Nosaltres estem convençuts que parlar amb l’estat espanyol no té sentit i estem convençuts que l’estat espanyol no voldrà parlar i que, si vol parlar, ens enganyarà, perquè ho ha fet sempre.” Aquesta impecable anàlisi històrica és d’Oriol Junqueras abans de l’1-O. Res no l’ha desmentit fins ara, malgrat que ell s’hagi desdit. Per això, la taula de diàleg només pot ser una ficció o un engany, però la realitat és que existeix i no és innòcua.

Quan el president i una part del govern legítim de Catalunya destituït pel 155 varen optar per l’exili, ho varen justificar dient que Espanya havia optat per la violència i la repressió per impedir la independència de Catalunya. L’exili era, en aquest sentit, el resultat de la negativa a dialogar i negociar de l’Estat, així com de la negació i criminalitzacó del dret d’autodeterminació de Catalunya.  

Quatre anys després, res no ha canviat. La taula de diàleg s’ha reunit dues vegades i encara no té cap contingut més enllà de les fotos. No suposa el més mínim canvi en la posició autoritària que l’Estat va adoptar davant l’1-O i el 27-O. Que l’independentisme hagi optat majoritàriament per transitar dos anys per aquesta farsa no altera aquest escenari. Uns ho fan aparentment per convicció i altres amb més escepticisme que altra cosa. Els convençuts, si són sincers, pensen que Junqueras estava equivocat i que es pot aconseguir alguna cosa. Els escèptics diuen que no en sortirà res però que no podem quedar com els que no volen parlar.

Estic en desacord amb els uns i amb els altres. La taula de diàleg dels nassos no és inútil ni és una pèrdua de temps. És útil a l’Estat i contraproduent per a nosaltres. No em serveix l’escepticisme: cal dir que és un error i que l’independentisme no hi hauria de participar en les condicions actuals. Perquè només funciona per a l’estratègia de l’Estat (i potser per als interessos d’algun partit), però no és útil per a l’objectiu d’arribar a la independència sinó tot el contrari.

No hi ha hagut mai cap negociació seriosa per resoldre un conflicte que s’hagi iniciat sense una treva. Com tampoc no ha passat mai que les parts hagin renunciat a cap de les eines que els donen força negociadora abans d’arribar a un acord. Per això és tan contraproduent que la part catalana segui en aquesta taula havent renunciat unilateralment a la confrontació amb l’Estat i sense que aquest hagi rebaixat el nivell de repressió. 

L’existència de l’exili i la inexistència d’una treva per l’Estat en la seua persecució és la prova més evident que no hi ha diàleg ni negociació reals. Només hi ha propaganda. I una propaganda que és molt nociva per als interessos catalans, de fet. Aquesta negociació simulada ens debilita en el terreny on l’independentisme ha avançat més aquests anys. En efecte, afebleix i resta força a l’exili. I en aquest sentit, cal recordar que la repressió judicial és la principal arma de l’Estat contra l’independentisme i que la lluita de l’exili és la principal via de l’independentisme per desarmar l’Estat.

Abans la comunitat internacional visualitzava perfectament el conflicte democràtic que plantejava Catalunya davant la repressió i l’autoritarisme de l’Estat. Ara molta gent ja ens pregunta quin sentit té l’exili si hi ha en marxa una negociació per solucionar el conflicte. S’ha creat la ficció que Espanya ha canviat d’estratègia i el problema s’està solucionant, quan ni tan sols ha declarat una treva

La detenció del president Puigdemont gràcies a l’engany del govern espanyol, que va mentir al Tribunal de Luxemburg dient que havia s’havia declarat una treva en la persecució de l’exili, és l’avís que estam equivocant l’estratègia. Europa i el món s’han trobat de sobte amb la notícia que el problema de Catalunya no està en vies de solució, com els han fet creure últimament des de Madrid.   

L’independentisme ha d’aprofitar aquest fet per abandonar la taula de diàleg immediatament, evitant així que segueixi sent un instrument de l’Estat per debilitar-lo i dividir-lo. De fet, que un partit independentista hagi optat per acudir-hi en solitari ja és un error de dimensions colossals. S’ha caigut en mans de l’estratègia de l’Estat amb una ingenuïtat increïble. No m’explic com podem haver oblidat tan ràpid el que tan encertadament sentenciava Junqueras fa uns anys.

S’ha demostrat que fingir que hi ha en marxa un diàleg o una negociació amb l’Estat no aporta res a l’independentisme. Ni aconsegueix res ni eixampla la base de suport al moviment, però en canvi el desmobilitza i el divideix. En definitiva, l’afebleix. En canvi, a l’Estat li serveix per rearmar-se i recuperar terreny en el front internacional, que és on clarament anava perdent.

A l’independentisme no li aporta res ajornar o evitar el conflicte “a cambio de nada”. El que cal és que l’Estat pagui el preu de negar-se a negociar l’autodeterminació de Catalunya i continuar amb la resposta repressiva. Cal evitar que aquesta actitud antidemocràtica, que és substancialment idèntica a fa quatre anys, quedi maquillada o dissimulada per la propaganda. 

Ens cal, en definitiva, que utilitzem la intransigència de l’Estat per seguir eixamplant l’esquerda i afeblint el seu poder. La negociació fake no només no eixampla l’esquerda sinó que ajuda a tapar-la o dissimular-la. En d’altres paraules, no només no va enlloc sinó que és una via d’aigua a l’estratègia independentista. És hora de desmantellar la taula de diàleg.  

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Anna C. G. a setembre 25, 2021 | 21:17
    Anna C. G. setembre 25, 2021 | 21:17
    Totalment d'acord amb l'article del Sr. Costa.
    • Icona del comentari de: Ricard a setembre 26, 2021 | 19:15
      Ricard setembre 26, 2021 | 19:15
      I jo.
  2. Icona del comentari de: Maria a setembre 25, 2021 | 21:18
    Maria setembre 25, 2021 | 21:18
    ER no és ingènua i tampoc ha caigut en la estratègia del govern espanyol. ER té la mateixa estratègia que aquest pudent estat perquè vol destruir l independentisme des de dintre. Segueixen fil per randa les instruccions de "l'estel de tramuntana" que està ple d'odi, enveja, maldat i deslleialtat. Trist personatge que s'hauria de quedar a casa.
    • Icona del comentari de: Destruir l'independentisme des de dins? a setembre 26, 2021 | 05:33
      Destruir l'independentisme des de dins? setembre 26, 2021 | 05:33
      Com va fer el poc honorable batxiller quan després de votar sota els cops de porra dels piolines, va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat?
      • Icona del comentari de: Sí, des de dins a setembre 26, 2021 | 10:34
        Sí, des de dins setembre 26, 2021 | 10:34
        Sí, des de fins.. Quan l'excel de tramuntana el va trair i el deixebles de la secta ER van sortir a criticar amb les 155 monedes de plata. Avui amb el temps encara és veu més clar. Uns aneu amb els pantalons abaixats fins els peus i els altres aguantem les vostres foteses. Trist paper el de ER. L'Aragonés no li arribarà mai ni a la sola de la sabata al President Puigdemont...ni el llunàtic Junqueras.
        • Icona del comentari de: El batxiller foll a setembre 27, 2021 | 11:57
          El batxiller foll setembre 27, 2021 | 11:57
          Aragonès te titol universitari, Fuigpelmón va passar molts anys a la universitat però no va passar de batxiller. Potser per això la va cagar suspent la DUI en segons i fugint deixant-ho tot enmerdat fa 4 anys? Mai el vam votar, va ser posat a dit a títol d'hereu per Miss Catalunya, buscava un passarell i ho va demostrar el 27-O suspenent la DUI i fugint deixant-ho tot enmerdat.
      • Icona del comentari de: El MHP Puigdemont fa mes coses… a setembre 26, 2021 | 12:39
        El MHP Puigdemont fa mes coses… setembre 26, 2021 | 12:39
        Us dona pel sacs a tots els espanyolets adoctrinats i aixallats desde fa 4 anys! I espanya fent el ridícul! Quina vergonya!
      • Icona del comentari de: rsalva a setembre 27, 2021 | 12:30
        rsalva setembre 27, 2021 | 12:30
        molt demòcrates no deveu ser els d ERC-Junts Cup quan no feu efectiu el mandat de les urnes de l'1 O. Hi heu renunciat i ens torneu a posar la pastanaga d'amnistia i autodeterminació, aixequeu la independència proclamada ! Ajornant-la seguiu mantenint el règim monàrquic corrupte , no tireu endavant un procés constituent per fer una regeneració democràtica que és l'única manera d'aturar els poders factics, grans tenidor d'habitatge, energètiques, banca, partitocràcia (qui es mogui no surt a la foto). Qui dia passa pagueta a la butxaca
  3. Icona del comentari de: Als passerells d'ERC a setembre 25, 2021 | 21:35
    Als passerells d'ERC setembre 25, 2021 | 21:35
    Un article molt clar i que descriu el que molts pensem, inclòs Junqueras: "Nosaltres estem convençuts que parlar amb l'estat espanyol no té sentit i estem convençuts que l'estat espanyol no voldrà parlar i que, si vol parlar, ens enganyarà, perquè ho ha fet sempre."
    • Icona del comentari de: Al passarell corruptgent a setembre 26, 2021 | 11:23
      Al passarell corruptgent setembre 26, 2021 | 11:23
      Resulta que heu perdut les últimes eleccions, ara mana ERC que el primer mes ja ha alliberat els presos polítics i reactivat la taula de diàleg a la que va renunciar el pallasso Torra per ordre de Fuigpelmón, la que boicotejeu dia si dia també sense oferircap alternativa millor. No t'inventis declaracions de Junqueras, això ho va dir fa molts anys, abans que el batxiller foll suspengués la DUI i fugis deixant-ho tot enmerdat.
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 26, 2021 | 16:12
        uno que vive en Tabarnia setembre 26, 2021 | 16:12
        noi! penjat l,esquellot que sonaras mes be
  4. Icona del comentari de: Rosa a setembre 25, 2021 | 22:15
    Rosa setembre 25, 2021 | 22:15
    Sr. Costa vostè té tota la raó, però si ER tingués pebrots de marxar de la taula tothom veuria clarament que no té cap altra estratègia per arribar a la independència. O millor dit que de fet no hi vol arribar. Dubto que hi hagi gaire gent d'ER que encara es cregui això del diàleg. El que passa és que han de mantenir la mentida perquè no volen veure que el seu mossèn ha perdut la raó, que el seu partit els (ens) ha traït i que han pactat amb el PSOE la rendició a canvi d'uns quants milers de càrrecs i prevendes. No hi ha pitjor cec que el qui no hi vol veure.
    • Icona del comentari de: Anna, catalana, i totalment independentista a setembre 26, 2021 | 08:59
      Anna, catalana, i totalment independentista setembre 26, 2021 | 08:59
      Totalment d'acord amb tu Rosa
      • Icona del comentari de: Normal que estiguis d'acord! a setembre 26, 2021 | 11:25
        Normal que estiguis d'acord! setembre 26, 2021 | 11:25
        Anna Rosa la corruptgent, oi????
  5. Icona del comentari de: TOTALMENT a setembre 25, 2021 | 22:42
    TOTALMENT setembre 25, 2021 | 22:42
    D'acord amb l'article. Les paraules de Junqueras el defineixen molt be.... BOTIFLER, MALA FE, TRAIDOR, PELELE DE ESPANYA, UN MERDA, ENVEJOS, ETC ETC ETC Els calificatius de ERC son semblants
    • Icona del comentari de: Per traïdor... a setembre 26, 2021 | 11:27
      Per traïdor... setembre 26, 2021 | 11:27
      ...ja tenim al batxiller poc preparat que unilateralment va decir suspendre la DUI que vam votar sota les porres dels piolines i fugir deixant-ho tot enmerdat.
      • Icona del comentari de: Que pesat! a setembre 26, 2021 | 12:40
        Que pesat! setembre 26, 2021 | 12:40
        I apessebrat!
        • Icona del comentari de: Per pesat... a setembre 27, 2021 | 11:59
          Per pesat... setembre 27, 2021 | 11:59
          Mateixos comentaris, mateixes respostes que no pots replicar. La solució és fàcil...
  6. Icona del comentari de: Capità a setembre 25, 2021 | 22:55
    Capità setembre 25, 2021 | 22:55
    Sr. Costa, te part de rao, pero obvia i s'equivoca en d'altres. Per art de magia voste ha fet desapareixer els indults del gobern socialista que expliquen moltes coses. D'altra banda si l'estat proposa dialeg i Catalunua no hi va o marxa a nivell extern, internacional queda molt malament, desligitima molt el moviment. I un cosa de la qual ningú parla a Catalunya pero tots donen per fet a nivell internacional: quan hi ha un conflicte la solucio mai es ni la que volen uns ni la que volen els altres sino una mica de cada, algo que sol no agradar a ningú, llavors es diu que es una solucio parella i justa. Aqui ningú parla ni vol això o tenim el 100% o res i aqui em temo que com sempre ens quedarem sense res.
    • Icona del comentari de: Perplex a setembre 26, 2021 | 13:53
      Perplex setembre 26, 2021 | 13:53
      Ostres, quan és el 30% de la independència, o el 80%? Només qui va ha rendir-se seu a parlar amb l'enemic sense exigir un alto foc i una tercera part, com a mínim exercint d'observador
      • Icona del comentari de: Pel perplex a setembre 27, 2021 | 12:03
        Pel perplex setembre 27, 2021 | 12:03
        Demanali explicacions al poc honorable batxiller que va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat, va perdre una oportunitat que passa cada 300 anys i ho va deixar tot tant enmerdat que costarà Déu i ajuda recuperar-nos.
    • Icona del comentari de: Perplex a setembre 26, 2021 | 13:56
      Perplex setembre 26, 2021 | 13:56
      Ostres, quan és el 30% de la independència, o el 80%? Només qui va a rendir-se seu a parlar amb l'enemic sense exigir un alto foc i una tercera part, com a mínim exercint d'observador
      • Icona del comentari de: Democracia a setembre 27, 2021 | 10:07
        Democracia setembre 27, 2021 | 10:07
        No veus mes enllà, no hi ha percentatge de indepemdencia. En un conflicte entre independencia i situacio actual el resultat d'una negociacio no es ni independencia ni situacio actual, no soc jo qui ho vol o negacia, ni se m'acuden solucions, pero seria algo així com millores votades a les urnes.... Fora duna solucio pactada i mes si es Catalunya la que no vol dialogar ho tenim magre.
  7. Icona del comentari de: Clar a setembre 25, 2021 | 23:44
    Clar setembre 25, 2021 | 23:44
    Potser el que li manca a l’anàlisi seria que ERC sembla que hagi interioritzat el letrouxisme i de facto no és independentista. Diu una cosa per poder just fer la contrària, que es desmobilitzar i desactivar l’independentisme. La conclusió del suposat diàleg és acabar presentant una consulteta de resposta múltiple defensada per ERC per diluir l’opció de la independència. Culminaria l’altre procés amb un nou tripartit justificat amb més lerrouxisme i defensat per ERC per protegir les classes populars, diràn. Tota una encíclica.
    • Icona del comentari de: dir una cosa i fer la contraria? a setembre 26, 2021 | 11:30
      dir una cosa i fer la contraria? setembre 26, 2021 | 11:30
      com Fuigpelmón al suspendre la DUI i fugir deixant-ho tot enmerdat?
      • Icona del comentari de: No tens mes arguments? a setembre 26, 2021 | 12:41
        No tens mes arguments? setembre 26, 2021 | 12:41
        Típic de la espanya profunda
    • Icona del comentari de: Per consulteta d'opció multiple ja vam tenir la de Mas a setembre 27, 2021 | 11:52
      Per consulteta d'opció multiple ja vam tenir la de Mas setembre 27, 2021 | 11:52
      Miss Catalunya ens va regalar, pagant nosaltres, una costellada de 3 respostes. ERC ha dit que vol un referèndum d'autodeterminació, ón veus les pultioles opcions, corruptgent?
  8. Icona del comentari de: Ok Corral a setembre 25, 2021 | 23:52
    Ok Corral setembre 25, 2021 | 23:52
    ERC segueix in Love amb el Montilla. Ara està al faqs durant més d’un hora l’Avalis-PSOE-GAL. Tv3 igual sexta o tretze. Res de E, res de R i res C. Costa: només cal que, com a mínim, convoqueu un altre Ref per ben aviat i seguir.
    • Icona del comentari de: Es clar que si! a setembre 26, 2021 | 11:31
      Es clar que si! setembre 26, 2021 | 11:31
      Corruptgència segueix in love amb Aznar, oi?
      • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 26, 2021 | 16:16
        uno que vive en Tabarnia setembre 26, 2021 | 16:16
        xato, possat el dia, el Pujulet fa anys que no hi es
        • Icona del comentari de: Miss Catalunya i Fuigpelmon... a setembre 27, 2021 | 12:05
          Miss Catalunya i Fuigpelmon... setembre 27, 2021 | 12:05
          ... portan tota la vida a corruptgènca, van començar amb Pujol i ben aprop dels fills de La Famiglia.
  9. Icona del comentari de: Fabencio a setembre 26, 2021 | 00:43
    Fabencio setembre 26, 2021 | 00:43
    Totalment d’acord amb el article. Cada dia es veu mes clar que erc no vol la independència.
  10. Icona del comentari de: Tip a setembre 26, 2021 | 02:17
    Tip setembre 26, 2021 | 02:17
    Article perfecte per tal de desemmascarar ERC i els seus companys de viatge al Nou Botiflerisme. I jo hi afegiria una remarca: la gent d'ERC volen realment la Independència ? Són Independentistes ? Treballen per a la Independència ? O són com l'Espadaler, el PNC i el PDCAT ? Perquè aquest és el veritable problema que duu a una confusió interessada. La confusió és evident: JXCAT, ERC i la CUP fan alguna cosa per executar el mandat clar del Referèndum del 2017 ? La resposta és clara: NO.
    • Icona del comentari de: Per desemmascarar calen fets a setembre 26, 2021 | 11:39
      Per desemmascarar calen fets setembre 26, 2021 | 11:39
      Com quan Fuigpelmón va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat, oi?
      • Icona del comentari de: Gent menor, i no d’edat… a setembre 26, 2021 | 12:44
        Gent menor, i no d’edat… setembre 26, 2021 | 12:44
        Fent comentaris menors…
        • Icona del comentari de: Opinió corruptgent a setembre 27, 2021 | 12:08
          Opinió corruptgent setembre 27, 2021 | 12:08
          No tenen ni arguments per rebatre, en fi, no donan per més, per això veneran a un traidor com el que va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Tens cap argument per rebatre-ho?
  11. Icona del comentari de: Qué huevón es Costa a setembre 26, 2021 | 04:24
    Qué huevón es Costa setembre 26, 2021 | 04:24
    Y qué birria de artículo que nos da pinceladas de cómo funciona una mente enferma.
    • Icona del comentari de: Ou dur a setembre 26, 2021 | 10:37
      Ou dur setembre 26, 2021 | 10:37
      Ves a escola, en comptes de tanta roja i salvames.
      • Icona del comentari de: Otra mente enferma que se hace llamar Ou dur a setembre 26, 2021 | 13:42
        Otra mente enferma que se hace llamar Ou dur setembre 26, 2021 | 13:42
        Vete al cotolengo que te corresponde, demente, y no enmerdes.
    • Icona del comentari de: Freud a setembre 26, 2021 | 11:50
      Freud setembre 26, 2021 | 11:50
      Crec que no has entès res del que diu l´ article. Passa ´t per pel parvulari a veure si aquesta vegada poden ensenyar-te a llegir. Tot i així ho veig difícil.
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 26, 2021 | 16:23
      uno que vive en Tabarnia setembre 26, 2021 | 16:23
      vares passar de les novelas de Marcial Lafuente Estefania? les entenies? o solsament entenies el pim pam pum? enviaves cartes a la consultora Elena Francis (la mula no eh! que la teva extensa cultura va per aqui)
  12. Icona del comentari de: Aquest Costa mai hi ha tocat gaire... a setembre 26, 2021 | 05:16
    Aquest Costa mai hi ha tocat gaire... setembre 26, 2021 | 05:16
    Com a bon corruptgent vol manar, prUcessar cap enlloc sense fer res com han fet els darrers 10 anys, s'oblida que els catalans hem votat un nou Govern i s'ha pactat 2 anys de diàleg amb escaÑa per demanar l'amnistia i l'autodeterminació i de moment s'han alliberat els presos polítics. Fuigpelmón va trigar setmanes a donar el resultat de l'1-O, segons a suspendre la DUI, i hores a fugir deixant-ho tot enmerdat. Va prometre tornar si guanyava les eleccions i encara l'esperem, ens va deixar com hereu al pallasso Torra... Ara vol recuperar el poder? Amb mi que no hi compti!
  13. Icona del comentari de: Fes memòria Costa... a setembre 26, 2021 | 05:22
    Fes memòria Costa... setembre 26, 2021 | 05:22
    La primera taula de diàleg se la va carregar el pallasso Torra, titella de Fuigpelmón, el que va suspendre la DUI i va fugir deixant-ho tot enmerdat, 10 anys prUcessant cap enlloc. Ara voleu seguir manant i exigiu als guanyadors que fagin el que no heu tingut pebrots de fer valtros en 10 anys? Amb corruptgents com valtros mai assolirem la independència, perquè sou mentiders i us faltan pebrots!
    • Icona del comentari de: Ok corral a setembre 26, 2021 | 10:12
      Ok corral setembre 26, 2021 | 10:12
      Excte. El que podies criticar d’abans ara aplica a ERC, els amics del PSC-Gal. I abans d’aban teníem ERC-Montilla & company. Un èxit d’ERC o ni gú els indults? Agenollar-se un èxit? Les taules que vulguin si alhora, com a mínim, posen data a un altre ref. (que per mi no cal, però que facin algo o cap a casa).
  14. Icona del comentari de: Junqueras, omplir la butxaca de la secta erc.155 a setembre 26, 2021 | 09:37
    Junqueras, omplir la butxaca de la secta erc.155 setembre 26, 2021 | 09:37
    La taula dels imbecils son dos anys mes de pinso als ganduls del junqueras, als franquistes del Sanchez.155, i als drogates depodemos. Nomines i arriba españa, junquerismeFerrovial
    • Icona del comentari de: Esquerres, drogues, morts i lladres a setembre 26, 2021 | 12:14
      Esquerres, drogues, morts i lladres setembre 26, 2021 | 12:14
      Esquerres pel pinso, sempre robant, sempre matant, de Hitler al Gonzalez, del Maduro al Junqueras, deMao a l'aragones, de Stalin a Maragall, del Castro a la Colau.coca
  15. Icona del comentari de: Ai junqueras.155, No has robat prou? a setembre 26, 2021 | 10:08
    Ai junqueras.155, No has robat prou? setembre 26, 2021 | 10:08
    Junquerisme es porqueria psoe.155. Ja no enganya a ningú l'estraperlista Junqueras el GRAN QUINQUI FERROVIAO, cato,icisme real de forrar al GERMÀ.155.IBEX35. Pobre erc en mans de la MAFIA FAMIGLIA JUNQUERAS, robar es independentisme ERC.155
    • Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta a setembre 26, 2021 | 20:46
      Fins als nassos de juntsxlapasta setembre 26, 2021 | 20:46
      Torneu els calers del palau q ens vàreu robar, juntaires lladres i corruptes negociants de la DIBA
    • Icona del comentari de: Gracies Oriol Ferrovial Junqueras del Ferrari a setembre 27, 2021 | 10:58
      Gracies Oriol Ferrovial Junqueras del Ferrari setembre 27, 2021 | 10:58
      El hermanito chorizon junqueras amb un ferrari
      • Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir a setembre 27, 2021 | 11:40
        Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir setembre 27, 2021 | 11:40
        I el vostre capó de la màfia corruptgens amb 3 Ferraris dos lamborginis, i no sé quants rols royce, au vés a plorar a la mare superiora a veure si et deixa fer-li de xofer del 30%
  16. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a setembre 26, 2021 | 10:40
    Luisnomeacuerdo setembre 26, 2021 | 10:40
    El primo tonto de Santiago segura y sus lazipajas mentales, y el estado bla bla bla y el estado bla bla bla, se dice España, tonto, España. Que si llegas a ser más fanatico fascista independentista no naces.
  17. Icona del comentari de: JordiP a setembre 26, 2021 | 11:08
    JordiP setembre 26, 2021 | 11:08
    Home, desmemoriat, tú per aki? També has vingut a cagar a aquest fil? Deixa-n's tranquils una estona, caram! És que no cobres si no dones la vara? Quin fàstic.
  18. Icona del comentari de: JordiP a setembre 26, 2021 | 11:11
    JordiP setembre 26, 2021 | 11:11
    L'ex ministre Àbalos va estar anit durant tota l'entrevista (FAQ's) menystenint l'exili i els exiliats i entronitzant els dialogadors. Se li va veure el llautó tan clarament que aquest article del Costa resulta clarivident i pronosticador.
    • Icona del comentari de: Almenys FAQs té un espectador a setembre 26, 2021 | 14:10
      Almenys FAQs té un espectador setembre 26, 2021 | 14:10
      Parace que només Jordip aguanta aquesta merda de programa tòxic. Igual és que ha creat resistència a les substàncies tòxiques generades per aquesta cosa que alguns s'entesten a anomenar programa de televisió, però això no li passa a tothom.
  19. Icona del comentari de: Angelblau a setembre 26, 2021 | 12:03
    Angelblau setembre 26, 2021 | 12:03
    Totalment d'acord amb el comentari de la Rosa. I també amb el article del Costa.
  20. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a setembre 26, 2021 | 13:39
    Jordi (Català i Suís) setembre 26, 2021 | 13:39
    És evident que els Catalans de l'Interior no són pas conscients de la visió del conflicte català-espanyol fora de les fronteres espanyoles. Només cal llegir les notícies als diaris suïssos (lematin.ch, per exemple) per copsar que reprodueixen la mateixa cantarella que la infecta premsa i mitjans espanyols: en Puigdemont és un "INDEPENDENTISTA RADICAL" i l'Aragonès és un "INDEPENDENTISTA MODERAT". No és pas un invent el que us dic. Tot plegat forma part de l'estratègia del CUL D'EUROPA (ESPANYOLS) i malhauradament d'ERC. ERC és ja el "NOU BOTIFLERISME" que aviat s'aliarà amb l'Espadaler, el PNC i el PDCAT. En Partal i altres a Vilaweb ja avisen que l'Establishment Independentista (ERC i bona part de JXCAT i tot el sottogoverno) col.laboren amb el CUL D'EUROPA per tenir control.lats els veritables independentistes. Sites com Nació Digital participen activament a tot plegat amb la merda de TV3 i CAT RÀDIO. Després de tants anys he deixat de llegir Nació Digital i l'ARA. Però tot aquest procés és el veritable procés cap a la Independència. Cal que els traïdors i els tous i tebis col.laboradors del CUL D'EUROPA ixin a la llum i siguin desemmascarats. Sense fer dissabte no pots encetar una nova setmana com cal.
  21. Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a setembre 26, 2021 | 16:31
    uno que vive en Tabarnia setembre 26, 2021 | 16:31
    molt bon article que fa obviatat del que ja sap els que saben llegir les noticias entre linies, aquest pais, malogradament no saben dir les coses a la cara i les noticias es disfrassen con va fent (cada dia mes TV3) i moltsperiodistes callen quant diuen mentides de l,alçada de un campanar, per no possar en un atzucat al entrevistat, no sigui que al seu mal anomenat diari el fotin al carrer, encara veig que hi ha que defensen lo indefensable i els hi va be que un tipus que en deien rei els robi, els governs centrals, els tractin com el que son criaturetes, i devant seu jurin un programa polotic per no cumplir, i a sobre no els denunciin, son els classics homenets que passen per la vida sensee cap pena ni gloria, mes habiat pena
  22. Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir a setembre 26, 2021 | 20:53
    Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir setembre 26, 2021 | 20:53
    Sr. Costa, a part de criticar contínuament tot allò q el poble català ha votat lliurement, més vots a ERC q a junts, ens podria explicar q és això de l'Embat dels collons? Son 8 segons més de repúbliques, ò un altre vegada la conya de "quan sigui presidenta del parlament aixecare la DUI el primer dia". Potser prou de dividir, cada dia tinc més clar q no teniu projecte, ni sabeu ni voleu fer la independència. Au a c.... a la vía
    • Icona del comentari de: Els nassos del FERROVIAL, purria espanyolista d'Erc y las Jons.155 a setembre 27, 2021 | 10:56
      Els nassos del FERROVIAL, purria espanyolista d'Erc y las Jons.155 setembre 27, 2021 | 10:56
      Els teus nassos son els del FERROVIAL JUNQUERAS EL GRAN GURU QUINQUI de l'espanyolissima ERC, ESPAÑA, REY, PROSTITUCION78. Junqueras renega de Catalunya, com bon español que es.
      • Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir a setembre 27, 2021 | 11:45
        Fins als nassos de juntsxlapasta i JuntsXdividir setembre 27, 2021 | 11:45
        Pobre ignorant obsessionat b la corrupció dels altres i en tapar la de casa seva. Xato, hi ha més partits indepes a part del dels teus lladres corruptgens i de ERC, però és normal que un ignorant com tu no ho sàpiga. Per cert, qui és el jovenet que entra "como Pedro por su casa" segons els veïns, a veure la rumana
  23. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a setembre 27, 2021 | 10:54
    Doctor Strangelove setembre 27, 2021 | 10:54
    Com m'agrada que els hiperventilats es treguin entre ells les vergonyes! Aquest marcià d'en Costa que quan era a la mesa pactava amb Ciutadans, per putejar al Torrente, era fa de més sectari corruptgent! I vosaltres voleu fer la independència? Si us mataríeu entre vosaltres! Doc.
  24. Icona del comentari de: Sherlock a setembre 27, 2021 | 11:00
    Sherlock setembre 27, 2021 | 11:00
    Molt d'acord amb Josep Costa. Una taula de diàleg sense contingut i sense un relator neutral que faci de notari no té cap credibilitat. ER i els seus palmeros foten pena.
    • Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta a setembre 27, 2021 | 11:47
      Fins als nassos de juntsxlapasta setembre 27, 2021 | 11:47
      Va explicant q es "l'Embat" dels collons, i el procés constituent, i "el primer dia q sigui presidenta del parlament aixecare la DUI". I ara vés a fotre palmes a veure qui et creu hooligan
  25. Icona del comentari de: Rufian, a euro a setembre 27, 2021 | 12:35
    Rufian, a euro setembre 27, 2021 | 12:35
    Els teus nassos son els del FERROVIAL JUNQUERAS EL GRAN GURU QUINQUI de l'espanyolissima ERC, ESPAÑA, REY, PROSTITUCION78. Junqueras renega de Catalunya, com bon español que es. ERC EL BURDELL GRATIS DE ESPAÑA
  26. Icona del comentari de: federalista a setembre 27, 2021 | 12:44
    federalista setembre 27, 2021 | 12:44
    jajajajaja els indepres hiperventilats es barallen entre si, amb indepres encara mes hiperventilats, jajaja ara menjare crispetes i m'asseure al sofa i em donare amb aquesta colla de rucs analafabets indepres un fart de riure hahahahahahahahahahahahahaa.
  27. Icona del comentari de: Fa temps .... a setembre 27, 2021 | 12:52
    Fa temps .... setembre 27, 2021 | 12:52
    ... i no gaire, Costa semblava un intel·lectual. Fins i tot escrivia llibres. Ara simplement sembla un idiota incoherent. Una altra víctima dels dogmatismes.
    • Icona del comentari de: Aragones, el gos del Sanchez.155 a setembre 27, 2021 | 13:15
      Aragones, el gos del Sanchez.155 setembre 27, 2021 | 13:15
      Quin comentari mes merdós, catòlic i ferrovial. Junqueras la conversió al Falangisme de gos franquista. Pobre ERC convertida en la Falange y las Jons
  28. Icona del comentari de: Narcís a setembre 27, 2021 | 15:30
    Narcís setembre 27, 2021 | 15:30
    Ras i curt : amb el subtítol n' és tot dit ! PD : podria pensar ser la ' judicatura ' ( i que Sánchez no pot fer-hi res o massa por els hi té ! ) .. però seria d' innocent/ càndid no pensar ser ben vist pel president espanyol tot materialitzant-se sa promesa !

Respon a Sí, des de dins Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa