El Ple de l’Ajuntament de Terrassa va aprovar ahir en sessió extraordinària l’inici de l’expedient de contractació de la concessió del servei de titularitat municipal de transport públic col·lectiu i urbà de viatgers de Terrassa. Els informes que conformen aquest expedient defineixen com serà el servei per al període 2020-2029 a la ciutat.
Un nou servei dissenyat per incrementar la demanda i guanyar persones usuàries en la quota modal que té aquest mitjà de transport a la ciutat, a fi d’assolir l’objectiu de reducció del 12% de l’ús del vehicle privat que estableix el Pla de Mobilitat Urbana de Terrassa, per millorar les condicions ambientals i de salut de la ciutat, així com fluïdesa del trànsit. Les millores més significatives que es defineixen en aquests informes són:
• Renovació de 40 vehicles amb tecnologia híbrida i/o elèctrics.
• Avançament de l’inici del servei: s’iniciarà més d’hora al matí per facilitar la connexió amb totes les estacions de tren, de forma que totes es línies passaran per les estacions abans de les 6.10 h.
• Reducció dels intervals de pas de les línies afegint quatre vehicles més al servei diari, fent que el temps d’espera dels viatgers sigui inferior. El 51% de les persones usuàries es beneficiaran d’aquesta millora.
• Ampliació del servei del mes d’agost tant en freqüències com d’amplitud horària.
• Canvis a les línies que permeten millorar l’accessibilitat als polígons industrials de la ciutat, fent-los més competitius per la implantació d’empreses o activitats.
• Millora el servei cap a l’Hospital de Terrassa amb freqüències de 15 minuts.
• Creació d’una línia circular interna per les avingudes que envolti la futura zona de baixes emissions, facilitant l’accés en transport públic.
• Configuració d’una xarxa de transport públic més comprensible, amb millors connexions i integrada amb les 7 estacions de la xarxa ferroviària de Terrassa.
• Totes les línies passaran per alguna de les estacions de tren i 6 d’elles passaran per l’intercanviador, l’Estació del Nord.
• Reducció del pas d’autobusos per carrers estrets del Centre.
• Reducció del temps de recorregut de les línies 8 i 9 circulars, establint l’accés als vehicles articulats per dues portes, amb doble validadora, per reduir a la meitat el temps que els vehicles estan aturats a les parades.
• Increment de l’horari d’atenció de l’Oficina de Mobilitat, des d’on es podran tramitar tots els títols de transport, inclòs la T-Blanca.
• Establiment de nous mecanismes de control de l’operador, més efectius que els actuals, per tal de garantir una correcta prestació del servei i dels requeriments del contracte.