Mitjançant una tribuna al Washington Post, l’ambaixador de la Xina als Estats Units, Qin Gang, ha volgut reconfirmar que la Xina no coneixia la intenció de Rússia d’atacar Ucraïna i ha exposat que “si la Xina hagués conegut prèviament l’inici de la crisi, hauríem fet tot el possible per prevenir-la.”

El representant xinès als EUA surt així al pas dels rumors que havien insinuat en algun moment que la Xina era coneixedora dels plans de Rússia a Ucraïna abans que esclatés la crisi i que l’ambaixador titlla en la seva columna de “pura desinformació i intents de culpabilitzar la Xina.”

Igualment, l’escrit vol reforçar el paper actiu de la Xina a la recerca de la fi del conflicte, exposant que “la Xina ha fet enormes esforços per impulsar les converses de pau i la prevenció d’una crisi humanitària”. També assegura que, en la reunió del president Xin Jinping amb els líders de França i Alemanya, el xinès “va emfatitzar la necessitat de donar suport conjuntament a les converses de pau entre Rússia i Ucraïna.”

El màxim representant de la Xina als Estats Units destaca que “la pau i l’estabilitat a llarg termini d’Europa es basen en el principi de seguretat indivisible. Hi ha d’haver una arquitectura de seguretat europea equilibrada, eficaç i sostenible. La prioritat ara és aconseguir un alto el foc per protegir els civils de la guerra”.

“Com a membre permanent del Consell de Seguretat de l’ONU i un gran país responsable, la Xina continuarà coordinant esforços reals per assolir una pau duradora. Estem a punt per fer tot el que estigui a les nostres mans i treballar conjuntament amb altres. El nostre primer objectiu és la fi de la guerra i donar suport a l’estabilitat regional i mundial”, sentencia a la seva columna.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa