De com et deixen KO

"ERC i la CUP, han subestimat la força de la legitimitat de l'independentisme de Junts als quals no han aconseguit convertir en cap de turc del seu fracàs"

A aquests d’ERC els perd la seva malignitat, el seu esperit falsari que els fa creure que la realitat és com ells l’imaginen i no com és. Com que no tenen cap principi que no sigui la conveniència de llur partit i l’interès personal de llurs militants, pensen que a tothom li passa el mateix. No reconeixen cap sinceritat a la posició independentista de JxC perquè la seva és insincera. Parlen d’independència, però només abans les eleccions, per tal d’enganyar la gent i gratar vots d’independentistes que encara s’empassin el conte que JxC és una mena de nova CiU.

Han estat un mes emprenyant la gata, negant-se a una negociació directa amb els de Junts i tractant d’incorporar al seu projecte de govern els Comuns. Diuen que combreguen amb llur esperit d’esquerres i fan com si creguessin que aquesta imbecil·litat del “sobiranisme” (com a quelcom diferent de l’independentisme) fos digna de respecte. Sembla que els de la CUP, que tenen una idea de parvulari de la política, han caigut de quatre potes al parany de fer passar ERC i Comuns com a “esquerres independentistes”. Cosa gens estranya quan es recorda que proposen d’entrada endarrerir la qüestió de l’hipotètic referèndum (no pas la independència) quatre anys més. Amb aquests antisistema, tots els sistemes del món poden estar tranquils, perquè l’ordre regna a Barcelona, com llavors a Berlín o Varsòvia, i volen que hi regni per a tota l’eternitat, sota la guia il·lustrada d’una alcaldessa que cada cop recorda més la reina de cors d’Alícia al País de les Meravelles.

Finalment, quan, en esgotant els terminis i contra tota previsió, ERC va capir que cap xantatge faria moure un dit a JxC, tancà a correcuita un ridícul preacord sota mínims amb els al·lots de la CUP i el van presentar a JxC hores abans del debat d’investidura com a fet consumat, com fan sempre els autoritaris i dictadors. L’ànim evident és fer-la caure al parany d’entrar a un govern (el del preacord) que es deia independentista, però no només no ho era, sinó que era un govern contra la independència o, en cas de rebutjar-ho, carregar amb la responsabilitat d’haver trencat la unitat i un govern independentistes. L’habitual intriga dels corruptes per tal d’oblidar tota referència a la independència i imposar perquè sí un govern de mesells catalans a les ordres dels espanyols, però amb la legitimitat de JxC.

Per fortuna, JxC, que, com que és un partit, també té a dins elements als quals ja els aniria bé un govern de sipais dels espanyols, ha sabut reaccionar i ha bloquejat l’intent republicà amb la seva abstenció. Això no s’ho esperaven. Creien que Junts acabaria per cedir per por al desprestigi i s’han trobat que són ells els que han carregat amb el descrèdit. Tanmateix, van tornar a pressionar tot seguit, demanant una negociació “exprés”, per tal d’evitar a Aragonès la vergonya i la humiliació de veure’s rebutjat per segona vegada. Van mobilitzar tots llurs recursos a les xarxes i tot arreu per fer més pressing sobre als que insultaven com a “neoconvergents” i han resultat -a la vista està- molt més independentistes i més d’esquerres que tots dos amics, ERC i la CUP.

Continuaven sense creure que els de JxC anirien de debò amb la unilateralitat i el plantejament independentista. És a dir, seguien pensant que els de Junts són com ells: militants i endollats de partit que parlin d’independència, però no hi creuen i fan tot el que poden per impedir-la. El segon discurs d’en Pere Aragonès, encara que conservant la seva supèrbia, autoritarisme i demagògia pseudoindependentista, s’arrossegava com no ho havia fet el primer cop i esmentava molt a contracor el MHP Puigdemont, el Consell per la República i –mirabile dictu– la independència! Endarrerida, és clar, al fosc temps del Ragnarok o l’ocàs dels déus.

L’enganyós projecte de Pere Aragonès, teledirigit des de Lledoners, ha tornat a quedar KO en seu parlamentària, perquè Junts ha mantingut la seva abstenció. Amb això s’obre ara un període de dos mesos, en el qual ERC tindrà l’ocasió d’abaixar els seus fums, el seu autoritarisme i menyspreu per l’altre i, si gosa, presentar un projecte de govern independentista de debò amb uns compromisos clars i un calendari directe cap a la independència. Això pel que fa al govern, si ERC i la CUP volen que hi hagi un govern independentista que es faci sentir a Madrid. Si no és així, el que ha de fer JxC és canviar l’abstenció per al vot en contra.

Tots dos partits pseudoindependentistes, ERC i la CUP, han subestimat la força de la legitimitat de l’independentisme de Junts als quals no han aconseguit convertir en cap de turc del seu fracàs. I mira que era evident molt abans que els republicans obtinguessin una victòria pírrica d’un diputat. Diguin el que diguin els ideòlegs i intel·lectuals de la menjadora, a Catalunya, avui, amb el resultat de les eleccions del 14-F no es pot bastir un govern que no sigui independentista. Però, sense JxC, no es pot bastir cap govern independentista. Probablement, a l’inrevés, tampoc seria possible bastir un govern independentista sense ERC. Però aquest no és ara el problema de Junts, sinó el d’ERC i la seva supèrbia.

Comentaris

    federalista 01/04/2021 12:11 pm
    jajajaj el xarnego castella menja ous i culs ha parlat, sense tu ningu de la burguesia lladre del 3 per cent es podria seure a la silla, pero ara que ja no en te ningu almorranes las has llepat tu amb la teua vella llengua, es seuen la mar de be, nomes cal veure lo erguida que es la borras com a presidenta del parlament, clar el mal ho portes tu a la llengua vell xanego, jo no soc indepre pero a vegades em pica una mica el cul i no dorm be, si et truco em fas una bona rentada amb la teua vella llengua mamarratxo et puc posar els segadors i una vella estelada que tinc de un cosi meu , a veure si aixi llepas mes rapid i amb mes forca jajajajajajaja.
    Adorem al Papa Junqueras el ferrovial Sant 01/04/2021 6:31 am
    Erc es un partit? Erc es junqueras i ningú més. Es creu Deu i es el Deu d'erc secta religiosa que adora al seu Deu. Aragones es un escolanet que adora al seu Deu Junqueras Celestial, i que li dicta tot, ho controla tot, i tracta als seus multiplicant els pans i peixos de les nomines i ferrovials d'esquerra
    233
    40
    Respon
      Al batejador de sonats de la secta espanyolista drl Junqueras de Sanchez.155 hiosties vaticanes 01/04/2021 10:27 am
      Us presento al buncker catolic del vell franquista.ferrovial, el mes llest de la secta del Gran Junqueras del Gran Poder, un historiador que e plica historietes per nens petits, bonics i amb galtetes com l'aragones del caudillo de Pinefa.Heil
      Os presento al nostrat sonat 01/04/2021 7:12 am
      Només insults, cap raonament. És un sonat? És un becari corruptgent amb poques llums? És un troll d'en Tácito? Com a País normal, a Catalunya també tenim una quota de frikis, esperem que siguin pocs...
      56
      69
      Respon
        Junqueras i iceta germans bessons 01/04/2021 10:23 am
        Tu si que ets una mandonguilla junqueril.icetista. erc.psoe, psoe,erc la mateixa porqueria ecspañola. A erc hi ha un sol esser intel.ligent? Al psoe si
        39
        29
        Respon
    Vaja amb els processistes! 01/04/2021 6:20 am
    Per la quantitat de vòmits que es poden llegir dedueixo que no han paït els resultats. Ara que han perdut el timó, després d'estar 10 anys donant voltes a Ítaca sense voler entrar a port quan surt l'oportunitat, es veu que només"diuen" voler la independència si manen ells, perquè els fets demostran que no la volen: suspenen la DUI en segons perquè cap País Democràtic serios pugui pendre en serio a Catalunya. La cirereta va ser posar un pallasso com Torra per desprestigiar la Generalitat.
    374
    393
    Respon
      Erc.montilla.155, ole!!!! 01/04/2021 6:34 am
      Torra un gran President, molt millor que el titelleta del Junqueras de Sanchez.155 un tal aragones el mandao del chorizo ferrovial. Montilla el millorpresident per ERC.ESPAÑA.155
      133
      59
      Respon
        Os presento al nostrat sonat 01/04/2021 7:13 am
        Només insults, cap raonament. És un sonat? És un becari corruptgent amb poques llums? És un troll d'en Tácito? Com a País normal, a Catalunya també tenim una quota de frikis, esperem que siguin pocs...
        87
        54
        Respon
    baldiret 31/03/2021 8:59 pm
    Aquestes mal anomenades "esquerres", molt modernes elles, que prediquen una mena de classisme discriminador que menysprea i rebutja tot el que no sigui el seu tronat i venut esquerranisme, que a la final se'ls engolirà a ells mateixos, de fet ja s'han ficat a la boca del llop.
    123
    131
    Respon
      Un jubilat amb nomina de 3982 euros, molt inferior als 750 euros del menas del Homrani mata viejas. Gracies Junqueras de los menas 01/04/2021 10:31 am
      Nomines pels seus i forra.menas, junquerisme catolic
      Si noi, 01/04/2021 7:15 am
      si canvies "esquerranisme" per "processisme corrupte" encara seria més cert!
      42
      46
      Respon
    gerard de sarrià 31/03/2021 7:22 pm
    Són uns carotes aquests d'erc. Ells, que eren l'avantuarda del moviment, que van organitzar i moblilitzar i manipular a l'ANC i l'Omnium, que eren els més, dels més, dels més, dels més....I van ells i es fan cacona a la primera de canvia. Els altres, han fet saltar molts ploms que estaven fosos: En Duran, La Pasqual, CDc. el PDCat. Més valents i més nacionalistes. Vol dir: més catalanistes i més patriòtics. Als altres ja s'ha apuntant al Criollisme Hispanic que tanta abundó té al Cinturon Rojo (uah, uah)
    263
    183
    Respon
      Observador 01/04/2021 7:19 am
      Sembla que els cortuptes processistes no han paït els resultats del 14-F. Ni ha que neixen persones i koren corruptgents...
      52
      82
      Respon
    Georgiana 31/03/2021 6:45 pm
    ERC fa 80 anys que existeix i que ha fet/fa per la independència? No s'han mogut. Ara que la "dreta" l'acepta i la considera inevitable per a sobreviure. Ara ERC no acepta que la "dreta" els hi hagi pres l'iniciativa i la consigna. Em pensava que la independència seria per a tothom, però es obvi que per a ERC no, no serà fins que la porti, la executi i la proclami ERC. ERC ha quedat a un escò de Junts, que ha tingut de recollir avals per presentar-se perque era extraparlamentari, que no tenia drets electorals, que els candidats han prestat els seus diners per fer la campanya. ERC ens deia hem de ser majoria, hem d'ampliar la base. Els veieu feliços per haver tret majoria en vots i escons? Jo tampoc. A quina base es refereixen? No la de la independència, la seva. Per què no pactan amb el PSC? (que ha aconseguit prous vots), perquè l'Illa vol ser President. Tan sols per això el tandem Junqueras/Aragones no hi pactan.
    122
    10
    Respon
      Ramon 31/03/2021 7:16 pm
      ERC no ha set independentista gairebé mai. Va haver-hi uns anys que tenien la paraula independència permanentment a la boca però només era per dissimular que tenien la xorra sociata permanentment al cul.
      126
      4
      Respon
    GROC 31/03/2021 6:35 pm
    Quans imbecils opinan de politica i no tenen ni puta idea Lo millor que si saben fer es insulta Lo que si feu molt bé es llepar el cul al madrileny
    90
    79
    Respon
      Lleida es arago, fora ja 01/04/2021 5:22 pm
      Marra i de lleida la bruticia que ningu vol
    Ramon 31/03/2021 5:37 pm
    Els vòmits biliosos del sicariam del tripartit envers Ramon Cotarelo, a qui li bavejaven quan anava en llistes d'ERC, li donen la raó en llur denúncia del totalitarisme mediàtic dins el Gran Parc Temàtic Progre dit Catalunya. Cotarelo, en venir de fora, percep i denuncia aquest totalitarisme al que nosaltres, els patriotes catalans de sempre, ja hi estem tan acostumats que no ens crida tant l'atenció. Però Cotarelo s'equivoca en atribuir-lo, el totalitarisme, a ERC. En realitat ERC és un puto titella de l'enemic de tota la vida. El PSC.
    127
    18
    Respon
      Erc. Maragallisme porciolitic.franquista 31/03/2021 6:19 pm
      La incorporacio del porciolitic franquista Tete el Maragall del gal, de la loapa, del tejero.psc.siurana, ha convertit erc en el neo.psc, purs subdits del psoe, purs esclausdel sanchez.rufian.tripartit d'esquerres porciolitiques. Maragallvota com el Valls i subvenciona a DESC LLADRES COLAU. Qui vota erc es un 3spanyol 9 un ruc de menas
        Ramon 31/03/2021 7:17 pm
        Parlant de la Colau, aprofito per reiterar la meva proposta a les empreses catalanes d'Esports d'Aventura, perquè incloguin dins llurs programes una nova pràctica d'alt risc: desplaçar-se per Barcelona. Fer Barceloning.
    Junqueras sera president quan vulgui el franquista Sanchez 31/03/2021 5:30 pm
    Aragones regalara la presidencia al junqueras quan el Sanchez vulgui. JxC ojo amb el Sanchez. O sigui junqueras l'amo i senyor del Patufet Aragones, a qui no ha votat ningú sera president quan vulgui el sanchez d'españa.una
    Layetana 31/03/2021 5:08 pm
    Yo creo que Esquerra es tan de izquierdas como el PSOE. Es decir, ligero tirando a poco. En cuanto a su ánimo independentista, es relativo. Ya vemos lo largo que se lo fían. Espero ver como pasan la prueba de estos cuatro años. Lástima que no gobiernen solos porque seguro que, en 4 años, se les acababan algunas de las apariencias de las que presumen.
    Pels qui li han dit "iaio", vell i etc. 31/03/2021 4:06 pm
    Si de cas li dona mil voltes a l'altre "vell" que parlava d'allò dels masovers i els senyors. Com si arribar a la presidència de la Generalitat fos una qüestió de lluita de classes i no del número de vots obtinguts. ERC no hi havia arribat perquè no tenia prou vots, sinó ningú podia impedir-ho. Una frase amb molt mala llet (perdoneu l'expressió) perquè el que volia dir era que un treballador o de classe mitjana no pot votar Junts, el que ha de fer és combregar només amb ERC (o els comuns, que això es perdona). I a més denota molt de ressentiment, molta frustració personal.
    192
    145
    Respon
    No no... 31/03/2021 2:33 pm
    ERC el que volia era formar govern AMB els Comuns i ho han dit un munt de vegades. Però ara no poden. Encara. Podria ser que tinguessin un pla B per més tard, fent una crisi de govern amb Junts per fer-los fora. Hi ha partits que els hi farien costat en això. Per això Junts vol també un acord de legislatura i no només de mesures socio-econòmiques.
    108
    34
    Respon
    Tripartit no, gràcies 31/03/2021 11:53 am
    Si hom parteix de la base de que ERC és un partit dirigit per independentistes, no s'entenen la majoria de les coses que fan ara i abans, des de la fal·lera per fer pactes amb el PSOE fins les constants deslleialtats amb els Presidents Torra i Puigdemont, passant pels insults a JUNTS i el sabotatge constant al C x R. Per contra, si es considera ERC un partit amb una gran part de la militància de base i votants independentistes, però amb una direcció copada per individus que tenen com a únic objectiu obtenir el control de les institucions catalanes i mantenir-se en el poder (el poc poder que els espanyols els deixin, és clar), el màxim de temps possible, tot resulta fàcil d'entendre. Pels dirigents d'ERC, la lluita per la independència és només un esquer per aconseguir vots i seguidors, però saben que, sense el permís dels espanyols, és impossible mantenir-se gaire temps en el poder.
    175
    56
    Respon
    Basilio 31/03/2021 11:24 am
    perquè insultes el senyor Cotarelo si diu veritats com punys
    231
    37
    Respon
    Anònim 31/03/2021 11:11 am
    💪💪💪
    13
    18
    Respon
    Joaquim 31/03/2021 10:07 am
    El Sr. Cotarelo té la virtud d'escriure el que molts pensem, però potser no ens atreveriem a dir en públic per prudència. Gràcies per ser tan clar i honest.
    320
    97
    Respon
      Què escrigui el que vulgui 31/03/2021 11:01 am
      Però no ajuda gens a la unitat dels independentistes que és necessaria per assolir la independència. Actua com un unionista.
      182
      175
      Respon
        Junqueras de Sanchez y de España 31/03/2021 5:15 pm
        Unionista com el junqueras de sanchez el genocida. Junqueras el Salvador d'españa, regalant un gobierno de neo.fachas. Antes roja que rota, junquerisme sanchista o del fanatic rufian de españa roja i anticatalana
        Lluït 31/03/2021 2:20 pm
        Diuen que la veritat ens fa lliures. El problema el causen els que diuen que són independentistes i actuen com si no ho fossin. Amb ells, la unitat independentista, és impossible. Però com que necessiten seguir enganyant bona part del seu electorat, van fent el paperot mentre intenten encolomar responsabilitats del fracàs d'un Govern Independentista als independentistes de debò. Ull!!!
        172
        229
        Respon
          Diuen que la veritat ens fa lliures 01/04/2021 6:04 am
          Això no serveix per tu, als corruptes processistes només os fa sentir lliures la corrupció. Les promeses i compromisos les deixeu per la setmana dels tres dijous...
    Topar amb la realitat 31/03/2021 10:04 am
    Erc ha reinterpretat l'exit de l'independentisme com un èxit de les esquerres i s'ha perdut per aquí. Compromisos anteriors amb els Comuns, segurament, han fet que ningunegés i despreciés els 32 escons de Jxcat. Però no els ha anat bé.
    215
    239
    Respon
      Topar amb la realitat 01/04/2021 5:57 am
      Compromisos anteriors amb els PSOE... JxSou regala la Diputació de Barcelona a Nuria Marín (investigada per corrupció com Laura Borràs) perquè no la tingui qui va guanyar, el soci forçat amb xantatges, ERC.
      Què collons és el "ninguneig" ? 31/03/2021 11:34 am
      Menyspreu, desconsideració, menysteniment,
      121
      28
      Respon
      Els fets son la realitat, no els somnis ni interpretacions 31/03/2021 11:06 am
      ERC no vol formar Govern amb Comuns, prefereix un Govern independentista: 33 ERC + 32 JxC + 9 CUP = 74 escons independentistes. Estan obligats a pactar si volen la independència.
      154
      2
      Respon
        No no... 31/03/2021 2:33 pm
        ERC el que volia era formar govern AMB els Comuns i ho han dit un munt de vegades. Però ara no poden. Encara. Podria ser que tinguessin un pla B per més tard, fent una crisi de govern amb Junts per fer-los fora. Hi ha partits que els hi farien costat en això. Per això Junts vol també un acord de legislatura i no només de mesures socio-econòmiques.
        12
        76
        Respon
    Doctor Strangelove 31/03/2021 9:46 am
    Personatge tòxic al que JxCash usa com a sicari contra ERÑ. A mi ja no em fa ni fàstic, més aviat llàstima. Sí, llàstima que per un plat de llenties s'hagi un vell de rebaixar-se a defensar un batxiller megalòman amb trets dictatorials! En fi, tothom pot acabar la seva vida com vulgui, però hi ha una cosa que es diu dignitat i això, les persones decents ho tenim clar, i no la perdem per quatre xavos. Doc.
    18
    203
    Respon
    Narcís 31/03/2021 9:02 am
    Verament és estrany : 1. fer primer manetes amb la CUP que amb JxC àdhuc amb els Comuns ( quan aquests voten amb PSC, C's, PP i VOX ) ! 2. mateixa CUP no els hi digués primer poseu-vos d'acord amb JxC i després a veure quines iniciatives nostres podeu arreplegar/ acceptar ! 3. haver començat d'aquesta manera, quan ERC sap de la presió barata sinó mateix xantatge que els hi poden fúmer sota excusa quina fos ! 4. tractin JxC com partit dretà fora mida, quan ha donat força proves de ser prou centrat socialment! i 5. ERC anés d' independentista i alhora no sigui d'allò més content JxC hi doni suport fora mida ! PD : el que és absurd és dir de donar uns diners a qualsevol arribat de manera quina fos .. quan som plens d'autòctons amb necessitats i dependències vàries ( ho faci l'estat que hi té competència exclusiva amb els nouvinguts .. malgrat també seria amb diners espoliats a la ciutadania catalana ! ) !
    97
    47
    Respon
      Au Narcís, la pastilla i a dormir 31/03/2021 10:05 am
      A Catalunya tenim molt bons metges que't poden ajudar...
      64
      62
      Respon
    Què es pot esperar d'un comunista de jove que de vell es torna neocon? 31/03/2021 8:27 am
    Que digui tonterias com "ERC i la CUP, han subestimat la força de la legitimitat de l'independentisme de Junts als quals no han aconseguit convertir en cap de turc del seu fracàs". Per ara han manat els corruptgents sense aconseguir res, ha fracasat, ara les urnes han donat la legitimitat a ERC i la CUP, semble que Cotarelo ha perdut el seny o va molt necessitat de calers i/o cariÑu.
    671
    369
    Respon
      Joan 31/03/2021 2:12 pm
      "Per ara, han manat els corrupgents sense aconseguir res". Bona manera d'entendre el perquè aquets que no han manat...mai, ofereixen 155 monedes de plata, rebutjades, i pacten amb el PSOE (el de veritat ja que el del nord-est xupa roda) mentre intenten absorvir i assumir, les bases i les idees del partit-estat espanyol. Tot plegat, mooooooooooooolt d'esquerres. Respecte el comunime i els neocons (mira que n'es de vella la teva concepció del món), llegeix una mica home! que no fa mal.
      174
      244
      Respon
        Pactan amb el PSOE? 01/04/2021 5:33 am
        L'últim pacte va ser Corruptgents+PSOE a la Diputació de Barcelona (una gran menjadora), van fer presidenta a la també corrupta Nuria Marin quan van guanyar ERC. Per què creus que els corruptes pacten entre ells? Per fer caritat o per repartirse el pastel?
        Pel Joan 01/04/2021 5:27 am
        Tens raó, ERC és més d'oferir que d'agafar. Saps la història dels corruptgents (amb els diferents noms que han fet servir en 40 anys)? Són més d'agafar o de oferir?
    Teix 31/03/2021 7:57 am
    Sr. Cotarelo, el seu escrit és perillós, en termes independentistes. Jo, malauradament penso con vostè i a vegades he escrit el que penso de la CUP (mosques de mula, mosques colloneres i d’ERC (no neden però, si de cas, guarden la roba a l’hora). Malauradament també, jo era d’Esquerra. Ambdós grups escarneixen els seus propis votants i tots els del conjunt. Però, Sr. Cotarelo, escriure a la llum del dia que es tracta de dos partits pseudo-independentistes engega a norris allò del 52%...
    35
    73
    Respon
      David. 31/03/2021 7:52 pm
      és que no hi ha , per desgràcia, un 52% de votants indepes, amb prou feina la tercera part del parlament (junts +cup), i clar... amb això no fotrem res.
        pel David 01/04/2021 5:39 am
        Junts x Sou son indepes? Això explica per què Puigdemont va trigar un mes en donar els resultats de l'1-O i 9 segons en suspendre la DUI...
      Si noi, 31/03/2021 8:29 am
      tu has votat tants cops esquerra com la Ferrussola.
      59
      28
      Respon
    ERCaudillisme de Sant Ferrovial 31/03/2021 6:16 am
    Junqueras es odi a Catalunya, es una Oficina de col.locacio de gent en atur que es fan militants d'erc per forrar.se. Ara serà el Rey de la republica venezolana del ninot Aragones, un esser buit, esclau i marioneta del Rey Ferrovial. Realment esser esclau es molt digne per un Aragones que no val res de res, Esglesia de Junqueras, t8t pel papa oriol, que medieval, que sotanero, que poc republicà, que poc igualitar, pur caudillisme
    156
    64
    Respon
      Os presento al nostrat sonat 31/03/2021 10:08 am
      Com a País normal també tenim una quota de friquis que només insultan i no aportan res.
      24
      69
      Respon
    Pere 31/03/2021 1:09 am
    Ruc
    26
    34
    Respon
      Peret del Caidillo 31/03/2021 6:17 am
      Peret Aragones, ruc, o dius per tu, esclau indigne deju queras?
      17
      27
      Respon
    Ramon 31/03/2021 12:29 am
    ERC és PSC.
    201
    315
    Respon
      Si noi, 31/03/2021 8:31 am
      i corruptgència què és? Processisme corrupte? Perque canvian de nom i principis segons els beneficis que n'esperan treure, la puta i la ramoneta de tota la vida.
      269
      194
      Respon
        Ramon 31/03/2021 3:46 pm
        "Corruptgència" és una consigna segurament ordida en despatxos del partit més corrupte d'Occident, el PSC. Consigna que teniu ordre de repetir-la com lloros llevat de quan preteneu entabanar els netament independentistes, que llavors momentàniament passen a ser "socialdemòcrates" i "profundament progressistes".
        70
        119
        Respon
          Ramoneta i puta 01/04/2021 5:43 am
          Fill meu, las consignes sempre les hem donat nosaltres, Junts. Com creus que hem pogut enganyar als votants durant 10 anys després de tota la corrupció que ha sortit de sota les catifes?
            Ramon 01/04/2021 9:16 am
            ERC és una segona marca del PSC. Des de fa 20 anys. I PSC és la primera marca d'Espanya a Catalunya. Des de fa 40 anys
            13
    En política, como en todo, la belleza está en el ojo del espectador 30/03/2021 10:53 pm
    Y el Sr Cotarelo mira a JxC con los ojos del amor. Del amor ciego, para ser precisos. Mi consejo es que se tire a la piscina de una vez y pida la mano de Carles Y que no acepte un no por respuesta.
    209
    270
    Respon
      Pere 31/03/2021 1:08 am
      Ruc
      87
      41
      Respon

Nou comentari