La darrera enquesta del CEO de la Generalitat situa, estadísticament parlant, unes quantes coses, força reveladores, que els darrers dies ja s’han intentat grapejar i manipular amb entusiasme patriòtic hispà, digne d’un copet a l’espatlla per part del monarca. 4 de cada 10 catalans, el 40%, no suportem més ser súbdits del regne de Castella. Dos de cada 10 catalans, el 19%, no suporten figurar com a catalans a les estadístiques, perquè no se’n senten en absolut.

S’hi poden donar tantes voltes com es vulgui, a aquestes dades. Barrejar-les, creuar-les, matisar-les, extrapolar-les… Les enquestes no són cap veritat absoluta, només un termòmetre força discutible fins i tot si les coses es fan bé. Sempre admeten moltes lectures, honestes o deshonestes. Però solen tenir unes quantes dades incontestables, acompanyades d’una sèrie de matisos interessants, que ajuden a entendre un paisatge social complex, ric, contradictori.

Ara anem a jugar al mateix joc que els que manipulen enquestes, però sense fer trampa…

Si el 40% dels francesos o alemanys o nord-americans, el 40%, eh?, volguessin deixar de ser francesos o alemanys o nord-americans, seria una notícia espectacular a escala planetària.

Aquesta és la dimensió brutal de l’esquerda que té el regne colonial de Madrid-Castella.

El percentatge també apunta, siguem honestos, cap a una altra esquerda, la catalana. Amb el 40%, a una democràcia seriosa, no es va enlloc si es tracta de prendre decisions tan extraordinàries com la dependència o la independència. El 40% no és poc, en absolut, però no és prou.

La clau està en el 60%, en les tres o quatre maneres d’entendre Catalunya que s’hi inclouen. Tota la resta és fer volar coloms i passar l’estona.

A algú li pot sorprendre que després de més de tres segles llargs de colonialisme, d’opressió, de robatori sistemàtic, de castellanització, d’ofensiva demogràfica (a la qual hi hem contribuït insensatament unes quantes vegades), “només” un 40% vulguem marxar d’això que anomenen Espanya i que no és més que l’espai colonial de Castella a la península ibèrica?

La clau és arribar al 50% més ú.

L’única estratègia intel·ligent i viable no és aquesta cosa espessa, enganxosa i misteriosa que en diuen “eixamplar la base”, qui dia passa any empeny i l’any que ve a Jerusalem, sinó eixamplar les fronteres de la catalanitat a dintre de Catalunya. Dificilíssim, sí, però no impossible, si s’hi posa una mica d’intel·ligència i de ganes, a més de molt, molt respecte a la gent que veu les coses d’una altra manera, que està enganxada al fantasma d’una Espanya que no existeix, però que té arrels sentimentals, personals, familiars, que demanen, una vegada més, infinit respecte.

L’única estratègia viable és deixar-nos de veritats absolutes i ganivetades. Jo, la veritat, no voldria viure a la Catalunya (irreal) del Twitter, amb aquesta competència demencial, a veure qui insulta millor, a veure qui és millor inquisidor, a veure qui castiga amb més brutalitat les febleses de l’altre. És una competició que només porta al desastre.

Més estratègia, una mica més de calma i menys cridòria i histèria. Més sumar, més respecte als que no segueixen, que hi tenen tot el dret i potser un dia poden canviar d’idea, i més respecte als que sí que segueixen, invencibles, però sense necessitat de guanyar cap concurs d’insults. Menys mala llet. Més seny, més fermesa, menys rauxa desbordada.

Com saben perfectament el duo Fachín-Costa, llançats al seu magnífic “road tour” per la catalana terra i entrevistats per Sílvia Barroso a El Món, el Primer d’Octubre va ser la primera victòria en segles. Després hi va haver infinites cagades, sí, i infinites misèries, també, però aquella victòria és el pròleg de coses noves, que ja vindran, si sabem encarrilar-les, si sabem ser més.

Ara sembla que tot condueixi al “país de mai més” de Peter Pan. Però ens hem de fer grans i pagar-ne el preu, sabent que a la llarga té premi. 

Ho farem o ho faran els que vindran després, així és la vida. I acabarem o acabaran la feina que va quedar pendent el Primer d’Octubre, sens dubte: una de les coses de les quals em sento més orgullós és d’haver anat a votar “sí” aquell dia, perquè va ser un acte de sobirania, d’això que ara anomenen apoderament. Però hem de ser més. Un 10% més. No és poc, però és perfectament possible. I després, la lluita final, que, recordem-ho, no serà de franc ni anirà de somriures.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 12, 2023 | 22:13
    Doctor Strangelove març 12, 2023 | 22:13
    Un parell o tres de comentaris batxiller Rovira, primer si voleu marxar el 40% ho podeu fer, però marxeu ben lluny, cap a l'Antàrtida si podeu, així tots estarem més contents i no us tindrem que pagar la jubilació. Segon, si de les coses que et sents més orgullós és que vas votar a la xarlotada del 1O, és que realment, i és el que pensem tots, no has fet mai res de bo a la vida. I tercer i últim, no sé que coi faig contestant a un coi de batxiller mentre miro com juguen els lladres del Var-ça! Doc.
    14
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a març 12, 2023 | 22:13 45
    Respon
    • Icona del comentari de: Ricard a març 13, 2023 | 07:47
      Ricard març 13, 2023 | 07:47
      Apostol.lar sobre els catalans des de l'estranger amb interessos estrangers és peculiar, oi?
      • Icona del comentari de: jg a març 13, 2023 | 08:50
        jg març 13, 2023 | 08:50
        pues parece que este escribe bastante bien en catalan....para ser extranjero claro....
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 13, 2023 | 13:03
          Pere Llimonera i Citronell març 13, 2023 | 13:03
          Vuelve a leer el comentario.
        • Icona del comentari de: Anònim a març 13, 2023 | 14:46
          Anònim març 13, 2023 | 14:46
          Y tu mal en castellano para ser un españolito (catalán va con acento,pedazo de zoquete )…
          • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:26
            JordiP març 14, 2023 | 16:26
            I no coneix les regles de puntuació, com coma, etc.
          • Icona del comentari de: No els doneu corda a març 14, 2023 | 19:41
            No els doneu corda març 14, 2023 | 19:41
            Respondre els xarnegos els dona corda, respondre'ls en el seu cony de llengua és un exercici de submissió, tan se val el contingut de la resposta. Ni llegir-los, ni puntuar-los ni que sigui negativament, encara menys respondre'ls
            1
            Icona de dislike al comentari de: No els doneu corda a març 14, 2023 | 19:41 1
        • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:16
          JordiP març 14, 2023 | 16:16
          Tots els que viuen i treballen a Catalunya des de prou jovenets coneixen prou el català com per escriure tan bé o millor que el doctor honoris causa aquest. Per tant, jove, oblida't-en. Contràriament al que es diu a les Espanyes, aquí s'ensenya el català no per a obligar a usar-lo sinó per a dar a tothom la possibilitat de triar si usar-lo o no, i quan i on. Sí, ja sé que no entendreu mai el matis. És inútil explicar-vos-lo.
    • Icona del comentari de: ton c. a març 13, 2023 | 10:46
      ton c. març 13, 2023 | 10:46
      del inefable José Plaza, expresident dels árbitres. Mentre jo sigui president dels árbitres el Barça no guanyarà cap més lliga, dit i fet, dels anys, que va estar al capdavant dels árbitres el Madrid, va guanyar 11 de 13 i el Barça 0 .Encara arroseguen el tuf franquista.
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a març 13, 2023 | 11:10
        Doctor Strangelove març 13, 2023 | 11:10
        Mai ho va dir, això és com el fantasma de la noia que apareix en una corba. I és que us ho creieu tot, i sense cap prova! En fi, incultes.... Doc.
        • Icona del comentari de: ton c. a març 13, 2023 | 19:04
          ton c. març 13, 2023 | 19:04
          potser que es miri les hemeroteques i ho veurà, no tenen pas vergonya. Ah, no deixi mai aquesta simpatía que l´acompanya.
        • Icona del comentari de: ton c. a març 14, 2023 | 07:10
          ton c. març 14, 2023 | 07:10
          potser li aniaría be revisar els programes de el butanito, per comprobar-ho, si no te feina ja ho sap, ah, no perdi mai aquesta simpatía que el caracteritza.
        • Icona del comentari de: Jo a març 14, 2023 | 09:09
          Jo març 14, 2023 | 09:09
          Doctor? Si et vas quedar a P3...
    • Icona del comentari de: Acostar-nos econòmicament a cada persona a març 13, 2023 | 11:43
      Acostar-nos econòmicament a cada persona març 13, 2023 | 11:43
      Vostè té el batxillerat o ni això? hi ha oficis com el de policia que ni és necessita ni cal que sàpiguen ortografia... Volia comentar que es pot aconseguir més gent favorable a l'independentisme si es fan números concrets de guanys per a cada persona, per a cada família. Si a un jubilat castellà anticatalà se li exlica que la seva pensió podrà pujar un 10% més, o a una família que podrà rebre un xec per a cada fill fins als 16 anys o que es reduiran les llistes d'espera a la sanitat ja que podran posar més diners i dir el que hi aporten ara i el que hi podrien aportar... i així amb tot... ja veuríem si no votarien a favor
      • Icona del comentari de: Gonzalo a març 13, 2023 | 12:51
        Gonzalo març 13, 2023 | 12:51
        Y postre todos los días, no te olvides! Jajaja!
      • Icona del comentari de: Annibal a març 13, 2023 | 14:39
        Annibal març 13, 2023 | 14:39
        La independència de conseguir-se no canviarà res pels ciutadans. Canviarà pels polítics que tindran més a repartir entre ells. A naltros ens tindran molt més controlats i pagant més impostos. Aixo la Generalitat ho ha ben demostrat tots aquest anys. Tampoc esperem un model d'Estat més democràtic, seguiran amb la política de partits que s'ha fet fins ara i repartint-se el pastís. També estarem dins la UE, cedint la nostra soberania recién aconseguida, i als seus dictats polítics i econòmics. En resum, un molt bon negoci pels polítics i molt dolent per als ciutadans.
        • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:45
          JordiP març 14, 2023 | 16:45
          Amb tots els seus defectes, que són molts i molt variats, és preferible estar dintre de la UE que fora. En primer lloc, intenten mantenir l'equilibri econòmic, polític i social entre tots els Estats membres, i segon, la pertinença a la UE té caire federal, és a dir, voluntari, no de "legítim dret de conquesta".
    • Icona del comentari de: S'anirà descobrint qui va rebre favors a març 13, 2023 | 11:51
      S'anirà descobrint qui va rebre favors març 13, 2023 | 11:51
      Saps sr. del Var-ça, si s'obre una porta, s'obre una finestra. Amb el jodici de Borràs es va començar a dir que fins i tot la GUARDIA CIVIL practicava la fracturació de pressuposto... i mira ja quantes dimissions de GC i quants aniran a la presó i quanta porqueria més descobriran, ex: arranjament de quartels pagat i que no es va fer, negocis a l'Àfrica, regals del Corte Inglès per tal de rebre l'encàrrec dels uniformes i més i més. Que es prepari el Madrid, els àrbitres sempre l'han afavorit, em diu un que en els anys que parleu del Barça hi ha 37 partits que van guanyar clarament gràcies a l'àrvitre. I més enrere, un disbarat.
      • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:35
        JordiP març 14, 2023 | 16:35
        Com a perico des de fa ... et dono la raó. Jo mateix he estat testimoni do tot allò.
    • Icona del comentari de: Jo a març 14, 2023 | 09:07
      Jo març 14, 2023 | 09:07
      Doctor? Si et vas quedar a P3...
    • Icona del comentari de: Ferran a març 14, 2023 | 09:50
      Ferran març 14, 2023 | 09:50
      Quos deus perdere vult prius dementat. Rumia.
  2. Icona del comentari de: isidoro a març 12, 2023 | 22:49
    isidoro març 12, 2023 | 22:49
    vaya usted tirando y deje tranquilos a los catalanes de bien. estamos hartos de fanáticos como usted.
  3. Icona del comentari de: Gonzalo a març 12, 2023 | 23:27
    Gonzalo març 12, 2023 | 23:27
    Si el 40% dels francesos o alemanys o nord-americans, el 40%, eh?, volguessin deixar de ser francesos o alemanys o nord-americans, seria una notícia espectacular a escala planetària. Toma manipulación! Sería una noticia espectacular a escala planetaria, si el 40% de la región de bavaria, o el 40 % de la población del estado de Texas quisiesen separarse de Alemania y EEUU, respectivamente. Deje de manipular.
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:21
      JordiP març 14, 2023 | 16:21
      No comparis. Els que esmentes no se'n volen separar majoritàriament perquè la força política, econòmica i socials dels estats federats als que estan lligats és forta i positiva. I es tracta d'una pertinença FEDERADA, te'n fas el càrrec? No, ja sé que no val per res explicar-t'ho. Mai no entendràs. Tú trobes perfecta l'aplicació del "legítim dret de conquesta" del S.XVIII al S.XXI.
      • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 19:46
        Anònim març 14, 2023 | 19:46
        Un altre ric que respon els xarnegos
  4. Icona del comentari de: Araré a març 12, 2023 | 23:38
    Araré març 12, 2023 | 23:38
    Pingo ah
  5. Icona del comentari de: Ok Gal a març 12, 2023 | 23:42
    Ok Gal març 12, 2023 | 23:42
    Una altra compració. Si el 40% de la població americana fossin indis, llavors què? A veure qui procrea més i més ràpid? I si fossin el 20%? En qualsevol dels casos tindrien un estat propi…Els fatxes no saben crear, només saben destruir, mentre esperem a ser el 50% desapareixerem, això busca el GAL i els seus socis.
    • Icona del comentari de: Titot a març 13, 2023 | 17:15
      Titot març 13, 2023 | 17:15
      Los unionistas no sois el 60. De aquí llora la criatura. Els independentistes som més i us passarem per sobre.
      • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2023 | 09:05
        Gonzalo març 14, 2023 | 09:05
        Sois el 6% de la población española. Sois una anécdota. Una triste y lamentable anécdota.
        • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a març 14, 2023 | 10:33
          Pere Llimonera i Citronell març 14, 2023 | 10:33
          Estem parlant de Catalunya, espanyolàs!
          • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2023 | 11:37
            Gonzalo març 14, 2023 | 11:37
            Cataluña es España, tractoriano de mierda! Jajaja! Y si. Solo sois un anecdotico y miserable 6% de españoles que quieren separarse del país.
            1
            Icona de dislike al comentari de: Gonzalo a març 14, 2023 | 11:37 2
          • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:33
            JordiP març 14, 2023 | 16:33
            El comentari del tal Gonçal (en llengua forana) que ve aquí sota demostra clarament per què molts catalans no volem ser de la seva "cultura".
            1
            Icona de dislike al comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:33 1
        • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 11:27
          Anònim març 14, 2023 | 11:27
          Una anècdota que posa en perill el teu estat, i no ho oblides mai, per això cada dia ets en aquest diari fent comentaris, perquè estas cagat de por por i fent veure que t'enfots dels catalans ven a Fer el pena.
          • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2023 | 16:05
            Gonzalo març 14, 2023 | 16:05
            ??????? me has pillado....????????
        • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:52
          JordiP març 14, 2023 | 16:52
          Sí, és cert, som apenes el 17% de la població d'Espanya, però també som el 16% del territori, el 29% del PIB, el 30% del PIB industrial, el 30% de les exportacions i el 24% dels ingressos fiscals de l'Estat. I de les inversions (insignificants) que els PPGGE asignen anualment a Catalunya no es compleix ni el 60%. D'aquí l'enorme dèficit fiscal de Catalunya, entre 8.000 i 12.000 milliards d'euros anuals. Suma i segueix, llestot!
  6. Icona del comentari de: Sempre equivocant-te en lo mateix, Rovira a març 13, 2023 | 01:45
    Sempre equivocant-te en lo mateix, Rovira març 13, 2023 | 01:45
    No pots comparar una regió espanyola, com Catalunya, amb nacions com França, Alemanya o els USA. A Escòcia, més o menys comparable amb Catalunya, va sortir un 44,7% de partidaris de la secessió i no va ser una gran notícia.
  7. Icona del comentari de: Mos a març 13, 2023 | 06:43
    Mos març 13, 2023 | 06:43
    No dius res que no digui ERC. Malgrat li pessi al teu orgull.
  8. Icona del comentari de: Óscar a març 13, 2023 | 08:31
    Óscar març 13, 2023 | 08:31
    Bon dia. Només dir-li que ja comença malament. No deuria parlar de Franca o Alemanya d'aquesta manera. Millor parlar de Languedoc, Alsàcia, Lorena... Vostè sabrà que a la formació dels actuals estats europeus hi ha hagut molts canvis en les fronteres. França era molt més xicoteta i n'hi havia moltes parts tant o més independents que els Comtats Catalans (per cert, una part transpirenaica ara forma part de França, eixa part també la reclamen per a la independència?). També Alemanya era una federació de principats que al segle XIX van voler fer una unificació (Bismark va ser molt persuasiu en aquest sentit). Tal volta deuria informar-se millor. I si ja coneixia aquesta informació... Doncs és encara més greu.
  9. Icona del comentari de: Narcís ( no ens n' enganyem .. qui galleja d' espanyol només fum ostentació en exclusiva de castellanisme, més, d' anticatalanisme ! ) a març 13, 2023 | 09:42
    Narcís ( no ens n' enganyem .. qui galleja d' espanyol només fum ostentació en exclusiva de castellanisme, més, d' anticatalanisme ! ) març 13, 2023 | 09:42
    Ras i curt : a) allò que no pot ser és que qui s' esmenta com espanyol vulgui una ' ancha es Castilla ' i tururut ! b) allò que no pot ser és que els provocadors de separatismes nacionals siguin qui parlen de la ' unidad ' d' espanya ! c) allò que no pot ser és que zona de manera natural, espontània i lliure sigui capdavantera . . i la hi usurpi delictivament per no ser castellana ! d ) allò que no pot ser és cercar un estat ' unitari i centralista ' quan n' és plurinacional així amb drets intocables d' aquestes nacions ! i e) allò que no pot ser és que aquests que esbomben ser espanyols, molt espanyols, es dediquin a mentir, difamar i injuriar a qui diuen també ser espanyols !
  10. Icona del comentari de: xan a març 13, 2023 | 16:02
    xan març 13, 2023 | 16:02
    Cando se abusa da demagoxia, conséguese o efecto contrario ao que se esta a buscar...dende logo que se o 40% da poboación de Alemaña ou de Francia se quixera marchar sería un dato abraiante, como o sería que o 40% da poboación de España quixera marchar...pero como fala de Cataluña, entón sería o 6,5% o q se querería marchar de España, un dato sinificativo, sen dúbida, pero non ten o impacto do 40% , meu...
  11. Icona del comentari de: Charnego a març 13, 2023 | 19:22
    Charnego març 13, 2023 | 19:22
    Osea que el 5 % de los Españoles que viven en Cataluña ...se quieren ir .....pues que se vayan ....de echo a mi me gustaría que se fueran ....bien lejos .
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 17:08
      JordiP març 14, 2023 | 17:08
      ERROR. Segurament vols dir "el 50% de los espanyoles que viven en Catalunya". Es a dur, "el 4% de los españoles, los cuales viven en Catalunya". I encara que ho haguessis dit correctament, no és veritat. És "probablement més de la meitat de la població de la regió d'Espanya que genera el 19% del PIB nacional, el 30% de las exportaciones i el 24% de los ingresos fiscales del Estado". I aquests nombres sí que serien alarmants en qualsevol altre Estat del món. Però Espanya, obviament, és una falsa nació construida "ferro et igne", "por el legítimo derecho de conquista", un concepte del S.XVII-XVIII absolutament fora de lloc al S.XXI. Es lo que hay.
  12. Icona del comentari de: El cit campejador a març 13, 2023 | 20:48
    El cit campejador març 13, 2023 | 20:48
    El indepre que escribe esto tiene razón. Sí el 40% de los catalanes son indepres y se quieren ir, que se vayan. A la "Cataluña del Norte", a Alemania, a Albania, a Brasil... Donde quieran. Tienen derecho a irse
    • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 11:28
      Anònim març 14, 2023 | 11:28
      Aquí l'únic c que fa nosa es gentussa com tu. Pal pueblo xarnego.
  13. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a març 13, 2023 | 21:44
    Luisnomeacuerdo març 13, 2023 | 21:44
    Pasaran cincuenta años del butireferemdum y este paleto fascista independentista seguirá diciendo que la tenemos a tocar. Por cierto estreñio como si son el 90 por ciento. Nos importa una mierda.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 11:29
      Anònim març 14, 2023 | 11:29
      Estas cagat i es nota. Pal pueblo xarnego
  14. Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a març 14, 2023 | 01:53
    1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya març 14, 2023 | 01:53
    Tothom sap que només se sent espanyol el qui no té possibilitats de ser una altra cosa. P.S. Si vols entrar a "MonPlaneta" has de clicar una de tres opcions escrites en la llengua dels castellans, sota un avís també redactat en la llengua d’ells. En aquestes webs de merda que menyspreen la llengua dels seus lectors no s’hi ha d’entrar
  15. Icona del comentari de: Fredic a març 14, 2023 | 04:24
    Fredic març 14, 2023 | 04:24
    S’ha preguntat en un referéndum sí o no. El sí ha guanyat, el no ha perdut. El demés es fer volar coloms, entesos?
    • Icona del comentari de: Gonzalo a març 14, 2023 | 09:08
      Gonzalo març 14, 2023 | 09:08
      Referéndum sin ninguna validez. Apa, vete a la ONU y reclama la republikita de los 8 segundos. Jajaja!
    • Icona del comentari de: jg a març 14, 2023 | 10:42
      jg març 14, 2023 | 10:42
      no he entendido nada
  16. Icona del comentari de: Fredic a març 14, 2023 | 04:30
    Fredic març 14, 2023 | 04:30
    Er senyorito ens dona la dada del 40% per fer la rullar cami avall fins al no res. Aquí els demés som subjectes a manipular. Volen manar pero no volen ser liders, volen la llibertat pero no fer res per a conseguirla. Es hora de apartarse de la primera fila. El projecte de ER ha set un fracàs i no ens convençereu mai més de lo contrari. Aparte vos.
  17. Icona del comentari de: Anda y no vuelvas. a març 14, 2023 | 06:54
    Anda y no vuelvas. març 14, 2023 | 06:54
    Comparar Francia, Alemania, USA con una comunidad autónoma es delirio, Rovira vete a Waterloo mucho estás tardando.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 11:30
      Anònim març 14, 2023 | 11:30
      Passa pal pueblo xarnego
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 17:39
      JordiP març 14, 2023 | 17:39
      No saps el qué vol dir "democràcia", nano. I no ho sabràs mai.
  18. Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 11:12
    Anònim març 14, 2023 | 11:12
    Els catalans no hem de marxar de Catalunya, perquè és casa nostra. Si un blanc Sud-africà digués que els negres han de marxar de Sudàfrica, a l'actualitat, tornarien totes les denúncies a l'apartheid. Però contra els catalans sí que es poden dir. Aquest que va de "doctor", que té arguments d'adolescent de la joventuts feixistes, i el ximple que escriu quatre o cinc missatges a cada notícia, tot insults infantils, acabats sempre amb "jajajaja", poca feina deuen tenir que són tot el dia aquí. Si Espanya ha de pagar infiltrats a tot arreu, a més de les operacions més grosses, és que estan molt més preocupats del que volen admetre.
  19. Icona del comentari de: Verdana a març 14, 2023 | 11:23
    Verdana març 14, 2023 | 11:23
    Volia escriure que estic d'acord en el baix nivell associal de twitter que denuncia l'autor, que a mi em recorda les escridassades maleducades i desinformades de taverna. Però em trobo aquí amb algunes intervencions del mateix calibre. Quina llàstima. I també que estic d'acord en un concepte nuclear: que el Primer d'octubre ha estat el primer gran triomf polític de Catalunya sobirana en segles protagonitzat per les masses del poble. I això tindrà conseqüències molt positives per al país ... si sabem no malmetre-ho, esclar!
  20. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a març 14, 2023 | 12:56
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) març 14, 2023 | 12:56
    Aquest 40 % inclou els que estem tips i farts de que, des de ponent, ens fotin 2.700 € per barba, nens de bolquers i avis inclosos, any darrera any i que, a sobre, els utilitzin per finançar aeroports sense avions, TGV's sense passatgers, funcionaris que ens espien, engarjolen, compren voluntats de catalans traïdors, fabriquen proves falses, ataquen la nostra llengua i ocupen la nostra terra perquè la mamella catalana continuï rajant. Com que amb els 20.500 milions anuals no en tenen prou per a mantenir la immensa xarxa oligàrquica i el clavegueram que la sustenta, han de manllevar diners que engreixen un deute impossible de pagar que s'enfila, oficialment, fins el 113 % del PIB i genera uns interessos que suposen, aquest 2023, venciments de 31.000 milions, diners que hauran de manllevar, amb el suport de la UE per evitar la fallida
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 17:32
      JordiP març 14, 2023 | 17:32
      Tampoc cal exagerar. Vejam: 1.- Hi han 5.500.000 votants. 2.- L'absentisme normal va del 25 al 30%. Aixì, el cens útil es de 3.850.000 (abst. 30%) a 4.125.000 votants (abst. 25%). De manera que, en l'hipotesi menys optimista (25%), seria de quasi el 55%. Acceptant l'hipòtesi més optimista (abst. 30%), resultaria un vot independentista de quasi el 59%. Del cens útil. D'acord en que el 1-O potser van haver pocs controls, però jo no vaig observar tupinada, i vaig visitar sis centres de votació. Bé acceptem un cert error de cens, de validesa de vots, etc. Sempre ens movem per sobre del 50%. L'abstenció MAI pot sumar-se a cap opció: a la taula de'n Bernat, qui no hi és, no hi és comptat.
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 17:36
      JordiP març 14, 2023 | 17:36
      Oposar la força a una votació referendària, tot i que invàlida per il·legal, és perdre-la. Èticament i moralment. Si l'Estat no vol quedar en entredit, davant d'una región la qual població sembla estar al 50% per la independència és, amigablement, convocar el referèndum pactat I GUANYAR-LO!
  21. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a març 14, 2023 | 15:07
    Jordi (Català i Suís) març 14, 2023 | 15:07
    En Joan Ramon Resina (catalano-americà sense passaport espanyol i professor a Standfor) descriu molt bé els Espanyols citant el professor de Harvard Irving Babbitt, que al 1898 va visitar els Espanyols i els va descriure com realment són: el Cul d'Europa. El comportament de la infermera Espanyola (no dic pas "de Cadis"), o sigui Estrangera, va lligat a allò que va al.lucinar el professor Babitt. En Resina descriu els Espanyols amb els mots d'en Babbit més de 100 anys després i la realitat és la mateixa. I aquest Cul d'Europa inclou tota la Colònia Espanyola al Sud dels PPCC. En Partal ja parla obertament de la Colònia Espanyola, tabú durant dècades.
    • Icona del comentari de: JordiP a març 14, 2023 | 16:25
      JordiP març 14, 2023 | 16:25
      He, he, és cert. Jo afegiria com a llibre de consulta "The Bible in Spain", del famós George White, "Jorgito el Inglés".
    • Icona del comentari de: 1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya a març 14, 2023 | 19:38
      1 d'octubre: Diada Nacional de Catalunya març 14, 2023 | 19:38
      Magnífic l'article de Joan Ramon Resina que esmentes. per cert, Jordi, et volia puntuar en positiu i el sistema no m'ho ha permès. P.S. Si vols entrar a "MonPlaneta" has de clicar una de tres opcions escrites en la llengua dels castellans, sota un avís també redactat en la llengua d’ells. El mateix passa amb el digital “LaRepública”. En aquestes webs de merda que menyspreen la llengua dels seus lectors no s’hi ha d’entrar
  22. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a març 14, 2023 | 17:09
    Jordi (Català i Suís) març 14, 2023 | 17:09
    ERC - tota la colla de dirigents, endollats i altres aprofitats - ja es comporten com en Chavez a Veneçuela. L'única diferència és que no tenen Exèrcit ni Oil i no poden pas robar massivament les empreses públiques. En Partal a Vilaweb ho ha explicat amb l'exemple de la residència de vells a Sta Coloma anunciada per un membre del govern de la Colònia i l'Espanyol d'ERC Rufian sense ni tan sols fer aparèixer la batllia de Sta Coloma.
    • Icona del comentari de: Anònim a març 14, 2023 | 18:43
      Anònim març 14, 2023 | 18:43
      Si et creus tot el que diu en pardal vas arreglat. Recorda que fa campanya juÑtaire per dir que les institucions catalanes no valen per res perquè ell només vol col·locar-hi els seus i si no manen ells no li serveix, la seva única feina últimament és anar contra esquerra dissimular els casos de corrupció del seu partit i fer veure que la sociovergència de la diba no existeix. Gran referent el teu....
      • Icona del comentari de: Anònim a març 15, 2023 | 14:38
        Anònim març 15, 2023 | 14:38
        Millor referent que el Sergi Sol si que és ????

Respon a Verdana Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa