de la Historia y la Casa Gran de Waterloo. Solo nos falta añadir unos cuantos faroles maestros con la CUP y nos plantaremos en Itaca en un periquete.
    124
    131
    Respon
    Doctor Strangelove 24/02/2021 7:32 am
    Vell pocaroba! Doc
      Doctor StrangePoquesLlums 24/02/2021 9:59 am
      Ets simpatitzant del equip docent del Intitut del Teatre?
      15
      10
      Respon
    bobet 24/02/2021 3:57 am
    No publiquen els comentaris que toquen el crostó de massa aprop.
    Ramon 24/02/2021 1:31 am
    Els sicaris de la màfia calabresa acabaran sense empremtes dactilars de tant prémer negatius. Però això és molt bon senyal. I un esperó.
    72
    66
    Respon
    Ernst 23/02/2021 11:18 pm
    Que ERC no es independentista es una obvietat. Només cal recordar els noms de Companys, Aiguader, Carner Lluhí, Tomás Tots ells dirigents de ERC, i tots ells Ministros a Madrid.El seu independentisme no te cap credibilitat
    172
    58
    Respon
      Ramon 24/02/2021 12:28 am
      Que ERC no sigui independentista, efectivament, no és cap novetat. La novetat és que ara tampoc no és nacionalista. A qui li pot estranyar, que Espanya ens vulgui fer votar ERC?
      143
      134
      Respon
        Ona 26/02/2021 3:24 pm
        I encara estranya menys que ens vulgui esclafar.
    Ramon 23/02/2021 10:16 pm
    Si juguem bé les cartes, els resultats permetran posar en evidència definitiva i acabar amb els traïdors d'ERC.
    230
    125
    Respon
    Artículo pesimista en exceso 23/02/2021 9:57 pm
    Nos falta apenas un docena más de escaparates para decapitar, cual Heracles estelados, la hidra de Lerma del fascismo.
    8
    128
    Respon
    Adoctrina que alguna cosa queda 23/02/2021 9:43 pm
    El indepe catalanet mitjà té una mentalitat absolutament infantil. Llegir contes és una activitat que aporta un munt de beneficis per al desenvolupament de l'indepe i per a l'enfortiment de l'enllaç virtual entre indepes: ajuda al desenvolupament del seu llenguatge esbiaixat i fals, és un mitjà de transmissió dels seus valors (sí, dir això fa riure), incentiva el desenvolupament de l'atenció desviada i la memòria parcial ... Per això mai us direm, encara que hagi de repetir el mateix conte cada nit i cada setmana, que deixeu de fer-ho Cotarelo i Alexandre.
    159
    293
    Respon
      Lluït 24/02/2021 10:35 am
      Hi ha l'esquerra (com concepte força antiquat en relació a altres consideracions més ajustades a l'actualitat) i hi ha les esquerres de merda que són les que volen adoctrinar com si fossin depositàries d'allò socialment bo quan en l'ideari duen una càrrega d'enveja i de ràbia com a força d'impuls i com objectiu folrar-se a costa dels deprimits o ingenus. Quan han tingut l'oportunitat de governar han demostrat menyspreu per les persones, han afavorit la delinqüència, han repartit "bens" aleatòriament (zones verdes a uns lloc passant més contaminació al veí...), han imprès el manual de l'okupa, han fet pujar escandalosament els impostos que sempre els acaba pagant l'obrer, i han foragitat talents i empreses perquè no saben sostenir-los.
      129
      1
      Respon

Nou comentari